در طول نه قسمت، سریال What IF مارول، توانست ما را شوکه، هیجان زده و الهام بخش کند، و همچنین ترکیبی سالم از خنده و اشک ارائه دهد. داستان‌ها از نظر دامنه جاه‌طلبی و از نظر لحن متفاوت بودند – هر هفته، مخاطبان در این فکر بودند که آیا در کنار شخصیت‌های مورد علاقه‌شان اشک شادی می‌ریختند یا غم.

حالا که فصل اول What If…؟ به پایان رسیده است، می‌توانیم به برخی از بهترین لحظات این مجموعه دیزنی پلاس نگاه کنیم.

اکشن فیگور ناظر | Watcher | از انیمیشن What IF سری Marvel select

سخنرانی تار انداز

what if

از زمان اولین حضور پیتر پارکر روی صحفه نمایش، او واقعاً مانند یک نوجوان در MCU احساس می شود. پیتر آن حس کودکانه شگفت‌انگیز بودن در کنار بت‌های قهرمان فوق‌العاده‌اش را دارد و ارجاعات بی‌پایان فرهنگ پاپ او دقیقاً نقطه‌ی درستی از شوخ طبعی است که او به آن معروف است.

بنابراین در قسمت 5، وقتی پیتر را می‌بینیم که در نقش عنکبوت شکارچی زامبی به یک رهبر توانمند تیم تبدیل می‌شود، لحظه‌ای واقعاً خاص است. او و انتقام‌جویان همکارش مجبور شده‌اند با نسخه‌های زامبی‌شده دوستان و متحدان خود، مانند کاپیتان و حتی هپی زامبی، روبرو شوند. با وجود این، پیتر درست زمانی که تیم در حال از دست دادن امید است (نه، هوپ نه) به این مناسبت برمی‌خیزد. تقریباً به نظر می رسد که ما شاهد بزرگ شدن پیتر به یک قهرمان کاملاً درک شده در مقابل خودمان هستیم و سخنرانی جنگی او در قطار می تواند با هر آنچه کاپیتان آمریکا به تیم داده است، رقابت کند.

اکشن فیگور اسپایدرمن | Spider man | از فیلم جنگ ابدیت برند ZD Toys

 

مونتاژ مبارزه پگی

what if

قسمت افتتاحیه چه می شد اگر…؟ ما را با مفهوم تغییر لحظه ای ساختار یک جهان آشنا کرد. با وجود شجاعت و توانایی، پگی کارتر به شدت دست کم گرفته می شود. کاپیتان کارتر پس از اینکه داوطلب می شود سرم سوپر سرباز را به جای استیو راجرز زخمی بگیرد، ثابت می کند که نه تنها لیاقت حضور در اتاق را دارد، بلکه باید در جلوی اتاق باشد و دستور بدهد!

هر مونتاژ مبارزه کاپیتان کارتر در این قسمت حماسی است، اما یکی از مواردی که به ویژه برجسته می شود زمانی است که پگی در نهایت به عنوان یک قهرمان شناخته می شود. با اجرای یک موسیقی جاز استاندارد پر جنب و جوش در پس زمینه، مونتاژ دارای الهامات بصری واضحی از خود کمیک ها است و پگی مسئولیت آن را بر عهده می گیرد!

 

سوختگی اوکویه

what if

در حالی که اوکویه همیشه دیالوگ های خود را با شوخ طبعی خاصی ارائه می دهد، حس شوخ طبعی او واقعاً در قسمت 5 می درخشد. در راه به ایستگاه بزرگ مرکزی، او هپی را یک راننده Uber صدا می کند، که او را به شدت عصبانی می کند. سپس، او با دادن دستور جدایی، انتظارات فیلم ترسناک را زیر پا می گذارد. وقتی پیتر تصمیم خود را زیر سوال می برد و می پرسد که آیا آنها فیلم های ترسناک در واکاندا دارند یا خیر، او سری پاسخ می دهد که واکاندا تا وقتی رئالیتی شو آمریکایی هست به آنها نیاز ندارد.

 

شب خاموش استفن

what if

این سریال تراژدی‌های عمیقی را به مخاطبان نشان داد که ممکن است برای شخصیت‌هایی که ما بسیار از آن لذت می‌بریم رخ دهد. تا این مرحله، بیشتر نمایش‌ها و فیلم‌های ابرقهرمانی مارول با پایانی تمیز به پایان می‌رسیدند، پیروزی خیر بر شر، و فیلم‌های مورد علاقه ما خیالمان را راحت می کردند. اما با اپیزود چهار، همه چیز متوقف شد.

مطمئناً، دو قسمت قبلی شری جدیدی را معرفی کرده بودند، اما همچنین وعده قهرمانی برای حفظ امنیت ما وجود داشت. در مورد “چه می شود اگر … دکتر استرنج به جای دستانش قلب خود را از دست داد. در این داستان شاهد شکست مطلق یک قهرمان و بزرگی یک اشتباه هستیم. پیانوی نرم و التماس های ناامیدانه استفن فایده ای ندارد. فضای خالی یک جهان مرده که در صحنه پایانی روی دکتر استرنج خزیده می شود منظره غم انگیزی است که بینندگان به زودی فراموش نخواهند کرد.

