فروشگاه اینترنتی کالکتور
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بهترین دستاورد های سه گانه پیش در آمد “جنگ ستارگان”

سه گانه اصلی جنگ ستارگان دنیای سینمای فانتزی را دوباره تعریف کرد و فیلمنامه نویسی , پیچش های داستانی و جلوه های ویژه برای همیشه عوض شدند . این سه گانه اولین فیلم های پر طرفدار تابستانی بودند و به سرعت شهرتی بیشتر از تمام فیلم های دیگر را بدست آوردند

این فیلم ها دوستان , والدین و فرزندان را به هم پیوند داده و برای چند نسل به افسانه تبدیل شدند , آن ها فراتر از چند فیلم عادی بودند و قرار است در این مقاله کمی درباره سه گانه پیش در آمد این فرانچایز صحبت کنیم

مقدمه

بعد از سه گانه اصلی , تمایل به فیلم های جدید جنگ ستارگان بسیار زیاد بود , وقتی “لوکاس” ساخت سه گانه جدیدی را اعلام کرد هواداران بسیار خوشحال شدند , اولین قسمت این سه گانه , “تهدید شبح” در جهان غوغا کرد و تقریبا از همه رسانه ها تحت پوشش خبری قرار گرفت , مردم برای پیش خرید بلیط قبل از تاریخ اکران فیلم , ساعت ها و حتی روز ها خارج از سینما ها منتظر بودند و طبق گزارش یک شرکت مشاوره اشتغال , حداقل دو میلیون نفر از کار خود برای حضور در سینما ها مرخصی گرفتند

پیش درآمد های جنگ ستارگان در طول اکران خود بیش از 5.2 میلیارد دلار درآمد کسب کرد و مخاطبان مدام بیشتر میشدند , بنابراین واضح است که افراد زیادی از این فیلم ها لذت میبردند , این پیش درآمد ها میلیون ها هوادار جدید را به طرفداران این مجموعه و انبوهی از مطالب جدید را به جهان جنگ ستارگان اضافه کردند

درست مثل سه گانه اول , در این فیلم های جدید نیز شیوه ساخت نوآورانه بود , پیشرفت جلوه های ویژه بیش از حد واقع گرایانه ای که امروزه آن ها را مسلم میدانیم , وجود خودشان را مدیون فیلم های تهدید شبح , “حمله کلون ها” و “انتقام سیث” هستند و فراتر از آن , میراث این پیش درآمد ها شامل برخی از محبوب ترین شخصیت ها و ماجراهای جنگ ستارگان میشود که این فرانچایز را غنی تر کردند

بیایید برخی از بهترین عناصری را که برای وجودشان باید از این سه گانه ممنون باشیم مرور کنیم

گسترش ذنیای جنگ ستارگان

دنیای جنگ ستارگان با فیلم تهدید شبح بسیار بزرگتر شد , سفینه ها , وسایل نقلیه , نژاد های مختلف و سیارات جدید در سراسر این فیلم ظاهر شدند , فیلمی که پتانسیل زیادی را برای سازندگان آثار آینده جنگ ستارگان معرفی کرد و شاید اصلا همین باعث شد که این فرانچایز رنگ و بوی تکرار نگیرد

دو فیلم بعدی , حمله کلون ها و انتقام سیث , حتی بیشتر به این فرانچایز افزودند و به سوال های زیادی درباره دنیای جنگ ستارگان پاسخ دادند , مطالبی که موفق شدند جهان جنگ ستارگان را بزرگتر و پرجمعیت تر از قبل جلوه دهند

یکی از عناصر مهم اضافه شده , دیدن سنای فضایی بود که به عنوان یک هیئت با صد ها سناتور نشان داده شد , این سکانس ها داستان را سرگرم کننده تر و پیچیدگی های زیادی به آن اضافه میکردند , سکانس هایی که در سه گانه اصلی دیده نشده بود , بعلاوه این سکانس ها پایه و اساس بسیاری از اتفاقاتی بودند که ما در فیلم ها دیدم

