انتقام جویان جوان تیم فوق قهرمان مدرن مارول هستند. این نوجوانان از نوادگان، شاگردان، و تحت حمایت‌های مختلف انتقام‌جویان اصلی یا قدیمی‌تر، از اسکارلت ویچ تا هاکای و غیره هستند. با توجه به اینکه حماسه Multiverse به طور کامل در حال انجام است، تا زمانی که این تیم روی صفحه جمع شوند، فقط مسئله زمان است.

اشاره‌های متعدد و حتی چند نمونه اولیه از نسل بعدی ابرقهرمانان مارول در فاز 4 وجود دارد. وقتی Ant-Man and The Wasp: Quantumania در 17 فوریه اکران شود، فاز 5 MCU رسما آغاز خواهد شد – و کَسی لَنگ یک قدم به دنبال کردن رد پای غول پیکر (کوچک؟) پدرش اسکات نزدیک تر خواهد شد.

بیایید این ظواهر را تا اینجا بررسی کنیم و حدس بزنیم که اعضای باقیمانده کجا و چگونه اولین حضور خود در MCU را انجام خواهند داد.

 

کسی لنگ (استیچر / استینگر)

انتقام جویان جوان MCU

دختر اسکات لنگ، کسی لنگ اولین انتقام جوی جوانی است که اولین حضورش در MCU را انجام می دهد. او در سال 2015 با اولین فیلم مرد مورچه ای ظاهر شد، اگرچه در آن زمان هنوز کودک بود و قادر به پوشیدن لباس ابرقهرمانی نبود. با این حال، مخاطبان با جملاتی در مورد اینکه کسی می‌خواهد به پدرش در مأموریت‌هایش بپیوندد به‌عنوان یک دستیار، و در فیلم Avengers: Endgame، کسی یک نوجوان است، مورد کنایه قرار می‌گرفتند. در فیلم آینده Ant-Man and The Wasp: Quantumania، او را می توان در کنار اسکات و هوپ دید. به نظر می رسد که سفر آنها به قلمرو کوانتومی حتی تا حدی تقصیر او است.

منشأ کمیک کسی خنده دار است. او در دوران نوزادی از نقص مادرزادی قلب رنج می برد، در سال های نوجوانی خود را در معرض ذرات پیم قرار می دهد و شاهد مرگ وحشیانه پدرش است. پس از مرگ اسکات، کسی به دنبال کیت بیشاپ و انتقام‌جویان جوان می‌گردد و با نام مستعار Stature به آنها می‌پیوندد.

بدون نقش های کوچک

عنوان Stinger بعداً در کمیک‌های Rebirth استفاده می‌شود که اسکات زنده است و انتخاب‌های بسیار ضعیفی انجام می‌دهد و باعث می‌شود که کسی قبل از پیوستن به Power Broker از او رنجیده شود. این شخصیت را قبلاً در MCU به عنوان بخش جدید شرور شارون کارتر ملاقات کرده ایم.

در دنیای سینمایی مارول، کسی احتمالاً منشا ترکیبی برای Stature یا به سادگی شادتر خواهد داشت. با این حال، راه‌های متعددی برای فیلم‌ها وجود دارد تا او قدرت‌هایش را به دست آورد – فقط می‌توان امیدوار بود که این موضوع شبیه مرگ نابهنگام Ant-Man در کمیک نباشد.

 

کیت بیشاپ (HAWKEYE)

انتقام جویان جوان MCU

 

کیت بیشاپ در خانواده ای ثروتمند در منهتن، یکی از بخش های شهر نیویورک به دنیا آمد. کیت در حالی که به دلیل رفتار مشکوک پدرش، جاسوسی او را می کند توسط ال ماتادور ربوده می شود. او در نهایت توسط انتقام جویان نجات می یابد. Hawkeye، مردی بدون قدرت، اما فقط مهارت و میل به انجام کار خوب، الگوی او می شود. اگرچه او در حال حاضر از وضعیت مالی خانواده‌اش ناراضی است، اما از خودخواهی آن‌ها سرخورده‌تر می‌شود و تا جایی که می‌تواند داوطلب می‌شود و کمک مالی می‌کند.