فیگور دکتر استرنج برند کریزی تویز

 

نظرات کولسون در مورد ثور

what if

همه ما به آن فکر کرده ایم. همانطور که ثور آن چکش را تاب می‌دهد و با شکوه و عظمتی درخشان و رعد آسا سر می رسد، بسیار چشمگیر است و ناگفته نماند که به راحتی به چشم می آید. اما با شنیدن این نظرات توسط مامور فیل کولسون، که معمولاً چهره های کاملاً جدی نیک فیوری و ماریا هیل در کنار او قرار می گیرد، نمی توانستیم از خنده خودداری کنیم. در یک قسمت به خصوص تاریک، نظرات کولسون مانند «او فوق‌العاده است»، یک فرصت خوشایند بود پس از شوک دیدن انتقام‌جویان اصلی که یکی یکی سقوط می‌کنند.

فیگور ثور | Thor | از انتقامجویان پایان بازی برند امپایر تویز

 

شورش کارینا

what if

اپیزود 2 سریال با معکوس کردن انتظارات ما از شخصیت ها، دیدگاه ما را نسبت به بسیاری از شخصیت ها به چالش کشید. تانوس به پدری تبدیل شد که تلاش می‌کرد جبران کند، نبولا یک مامور عشوه گر و بی‌خیال است و کالکتور یک ارباب جنایت کهکشانی ترسناک است. شخصیت پردازی در این قسمت از این جهت قابل توجه است که ویژگی های کلیدی چنین چهره های آشنا را به شیوه های کاملاً جدیدی نشان می دهد.

با این حال، یک شخصیت از نقشی فرعی در حضورهای قبلی به یک شخصیت اصلی در موفقیت استار-لرد تی چالا ارتقا می یابد. کارینا خدمتکار کالکتور است که به دلیل الهام گرفتن از تی چالا علیه اسیر کننده اش قیام می کند. بدون کارینا، تی چالا ممکن بود از چنگ کالکتور فرار نکند، اما در این داستان او از زندان خود بیرون می آید و تی چالا را آزاد می کند.

فانکو پاپ گامورا دختر تانوس | Gamora | از سریال ?…What IF شماره 873

ملاقات شوری با پپر

what if

در پایان قسمت 6، زمانی که به نظر می رسد واکاندا ممکن است تحت تأثیر خطرناک اریک کیلمونگر قرار گیرد، شوری به ما یادآوری می کند که همیشه سرهای سردتر غالب هستند. از ابتدای اپیزود، او به اریک مشکوک بود و هنگامی که او قصد واقعی خود را فاش می کند، شوری برای انتقام از برادرش، امور را به دست خود می گیرد. او پپر پاتس را با بازدید از دفترش و اثبات خیانت اریک غافلگیر می کند و به پپر یادآوری می کند که تونی تنها نابغه اینجا نیست.

 

سردرد شکافنده تانوس

what if

از ابتدای داستان Infinity Saga، تانوس بزرگترین تهدید انتقام جویان بود. او بدون درنگ، یک نسل کشی جهانی را سازماندهی کرد و برای تحقق بخشیدن به چشم انداز خود از هیچ کاری دست نکشید. حتی قدرتمندترین انتقام جویان نیز نتوانستند به تنهایی او را شکست دهند. با این حال، در قسمت 8، اولتران، با قدرت بدنه مصنوعی و ظاهر برتر ویژن ، او را مانند یک تکه نان به دو نیم می کند. تانوس زودتر از یک بشکن به پایان می رسد.

اکشن فیگور ویژن | The Vision | از سریال وانداویژن برند hasbro

“برای تی چالا!”

what if

در سرتاسر سریال، چه می‌شد اگر…؟ توانست حس نزدیکی با چادویک بوزمن را به بینندگان القا کند، زیرا این آخرین کار او به عنوان تی چالا بود. نوبت او به‌عنوان استار لرد در قسمت 2، نسخه جدیدی از تی چالا را ایجاد کرد که به شدت متفاوت بود و در عین حال به شدت یکسان بود. این تیچالا می‌توانست کمی بیشتر خود را نشان دهد، زیرا مسئولیت‌های سلطنتی او را مهار نمی‌کرد، اما او همچنین به آرمان‌های پاک دل و مهربانی واقعی خود پایبند بود. با استار لرد تی چالا، ما جهانی را دیدیم که تأثیر مثبت او در آن هارمونی واقعی ایجاد کرد.

اما تاثیرگذارترین ادای احترام به چادویک و نسخه محبوبش از پلنگ سیاه زمانی بود که ملکه راموندا فریاد زد: “برای تی چالا!” در طول نبرد با پهپادهای لیبراتور. ییبامبه!

 

با چنین تنوع گسترده ای از رویدادها و فعل و انفعالات، برگرفته از جهان های بی نهایت، فهرست بالا به هیچ وجه کامل نیست. نام‌های افتخاری شامل ایستادن ناتاشا در مقابل The Watcher، نبیولا که تی چالا را «چا چا» می‌خواند، کل راهنمای زنده‌ماندن از زامبی‌ها توسط پیتر (از جمله آن صحنه دوش گرفتن باکی) و عاشقانه مشکوک دارسی با هاوارد اردک در لاس وگاس است.

اکشن فیگور سرباز زمستان | Winter Soldier | از سریال فالکون و سرباز زمستان برند hasbro

 

ترجمه ای از هادی شنوایی – برگرفته از سایت سایدشو

https://www.sideshow.com/blog/best-moments-of-marvels-what-if