در طول سال ها، مارول توجه بیشتری به قهرمانان بومی داشته است. از تاندربرد مردان ایکس در کمیک تا نمور در پلنگ سیاه واکاندا تا ابد؛ در نهایت می‌توانیم از تصاویر متفکرانه شخصیت‌هایی که دوستشان داریم قدردانی کنیم. اخیراً، فصل دوم چه می شد اگر…؟ یک قهرمان کاملاً جدید مارول به نام کاهوری را برجسته می کند.

اکنون، بیایید بهترین لحظات را از برجسته ترین ابرقهرمانان مارول که سرخ پوست، اولین ملل و/یا بومی هستند، کشف کنیم.

 

اکو (Echo)

 

 

بهترین ابرقهرمانان بومی مارول

 

 

“من متوجه شدم هر کاری که می کنم، نمی توانم پدرم را برگردانم. پیدا کردن کسی که او را کشت، چیزی را تغییر نمی دهد.»

برای شروع، اجازه دهید در مورد مایا لوپز صحبت کنیم. یا، همانطور که معمولاً در کمیک ها به او می گویند، اکو. او را اکو می نامند زیرا می تواند سبک های مبارزه هر کسی را تقریباً بلافاصله تقلید کند.

رفلکس های تصویری او همراه با مهارت باورنکردنی، او را بسیار قدرتمند می کند. اکنون، ما می دانیم که او در اوایل سال جدید یک سریال خواهد داشت. در حال حاضر این بسیار هیجان انگیز است. با این حال، ما همچنین می توانیم تأثیر او را بر دنیای سینمایی مارول تشخیص دهیم.

البته، او اولین حضور خود را در Hawkeye انجام داد. در سریال، او در ابتدا به دنبال رونین آلتر ایگوی هاوکای بود. با این حال، وقتی فهمید که ویلسون فیسک مسئول مرگ پدرش است، به دنبال انتقام سریع بود. مشاهده پیروزی او در برابر چنین شرور شومی فوق العاده بود و بدون شک تأثیر طولانی مدتی خواهد داشت.

ماجراهای او در سریال تلویزیونی انفرادی او، اکو ادامه خواهد یافت.

 

نمور (Namor)

 

بهترین ابرقهرمانان بومی مارول

 

«اسم های زیادی دارم. مردم من به من Ajaw K’uk’ulkan می گویند. اما دشمنانم مرا نمور می نامند.»

در مرحله بعد، اجازه دهید به شهر زیر آب تالوکانیل سفر کنیم. بازیگر، تنوک هوئرتا، به طور خاص یاد گرفت که چگونه زبان مایا یوکاتک را برای این نقش صحبت کند. درست مانند Xhosa برای نشان دادن یک تجربه اصیل آفریقایی و واکاندا بسیار مهم است، مایا یوکاتک برای بیان داستان نمور ضروری بود. این شخصیت برای مردمش قهرمان شد. در واقع، آنها حتی او را K’uk’ulkan، خدای مار پر می نامیدند.

شرایط دلخراشی که او را قدرتمند می‌کرد، همان چیزی است که به او اجازه داد تا برای همیشه بجنگد. به راستی که عشق او به مردمش و تمایل او به فدا کردن همه چیز در راه خیر آنها قابل تحسین است. انتخاب بهترین لحظه سخت است. اما در حال حاضر، نمی‌توانیم قدردان غرور و شادی او نباشیم که تالوکانیل را با شوری به اشتراک گذاشت.

 

تاندربرد (Thunderbird)

 

بهترین ابرقهرمانان بومی مارول

 

“خیلی چیزا عوض شده این روزها، سوال این نیست که چه چیزی می تواند باشد… بلکه این است که چه خواهد بود.”

جان پرودستار اولین جهش یافته ای بود که برای چارلز خاویر مرد. اکنون که در کراکوا جان دوباره گرفت، تاندربرد به خانه خود در کمپ گوژو باز می گردد. و صادقانه بگویم، او با هویت خود دست و پنجه نرم می کند. به نوعی، او احساس می کند باید بین آپاچی بودن و جهش یافته بودن با مردان ایکس تصمیم بگیرد.

او امیدوار است که مادربزرگش بتواند به برخی از سؤالات او پاسخ دهد. دولت به طرز وحشتناکی، خانواده و افرادش را برای آزمایش برد. دولت در جستجوی ژن‌های جهش‌یافته در DNA آنهاست، برخلاف بسیاری از آنها که مجبور شده‌اند بومی بودن خود را از طریق آزمایش‌های DNA ثابت کنند.

در نهایت، او آنها را در رویارویی با نیروی پلیس نژادپرست نجات می دهد. مادربزرگش نیز به او کمک می کند تا بفهمد که هم آپاچی است و هم جهش یافته. و واقعاً، این درک حقیقت، در لباس جدید او که توسط هنرمند کالیپو، دیوید کاتلر طراحی شد، کاملاً مشخص است.

 

وارپث (Warpath)

 

 

بهترین ابرقهرمانان بومی مارول

 

 

“آنها می آیند.”

در انتهای فیلم X-Men: Thunderbird #1 جیمز پرودستار به برادرش جان می‌پیوندد. با این حال، این داستان جان بود. شاید یکی از قهرمانانه ترین لحظات Warpath در واقع در یک فیلم نمایش داده شود. در سال 2014، فاکس قرن بیستم X-Men: Days of Future Past را منتشر کرد. حقیقتاً، در حالی که او و برادرش قدرت های بسیار مشابهی دارند، برادر کوچکتر یعنی جیمز قدرتمندتر است.

