با توجه به اینکه اخیراً فیلم‌های ابرقهرمانی به سمت حسی «سخت‌تر» و «واقع‌گرایانه‌تر» گرایش پیدا کرده‌اند، فیلم Spider-Man: Into the Spider-Verse 2018 به اندازه یک طوفان رده 5 هوای تازه‌ای نداشت. وقتی سفر مایلز مورالس را دنبال می‌کردیم، سرگرم‌کننده، پر از دل و کاملاً پر شور و رنگ و سبک بود.

امسال چهار سال از اکران این فیلم می گذرد. در 2 ژوئن 2023، دنباله Spider-Man: Into the Spider-Verse وارد سینماها خواهد شد. اکنون که تریلر رسمی Spider-Man: Across the Spider-Verse منتشر شده است، بیایید به برخی از بهترین نقل قول های فیلم اول نگاه کنیم. به موقع اومدی، مایلز.

 

“چه زمانی می دانم که آماده هستم؟” “نخواهی دانست. این یک جهش ایمان است.»

بهترین Spider-Man

مایلز مورالس در آینه به خودش نگاه می‌کند و می‌پرسد آیا می‌داند چگونه در فیلم Spider-Man: Into the Spider-Verse یک قهرمان باشد.

مایلز مورالس در مدت زمان نسبتاً کوتاهی، با اتفاقات زیادی دست و پنجه نرم کرده است. بنابراین هنگامی که به عهده اوست که بروکلین را نجات دهد قابل درک می ترسد. پنج نفر دیگر از افراد عنکبوتی که در ابعاد او قرار گرفته‌اند مطمئن نیستند که او آماده است تا این کار را انجام دهد، و مایلز نیز علیرغم اینکه چقدر می‌خواهد کمک کند، این را می‌داند. پیتر بی پارکر، مرد عنکبوتی مسن‌تر و خسته‌تر از مردی که در دنیای مایلز آمده، داوطلب می‌شود تا نقشه نجات شهر خود را به مرحله اجرا درآورد، زیرا می‌داند که این به قیمت جانش تمام خواهد شد. هم او و هم مایلز می‌دانند که پیتر باید این کار را انجام دهد، زیرا خود مایلز نمی‌تواند، و این قلب مایلز را می‌شکند.

این زمانی است که مایلز از پیتر می‌پرسد چه زمانی می‌داند که آماده است تا مرد عنکبوتی شود، و پاسخ بسیار انتزاعی پیتر – همراه با یک سخنرانی انگیزشی از پدرش جف – در واقع به نوجوان فشار لازم برای تحت کنترل درآوردن قدرت‌هایش را می‌دهد. اوضاع در پایان فیلم تغییر می کند وقتی پیتر که می ترسد به بعد خود بازگردد و با فاجعه زندگی شخصی اش روبرو شود، از مایلز می پرسد: «از کجا بدانم که دوباره آن را خراب نمی کنم. ؟” تنها چیزی که مایلز باید بگوید این است که «نخواهی کرد». پیتر می‌فهمد، و به همان اندازه که مایلز از آن حمایت می‌کرد.

“درست. این یک جهش ایمانی است،” او قبل از اینکه (کاملاً به معنای واقعی کلمه) غوطه ور شود و به خانه برگردد، می گوید. این یک لحظه فوق‌العاده در داستانی پر از لحظات فوق‌العاده است و واقعاً نشان می‌دهد که مایلز و پیتر با وجود بهترین تلاش‌های اولیه پیتر، پیوندی را ایجاد کرده‌اند.

 

“و این یک نه به شنل است.”

بهترین Spider-Man

پیتر بی پارکر، مرد عنکبوتی با تجربه‌تر، به مایلز مورالس توصیه می‌کند که شنل را در فیلم Spider-Man: Into the Spider-Verse کنار بگذارد.

پیتر بی پارکر به وضوح شگفت انگیزان را دیده است و تصمیم گرفته است از مشهورترین فرمان ابرقهرمانی Edna Mode پیروی کند: بدون شنل. او به مایلز می‌گوید که به این دلیل است که مرد عنکبوتی این لباس را نمی‌پوشد، اما همه ما حقیقت را می‌دانیم. Edna Mode را هرگز نباید نادیده گرفت و به نظر می رسد پیتر این را می داند!

چه این یک تماس به شاهکار دیزنی-پیکسار 2004 باشد یا فقط کمی احمقانه، این لحظه تضمین می‌کند که هر کسی که تماشا می‌کند، او را به خنده می اندازد، به‌ویژه وقتی پیتر شنل را از پشت مایلز بیرون می‌کشد و بچه بیچاره غلت می‌زند.

