سایمون رایلی یا گوست به عنوان یک شخصیت اصلی در بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 عمل می‌کند و هر طرفدار Cod می‌خواهد بداند سایمون رایلی کیست و سوال اصلی این است که آیا چهره سایمون رایلی در بازی آشکار می شود یا نه؟ اگر به دنبال این شبح کاد هستید و می‌خواهید چهره سایمون رایلی را بشناسید، مطلب زیر را از دست ندهید.

سایمون رایلی گوست Call of Duty

افشای چهره سایمون رایلی

Simon “Ghost” Riley قهرمان بازی ویدئویی Call of Duty: Modern Warfare 2 در سال 2009 است. او همچنین نقش مکمل را در Call of Duty: Online و یک پوسته قابل بازی در Call of Duty بازی می کند. رایلی با نگهبانان روبا جنگید و عمارت او را سوزاند. زمانی که آنجا را ترک کرد، با نام Ghost به گروه ضربت 141 منصوب شد. او در یک مرحله به تنهایی علیه تروریست ها اعزام شد.

در اوکراین، او به یک مدرسه ابتدایی نقل مکان کرد. متأسفانه او خود را به دست تروریست ها گرفتار کرد سپس گذشته خود را برای تروریست و بچه ها فاش کرد. یک دختر از او پرسید که آیا داستان سایمون “شبح” رایلی واقعی است و آیا رایلی همان “گوست” است؟ او در پاسخ گفت: “به اندازه کافی درست است.”

سایمون رایلی گوست Call of Duty

سایمون “گوست” رایلی کیست؟

سایمون رایلی در Call of Duty 4: Modern Warfare ظاهر شد. صداپیشگی او بر عهده کریگ فربراس بود که در Call of Duty 4: Modern Warfare نیز صداپیشگی Gaz را بر عهده داشت. او یک اپراتور نیروهای ویژه بریتانیایی بود که دومین فرمانده گروه ضربت 141 است و با عینک آفتابی قرمز تیره و کلاهی با طرح جمجمه همراه با هدفون با میکروفون دیده می شود.

پس از آنکه رهبر تروریست جنگ جهانی سوم را از طریق قتل عام فرودگاه زاخایف شروع کرد، میزبان وظیفه یافتن ولادیمیر ماکاروف را داشت، اما ژنرال شپرد به او خیانت کرد و کشته شد. انتقام مرگ او توسط کاپیتان پرایس و سوپ مک تاویش گرفته شد که سپس جنگ را پایان داد و بعداً ماکاروف را از بین برد.

اکشن فیگور گوست | Ghost | از بازی Call of Duty برند Flagset

 

سایمون رایلی گوست Call of Duty

آیا سایمون رایلی در Cod Ghosts است؟

پس از یک سال ریکاوری و تمرینات فشرده، گوست پس از برخورد تقریباً کشنده خود با تمپلار بازگشته است. او برای انتقام بازگشته است. آیتم های موضوعی Ghost تمام چیزی است که او برای گرفتن انتقام در آخرین فصل Call of Duty به آن نیاز دارد.

همه طرفداران CoD همچنین بازی بسیار خوب Call of Duty Ghosts را در مورد یک گروه نیروهای ویژه به نام “ارواح” می شناسند که همیشه از ماسک های جمجمه مانند سایر پسران روح استفاده می کنند. The Ghost به عنوان یک عامل قابل بازی در Call of Duty: Mobile و به عنوان یک شخصیت پشتیبان در کمیک های موبایل ظاهر می شود.

گوست با عامل مبارزه می کند تا زمانی که توسط تمپلار مورد ضرب و شتم قرار می گیرد و مرده رها می شود اما رایلی توسط ماکاروف که جسدش را به گوست ها می دهد دوباره بازیابی می شود.

سایمون رایلی گوست Call of Duty

چهره واقعی سایمون

وقتی او و برادر کوچکترش تامی بزرگتر شدند، تامی همیشه شب ها ماسک جمجمه می پوشید تا سایمون را بترساند. افسر بیرحم که اکنون به آنچه نیاز داشت، یعنی موقعیتش به عنوان یک قهرمان جنگ، به گروه ضربت 141 خیانت کرد تا هرگونه ارتباطی با اقدامات خائنانه خود، از جمله ارتباطش با مرگ آلن را از بین ببرد تا بتواند ماکاروف را سرنگون کند. احتمالاً نسخه ای از Ghost را در عناوین بعدی خواهیم دید.

