اعلامیه اخیر جیمز گان در رابطه با دنیای دی سی تایید کرد که ما در شرف ملاقات با گروه اقتدار یا The Authority هستیم. یک تیم ابرقهرمان درست مانند لیگ عدالت – اما بدون حرف و حدیث. این تیم خطرات جهان را می داند و برای نجات آن هر چیزی را به خطر می اندازد، صرف نظر از هزینه و خسارت آن. این بدان معناست که ممکن است شهرها سقوط کنند و هزاران نفر بمیرند، اما آنها جهان را نجات خواهند داد.

The Authority برای اولین بار در کمیک های Wildstorm شروع شد، یک اثر مستقل از کمیک های DC که توسط جیم لی شروع شد. این تیم سر و صدای زیادی به پا کرد، به خصوص با شخصیت Midnighter و Apollo، که شباهت های واضحی با بتمن و سوپرمن داشتند. The Authority بر کمیک های فراتر از جهان خود تأثیر گذاشت و راه را برای کمیک هایی مانند The Boys و بسیاری دیگر باز کرد.

بیایید با اعضای تیم آشنا شویم.

 

جنی اسپارکس (Jenny Sparks)

تیم The Authority

جنی اسپارکس که دقیقاً در ثانیه اول 1 ژانویه 1900 به دنیا آمد، یک کودک قرن بود. در واقع، او به معنای واقعی کلمه روح قرن بیستم بود. او نماینده قرن بود، در حالی که تحت تأثیر خود قرن بود. خلق و خوی او با وضعیت جهان تغییر می کند و کاملاً بر شخصیت الکتریکی او تأثیر می گذارد – به معنای واقعی کلمه.

جنی اسپارکس توانایی تبدیل به برق، سفر از طریق خطوط برق و کنترل کامل برق را داشت. او به تیم فوق‌قهرمانان به نام Stormwatch پیوست و با وجود پایان فاجعه‌بار آن، به اندازه کافی شجاع بود تا تیم جدیدی از قهرمانان را جمع کند: The Authority.

 

جک هاکسمور (Jack Hawksmoor)

تیم The Authority

جنی اسپارکس در حال جمع آوری تیم جدیدی از قهرمانان بود، اما برای انجام این کار، او به چند نفر از هم تیمی های قدیمی خود تکیه کرد. جک هاکسمور قبلاً به عنوان بخشی از Stormwatch به نجات جهان کمک کرده بود و اکنون او آماده بود تا جهان را به عنوان بخشی از The Authority نجات دهد. قدرت های جک بسیار منحصر به فرد و همه کاره است. او خدای شهرها است که به طور همزیستی با هر شهری که در آن باشد مرتبط است.

در یک شهر بزرگ، قدرت او بی نظیر است، در حالی که در شهرهای کوچکتر، او عملا یک انسان عادی است. او قادر است با شهرها صحبت کند و هر چیزی را در داخل آنها ببیند و بشنود. نه تنها این، بلکه او تنها با یک فرمان ساده می تواند شهر و هر شیء موجود در آن را کنترل کند. قدرت های او با هر چیزی که قبلا دیده بودیم متفاوت است.

 

سوئیفت (Swift)

تیم The Authority

یکی دیگر از اعضای Stormwatch که به The Authority پیوست، شن لی من (Shen Li-Men)، یک زن تبتی با بال های قدرتمند و چنگال های تیز است. او خیلی بی شباهت به Hawkgirl لیگ عدالت نیست.

با این حال، او به طور کامل ویژگی های پرنده مانند خود را می پذیرد و آنها را فراتر از حد تصور تقویت کرده است. سوئیفت به دلیل تمرین و فداکاری خود می تواند با سرعت های فوق بشری پرواز کند. او حتی به اندازه کافی سریع پرواز کرده است تا به پای قهرمانان Speed Force برسد. شاید او حتی سریعترین عضو The Authority باشد.

 

آپولو (Apollo)

تیم The Authority

رهبر Stormwatch هنری بندیکس بود. او در حالی که آزمایش های خارق العاده و وحشتناک خود را در پشت صحنه انجام می داد، تیم را هدایت می کرد. او تیم های مخفی را در Stormwatch ایجاد کرد تا قدرت خلاقیت های خود را آزمایش کند. شاید موفق ترین ابرانسان مهندسی زیستی او آپولو باشد. او که برخی او را به عنوان پادشاه خورشید می شناسند، قدرت خود را از انرژی خورشیدی می گیرد، برخلاف سوپرمن.

در واقع، او قدرت های بسیار مشابهی با سوپرمن دارد و به او پرواز، آسیب ناپذیری نزدیک، دید گرما و حتی توانایی انتشار پرتوهای خورشیدی به عنوان انفجارهای انرژی قدرتمند را به او می دهد. اگر آپولو بیش از حد بدون خورشید بماند، به سختی می تواند از قدرت خود استفاده کند.