 

“تو در مسیرخودت هستی. فقط به راهت ادامه بده.»

بهترین Spider-Man

اگرچه گاهی اوقات مایلز مورالس از خودش مطمئن نیست، اما به عنوان یک قهرمان فوق العاده در فیلم Spider-Man: Into the Spider-Verse ظاهر می شود.

نقل قول‌های الهام‌بخش از Into the Spider-Verse کم نیست، که منطقی است: داستان درباره پذیرش خود و وارد شدن به خودتان است. مایلز احتمالاً در فضای مناسبی نیست که واقعاً وقتی عمویش آرون این را می‌گوید، بشنود. او قبلاً به عنوان یک بچه جدید در یک مدرسه شیک با احساس نابجایی دست و پنجه نرم می کرد، به غیر از عنکبوت جدید در بلوک بدون کنترل قدرتش.

اما در این لحظه آرون آخرین نفس های خود را می کشد. کینگ پین به دلیل امتناع از کشتن مایلز به او شلیک کرده است. با این حال، زمانی که مایلز در پایین ترین سطح خود قرار دارد، این تشویق در نهایت به مایلز باز می گردد و به او کمک می کند تا به جلو برود.

اکشن فیگور اسپایدرمن | Spider man | سری انیمیشن برند ZD Toys

“چرا من بلند فکر می کنم؟”

بهترین Spider-Man

اولین روز مایلز در مدرسه پس از به دست آوردن قدرت، روز جالبی است. او در مقابل جمعیت شدید همکلاسی‌های جدیدش خجالت می‌کشد و مغزش، مانند بقیه او، در حالی که سعی می‌کند با آن کنار بیاید، کمی از کار افتاده است. او تعجب می کند که اگر کسی آنچه را که اتفاق افتاده دیده باشد، متوجه می شود که همه دیده اند.

او کسی را می بیند که به او لبخند می زند و فکر می کند که آیا بچه به او می خندد، آیا او اکنون “بچه عجیب” است. در سبک واقعی کتاب های مصور، افکار مایلز در جعبه های سخنرانی روی صفحه ظاهر می شوند. آنها در حین ورود به سر مایلز ظاهر می شوند و به مخاطب ایده می دهند که اوضاع در مغز او چقدر آشفته است.

با این حال، این ایده قابل ربط است، این ایده که افکار شما آنقدر بلند هستند که همه چیزهای دیگر را غرق کنند و شما را وادار به فرار از آنها کنند. هنوز مطمئن نیستم که حباب‌های گفتار پاپ‌آپ در زندگی واقعی اتفاق نمی‌افتد یا خیر.

 

“هی … “

بهترین Spider-Man

شما در مورد لمس شانه می دانید، درست است؟

تماشای پیوند و بازی آرون و مایلز دلگرم کننده است، به خصوص با توجه به اینکه داستان آرون چگونه به پایان می رسد. تماشای صحبت این دو نفر در مورد نحوه جذب دختران، حتی به شوخی، خنده دار است. مایلز شیرین و باهوش است، اما به هیچ وجه به اندازه کافی برای معاشقه با توجه به مربیگری آرون نیست. این تعامل بسیار سرگرم‌کننده‌ای است که نشان می‌دهد آرون و مایلز چقدر به هم نزدیک هستند – فقط زمانی می‌خندید که مردم شما را مسخره می‌کنند، در صورتی که می‌دانید در نهایت منظورشان این نیست.

اینکه مایلز واقعاً توصیه‌های آرون را جدی می‌گیرد و آن را عملی می‌کند، حتی بیشتر نشان می‌دهد که چقدر به عمویش نگاه می‌کند. متأسفانه برای مایلز، انگشتان چسبناک کاملاً جدید او یک تلاش نسبتاً احمقانه برای معاشقه را به یک اشتباه پزشکی جزئی تبدیل می کند. پس از لاس زدن ناموفق مایلز، پرستار مدرسه باید دست او را از موهای گوئن استیسی بکند. او از مدل موی جدید ناشی از این حادثه ناراحت است، فقط…

اوه، مایلز.

اکشن فیگور اسپایدرگوئن | Spider-Gwen | سری انیمیشن اسپایدرمن برند ZD Toys

 

ترجمه ای از سایت سایدشو – هادی شنوایی

https://www.sideshow.com/geek/best-spider-man-into-the-spider-verse-quotes