در این مقاله قرار است به معرفی یکی از محبوب ترین انیمه های دنیا و حتی یکی از محبوب ترین سریال های دنیا بپردازیم. سریال انیمه “One Piece” بر اساس مجموعه مانگای “Eiichiro Oda” با همین اسم توسط “Toei Animation” ساخته شده است. این سریال اولین بار در اکتبر 1999 از شبکه “Fuji TV” در ژاپن شروع به پخش کرد و پخشش به بیش از هزار قسمت رسید و توانست در تمام دنیا مخاطب پیدا کند.
این شما و این معرفی One Piece

قصه

قصه این سریال درباره “Monkey D. Luffy” است. شخصیتی که بعد از خوردن میوه ای شیطانی خاصیت لاستیکی پیدا کرده. او با خدمه دزد دریایی اش، یعنی خدمه “Hat Pirates” به جستجوی گنجی به اسم One Piece میرود تا بوسیله آن پادشاه بعدی دزدان دریایی شود.

از شخصیت های دیگر این سریال میتوان به “Roronoa Zoro” ، “Nami” ، “Usopp” و “Sanji” اشاره کرد

موفقیت ها

این سریال همیشه در ژاپن جزو پنج انیمه محبوب بییندگان تلویزیونی بوده است و در پلتفورم های آنلاین بین المللی فقط در سال 2016 توانسته رکورد 1.9 میلیون تقاضا در ماه را داشته باشد که این سریال را به پر طرفدار ترین انیمه و چهاردهمین سریال محبوب آن سال تبدیل میکند.

به علاوه این سریال از سال 2020 به بعد همیشه در بین محبوب ترین آثار دنیا بوده و نمرات بسیار بالایی را از سایت های مختلف دریافت کرده است. به عنوان مثال نمره “IMDB” آن 8.8 از 10 است

آثار سینمایی

چهارده فیلم سینمایی انیمه ای بر اساس سریال One Piece در ژاپن اکران شده است. فیلم هایی که معمولا در ماه مارس و مطابق با تعطیلات بهاری مدارس در ژاپن منتشر میشوند. هر کدام از این آثار قصه هایی کاملا مستقل دارند یا بازگویی های با کیفیت تری از این انیمه سریالی اند. سه فیلم سینمایی اول چندان طولانی نبوده و زیر یک ساعت بودند و تفاوت زیادی با تایم سریال ها نداشتند.

به علاوه “Funimation” مجوز اکران قسمت های هشتم، دهم، دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم این سری را در آمریکا گرفته و این انیمه ها با دوبله انگلیسی اکران شدند

درآمد و جوایز

این انیمه در مناسب های مختل کشور ژاپن در صدر فروش DVD در این کشور قرار گرفته است. به علاوه فروش کلی این سریال در جهان از سال 2003 تا 2020 رقمی حدود 817 میلیون دلار بوده است این سریال در آغاز و سال 2000 توانست برنده جایزه بهترین موسیقی متن از “Animation Kobe” شود و یکی از مجله های معتبر انیمه در ژاپن این سریال را جزو پنج انیمه برتر قرن 21 دانست.

به علاوه اولین DVD از فصل اول این سریال نامزذ پنجمین جایزه سالانه “Annual TV DVD” شد.

ترجمه ای از سیاوش نثری