بهترین داستان های مولتیورس مارول

داستان های مولتیورس مارول جذاب ترین داستان ها در این مجموعه هستند. در سال 1962، مارول کامیکس شماره 103 داستان های عجیب را منتشر کرد. این کمیک مشعل انسانی را را دنبال می کند که او به بعد پنجم منتقل می شود. ناگهان، کل مولتیورس شروع به باز شدن کرد.

مطمئناً این تنها آغاز یک ماجراجویی بزرگ بود. در واقع، تقریباً هر فیلم بزرگی که در سال گذشته اکران شد، مولتی‌ورس را نیز شامل می‌شود.

معلوم شد که ما فقط عاشق کاوش در امکانات بی شماری هستیم که کیهان ارائه می دهد. بنابراین، اجازه دهید نگاهی به برخی از بهترین داستان‌های مولتیورس مارول بیندازیم.

 

دکتر استرنج در مولتیورس دیوانگی

داستان مولتیورس مارول

طبیعتاً این لیست باید شامل دکتر استرنج در مولتیورس دیوانگی باشد. مطمئناً، طرفداران باید ابعاد متعددی را در فیلم اصلی دکتر استرنج ببینند. ولی اینجوری نبود!

در دنباله ای که مدت ها منتظرش بودیم، آمریکا چاوز راه خود را از یک جهان به جهان دیگر می زند تا بتواند جادوگر اسکارلت غمگین و خطرناک را شکست دهد. ما یک جهان مکعبی، یک جهان رنگ و حتی جهانی را می بینیم که دارای شخصیت ایلومیناتی است.

یک گروه مخفی از قهرمانان فوق هوشمند که برای امنیت زمین می جنگند. اینجاست که برای اولین بار در دنیای سینمایی مارول با پروفسور ایکس، رید ریچاردز و بلک بولت ملاقات می کنیم.

 

اکشن فیگور دکتر استرنج | Doctor Strange | از جنگ ابدیت طرح Good smile

 

مرد عنکبوتی: راهی برای خانه نیست

داستان مولتیورس مارول

کاوش در چند جهانی یک چیز است. اما این یک چیز دیگر است که مولتیورس را به اینجا بیاوریم! قبل از اتفاقات دکتر استرنج در مولتیورس دیوانگی، پیتر پارکر از دکتر استرنج کمک خواست. متأسفانه، پیتر پارکر پس از فاش شدن هویت مخفی او توسط میستریو، نتوانست زندگی عادی داشته باشد.

با این حال، هنگامی که یک طلسم پیچیده اشتباه می‌شود، دکتر استرنج از دو بعد مختلف مردان عنکبوتی را به تصویر می‌کشد. و بدتر از آن، او چندین شرور مرد عنکبوتی را نیز به همراه دارد. کار تیمی و فداکاری دلخراش می‌خواهد تا کل مولتی‌جهان از فروپاشی خود جلوگیری کند.

 

اکشن فیگور اسپایدرمن | Spider man | از فیلم دور از خانه برند ZD Toys

 

لوکی

داستان مولتیورس مارول

انتقام‌جویان پایان بازی کل جدول زمانی مارول را تغییر می دهد. هنگامی که نسخه جایگزین لوکی یک تسراکت را می دزدد، او توسط مرجع متغیرهای زمانی یا TVA ردیابی می شود. TVA مسئول حفظ چیزی است که آنها آن را خط زمانی مقدس می نامند.

به زودی، ما متوجه می شویم که این جدول زمانی خاص توسط موجودی به نام “او که باقی می ماند” حفظ می شود. و علاوه بر این، او که باقی می‌ماند در واقع نوعی از خود کانگ فاتح است. و در حالی که لوکی او را شکست داد، نمی توان گفت که کانگ فاتح در مرحله بعدی چه خواهد کرد. امیدوارم در فصل 2 سریال متوجه این موضوع شویم!

 

چه می شود اگر…؟

داستان مولتیورس مارول

مجموعه چه میشد اگر، مولتیورس را به روشی کاملا منحصر به فرد کاوش کرد. هر قسمت از این مجموعه یک دنیای انیمیشن جدید را نشان می داد. اپیزودها داستانی از دنیای سینمایی مارول می گیرند و داستان را فقط چند درجه تغییر می دهند – با الهام از مجموعه کتاب های مصور که اولین بار در سال 1977 عرضه شد.

