مولتیورس مارول عاشق سرپا نگه داشتن طرفداران است. در سال 2022، ما شاهد گسترش و تنوع فهرست قهرمانان فوق العاده MCU بودیم. امسال همچنین صدمین سالگرد تولد استن لی بود، و همچنین زمانی بود که شخصیت‌های تاریخی مارول مانند نمور با قدرت به روی صحنه سینما آمدند. همانطور که مشخص شد، سال 2022 زمان بسیار خوبی برای تغییر اوضاع در رسانه های مارول بود.

از افشاگری های تکان دهنده و ادای احترام تا لمس ماوراء طبیعی و چند قتل وحشتناک، بیایید به بهترین و بزرگترین لحظات مارول در سال 2022 نگاه کنیم.

 

جشن چادویک بوزمن و تی چالا

برترین لحظات مارول 2022

در جریان معرفی Black Panther: Wakanda Forever، مراسم ادای احترام به T’Challa برای جشن گرفتن زندگی او برگزار می شود.

درگذشت چادویک بوزمن جهان را به شدت تحت تأثیر قرار داد. با این حال، Black Panther: Wakanda Forever به ما یادآوری می کند که از غم خود پنهان نشویم. این فیلم هم به چادویک و هم شخصیت او تی چالا افتخار می‌کند و بخش اول داستان کاملاً به میراث او اختصاص دارد. حتی تیتراژ ابتدایی، معمولاً پرهیاهو و رنگارنگ، بی‌صدا، آغشته به رنگ بنفش تک رنگ، و مونتاژی از صحنه‌های پلنگ سیاه در دنیای سینمایی مارول است.

اگرچه مرگ پادشاه خارج از صفحه نمایش اتفاق می افتد، حضور او در هر لحظه از فیلم احساس می شود. جشن شادی از زندگی او که با غم و اندوه خانواده سلطنتی همراه است، در خیابان پایتخت واکاندا منفجر می شود.

سفر سوگواری شوری، راموندا و ناکیا برای شاهد قدرتمند است و به مخاطب اجازه می‌دهد تا با آنها همراهی کند. این فیلم از ابتدا تا انتها به طور کامل، کامل و زیبا از چادویک و تی چالا تجلیل می کند. ما نمی‌توانستیم برای رسیدگی به چنین ضایعه عظیمی مراقبت یا توجه بهتری بخواهیم.

 

خانم مارول و آهنگ زمینه مردان ایکس

برترین لحظات مارول 2022

در قسمت پایانی خانم مارول، برونو برای کامالا خان فاش می کند که به نظر می رسد DNA او جهش یافته است.

از زمانی که تمام حقوق به دیزنی/مارول بازگردانده شده است، طرفداران این سوال را از خود می پرسند: مردان ایکس چه زمانی اولین نمایش خود را در MCU انجام می دهند؟ چند نشانه در سراسر دنیای مارول پاشیده شده است. با این حال، مهم‌ترین آن یک نواختن موزیکال در سریال خانم مارول بود.

درست پس از بیان کلمه M – جهش یافته! – ما یک آهنگ آشنا می شنویم. آهنگ تم سریال تلویزیونی X-Men دهه 90 پخش می شود! این کمتر از آنچه ما می‌خواهیم را تأیید می‌کند، البته احتمالاً همه شایعات و گمانه‌زنی‌ها را افزایش می‌دهد. اما این که مردان ایکس (در نهایت) به یک صفحه تلویزیون یا تئاتر نزدیک شما می آیند، به ما یک بله قاطع را نیز می دهد.

اکشن فیگور ولورین | Wolverine | سری Marvel select

احیای یک غیر جهش یافته در کراکوا

برترین لحظات مارول 2022

کاپیتان آمریکا توسط The Five در کراکوا، اولین غیر جهش یافته ای که این کار را انجام می دهد، در جریان رویداد AX Judgment Day احیا می شود.

کشور جزیره ای کراکوا در ابتدا یک بهشت بود. اما با تکامل رویداد اصلی کمیک مردان ایکس، کراکوا به یک معضل بین المللی و همچنین یک آشفتگی سیاسی در بین جهش یافته ها تبدیل شد. مهمتر از همه، جهش یافته ها توانایی احیای خود را با استفاده از قدرت های ترکیبی گروهی به نام پنج ایجاد کردند. در حالی که برای مردان ایکس راحت بود، بقیه جهان با ترس، حسادت و عصبانیت معمولی واکنش نشان دادند که جهش یافته ها اکنون می توانند مرگ را فریب دهند.

هنگامی که سرانجام پس از 30 سال Destiny بازگردانده شد، او به هیئت حاکمه کراکوا، شورای آرام پیوست. او با پیش‌آگاهی‌اش فاش کرد که یک جنگ بزرگ سیاره را نابود خواهد کرد. آن جنگ، رویداد متقاطع AXE: Judgment Day بود که باعث شد مردان ایکس، انتقام‌جویان و ابدی‌ها علیه یک سلستیال سرکش متحد شوند. در طول این جنگ، قانون کراکو باید وارونه می شد. برای اولین بار، یک غیر جهش یافته زنده شد – کاپیتان آمریکا پس از مرگش بازگردانده شد. جهش یافته ها قول داده اند که این فناوری جدید را با بقیه جهان به اشتراک بگذارند. فقط زمان نشان خواهد داد که آیا این تصمیم درستی برای جهش‌یافته بود یا خیر.

