ماه رمضان فرا رسیده است! به همین مناسبت، فهرستی از ابرقهرمانان مسلمان در کمیک ها، از مارول و دی سی گرفته تا ناشران بین المللی، را جمع آوری کرده ایم. در حالی که مطمئناً شخصیت های مسلمان بیشتری در سرتاسر کمیک ها وجود دارد، اینها تنها تعدادی از قدرتمندترین و شناخته شده ترین آنها هستند.

رمضان مبارک! بیایید به ملاقات این قهرمانان شگفت انگیز برویم.

 

خانم مارول (Ms. Marvel)

ابرقهرمان مسلمان کامیک

ناشر: مارول

نام: کامالا خان (Kamala Khan)

قدرت ها: خانم مارول یک انسان غیرانسانی است. پس از اینکه قدرت های او توسط بمب Terrigen فعال شد، او به یک چند شکلی بسیار قدرتمند تبدیل شد. نسب غیرانسانی او به او اجازه می‌دهد تا سلول‌هایش را در سطح مولکولی جابه‌جا کند تا تغییر کند، کشیده شود، رشد کند یا ظاهر خود را کاملاً تغییر دهد. مشابه Mystique، او می‌تواند شکل خود را تغییر دهد و بسیار شبیه به آقای Fantastic، قدرت تجسم‌بخش او به او اجازه می‌دهد تا اندازه و ساختار جرم خود را دستکاری کند. بعلاوه، کامالا دارای یک فاکتور شفابخش است، اگرچه استفاده از این قدرت او را از استفاده موثر از سایر توانایی ها باز می دارد.

واقعیت جالب: کامالا یکی از اعضای موسس Champions است، تیمی متشکل از نوجوانانی که امیدوار بودند بعد از دومین جنگ داخلی فوق‌انسانی، جهان را به شیوه‌ای مثبت‌تر از Avengers تحت تأثیر قرار دهند.

 

گرد و خاک (Dust)

ابرقهرمان مسلمان کامیک

ناشر: مارول

نام: ثریا قادر (Sooraya Qadir)

قدرت ها: او یک جهش یافته با توانایی خارق العاده برای تبدیل بدن خود به شن است، ولی به Sandman ضد قهرمان مرد عنکبوتی شبیه نیست. با این حال، گرد و غبار شن و ماسه را در سطح تله پاتیک کنترل می کند و با هر دانه شن به هر نحوی که او بخواهد می چرخد و برش می دهد. با این قدرت، او می‌تواند طوفان‌های شن را به هر جایی که ماسه‌اش به آن برسد ایجاد کند – حتی خودش تبدیل به ابری از ذرات شن شود. اخیراً در کراکوا، گرد و غبار برای فرونشاندن طوفان‌های شن ویرانگر مریخ در اراکو و استفاده از کنترل ذرات او برای اتصال جهش‌یافته‌ها از طریق تله پاتیک استفاده شده است.

واقعیت جالب: در طول رویداد M-Day، داست نمرود، یکی از قدرتمندترین دشمنان مردان ایکس را شکست داد.

 

اکسکالیبور (Excalibure)

ابرقهرمان مسلمان کامیک

ناشر: مارول

نام: فائزه حسین (Faiza Hussein)

قدرت ها: فائزه یک پزشک ماهر، با دانش گسترده در مورد بدن و تمام وظایف آن است. پس از اصابت یک سلاح بیگانه در طول تهاجم Skrull، او همچنین توانایی خارق‌العاده‌ای برای ساختارشکنی کامل و بازسازی هر نوع ماده به دست آورد. فائزه چه بی جان باشد و چه ارگانیک، می‌تواند چیزها را به قسمت‌های مختلف جدا کند و سپس قبل از اینکه دوباره آنها را کنار هم قرار دهد، آنها را بهبود بخشد، تغییر دهد یا اصلاح کند. او توانایی عالی برای یک پزشک، یک مکانیک، و خیلی چیزهای دیگر را دارد.

واقعیت جالب: فائزه علاوه بر قدرت چشمگیرش از تیغ افسانه ای شاه آرتور نیز بهره می برد. این به او توانایی تشخیص جادو و نابود کردن تقریباً هر موجودی را می دهد و کاربر را به طور مؤثر شکست ناپذیر می کند.

 

ام (M)

ابرقهرمان مسلمان کامیک

ناشر: مارول

نام: مونه سنت کروا (Monet St. Croix)

قدرت ها: مونه یک نابغه کامل است – با منیتی که می تواند مطابقت داشته باشد. با این حال، تقریباً هر چیزی با توانایی های جهش یافته مانند او امکان پذیر است، بنابراین نگرش کمی قابل بخشش است. او می تواند پرواز کند، از تله پاتی برخوردار است، و سرعت و قدرتی دارد که با هر نیروگاه دیگر مارول برابری کند. مونه در حالی که اولین بازی خود را با نسل X انجام داد، اخیراً در کنار آنجل به عنوان رهبر X-Corp و همچنین همدست Forge برای تیم های Krakoan X-Men کار کرده است.

واقعیت جالب: برادر بزرگتر مونه یک بار او را در قالب موجودی به نام پنانس به دام انداخت. به عنوان Penance، بدن مونه از پوست قرمز بادوام با پنجه هایی که مانند چاقو تیز هستند ساخته شده است.