به عنوان مثال، قسمت دوم این سوال را مطرح کرد: “اگر تی‌چالا تبدیل به یک استارلورد شود چه؟” ما به جای پیتر کویل شاهد ربوده شدن تی چالا از زمین هستیم. به راستی، تی چالا یک استار-لرد بسیار موفق بود. او حتی تانوس را به تیم خود جذب می کند!

بعداً، قسمت ششم این سوال را بررسی می‌کند، “چه می‌شود اگر… کیل مانگر تونی استارک را نجات دهد؟” در این قسمت، Killmonger جنگ های بین المللی را ایجاد می کند، قهرمانان بی شماری را اعزام می کند و در نهایت به پلنگ سیاه جدید تبدیل می شود.

هر دو قسمت با ایجاد کوچکترین، اما تاثیرگذارترین تغییرات، ویژگی های اساسی هر شخصیت را به زیبایی در نظر می گیرند.

 

اکشن فیگور ناظر | Watcher | از انیمیشن What IF سری Marvel select

ولورین: لوگان پیرمرد

داستان مولتیورس مارول

داستان های قبلی در این لیست، قهرمانان را در حال تعامل با مولتیورس نشان می دهد. با این حال، برخی از بهترین داستان‌های مولتیورس مارول، داستان‌های کوچک‌تری هستند که به سادگی در جهان دیگری اتفاق می‌افتند.

در فیلم Old Man Logan، ولورین پیر شده است و قهرمانان واقعاً در مبارزه با شر شکست خورده اند. شرورها بر شهرها حکومت می کنند و جهان در آشفتگی است.

با این حال، پیرمرد لوگان تمام تلاشش را می‌کند تا در این دنیای تیره و تار و بی‌رحمانه برای موفقیت بجنگد. اما معلوم می‌شود که تلاش‌های خشونت‌آمیز ولورین برای قهرمان‌سازی ممکن است بیشتر آسیب‌رسان بوده باشد تا مفید.

به هر حال، همانطور که داستان به طرز غم انگیزی نشان می دهد، لوگان خود مردان ایکس را کشت.

 

اکشن فیگور ولورین | Wolverine | سری Marvel select

 

مردان ایکس: روزهای آینده گذشته

داستان مولتیورس مارول

کیتی پراید پیامی از آینده دارد: برادری Mystique’s Evil Mutants را شکست دهید. اگر مردان ایکس موفق نشوند، سناتور رابرت کلی، چارلز خاویر و مویرا مک تاگرت کشته خواهند شد. اما اگر Mystique موفق شود، سنتینل‌های جهش‌کش جهان را تسخیر کرده و تمام بشریت را تحت سلطه خود در خواهند آورد.

در این چهارراه محوری، مردان ایکس برای جلوگیری از یک آینده بالقوه مبارزه می کنند. آن آینده وحشتناک، Earth-811، یکی از آینده های دیستوپیایی در میان بسیاری دیگر است. و بله، ولورین و مردان ایکس خود را نجات دادند. با این حال، آن جهان به وجود خود ادامه می دهد و آن قهرمانان به مبارزه برای آزادی خود ادامه می دهند.

 

خانه M

داستان مولتیورس مارول

واندا ماکسیموف یکی از قدرتمندترین چهره های تمام دوران است. او این توانایی را دارد که واقعیت را با هوس های خود منحرف کند. و این دقیقاً همان کاری است که او انجام می دهد. او با قدرت خود، عمیق ترین خواسته های قهرمانان را در ازای تنها یک آرزو برآورده می کند: اینکه بتواند فرزندانش را داشته باشد و در آرامش تنها بماند.

حتی اگر همه چیز در ظاهر عالی به نظر برسد، ولورین از پذیرش این واقعیت جایگزین امتناع می ورزد. او به سراغ انتقام جویان می رود و واقعیتی را که از آنجا آمده اند به آنها نشان می دهد. در حالی که آنها در Earth-58163 خوشحال تر هستند، می خواهند به Earth-616 بازگردند.

