در دنیای سینمایی مارول، ما با دشمنانی با انتقام‌جویی‌های شخصی دردناک مواجه شده‌ایم. ما با ابرشرورهایی روبرو بوده ایم که قادر به نسل کشی جهانی هستند. حتی چند خائن اینجا و آنجا بوده اند و دیگرانی که مرز بین ضدقهرمان و آنتاگونیست را طی می کنند.

اما چه می‌شد اگر نوع جدیدی از دشمن همه این‌ها را مجسم کند؟ قهرمانان ما چگونه می‌توانستند امیدوار باشند که بر چنین قهرمانی پیروز شوند؟ با کانگ و  آشکار شدن حماسه مولتیورس، این سوال فقط منتظر زمان درخشش است.

پیش از مرد مورچه و زنبور: دنیای کوانتومی ، در اینجا نگاهی به تاریخچه کمیک کانگ فاتح و اینکه چگونه این داستان ها ممکن است مسیر او را در فاز 5 دنیای سینمایی مارول یا MCU مشخص کنند، می بینیم.

 

کانگ فاتح کیست؟

کانگ فاتح مارول

کانگ که با لباس سبز و زره بنفش خود پوشیده شده است، اغلب دیده می شود که روی تخت خود دراز کشیده است. او تکه‌ای از فناوری آینده‌نگر را به سمت ابرقهرمانان هدف قرار می‌دهد و چیزی در امتداد این جمله می‌گوید: «زمان برای کانگ فاتح معنایی ندارد». کانگ از دوران جک کربی/استن لی است. در ظاهر خاص او، سلطنت اخروی کربی روی آن نوشته شده است. اما به طور دقیق تر، کانگ متعلق به زمان دیگری است.

در هر لحظه، کانگ نه تنها با قدرتمندترین قهرمانان جهان، بلکه با خودش – گذشته، حال و آینده – در حال جنگ است. ناتانیل ریچاردز در قرن 31 به دنیا آمد و در زمین 6311 زندگی می کرد. این زمین به عنوان زمین دیگر نیز شناخته می شود. اگرچه شبیه زمین 616 است، اما تفاوت اصلی این است که این سیاره دوران تاریکی را سپری نکرده است. بدون این زمان گسترده درگیری و طاعون، زمین کانگ توانست شکوفا شود. در نتیجه، کانگ منابع لازم برای تبدیل شدن به استاد زمان را داشت.

 

همه واریانت های کانگ چه کسانی هستند؟

کانگ فاتح مارول

کانگ هیچ قدرت فوق العاده ای ندارد – حداقل به تنهایی. اما فناوری پیشرفته زمین به او اجازه داد لباسی بسازد که به او دوام، دستکاری انرژی و توانایی سفر در زمان می دهد. به علاوه، زره او به او اجازه می دهد تقریباً هر فناوری را که با آن روبرو می شود کنترل کند. به عنوان استاد زمان، کانگ در طول اعصار سفر کرده است تا بر تاریخ تأثیر بگذارد و هر کسی را که سر راهش قرار گرفته است، شکست دهد.

در کمپین خود برای از بین بردن انتقام‌جویان، کمیک کانگ هویت‌های بسیاری داشته است: راما-توت، اسکارلت سنتوریون، پسر آهنی، ویکتور تایملی، جاودانه و البته کانگ فاتح.

 

پسر آهنی و جنگ صلیبی کودکان

کانگ فاتح مارول

قبل از هر یک از این نام ها، او فقط ناتانیل ریچاردز بود. این احتمال وجود دارد که ناتانیل از بستگان دور رید ریچاردز باشد. حتی برخی می گویند که او با ویکتور فون دووم، که به عنوان دکتر دووم شناخته می شود، فامیل است. ناتانیل جوان میل به ماجراجویی داشت. اما زمانی که خود آینده‌اش، کانگ فاتح، از او دیدن کرد، ناتانیل از آنچه که ممکن است به آن تبدیل شود وحشت کرد.

تنها راه حل؟ یک لباس فوق العاده بسازید، نام خود را Iron Lad بگذارید و در زمان به عقب سفر کنید تا از تبدیل شدن به کانگ فاتح جلوگیری کنید. ناتانیل در زمانی وارد شد که انتقام جویان منحل شدند، بنابراین او تیم قهرمانان خود را تشکیل داد: انتقام جویان جوان. او حتی با کسی لنگ رابطه عاشقانه ای برقرار کرد. با انتقام‌جویان جوان، پسر آهنی، اسکارلت ویچ را از نفوذ دکتر دووم آزاد کرد، اما در این راه کسی کشته شد. این باخت او را از مرز خارج کرد و دوباره وارد جریان زمانی شد تا کسی را در گذشته نجات دهد. ویکان به ناتانیل هشدار داد که مداخله در زمان، زمانی است که او تبدیل به کانگ فاتح می شود، اما این هشدار توجهی نشد.

 

اولین حضور کانگ در کمیک های مارول

کانگ فاتح مارول

اولین حضور استاد زمان در کامیک های مارول در شماره 19 چهار شگفت انگیز بود. سپس، او به عنوان راما توت شناخته شد – مردی که به مصر باستان بازگشت تا به یک حاکم قدرتمند تبدیل شود. به عنوان راما توت، او بر دو امپراتوری طولانی مدت مصر نظارت داشت و حتی با اولین جهش یافته، آپوکالیپس، تماس گرفت.

