طرفداران “جنگ ستارگان”، آیا زمانی را به خاطر می آورید که غرق در داستان های کهکشان بسیار دور نبوده ایم؟ علاوه بر قصه های اصلی، قصه هایی در دهه هایی که بین سه گانه های فیلم میگذر؟ ما در عصر طلایی رسانه ها زندگی میکنیم، آن هم با مجموعه ای از سریال های تلویزیونی و فیلم ها به لطف پخش استریم، کتاب ها و آثار ویدئویی. با خریده شدن “لوکاس فیلم” توسط “دیزنی”، سیل داستان ها و شخصیت های جدید جنگ ستارگان روی پرده های بزرگ و کوچک زنده شدند.

از آنجایی که نمیتوانیم یک سال را بدون اثر جدیدی از دنیای جنگ ستارگان بگذرانیم، فهرستی از آنچه را که امسال باید انتظار داشته باشیم، از سریال های مورد انتظار “دیزنی پلاس” گرفته تا آثار ویدئویی و کتاب ها تهیه کرده ایم. به خصوص اکنون که سریال “Star Wars : The Book of Boba Fett” به پایان رسیده، ممکن است جایی خالی به اندازه “Wookiee” در کهکشان  احساس کنید. پس نگاهی به تلویزیون بیندازید سپس آثار ویدیویی و در نهایت مقداری مطالب خواندنی، باشد که “Force” با شما باشد.

Obi-Wan Kenobi

“ایوان مک‌گرگور” یکی از معروف‌ ترین نقش‌ های خود را به‌ عنوان “Obi-Wan Kenobi” در سریال انحصاری خود، “Obi-Wan Kenobi” تکرار میکند. این سریال یک دهه پس از رویداد های دراماتیک “Star Wars: Revenge of the Sith” اتفاق می‌افتد، جایی که اوبی وان مهم‌ ترین شکست خود را در جریان رویارویی با “Anakin Skywalker” متحمل شد. نبرد آن ها بر روی سیاره “ماستافر” پایان یک جدای قهرمان و  تبدیل او به “Sith Lord Darth Vader” بود.

ما به جز فرضیه هایی مبهم چیز زیادی در مورد این سریال نمیدانیم. البته به جز بازگشت “هایدن کریستنسن” در نقش ویدر و ایفای نقش “کومیل نانجیانی” و “مایا ارسکین” به عنوان نقش مکمل. “دبورا چاو” کاگردانی هر شش قسمت را بر عهده دارد و “جوبی هارولد” فیلمنامه‌ های اپیزودی را نوشته است.

ما برای ماجراجویی های بیشتر با وان کنوبی در کهکشانی بسیار دور آماده هستیم. میتوانید این سریال را در روز چهارشنبه , 25 می (چهل و پنجمین سالگرد “Star Wars : A New Hope”) در دیزنی پلاس ببینید.

Andor

“دیگو لونا” در بحبوحه اولین سال های شکل گیری شورش به عنوان یک شورشی به دنیای جنگ ستارگان باز میگردد. سریال “Andor” پنج سال قبل از آنچه در “Rogue One” اتفاق می افتد قصه هیجان انگیز “Cassian Andor” را دنبال میکند. این مجموعه پیش درآمد که توسط “تونی گیلروی”، “توبی هاینس”، “بن کارون” و “سوزانا وایت” به عنوان کارگردان ساخته شده است. برای ایفای نقش شخصیت ها از “آدریا آرجونا”، “اسکار سگارد” و “فیونا شاو” استفاده کرده است.

مانند سریال اوبی وان کنوبی، دیزنی در مورد جزئیات مربوط به این سریال نیز کم صحبت کرده است. با این اوصاف، از دیدن دوباره لونا در نقش کاسیان آندور و کسب اطلاعات بیشتر از پیشینه او قبل از نتیجه غم انگیز Rogue One  هیجان زده هستیم. Andor دارای یک فصل اول 12 قسمتیست و فصل دوم آن نیز در حال توسعه است.

Star Wars : The Bad Batch

سریال “Star Wars: The Bad Batch” سال گذشته یک فصل اول عالی را منتشر و قصه غنی جنگ ستارگان را به روش های هیجان انگیزی گسترده کرد. این سریال بر گروه “Bad Batch” متمرکز است، گروهی از سربازان شبیه‌ سازی شده که آزمایش‌ های فراوانی را پس از “جنگ‌ های کلون” تجربه میکنند. واقعیت جالب این که صداپیشگی همه آن ها توسط “دی بردلی بیکر” با استعدادی دیوانه کننده انجام شده است.

کاربران سایت “IMDB” و بقیه اینترنت ادعا میکنند که فصل دوم این سریال امسال پخش میشود اما هنوز تاریخ انتشار خاصی وجود ندارد. در هر حال بعد از آن فینال انفجاری، قطعا باید فصل دومی ساخته شود.

The Mandalorian

سریال “Mandalorian” در روزهای اولیه دیزنی پلاس به عنوان یک پلتفرم استریم به یک موفقیت مهم تبدیل شد. با وجود اینکه این سریال در نوامبر سال جاری سه ساله میشود، ماندالوریان همچنان یکی از محبوب ترین سریال های این شبکه است. “پدرو پاسکال” نقش “Mandalorian” یا “Din Djarin”، یک شکارچی جایزه بگیر را که پس از سقوط امپراطوری و قبل از ظهور محفل اول راه خود را در کهکشان دنبال میکند ایفا میکند.

فصل دوم با خداحافظی Mando و “Grogu” متوقف شد زیرا “Luke Skywalker”، گروگو را برای زندگی به عنوان یک “جدای” با خود برد. اما هیچ کس بین پدر و فرزند قورباغه خوارش فاصله نمی اندازد حتی اگر اسمش لوک اسکای واکر باشد. در حالی که ممکن است سریال The Book of Boba Fett بر مسیر فصل سوم این سریال تأثیر بگذارد، مطمئن هستیم که میتوانیم انتظار تعداد زیادی تیراندازی با تم وسترن و عناصر علمی تخیلی جنگ ستارگان را داشته باشیم.

احتمالا فصل سوم The Mandalorian اواخر امسال پخش خواهد شد.

ترجمه ای از طناز رجبعلی

مقاله ای ترجمه شده از سایت سایدشو