قسمت بعدی خاستگاه کمیک کیت بیشاپ زمانی است که در پارک مرکزی مورد حمله قرار می گیرد. این امر کیت را وادار می کند تا مبارزه و دفاع شخصی را به عنوان مکانیزم مقابله یاد بگیرد. برای سریال تلویزیونی Hawkeye، کیت تیراندازی با کمان را برای تقلید از الگوی خود یاد گرفت تا به خاطر یک تجربه آسیب زا. در کودکی، او شاهد حضور Hawkeye در نبرد نیویورک بود. قهرمانی های او به او انگیزه می دهد تا یاد بگیرد چگونه از خود و خانواده اش محافظت کند. خانواده کیت، به خصوص مادرش النور بیشاپ، ظاهر قابل توجهی در این نمایش دارند.

در اختیار گرفتن به عنوان HAWKEYE
برای کیت، سفر قهرمان او فراتر از عضویت در انتقام‌جویان جوان است. قبل از اینکه او رسماً ردای هاوکی را بپوشد، مقداری مرگ، رستاخیز، رونین هاوکی و رویداد جنگ داخلی وجود دارد. با این حال، وقتی او این کار را انجام می دهد، خود را یک رهبر توانا و انتقام جو نشان می دهد. او و کلینت بعد از آن هنوز با هم کار می کنند، و کیت حتی زمانی که توسط مادام ماسک در مادریپور – مکانی که در شاهین و سرباز زمستان مورد استفاده قرار می گیرد – او را نجات می دهد – که در یک دایره کامل موازی برای رابطه آنها به اوج می رسد.

 

آمریکا چاوز (Miss AMERICA)

انتقام جویان جوان MCU

آمریکا چاوز برای اولین بار در فیلم Doctor Strange در Multiverse of Madness به صورت لایو اکشن ظاهر شد. در کمیک ها، او در جوانی پس از آزمایش هایی که در کنار خواهر کوچکش کاتالینا انجام شد، یتیم شد. قدرت‌های آمریکا شامل پرواز و ایجاد پورتال‌های ستاره‌ای است، و ارتباط او با ابعاد موازی خارج از زمان و فضای چندجهانی به او قدرت بی‌نظیر مافوق بشری و توانایی‌های دیگر می‌دهد. جای تعجب نیست که او در آخرین ماجراجویی دکتر استرنج نقش دارد.

در کنار جادوگر سوپریم سابق، آمریکا با خشم تشنه به خون اسکارلت ویچ که برای یافتن پسرانش است، مبارزه می کند. قدرت سفر چندجهانی آمریکا او را به موجودی منحصربه‌فرد در MCU تبدیل می‌کند – او هیچ گونه‌ای ندارد. این، همراه با تحصیلات او در کامار تاج، می تواند منجر به تحولات بسیار جالب روی صفحه شود.

 

تامی شپرد (سرعت) و بیلی کاپلان (آسگاردیان / ویکان)

انتقام جویان جوان MCU

تامی و بیلی آرزوی واندا هستند که در هر جهانی محقق می شود. در WandaVision، واندا ماکسیموف پسران دوقلو خود را در دنیای جعلی خود نشان می دهد. در کمیک های مارول، تامی و بیلی نسخه های تناسخ پسران واندا هستند، اگرچه آنها در خانواده های کاملاً متفاوتی به دنیا آمده و بزرگ شده اند. تامی شپرد وارد و خارج از جووی می‌شود و پس از تبخیر مدرسه‌اش، زندانی می‌شود و توسط افرادی آزمایش می‌شود که قصد دارند سرعت فوق‌العاده او – قابل مقایسه با Quicksilver – را به یک سلاح تبدیل کنند. تامی در نهایت با اسم رمز Speed به انتقام جویان جوان می پیوندد.