وارپث حواس مافوق بشری دارد که فراتر از جنبه فیزیکی است. او قادر بود هواپیماهای تقریباً بی صدا را از فاصله 10 مایلی حس کند. او به نجات بشریت در آخرین لحظاتش کمک کرد. دیدن مبارزه او تا آخر نشان از شجاعت واقعی داشت.

 

دنی مونستار (Dani Moonstar)

 

 

بهترین ابرقهرمانان بومی مارول

 

“اگر زندگی من چیزی به من آموخته است، این است که آنچه انجام می دهیم بسیار مهم است. به همین دلیل است که ما اکنون اینجا هستیم.»

در مرحله بعد، ما دنیل مونستار، یک جهش یافته از ملت شایان را داریم. به عنوان یک جهش یافته، او توانایی بسیار منحصر به فردی برای ارتباط با ذهن دیگران دارد. در واقع، او حتی می تواند با ذهن حیوانات ارتباط برقرار کند. با انجام این کار، او قادر است از چیزی که بیشتر از همه دوست دارند یا از آن می ترسند، یک تصویر اختری ایجاد کند.

او در سطح بسیار عاطفی با مردم ارتباط برقرار می کند. این او را به یک هم تیمی عالی تبدیل می کند که می تواند از وارپث، کارما، مجیک و سایر اعضای New Mutants حمایت کند.

با این حال، توانایی او در برقراری ارتباط واقعی با احساسات مردم شاید بهترین نمونه در رابطه او با رنه سینکلر یا همان ولفسبین (Wolfsbane) باشد. دنی همیشه آماده و مایل به گوش دادن به رنه است.

با وجود همه جنون اخیر در کمیک ها، جای تعجب نیست که رنه به حمایت نیاز دارد. به طور جدی، فرزند او گم شده بود و اکنون به نوعی زنده است! خوشبختانه دنی آنجاست. او می‌گوید: «تو شریک روح من هستی. این بدان معناست که هر چه باشد، باید گوش کنم.» در نهایت، این جفت روح در یک لحظه از زیبایی مطلق دوباره به هم متصل می شوند.

 

کوشالا (Kushala)

 

بهترین ابرقهرمانان بومی مارول

 

من از خالق درخواست کمک کردم. اما چیز دیگری جواب داد.»

ما کوشالا را هم داریم. در حقیقت، او ممکن است یکی از غیرقابل توقف ترین قهرمانان این لیست باشد. بالاخره او جادوگر عالی مرتبه بود. او همچنین توسط  روح انتقام به عنوان شیطان سوار، یک نسخه منحصر به فرد از روح سوار، قدرت گرفت. و مطمئناً با دسترسی به همه این جادو، او قوی است. اما در نهایت، این که او به عنوان یک زن آپاچی کیست، او را قدرتمند می کند.

وقتی کوشالا و خانواده اش مورد حمله ارتش ایالات متحده قرار گرفتند، تقریباً همه چیز از دست رفت. او در خشم خود دستش را برای قدرت دراز کرد. کوشالا به خالق دعا کرد. و با این حال، موجودی که پاسخ داد روح انتقام بود.

با این حال، فداکاری او به خانواده اش بود که او را متمرکز نگه داشت. او از خشم آتشین خود برای شکست دادن دشمنان خود در آتش جهنم مانند هرگز استفاده کرد. به راستی که کوشالا در زمانی که فقط تاریکی بود، نور پاک کننده ای به ارمغان آورد.

 

کاهوری (Kahhori)

 

بهترین ابرقهرمانان بومی مارول

 

“شما اصل خود را فراموش کرده اید. اما من نمی توانم. نه زمانی که مردم ما آسیب می بینند.»

بالاخره کاهوری هست. این زن موهاوک اولین حضور خود در مارول را در فصل 2 چی می شد اگر… ؟ در اپیزود “چه می شود اگر… کاهوری جهان را دوباره شکل می داد؟” تجربه کرد.

همانطور که از عنوان پیداست، کاهوری زمانی که از سنگ فضایی قدرت می گیرد، می تواند بر جهان خود تأثیر بگذارد. او زمانی که باید از دست استعمارگران اسپانیایی فرار کند، با سنگ آبی دریاچه تماس می گیرد.

او با قدرت تازه خود به دهکده خود باز می گردد تا از آنها انتقام بگیرد و استعمارگران را بیرون کند. اما داستان کاهوری به همین جا ختم نمی شود. او می‌تواند با مهارت بیشتری از موهاوک‌های دیگر از دنیای آسمان استفاده کند. نام او در Kanien’kehá:ka به معنای «جنگل را به هم می‌زند» است و کاهوری مطمئناً جنگل اطراف او را به هم می‌زند.

پس از نجات مردمش، او به اسپانیا سفر می کند تا با منبع استعمار: ملکه ایزابلا اول مقابله کند. اگرچه پادشاه تلاش می کند تا موهاوک ها را تحت سلطه خود درآورد، اما او هیچ شانسی در برابر کاهوری ندارد. هرگز دیدن خرد شدن یک صندلی اینقدر رضایت بخش نیست.

 

این لیست فقط یک شروع است. امیدواریم به زودی شخصیت های بومی بیشتری در رسانه های مارول ظاهر شوند. یا شاید، مانند Black Panther: Wakanda Forever، شخصیت ها به طور متفکرانه و منحصر به فرد اقتباس شوند.

حالا، شخصیت مورد علاقه شما از این لیست چه کسی است؟

 

ترجمه از هادی شنوایی – برگرفته از سایت سایدشو

https://www.sideshow.com/blog/greatest-indigenous-hero-moments-in-marvel-history