“باب اسفنجی” به نمادی در دنیای فرهنگ مدرن و طنز اینترنتی تبدیل شده است. برخی از محبوب ترین میم های آنلاین فقط اسکرین شات های معمولی از شهر کوچک “بیکینی باتم” در اعماق اقیانوس هستند.

بیشتر اوقات این میم ها متفاوت از منبع اصلی خود در سریال استفاده میشوند و شاید این تفاوت است که این میم ها را بسیار خنده دار میکند اما بعضی از فریم های تصادفی این سریال مستقیما بر حس شوخ طبعی یک نسل نأثیر گذاشته اند.

میم های ریادی از باب اسفنجی وجود دارد، بنابراین ما تعدادی از محبوب ترین آن ها را انتخاب کرده ایم. این راهنما به شما یاد میدهد که چگونه و چه زمانی از این میم های باب اسفنجی شلوار مکعبی استفاده کنید. پس تور های عروس دریایی خود را بردارید و عینک “Goofy Goober” خود را بزنید تا از صدف جادویی بپرسیم که هر یک از این میم ها درباره چه هستند.

باب اسفنجی خسته

این فریم از قسمت “شلوار طبیعت” می آید، جایی که باب اسفنجی تصمیم گرفته زندگی پیچیده خود را پشت سر بگذارد. او به سمت چیز های بهتر رفته است و تصمیم میگیرد در کنار عروس های دریایی در طبیعت زندگی کند.

در این لحظه خاص او در حال فرار از بهترین دوستش “پاتریک” است که در تلاش است باب اسفنجی را به تمدن بازگرداند. باب اسفنجی فقط برای یک لحظه می ایستد تا نفس خود را در حالی که فرار میکند به تعادل برساند.

اکثر مردم از این میم فقط برای نشان دادن خستگی خود بعد از کار های معمولی روزمره استفاده میکنند. برگشتن از سر کار  یا یک امتحان درسی، باب اسفنجی خسته این حال و هوا را بیان میکند.

اختاپوس به بیرون پنجره نگاه میکند

این تصویر مربوط به قسمتی به اسم “آن احساس غرق شدن” است. باب اسفنجی و پاتریک بیرون از خانه خود در حال خندیدن و تفریح هستند. “اختاپوس” درست بین خانه‌ هایشان زندگی میکند، یک مکان مخاطره‌ آمیز برای کسی مانند اختاپوس که برای آرامش خود ارزش قائل است. او آن ها را تماشا میکند که این طرف و آن طرف میدوند و با خودش غرغر میکند. این میم او را در لحظه ای به تصویر میکشد که به وضوح از باب اسفنجی و پاتریک کلافه است.

از این میم برای حسادت یا شاید کینه توزی خالص به دیگران استفاده میشود.

باب اسفنجی غارنشین

در قسمت “عجب” با یکی از قدیمی‌ ترین اجداد باب اسفنجی، “اسفنج‌گار” آشنا میشویم. او یک اسفنج ماقبل تاریخ بوده و نسبت به باب اسفنجی که ما میشناسیم و دوستش داریم کمی ژولیده تر و عجیب تر است. در واقع او کمی خشن و اگرچه در دوران خودش کاملا معمولیست اما در میان بقیه شخصیت ها همیشه کمی نامناسب به نظر میرسد.

این میم دقیقا برای همین است وقتی احساس میکنید در جای خود نیستید یا ناگهان از چیزی شگفت زده میشوید. این تعجب، شوک یا سردرگمی است. زمانی که نمیدانید چگونه به موقعیت واکنش نشان دهید از SpongeGar استفاده کنید.

پاتریک شیطانی

پاتریک شیطانی (یا پاتریک ترسناک) در واقع از قسمت “شلوار طبیعت” نشأت میگیرد. پاتریک مصمم است بهترین دوستش را به تمدن بازگرداند و هر کاری که لازم باشد انجام خواهد داد تا این اتفاق بیوفتد. بنابراین او باب اسفنجی را با لباس مبدل عروس دریایی تعقیب میکند. اگر این میم وحشتناک به نظر میرسد به این دلیل است که واقعا وحشتناک است.

از این میم برای شرارت استفاده میشود. مانند زمانی که نقشه‌ های پلید شما علیه همکلاسی هایتان طبق برنامه ریزی پیش میروند یا زمانی که یکی از دوستانتان را سر کار گذاشته اید.

عاشق رقص ؟

باب اسفنجی عاشق رقصیدن است. اگر نمیدانستید، یک قسمت کامل به اسم “I ♥️ Dancing” وجود دارد که نشان میدهد او چقدر دوست دارد برقصد. اختاپوس به سختی میتواند به دیگران اجازه دهد از زندگی لذت ببرند، به خصوص زمانی که نسبت به زندگی‌ بدخلق میشود. زمانی که باب اسفنجی به خاطر حرکات رقصش مورد تمسخر او قرار میگیرد با جوابی تمسخر آمیز و به همان اندازه خشمگین مقابله میکند و این نشان دهنده سیر شدن از منفی نگری افراد افسرده است.

وقتی افراد بدون دلیل موجه از شما ایراد میگیرند از این میم استفاده کنید.

تمسخر باب اسفنجی

این ممکن است یکی از معروف‌ ترین میم‌های باب اسفنجی باشد و معمولا متفاوت از قصه آن قسمت سریال استفاده میشود. در قسمت “دفترچه زرد کوچک”، سری به دفترچه خاطرات باب اسفنجی میزنیم. این میم نشان میدهد که او هر زمان که بخواهد شبیه یک مرغ میشود و منقار و بازو هایش به عقب میچرخند.

از این میم برای تمسخر گفته های دیگری استفاده میشود. بنابراین مثلا اگر کسی می‌گوید “این میم باب اسفنجی جالب نبود”، این عکس را بفرستید.

ترجمه ای از طناز رجبعلی

مقاله ای ترجمه شده از سایت سایدشو