برادر دوقلوی او بیلی یک جنگجوی فوق العاده قدرتمند است که انتقام جوی مورد علاقه اش اسکارلت ویچ است. وقتی بیلی به انتقام‌جویان جوان می‌پیوندد، خودش را به دنبال ثور می‌سازد تا آسگاردین شود. این در نهایت با پیشنهاد کیت بیشاپ به Wiccan تغییر می کند. بیلی همچنین قرار است به دمیورژ تبدیل شود، یک موجود کیهانی قدرتمند که بسیاری از او مانند اسکارلت ویچ می ترسند.

دوقلوهای واندا در MCU
در MCU، به نظر می رسد تقریباً این اطمینان وجود دارد که ظاهر آینده تامی و بیلی با منشأ کمیک آنها مطابقت دارد. در پایان WandaVision، Scarlet Witch در حال فرافکنی اختری دیده می‌شود که به دنبال پسران نابود شده‌اش می‌گردد. آنها او را صدا می زنند و صفحه سیاه می شود. تلاش او برای اتحاد دوباره با فرزندانش، واندا را به پذیرش پتانسیل جادوگر اسکارلت برای نابودی سوق می دهد، همانطور که در Doctor Strange در Multiverse of Madness دیده می شود. در نهایت، سرنوشت او، همراه با پسرانش، نامشخص است.

 

الی بردلی (پاتریوت)

انتقام جویان جوان MCU

مجموعه تلویزیونی فالکون و سرباز زمستان، داستان آیزایا بردلی، مرد سیاهپوستی را بررسی می‌کند که در آزمایش‌هایی برای سرم سوپر سرباز مورد استفاده قرار گرفت و در نهایت استیو راجرز را به قهرمان آمریکا تبدیل کرد. آیزایا تنها سربازی بود که زنده ماند، اما هرگز به خاطر فداکاری یا خدمتش مورد تقدیر قرار نگرفت تا اینکه سام ویلسون این تاریخچه مخفی را یاد گرفت.

الی بردلی، نوه آیزایا، برای مدت کوتاهی در نمایش ظاهر می شود. او مانند همتای کمیک خود توانایی های فوق بشری ندارد. در عوض، زمانی که الی در کمیک ها برای انتقام جویان جوان نام نویسی می کند، لباسی شبیه لباس قدیمی باکی بارنز می پوشد و از هورمون رشد جهش یافته استفاده می کند تا به خود قدرت بدهد.

برای خون خواهی
بعدها، زمانی که الی در حین نبرد مجروح می شود، استیو راجرز به مرد جوان تزریق خون می دهد. با خون ترکیبی از استیو و آیزایا، الی تبدیل به یک سوپر سرباز واقعی می شود. کیت بیشاپ و الی که اکنون همراه با پاتریوت می روند، با هم، انتقام جویان جوان را رهبری می کنند. در MCU، با حضور هر دوی این قهرمانان جوان در مرکز صحنه، آنها احتمالاً رهبران قابل اعتماد تیم بزرگ بعدی مارول خواهند بود. آیزایا بردلی در فیلم Captain America: New World Order بازخواهد گشت، بنابراین این احتمال وجود دارد که الی نیز در آن نقش داشته باشد.

 

بچه لوکی (IKOL)

این نوع لوکی جوان از سری لوکی لباسی تقریباً مشابه با لباس لوکی که در کمیک های انتقام جویان جوان ظاهر می شود می پوشد. تاریخچه این خدای جوان شیطانی پیچیده است، اما به زبان ساده، او یک لوکی دوباره متولد شده است که کاملاً با همتای بزرگتر و درگذشته خود متفاوت است. او پس از اینکه لوکی بزرگتر خود را می کشد، پس از اینکه هر دو تمایل خود را برای تبدیل شدن به موجودات بهتر ابراز می کنند، پژواک خود بزرگترش را جذب می کند – به نام ایکول. در نمایش Loki، Kid Loki یکی دیگر از انواع جدول زمانی است که توسط TVA هرس شد و به Void فرستاده شد و تاریخچه او فراتر از قتل ثور فاش نشده است. شاید بتوانیم فرض کنیم که شبیه Ikol است.