 

نیمه شب (Midnighter)

تیم The Authority

درست مانند آپولو، Midnighter زیست مهندسی شده بود تا خارق العاده باشد. در حالی که او بسیار قوی و سریع بود برای بهبود سریع‌تر از کاشت ایمپلنت‌ها استفاده می‌کرد. چشمگیرترین و قابل توجه‌ترین توانایی او این است که می‌تواند حملات و حتی نتایج نبردها را پیش‌بینی کند. نه بر خلاف بتمن، Midnighter تضمین می کند که او برای هر موقعیتی آماده است.

با این حال، او از شوالیه تاریکی پیشی می گیرد و می تواند برای هر موقعیت جنگی آماده شود. در واقع، Midnighter حتی می‌تواند یک نتیجه بالقوه را انتخاب کند و به سمت عقب حرکت کند تا اطمینان حاصل کند که هر عملش در جهت ایده‌آلش عمل می‌کند. او آنقدر سریع پردازش می کند که می تواند تقریباً با هر چیزی سازگار شود.

 

مهندس – آنجلا اسپیکا (Angela Spica)

تیم The Authority

آنجلا اسپیکا نبوغی دارد که حتی از خلاق ترین مخترعان لیگ عدالت پیشی می گیرد. توانایی او در تجزیه و تحلیل فناوری، تکرار آن، و حتی ارتباط با آن به او اجازه می دهد تقریباً هر سلاحی را بسازد و خلق کند. و علاوه بر این، او یک ابرانسان مهندسی زیستی نیز هست. آزمایشات او با فناوری نانو زمانی که خون خود را با فناوری مایع جایگزین کرد کاملاً موفقیت آمیز بود. این به او این توانایی را می دهد که خود را به طور کامل به هر نوع فناوری که می تواند اختراع کند تبدیل کند.

در حالی که نانایت ها به عنوان مایعی عمل می کنند که از رگ های او عبور می کند، او به راحتی می تواند اجسام جامد ایجاد کند و با نانایت های خود بر سایر فناوری ها تأثیر بگذارد. این به همان اندازه زره موثر است و او را با فلزات محافظ می پوشاند که او را نیز تقریباً آسیب ناپذیر می کند. بعلاوه، او حتی می‌تواند نانایت‌های خودش را کپی کند و بیش از 80 کپی از خودش بدون از دست دادن قدرت بسازد.

 

دکتر – جرون ثورندایک (Jeroen Thornedike)

تیم The Authority

جرون ثورندایک یک نابغه و مردی است که دارای نقص های مرگبار است. او یک میلیونر چند رسانه ای و میلیاردر دات کام بود، اما همه چیز را به خاطر اعتیادش از دست داد. در حالی که او هرگز نمی خواست مسئولیت داشته باشد، قدرت یک صف طولانی از شامان ها به او داده شد. او دارای ترکیبی از قدرت های صدها شامانی است که قبل از او آمده اند، که هر کدام جادو، خرد و تجربه خود را به دیگری منتقل می کنند.

او جادویی دارد که بسیار فراتر از واقعیت است، و تا زمانی که بتواند یک طلسم را تجسم کند و متعهد به انجام آن باشد، می تواند به طور موثر هر کاری را انجام دهد. اگرچه جادوی او می تواند هر کاری انجام دهد، اما او و زمین را تخلیه می کند زیرا او به خود سیاره متصل می شود. علاوه بر این، او می تواند درمان کند و حتی جنی اسپارکس را به زندگی بازگرداند. بعلاوه او می‌تواند برای مشاوره با همه پزشکان گذشته ارتباط برقرار کند.

 

جنی کوانتوم (Jenny Quantom)

تیم The Authority

در حالی که جنی اسپارکس تیم را راه اندازی کرد، ممکن است او را در فیلم DCU جیمز گان نبینیم. او روح قرن بیستم بود و در کمیکی به نام Outer Dark جنی اسپارکس در آخرین دقایق 31 دسامبر 1999 درگذشت. وقتی قرن بیست و یکم شروع شد، جنی کوانتوم به عنوان روح قرن بیست و یکم متولد شد. با این حال، او با جنی اسپارکس در تناسخ نیست، بلکه چیزی و شخصی کاملاً جدید است.

در واقع او دختر خوانده Midnighter و Apollo است. توانایی های او به او اجازه داد تا خود را پیر کند و به پتانسیل کامل خود برسد. او می‌تواند واقعیت را در سطح کوانتومی دستکاری کند و به او توانایی انجام تقریباً هر کاری را می‌دهد، از تلپورت گرفته تا دستکاری احتمال، کرونوکینسیس، سفر ابعادی، و بسیاری موارد دیگر.

 

ترجمه ای از هادی شنوایی – برگرفته از سایت سایدشو

https://www.sideshow.com/blog/dc-the-authority-explained