بنابراین قهرمانان برای کشتن اسکارلت ویچ با یکدیگر همکاری می کنند و می جنگند. در آخرین ثانیه، او سه کلمه قدرتمند را زمزمه می کند: دیگر جهش یافته نیست. اگرچه همه به زمین-616 باز می گردند، همه چیز برای همیشه تغییر می کند.

 

مارول اولتیمیت

داستان مولتیورس مارول

برایان مایکل بندیس، بیل جماس و مارک باگلی دنیای نهایی مارول را خلق کردند. نویسندگان کل جهان مارول را در یک راه‌اندازی مجدد مدرن و سنگ‌آلود، مکانی به نام زمین-1610 دوباره تصور کردند. در آنجا، انتقام‌جویان، اولتیمیت ها نامیده شدند. پیتر پارکر به جای یک مرد متاهل یک نوجوان بود. و شاید مهمتر از همه، زمین جهان خانه مایلز مورالس است.

با زمین-1610، سازندگان قصد داشتند داستان های واقع گرایانه تری را بیان کنند و زمان بیشتری را برای توسعه شخصیت ها صرف کنند. گاهی اوقات، این بدان معنی بود که ما بر روی نقص قهرمانان مورد علاقه خود تمرکز می کردیم.

به عنوان مثال، غرور رید ریچاردز باعث شد که او تبدیل به شخصیت شرور معروف به Maker شود. با این حال، این جهان برای ماندگاری ساخته نشده است. یک بار دیگر، همه چیز برای مالتی‌ورس مارول تغییر می‌کرد.

 

اکشن فیگور کاپیتان آمریکا | Captain America | از انتقامجویان

 

جنگ های مخفی هیکمن

داستان مولتیورس مارول

تغییر زمانی رخ داد که کل مولتیورس مارول در رویداد جنگ‌های مخفی جاناتان هیکمن با هم برخورد کرد. به معنای واقعی کلمه، جهان چندگانه به خودی خود در حال فروپاشی است. این هجوم ها توسط موجودات قدرتمندی به نام فراتر ایجاد می شود. از بین همه مردم، دکتر دووم است که همه را نجات می دهد. با این حال، “راه حل” او منجر به Battleworld می شود، جایی که او تبدیل به خدا امپراتور دووم می شود!

به طور طبیعی، رید ریچاردز نمی‌خواهد این اتفاق بیفتد. بنابراین آقای فنتستیک با مرد مولکولی کار می‌کند تا قدرت فراتررا برای خودش بگیرد و مولتی‌ورس را کاملاً بازسازی کند. این رویداد کمیک های مارول را برای همیشه تغییر داد. در واقع، جنگ های مخفی زمین-1610 و زمین-616 را از بسیاری جهات ترکیب کردند و مایلز مورالز را به خط اصلی کمیک معرفی کردند.

 

سه گانه اسپایدر-ورس

داستان مولتیورس مارول

انیمیشن سه‌گانه اسپایدر-ورس سونی یکی از بهترین داستان‌های مولتیورس مارول در تمام دوران است. داستان مایلز مورالس، بچه ای از بروکلین را دنبال می کند که توانایی هایی شبیه به پیتر پارکر دریافت می کند. او باید کینگ پین، داک اوک و دکتر جاناتان اون (معروف به The Spot) را از پاره کردن واقعیت باز دارد.

خوشبختانه، مایلز پنج آدم عنکبوتی از جهان‌های دیگر دارد تا به او کمک کنند تا به واقعیت نظم بخشد. متأسفانه، این شانس دوام نمی آورد. در Across the Spider-Verse، به نظر می رسد که کل جامعه عنکبوتی قصد دارند مایلز را برای مداخله او به دست آورند.

باید تا سال 2025 منتظر بمانیم تا Spider-Man: Beyond the Spider-Verse ببینیم که چگونه مایلز (امیدوارم) چند جهان را نجات می دهد.

 

اکشن فیگور مایلز مورالز | Miles Morales | برند Super MC toys

 

ترجمه از هادی شنوایی – برگرفته از سایت سایدشو

https://www.sideshow.com/blog/marvel-best-multiverse-stories