نقشه های لوکی در کمیک انتقام جویان جوان برای کنترل دمیورژ – بیلی کاپلان است. اما مانند همه برنامه‌های لوکی، همه چیز به هم می‌ریزد و در نهایت، او در نهایت به تیمش اهمیت می‌دهد. در MCU، کاملاً مشخص نیست که پس از مرگ او که باقی می‌ماند، چه اتفاقی برای گونه‌های باقی‌مانده لوکی افتاد. خواهیم دید چه زمانی یا اصلاً کید لوکی به صفحه نمایش ما باز می گردد یا خیر.

 

ناتانیل ریچاردز (لد آهنی / کانگ)

انتقام جویان جوان MCU

ناتانیل ریچاردز، خویشاوند شایعه شده دکتر دووم، نابغه ای از قرن 30 است. ناتانیل از نظر فنی در MCU ظاهر نشده است، اما خود آینده او به نوعی ظاهر شده است. “کسی که باقی می ماند” سریال لوکی، یک واریانت از کانگ فاتح است که در نهایت ناتانیل تبدیل به او خواهد شد. با وجود تمام جدول‌های زمانی جدید شکسته‌شده و انواع جدید کانگ و بسیار فرار، به احتمال زیاد ناتانیل تا حدودی به منشأ کمیک‌های مارول خود نزدیک می‌شود و از آینده‌اش فرار می‌کند.

مانند بیشتر داستان های سفر در زمان، داستان ناتانیل تا حدودی پیچیده است. کافی است بگوییم ناتانیل از واقعیت خود فرار می کند تا از مسیر نابودی خود جلوگیری کند. با انجام این کار، او انتقام‌جویان جوان را تشکیل می‌دهد و آنها را با نام مستعار Iron Lad هدایت می‌کند. با حضور عظیم کانگ در قسمت‌های باقی‌مانده از حماسه چند وجهی، کسی که می‌داند آینده (و گذشته و حال) برای دیگر انواع او چه خواهد داشت.

 

VISION (JONAS)

انتقام جویان جوان MCU

اگر به J.A.R.V.I.S ارتقا یافته تونی استارک فکر می کنید، این Vision نیست. همچنین این The Vision، A.I اصلی نیست. که دوباره برنامه‌ریزی شد و متعاقباً در وانداویژن دیزنی “بازسازی” شد. نه، جوناس همان چیزی است که پس از تخریب عمارت انتقام جویان امروزی در کمیک ها از ویژن باقی مانده است. ناتانیل ریچاردز این چشم انداز را در زره نوروکینتیک آینده نگر خود آپلود می کند، این ادغام او را قادر می سازد به پایگاه داده قهرمانان جوان وابسته به Avengers دسترسی پیدا کند.

زمانی که ناتانیل و انتقام‌جویان جوان توسط کانگ فاتح مورد حمله قرار می‌گیرند، ناتانیل زره خود را برمی‌دارد و Vision’s O.S. باعث تبدیل شدن آن به موجودی با شعور می شود. سپس ویژن می‌فهمد که نسبت به ویژن اصلی جوان‌تر و بالغ‌تر است – اما با این وجود هنوز یک استراتژیست درخشان و انتقام‌جوی توانا است. او ظاهر خود را به درخواست کسی لنگ برای تبدیل شدن به Jonas تغییر می دهد.

آیا ویژن کاملا سفید جدید ادای احترام به جوناس است؟ ما در حال حاضر مطمئن نیستیم که جوناس چگونه ممکن است در تصویر بزرگتر MCU قرار گیرد. با این حال، داستان او و ناتانیل به طور جدایی ناپذیری به هم مرتبط هستند.