راما توت در حین فرار از چهار شگفت انگیز و انتقامجویان در یک طوفان زمانی گرفتار شد که او را به عصر مدرن سوق داد و با دکتر Doom ملاقات کرد. او به قدری تحت تأثیر Doom قرار گرفت که زره مشابهی ساخت و خود را «رئیس قرمز» نامید و قبل از اینکه حکومت خود را به عنوان راما-توت از سر بگیرد، برای مدت کوتاهی علیه انتقام‌جویان عملیات کرد. با این حال، یک نوع Rama-Tut به زودی مشکلات بیشتری ایجاد می کند.

مدونای آسمانی

در آینده دور، یک نوع Rama-Tut با محافظان زمان، نگهبانان یکپارچگی متغیر زمان ایجاد شده توسط کسی که باقی می ماند (آشنا نیست، طرفداران MCU؟) درگیر شد. منطقی است که محافظان خطوط زمانی با یک مسافر زمان ملاقات کنند. این نوع به نام Immortus یا نامیرا آغاز شد.

به دلایل مختلف، هر سه نوع – راما توت، کانگ و ایمورتوس – سعی کردند پیش‌بینی کنند که مدونای آسمانی، مادر یک کودک قدرتمند، کیست. مدعیان این مقام اسکارلت ویچ، مانتیس و آگاتا هارکنس بودند. آنها عاشقانه اسکارلت ویچ با ویژن را دستکاری کردند و در ازدواج مانتیس با شمشیرزن دخالت کردند. اساسا، یک آشفتگی بزرگ از نسبت های بی انتها.

پس از یک نبرد پیچیده بین انواع مختلف، انتقام جویان کانگ را شکست دادند. Immortus باقی ماند تا مراسم ازدواج مانتیس و شمشیرزن، به علاوه واندا و ویژن را انجام دهد.

سلسله کانگ و جنگ های مخفی

کانگ فاتح مارول

یکی از مزایای سفر در زمان این است که مرگ هرگز پایان کار نیست. کانگ بخشی از بسیاری از رویدادهای مهم مارول بوده است. با این حال حتی مرگ او را از بازگشت باز نمی دارد. در طول جنگ‌های مخفی اصلی، او توسط The Beyonder به Battleworld منتقل شد تا در نقشه‌های دکتر دووم تبدیل به پیاده نظام شود. با وجود این، او بعداً با Doctor Doom همکاری کرد تا دستکش ابدیت را از Magus، شخصیت شیطانی آدام وارلاک بازیابی کند. اما حتی زمانی که Doom به کانگ خیانت کرد، مسافر زمان راهی برای فریب دادن مرگ پیدا کرد.

بعداً، کانگ پسری به نام مارکوس داشت که نام اسکارلت سنتوریون را برگزید و به پدرش در طرحی برای تصاحب تمام دنیا کمک کرد. این طرح برای تأسیس یک سلسله کانگ در نهایت توسط مارکوس خنثی شد – که منجر به مرگ او به دست خود کانگ شد. کانگ همچنین از سفر در زمان برای جلوگیری از تشکیل انتقام‌جویان در موارد متعدد استفاده کرده است، اما در نهایت، بدترین دشمن کانگ خودش است.

 

کانگ فاتح در MCU

کانگ فاتح مارول

اگر تا به حال نمی‌ دانستید، کانگ فاتح در تعدادی از درگیری‌های مربوط به انتقام‌جویان دخالت کرده است. قرار گرفتن کانگ به عنوان ابرشرور بعدی MCU کاملا منطقی است – کانگ همه جا هست. مخاطبان اولین بار او را در MCU در طول فصل 1 Loki در نقش او که باقی می ماند، بنیانگذار TVA دیدند. او آژانس مسافرتی در زمان را برای محافظت از خط زمانی مقدس و جلوگیری از یک جنگ چندجانبه دیگر ایجاد کرد. وقتی سیلوی او را که باقی می‌ماند می‌کشد، به نظر می‌رسد که نوع خطرناک‌تر جای او را می‌گیرد.

جالب اینجاست که Ravonna Renslayer نیز در Loki ظاهر می شود. در کمیک، کانگ عاشق راونا است. عاشقانه طوفانی آنها باعث آشفتگی زیادی برای کانگ شد. آیا این می تواند عاملی محرک در تلاش کانگ برای انتقام در کوانتومانیا باشد؟ استفاده از قلمرو کوانتومی به‌عنوان پایگاه عملیاتی او نیز به طرز چشمگیری شبیه به Chronopolis است، قلعه او در کمیک‌ها که تقاطع خطوط زمانی است. برجستگی روزافزون کانگ همچنین می‌تواند دروازه‌ای برای ورود چهار شگفت انگیز و دکتر دووم به MCU باشد.

به طور خلاصه، زمان کانگ در MCU تازه شروع شده است.

 

ترجمه ای از هادی شنوایی – برگرغته از سایت سایدشو

https://www.sideshow.com/blog/who-is-kang-the-conqueror-marvel-mcu