سایمون رایلی گوست Call of Duty

سایمون رایلی گوست Call of Duty

گوست در ندای وظیفه: جنگاوری نوین 2 (خطر اسپویل!)

ندای وظیفه: جنگاوری نوین ۲ (انگلیسی: Call of Duty: Modern Warfare II) یک بازی ویدئویی در ژانر تیراندازی اول-شخص است که توسط اینفینیتی وارد توسعه یافته و توسط اکتیویژن در ۲۸ اکتبر ۲۰۲۲ برای اکس‌باکس سری اکس و سری اس، پلی‌استیشن ۵، اکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و مایکروسافت ویندوز منتشر شده‌است این بازی به‌طور کلی، نوزدهمین نسخه از سری خواهد بود.

همچنین این بازی دنبالهٔ مستقیم نسخهٔ بازآفرینی‌شدهٔ ۲۰۱۹ است. بخش داستانی جنگاوری نوین ۲ در ۲۰ اکتبر ۲۰۲۲ به‌صورت دسترسی زودرس برای کسانی که پیش‌خرید کرده‌اند، در دسترس قرار گرفت

نکتهٔ عجیبی که می‌توان دربارهٔ این بازی گفت؛ این است که قبلاَ و در سال ۲۰۰۹ بازی ندای وظیفه: جنگاوری نوین ۲ منتشر شده بود و شباهت اسمی این دو عنوان قابل توجه است، البته اینفینیتی وارد و اکتیویژن برای شباهت نداشتن نام دو عنوان از نام (Call Of Duty: Modern Warfare II) استفاده کرده‌است، یعنی به جای استفاده از عدد ۲ به اعداد رومی روی آورده‌است.

به گفتهٔ اکتیویژن، این بازی قرار است دوران جدیدی را برای سری ندای وظیفه ایجاد کند.

سایمون رایلی گوست Call of Duty

در جولای ۲۰۲۲، گروه ویژه ۱۴۱ تحت فرماندهی ژنرال شپرد در حال انجام حملات جراحی علیه نیروهای تحت حمایت روسیه بودند. طی حمله موشکی به این گروه، فرمانده گروه کشته می شود و جانشین او سرگرد حسن زیانی (Major Hassan Zyani) در صدد انتقام او ردای رهبری را بر عهده گرفته و چند ماه بعد با حمایت مالی تروریست‌ها فعالیت های خود را شروع میکند.

فعالیت‌های او توجه ژنرال شپرد و رئیس ایستگاه سی آی ای، کیت لَزوِل (Kate Laswell) را جلب کرد و شپرد دستور استقرار تفنگداران دریایی MARSOC به رهبری ستوان سایمون “گوست” رایلی و گروهبان جان “سوپ” مک تاویش را برای دستگیری حسن در المزراه (Al Mazrah) صادر می کند ولی حسن پیش از این از منطقه فرار کرده بود و گوست و سوپ متوجه شده اند که او یک موشک بالستیک ساخت آمریکا در اختیار دارد.

در جستجوی رد حسن، لاسول، کاپیتان جان پرایس و گروهبان کایل “گَز” گاریک یکی از افراد پیک حسن را در آمستردام تعقیب می کنند و متوجه می شوند که حسن با باند کارتل لاس الماس (Las Almas) متحد شده و در مکزیک پناه گرفته است. پس از یک تلاش ناموفق برای دستگیری حسن، سرهنگ آلخاندرو وارگاس فرمانده نیروهای ویژه مکزیکی و گروهبان دومش سرگرد رودولف پارا در عملیات مشترکی با شرکت گوست، سوپ و گروه سایه (Shadow Company) شرکت کردند تا حسن را دستگیر کنند.

با وجود موفقیت آمیز بودن عملیات و دستگیری حسن آنها مجبور می شوند (با دستور ژنرال شپرد) او را آزاد کنند ولی در این حین در تلفن همراه او یک ردیاب جاگذاری میکنند.

سایمون رایلی گوست Call of Duty

تماس تلفنی ردیابی شده حسن، پرایس، لَزول و گَز را به اسپانیا می برد تا به یک هچر ماهیگیری متعلق به لاس الماس حمله کنند و در آنجا متوجه می شوند که لاس آلماس دارای دستگاه های جی پی اس ساخت روسیه برای استفاده از موشک های دزدیده شده است.

لازول توسط نیروهای القَتالا دستگیر می شود و باعث می شود که پرایس و گز با کمک دوستان قدیمی خود “نیکلای” و “فرح کریم” او را در اورزیکستان نجات دهند.

در همین حین، گروه وارگاس و سوپ به درون لاس آلماس نفوذ می کنند تا رهبرشان ال سین ​​نومبره را شناسایی کنند که مشخص می شد والریا گارزا، هم تیمی سابق وارگاس، اکنون رهبر لاس آلماس شده است.

والریا با افشای محل موشک ها با کمپانی سایه معامله می کند. عملیات به رهبری گوست، فرمانده گروه سایه فیلیپ گریوز، سوپ و وارگاس، عملیات مشترکی را به یک انبار نفتی متروکه و تانکر باری حمله می کند تا از پرتاب موشک جلوگیری کند.

علیرغم ماموریت موفقیت آمیز، گروه گریوز با تسخیر پایگاه عملیات و بازداشت افرادش به دستور شپرد به وارگاس و گروه ویژه ۱۴۱ خیانت می کند و طی یک درگیری گوست و سواپ موفق به فرار از دست گریوز می شود ولی گریوز گروه وارگاس را زندانی میکند.

با کمک پارا، لزول، پرایس و گز، گوست و سوپ برای آزادی وارگاس و سربازانش یک نقشه فرار از زندان را آغاز می کنند.

سایمون رایلی گوست Call of Duty

بعد از نقشه موفق فرار از زندان، لزول فاش می‌کند که در ماه آگوست، شپرد و گریوز مسئول یک ماموریت حمل‌ونقل ناموفق بودند که منجر به سرقت سه موشک بالستیک شد ولی آن ها این مسئله رو پوشانده بودند. پرایس بعد این ها با شپرد تماس گرفته و رسما جنگش با او را اعلام می‌کند و می‌گوید بعد از تمام کردن کار گریوز و حسن به دنبال او خواهد افتاد.

گروه ویژه ۱۴۱ و متحدان نیروهای ویژه مکزیکی موفق می شوند گریوز را بکشند و بعد با افشاگری والریا که حسن در شیکاگو است و قصد دارد موشک باقی مانده را به سمت واشنگتن شلیک کند به سمت شیکاگو راه می افتند.

تیم با موفقیت نقشه را خنثی می کند حین یک درگیری بین سوپ و حسن، گوست با یک تیر کار حسن را تمام می‌کند. بعد از این اتفاقات شپرد فرار کرده و ناپدید می شود، در این حین لازول با دیدار گروه ویژه ۱۴۱ عکس شخصی را به پرایس نشان داده و مسئول کار های ناموفق شپرد و تهدید بعدی معرفی می‌کند.

به گفته پرایس این شخص “ولادیمیر ماکاروف” رهبر ملیت‌گرایان روسی هست. در صحنه پس از تیتراژ، گروه تروریستی داخل هواپیما در حال پرواز را میبینیم که با دریافت پیام “No Russian” از طرف ماکاروف آماده سرقت هواپیما می‌شوند.

بخش داستانی بازی، ۱۷ مرحله دارد که هرکدام، درجه‌سختی‌های مختلفی دارد، پس از اتمام بازی می‌توان بازی را با درجه‌سختی Realism انجام داد که همان Veteran است اما بخش‌های روی‌صفحه (HUD)‌ کمتر شده‌اند.

 

ترجمه ای از هادی شنوایی

https://latestnews.fresherslive.com/articles/simon-riley-face-reveal-who-is-simon-ghost-riley-is-simon-riley-in-cod-ghosts-1083585