 

جوزایا ایکس (Josiah X)

ابرقهرمان مسلمان کامیک

ناشر: مارول

نام: جوزایا الحاج صدیق (Josiah Al Hajj Saddiq)

قدرت ها: جوزایا درست مثل کاپیتان آمریکا خلق شد تا یک سوپر سرباز کامل باشد. از این گذشته، پدرش یکی از اولین ابر سربازان، آیزایا بردلی بود. با این حال، جوزایا فقط یک سلاح نظامی نیست. قدرت او بسیار فراتر از عضلاتش است. یوشیا به عنوان یک وزیر و فعال مسلمان، از هوش و شفقت خود استفاده می کند تا بسیار بیشتر از یک سرباز باشد.

واقعیت جالب: برادرزاده جوزایا، الی بردلی، یکی از اعضای گروه انتقام‌جویان جوان است.

 

فانوس سبز (Green Lantern)

ابرقهرمان مسلمان کامیک

ناشر: دی سی کامیکس

نام: سایمون باز (Simon Baz)

قدرت ها: سایمون باز تمام قدرت های یک گرین لنترن را دارد. سایمون با اراده کافی می تواند هر کاری انجام دهد. او بر خلاف هر گرین لنترن دیگری در گذشته، شاهکارهایی انجام داده است. سایمون تنها با قدرت اراده توانست یک بیماری لاعلاج را درمان کند. او همچنین دارای Emerald Sight است، یک توانایی بسیار نادر که به نظر می رسد به او اجازه می دهد آینده را ببیند.

واقعیت جالب: مسیر شفای او تا جادوگری گسترش می یابد. سیمون توانست یک فانوس قرمز را از خشم خود التیام بخشد، چیزی که معمولاً برای انجام آن نیاز به حلقه فانوس آبی دارد.

 

دکتر سرنوشت (Doctor Fate)

ابرقهرمان مسلمان کامیک

ناشر: دی سی کامیکس

نام: خالد نصور (Khalid Nassour)

قدرت ها: اگرچه خالد در بیشتر عمر خود بی خبر بود، اما در واقع از دودمان فراعنه مصر است. اصل و نسب او و همچنین ارتباط او (هر چند ضعیف) با خدایان مصر باستان مانند آنوبیس، به او امکان دسترسی به جادوی باورنکردنی باستانی را می دهد. او همراه با کلاه سرنوشت، توسط خود اربابان نظم قدرت می گیرد. ترکیب میراث جادویی و کلاه ایمنی قدرتمند او به این معنی است که توانایی های خالد بسیار زیاد و بزرگ است.

واقعیت جالب: خالد اغلب توسط فرشته های بزرگ هدایت می شود و به او کمک می کنند نقش خود به عنوان یک قهرمان و ایمان خود را هدایت کند.

 

نایت رانر (Nightrunner)

ابرقهرمان مسلمان کامیک

ناشر: دی سی کامیکس

نام: بلال السلاح (Bilal Asselah)

قدرتها: نایت رانر هیچ قدرت خاصی ندارد. در عوض، تمام قدرت آکروباتیک و مهارت های رزمی او ناشی از تعهد او به تمریناتش است. بلال پس از ویران شدن توسط خشونت های جهان، تحت آموزش های فشرده قرار می گیرد تا برای محافظت از افراد آسیب پذیر مجهزتر شود. او حتی مدتی در کنار بتمن کار کرد و اکنون بخشی از خانواده خفاش ها محسوب می شود.

واقعیت جالب: از Nightrunner گاهی اوقات به عنوان بتمن پاریس یاد می شود.

 

عقرب نقره ای (Silver Scorpion)

ابرقهرمان مسلمان کامیک

ناشر: Liquid Comics

نام: بشیر باری (Bashir Bari)

قدرت ها: بشیر نگهبان برگزیده یک قدرت باستانی است. این قدرت به او این توانایی را می دهد که فلز را با ذهن خود دستکاری کند. قدرت او بسیار زیاد و مسلماً مرموز است. بشیر برخلاف فلزی که به هم لحیم شده است، مردم را به هم نزدیک می کند.

واقعیت جالب: اگرچه بشیر در یک تصادف وحشتناک پاهای خود را از دست داد، اما از قدرت خود برای “تعمیر” خود استفاده نمی کند. او نمایانگر آرمان زیبایی است که ما نیازی به رفع آن نداریم، ما به دوست داشتن خود و دیگران نیاز داریم. بشیر هر روز با عشق می جنگد.

 

99 نفر (The 99)

ابرقهرمان مسلمان کامیک

ناشر: تشکیل کامیکس

نام: 99

قدرت ها: 99 تیمی متشکل از 99 قهرمان فوق العاده مسلمان است که با هم کار می کنند. هر یک از آنها قدرتی بر اساس 99 صفت خداوند دارد. آنها با هرج و مرج و طمع این جهان مبارزه می کنند.

واقعیت جالب: یک سری محدود در دی سی کامیکس وجود داشت که در آن The 99 با لیگ عدالت کنار رفت، زیرا این تیم با هم برای نجات سیاره کار می کردند.

 

ترجمه ای از هادی شنوایی – برگرفته از سایت سایدشو

https://www.sideshow.com/blog/muslim-super-heroes-across-comics