 

نو وار (پسر مارولی)

انتقام جویان جوان MCU

Noh-Varr عضوی از نژاد نظامی Kree یا موجوداتی در MCU است که کاپیتان مارول را اسیر نگه داشته اند. بنابراین در حال حاضر می توانیم فرض کنیم که او در جایی خارج از صفحه فیلم های مارول وجود دارد. در کمیک ها، یک Noh-Varr که ذهن کنترل می شود، به عنوان یک آنتاگونیست برای Runaways و Young Avengers شروع می شود.

پسر مارولی در فضا سفر می‌کند، توسط انتقام‌جویان جوان استخدام می‌شود، سپس توسط Skrulls استخدام می‌شود، و با کیت بیشاپ و همچنین هرکول (که اخیراً در صحنه‌ای پس از ساخت فیلم Thor: Love and Thunder ظاهر شد) رابطه عاشقانه دارد. همه این ارتباطات او را به عنوان یک “شاید” بزرگ برای پروژه های آینده به حساب می آورند.

 

تدی آلتمن / امپراطور دورک هشتم (HULKLING)

انتقام جویان جوان MCU

تدی آلتمن، نیمه اسکرول، نیمه کر، امپراتور اتحاد آنها و شوهر دمیورژ بیلی کاپلان، بدون شک یکی از قدرتمندترین و کیهانی ترین قهرمانان انتقام جویان جوان است. تدی پسر کاپیتان مارول اصلی، مردی از کری به نام مار-ول و پرنسس اسکرول آنل است. او می تواند تغییر شکل دهد و تغییر ظاهر او در جوانی حیاتی است زیرا او روی زمین زندگی می کند و باید با جمعیت انسانی ترکیب شود. وقتی او به انتقام‌جویان جوان می‌پیوندد، به این نتیجه می‌رسد که دوستی واقعی مهم‌تر از «تطبیق» است، بنابراین خود سبز پوست واقعی‌اش را نشان می‌دهد و نام هالکینگ را پس از هالک انتخاب می‌کند.

مانند Noh-Varr، تدی به خوبی می‌تواند جایگاهی خارج از صفحه در MCU داشته باشد. چند پروژه بالقوه وجود دارد که او می تواند به خوبی در آنها جا بیفتد، از جمله The Marvels – دنباله کاپیتان مارول – و Secret Invasion که نیک فیوری و Skrull Talos را دنبال می کند.

 

دیوید آلین (اعجوبه)

انتقام جویان جوان MCU

دیوید آلین یا اعجوبه در واقع یک جهش یافته و عضوی از مردان ایکس است. باهوش و خردمند فراتر از سال‌هایش، او همچنین توانایی جذب دانش و مهارت‌های هر کسی که در نزدیکی است را دارد. از آنجایی که او می‌خواست هوشش معتبر باشد، توانایی‌های جهش یافته‌اش را سرکوب کرد تا اینکه توسط Dani Moonstar استخدام شد و به موسسه Xavier آورده شد.

در کمیک ها، دیوید و تامی شپرد به عنوان دوستان نزدیکی شروع می شوند که در یک خط تلفن پشتیبانی از قهرمانان فوق العاده با هم کار می کنند. هنگامی که اسپید ربوده می شود، دیوید به انتقام جویان جوان می پیوندد تا او را نجات دهد. دیوید و تامی از آن زمان شروع کرده اند، بنابراین با گنجاندن تامی در MCU، دیوید ممکن است هنوز به او بپیوندد. تشخیص اینکه آیا او یک جهش یافته خواهد بود یا نه، در حال حاضر دشوار است، زیرا تمام داستان های جهش یافته دیگر در تداوم دنیای سینمایی مارول تغییر کرده اند.

 

با توجه به اینکه تک تک انتقام‌جویان جوان برای حضور در MCU راه‌اندازی شده‌اند، در این مرحله این مسئله «چه زمانی» است نه «اگر». دیدن اینکه چگونه فیلم‌های مارول جدیدترین نسل قهرمانان را معرفی می‌کنند و چگونه داستان‌های آن‌ها آینده MCU را شکل می‌دهند، فوق‌العاده هیجان‌انگیز خواهد بود.
ترجمه ای از هادی شنوایی – برگرفته از سایت ساید شو