موقعیت های جدید و خرده داستان های این پیش درآمد ها نیز انتهای سست سه گانه اصلی را جبران کردند , به عنوان مثال سرانجام طرفداران فهمیدند که چرا جدای ها تقریبا نابود شدند یا چرا “آناکین” به سمت تاریک نیرو رفت , حتی به عناصر کوچکتری مانند منشأ “بوبافت” که مورد علاقه طرفداران بوده و هست نیز اشاره شد

در مورد شخصیت های جدید نیز نمیتوان انکار کرد که “دارث مول” قطعا بهترین آن ها بود , طرفداران از اولین حضورش , مرموز بودن , گریم و همه جانبه بد بودن او را ستایش کردند , تا حدی که او تقریبا به اندازه خود “دارث ویدر” محبوب شد

جلوه های ویژه

مانند همه فیلم های جنگ ستارگان , جلوه های ویژه کلید موفقیت پیش درآمد ها نیز بود , این جلوه های ویژه از مرز ها عبور کردند , موانع را شکستند و راه نوآوری از طریق تکنیک های جدید رایانه ای را برای فیلم های دیگر هموار کردند

شخصیت هایی مانند “یودا” , “ژنرال گریویوس” و تعداد زیادی از کاراکتر های کامپیوتری از جزئیات زیادی برخوردار بودند , جزئیاتی که آن ها را روی پرده نقره ای کاملا زنده نشان میداد

نمونه بارز این موضوع کاراکتر “جار جار بینکس”  است , صرف نظر از احساس شما در مورد او , این کاراکتر قدمی مهم در زمینه جلوه های محسوب میشود , زیرا او در واقع اولین نمونه اصلی از ضبط تکسچر در یک فیلم سینمایی بود

نبردهای فضایی نیز به درجه جدیدی ارتقا یافتند , همه چیز سریعتر , براق تر و شلوغ تر شد , این سکانس ها از پیچیده ترین تکنولوژی CGI در اوایل دهه اول 2000 ساخته شده بودند , در سال های اخیر با دیدن فیلم های ابرقهرمانی و علمی-تخیلی مدرن , این تکنولوژی ها را بدیهی میدانیم , اما دیدن این تصاویر با آن کیفیت در آن زمان واقعا گامی مهم در این عرصه بود

در واقع فرانچایز جنگ ستارگان همیشه یک مبتکر در زمینه فیلم های فضایی بوده است , این پیش درآمد ها همان کاری را با جلوه های ویژه انجام دادند که سه گانه اصلی با مدل ها و ماکت ها انجام داد (و البته با کمی کمک دیجیتالی) و میتوان ادعا کرد که هر دوی این سه گانه ها , اتفاقات تعیین کننده ای برای تکامل جلوه های بصری بودند

مبارزات با شمشیر های لیزری

 

عنصر دیگری که در پیش درآمد ها به ثمر نشست , مستقیما به جلوه های ویژه گره خورده است , اگرچه هیچ ارتباطی به انفجار ها و بزرگنمایی های این فیلم ها ندارد , اما این عنصر را میتوان به عنوان یکی از اصلی ترین فاکتور های فیلم های جنگ ستارگان بررسی کرد و این فاکتور همان مبارزات با شمشیر های لیزریست

در سه گانه اصلی چند مبارزه عالی با شمشیر های لیزری صورت گرفت که شمشیربازان و سامورایی ها را به یاد ما می آورد , اما پیش درآمد ها با بهبود طراحی و آموزش فشرده بازیگران , این مبارزات را بهتر از قبل به نمایش در آوردند , “ری پارک” , بازیگری که نقش دارث مول را بازی کرد , در هنرهای رزمی تبحر داشت و این موضوع دوئل های فوق العاده ای را رقم زد

پیش درآمد ها همچنین از بسیاری از بدلکاران با استعداد استفاده کردند و البته این به آن معنی نبود که بازیگران اصلی در این مبارزات نقشی نداشتند , در واقع بازیگرانی مانند “هایدن کریستنسن” و “یوان مک گرگور” برای اجرای بسیاری از فنون به سختی تمرین کردند و از طریق مستند های پشت صحنه دیدیم که عوامل فیلم انتقام سیث برای نبرد نهایی بین “اوبی-وان کنوبی” و “آناکین اسکای واکر” از ماه ها قبل از فیلمبرداری تمرین داشتند

تهیه شده توسط طناز رجبعلی

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
با ما در ارتباط باشید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم