به زودی، مارول و مادام وب سونی وارد سینماها خواهند شد. به نظر می رسد این ورود جدید به داستان های مرد عنکبوتی یک قطعه بسیار منحصر به فرد از سینمای ابرقهرمانان باشد – عمدتاً به این دلیل که ما هنوز چیزهای زیادی نمی دانیم. تریلر مادام وب قهرمانان اصلی و شخصیت شرور ما را نشان می‌دهد، اما جزئیات این که چگونه و چرا همه این شخصیت‌ها به هم مرتبط هستند کمیاب است.

از آنجایی که ما قدرت روشن بینی خود مادام وب را نداریم، بهترین برنامه پیش بینی این است که به کامیکس مارول نگاه کنیم. در حالی که اقتباس های لایو اکشن آنها قطعا متفاوت خواهد بود، برخی از پس زمینه های کمیک هرگز آسیب نمی بیند. در اینجا نگرش کوچکی در مورد منشاء کتاب های مصور هر شخصیت اصلی مادام وب خواهیم داشت.

 

کاساندرا وب (CASSANDRA WEBB) با نام مستعار مادام وب

 

مادام وب مارول

 

به عنوان شخصیت اصلی، کاساندرا وب بدون شک بخش بزرگی از داستان را به عهده خواهد گرفت. به نظر می رسد که او به عنوان یک امدادگر (در ادامه در مورد آن بیشتر خواهد شد) کار می کند تا اینکه یک روز درگیر تصادف می شود.

این تصادف به نحوی به او توانایی های روانی می بخشد. در همان روز، او همچنین با سه زن قهرمان دیگر ارتباط برقرار می کند.

کاساندرا وب نابینا به دنیا آمد. با این حال، وضعیت عصبی نادر او نیز توانایی های روانی را به او داد. با قدرت دیدن آینده و همچنین تله پاتی محدود، کاساندرا به مادام وب تبدیل شد.

او یکی از متحدان مکرر مرد عنکبوتی است، به خصوص زمانی که حواس خود او را به بن بست می کشاند. بعلاوه، او به عنوان فردی با دانش عمیق در مورد Spider-Totems، پیوندی در میان تمام قهرمانان عنکبوتی است.

این موجودات ماوراء طبیعی باستانی مربوط به چند جهان هستند و توسط انجمن عنکبوت مورد احترام هستند. از طریق توتم ها، همه قهرمانان عنکبوتی به هر طریقی قدرت های خود را دریافت می کنند.

 

جولیا کارپنتر (JULIA CARPENTER) با نام مستعار زن عنکبوتی

 

مادام وب مارول

 

از تریلر، جولیا کارپنتر به نظر می رسد که کاساندرا را در زمانی که او به عنوان امدادگر کار می کرد ملاقات کرده است. اما در کمیک ها، ارتباط جولیا با قهرمانان عنکبوتی همکارش پیچیده تر است.

به جولیا ناخودآگاه سرم عنکبوت تزریق می شود و او را به دنیای ابر قهرمانان سوق می دهد علیرغم اینکه می خواهد فقط یک مادر عادی باشد. در طول سال‌ها، او به اولین جنگ مخفی دعوت شد، در کنار مرد آهنی و انتقام‌جویان کار کرد و حتی در اولین جنگ داخلی ابرقهرمان گرفتار شد.

بعداً، زمانی که همسر کراون شکارچی نقشه ای برای زنده کردن شوهرش با قربانی کردن قهرمانان عنکبوتی داشت، مادام وب کشته شد. قبل از مرگ، او قدرت خود را به جولیا سپرد و او را به بافنده جدید تور زندگی و سرنوشت تبدیل کرد.

 

فیگور اسپایدرمن | Spider man | از بازی مرد عنکبوتی 2018

 

آنیا کوراسون (ANYA CORAZÓN) با نام مستعار آرانیا (ARAÑA)

 

مادام وب مارول

 

مشابه جولیا، آنیا کوراسون از طریق اتفاقی با کاساندرا آشنا می شود. به زودی، او بخشی از خدمه زنان جوان کاساندرا است که با دشمن مشترک خود روبرو می شوند. در کمیک ها ابتدا او را به نام آرانیا می شناختند، سپس به عنوان دختر عنکبوتی شناخته می شد و در طول سال ها بین این دو نام مستعار رفت و آمد می کرد. یکی از لباس های عنکبوتی او حتی هدیه ای از جولیا کارپنتر بود.

زمانی که آنیا برای اولین بار درگیر قهرمانان عنکبوتی شد، این اتفاق نیز اتفاقی بود. او دید که یک غریبه مورد حمله قرار گرفت، برای نجات او مداخله کرد و در یک مبارزه ابدی بین انجمن عنکبوت و خواهر زنبور گرفتار شد. بعدها، در طول جنگ داخلی، آنیا یکی از متحدان مکرر کاپیتان مارول بود. پدر او نیز توسط رد هالک با نام مستعار تادئوس راس کشته شد. اخیراً، او در کنار مایلز مورالس، گوست-اسپایدر، سیلک، مادام وب و زن عنکبوتی به یکی از بنیانگذاران Order of the Web تبدیل شد.

 

متی فرانکلین (MATTIE FRANKLIN)  با نام مستعار اسپایدر-وومن

 

مادام وب مارول

 

طبق تریلر، کاساندرا وب تقریباً متی فرانکلین را زیر پا می‌گیرد. هنگامی که این زنان لباس‌های عنکبوتی خود را پوشیدند، متی را نیز در لباسی چشمگیر می‌بینیم که پاهای عنکبوتی دارد تا به او کمک کند تا دشمنان را شناسایی کند. اما متی فرانکلین زن عنکبوتی کیست؟

مطابق با افسانه های عرفانی بسیاری از قهرمانان عنکبوتی دیگر، متی توانایی های خود را در کمیک ها از طریق جادو به دست آورد. پدر او یک تاجر ثروتمند است و عمویش جی. جونا جیمسون، صاحب دیلی بیوگل است. وقتی او جای پدرش را در مراسمی به نام گردهمایی پنج نفر می گیرد، متی با هدیه قدرت آغشته می شود.

مادام وب نیز در این آیین مرموز شرکت می کند و موهبت جاودانگی را به دست می آورد. ابتدا، متی در غیاب پیتر پارکر به عنوان مرد عنکبوتی عمل می کند، سپس با راهنمایی جسیکا درو نام زن عنکبوتی را برگزیده است. متی بعداً از نزدیک با سیلک کار می کند و داستان او داستانی تلخ از قربانی کردن، کلون ها و زامبی ها است.

 

اکشن فیگور اسپایدرمن | Spider man | سری انیمیشن

 

ازکیل سیمز (EZEKIEL SIMS)

 

مادام وب مارول

 

حالا، شرور مادام وب، ازکیل سیمز نام دارد. او با مادر کاساندرا وب به عنوان محقق عنکبوت در آمازون کار می کرد. نه تنها مرگ مادر کاساندرا مشکوک به نظر می رسد، بلکه به نظر می رسد که ازکیل در حال شکار کاساندرا و سایر زنان است تا از تبدیل شدن آنها به قهرمانان عنکبوتی جلوگیری کند.

در این مرحله، ما فقط می توانیم حدس بزنیم – اما به نظر می رسد که آنتاگونیست فیلم ازکیل سیمز را با مورلون ترکیب می کند. در کمیک ها، ازکیل نیز قدرت های Spider-Totem را به دست می آورد و از این قدرت ها برای جمع آوری ثروت زیادی استفاده می کند. او همچنین سعی می کند از مرد عنکبوتی و سیلک در برابر وارثی به نام مورلون محافظت کند.

وارثان موجوداتی هستند که توتم های مختلف جهان چندگانه را شکار می کنند و از اتصالات آنها به نیروی حیوانی تغذیه می کنند. او حتی به دنبال دیگر قهرمانان حیوانی مانند Black Panther شکار کرده است. شاید ازکیل سیمز مادام وب محقق ثروتمند کمیک ازکیل را با ماموریت زالو مانند مورلون ترکیب کند.

 

بن پارکر (BEN PARKER)

 

مادام وب مارول

 

بالاخره بن پارکر را داریم. بله، آن بن پارکر. یا حداقل یک نسخه چند وجهی از او که با کاساندرا وب به عنوان یک امدادگر کار می کند. عمو بن پیتر پارکر، یک قطعه حیاتی در سفر مرد جوان برای تبدیل شدن به مرد عنکبوتی دوستانه محله مارول است.

اما در این فیلم، مشخص نیست که چقدر از تعامل بن و کاساندرا مستقیماً به پیتر پارکر متصل می شود. از این گذشته، بن بسیار جوانتر از آن چیزی است که اغلب وقتی پیتر تحت مراقبت او قرار می گیرد ظاهر می شود.

با این حال، از آنجایی که مادام وب یک شخصیت اصلی برای همه قهرمانان عنکبوتی است، بدون شک این موضوع به نوعی به اسطوره‌های مرد عنکبوتی روی صفحه نمایش مربوط می‌شود.

 

البته همیشه این احتمال وجود دارد که شخصیت های دیگر در مادام وب ظاهر شوند. به هر حال، ما با ادی براک یا ونوم، در یک محله جهانی هستیم. و هنوز یک زن عنکبوتی دیگر به نام جسیکا درو منتظر است تا از آسمان بالا به پایین بیفتد.

 

ترجمه از هادی شنوایی – برگرفته از سایت سایدشو

https://www.sideshow.com/blog/madame-web-trailer-major-characters