 

شی هالک با قدرت وارد دفتر نویسندگانش می شود

برترین لحظات مارول 2022

در پایان نمایش خود، شی هالک دیوار چهارم را می شکند و وارد اتاق نویسندگان می شود تا پایانی جدید بخواهد.

قبل از نمایش She-Hulk: Attorney at Law، طرفداران از خود می پرسیدند که آیا غول سبزرنگ به شخصیت کتاب های کمیک خود وفادار خواهد ماند و دیوار چهارم MCU را خواهد شکست. از این گذشته، She-Hulk آن را قبل از Deadpool جالب کرد. بلافاصله، جن والترز دنیای سینمایی مارول، مستقیماً مخاطبان را مورد خطاب قرار داد و طوری با ما صحبت کرد که انگار همیشه با او شوخی می‌کردیم. این یک تغییر سرعت برای روایت MCU بود.

شاید بزرگترین خرابی دیوار چهارم در قسمت 9 رخ داد، “این نمایش کیست؟” هنگامی که ابومینشن، اینتلیجنسیا و تیتانیا همگی به خلوتگاه جن وارد شدند، او تصمیم گرفت که به اندازه کافی تحمل کرده است. جن هالک بیرون آمد و وارد دفاتر نویسندگان برنامه تلویزیونی شد و نارضایتی های خود را به K.E.V.I.N رساند. او با این هوش مصنوعی دانای کل صحبت کرد و خواستار نوشتن مجدد شد. اگر کسی می‌تواند در مقابل قدرت‌های MCU بایستد، جن والترز است – بهترین وکیل ابرقهرمان در Multiverse.

اکشن فیگور هالک سری رگناروک برند ZD toys

قتل های اسکارلت ویچ در Multiverse of Madness

برترین لحظات مارول 2022

اسکارلت ویچ در فیلم ذکتر استرنج در Multiverse of Madness وارد یک جنایت مرگبار می شود و به دنبال بازیابی فرزندان از دست رفته خود است.

ما انتظار داشتیم صحنه های کوتاه و غافلگیرکننده‌ای را از فیلم‌های MCU داشته باشیم، اما مرگ ابرقهرمانان هنوز هم کمی شوکه کننده است. این موضوع یک بار دیگر در جریان Doctor Strange در Multiverse of Madness ثابت شد. این عنوان، البته، نوید بسیاری از آشفتگی‌های چندجهانی را می‌دهد، اما تعداد کمی از آنها برای قتل اسکارلت ویچ آماده شده بودند.

قبل از شروع فیلم، می‌دانستیم که ایلومیناتی ظاهر خواهند شد، اما دگرگونی شرورانه واندا زمان نمایش آن‌ها را به طور ناگهانی کوتاه کرد. او در خشم خود، از تک تک اعضا سریع تر کار کرد، حتی بر کاپیتان مارول و پروفسور ایکس ماریا رامبو چیره شد. برای طرفداران فیلم های ترسناک و کسانی که با سبک امضای کارگردان سم ریمی آشنا هستند، سقوط واندا به سمت جنون بسیار سرگرم کننده بود. برای دیگران، اعمال پر هرج و مرج او مایه کابوس بود.

اکشن فیگور اسکارلت ویچ | Scarlet Witch | سری جنگ داخلی برند ZD Toys

گرگینه در شب لحن MCU را تغییر می دهد

برترین لحظات مارول 2022

در حالی که ما عاشق MCU هستیم، تا حد زیادی در جعبه اکشن-ماجراجویی با کمی چاشنی طنز برای کاهش تنش گیر کرده بود. توطئه ها، سکانس های مبارزه، نورپردازی و حتی شخصیت ها فریاد می زدند: «BAM! Pow!Q ، ما در یک کتاب کمیک هستیم!» باز هم، هیچ اشکالی در آن وجود ندارد. اما با انتشار فصل ترسناک Werewolf By Night، پتانسیل چیزی بیشتر را دیدیم.

Werewolf By Night به شدت به وحشت سال های گذشته متمایل است و فیلم های هیولاهای کلاسیک و فیلم های ویژه شب های ترسناک را تداعی می کند. با این حال مهم‌تر از همه، تقریباً کل فیلم سیاه و سفید است. همچنین دو قهرمان غیرمعمول را دنبال می‌کند: یک ضدقهرمان خشن، زن و یک موجود شیرین شب. ما هیجان زده هستیم که آینده فیلم های مارول را با الهام از این تغییر آهنگ/ژانر اصلی برای MCU ببینیم. فقط مراقب آن سایه‌ها باشید – چه کسی می‌داند که چه چیزی دور از چشم در کمین است!

فانکو پاپ مرد گرگ نما | The Wolf Man | اسپشیال ادیشن شماره 1153

هادی شنوایی – ترجمه ای از سایت سایدشو

https://www.sideshow.com/geek/biggest-marvel-moments-2022