اکنون که انتقامجویان در حال گسترش رده های خود است تا انواع مختلفی از قهرمانان و تیم ها را در بر بگیرد ، ما شروع به دیدن طیف گسترده ای از شخصیت های سیاه در جهان سینمایی مارول می کنیم.

امسال ، کانگ فاتح در مردمورچه ای و زنبور:دنیای کوانتوم معرفی شد. به زودی ، مونیکا رامبو به کاپیتان مارول و خانم مارول در ماجراجویی بلندپروارانه خود یعنی مارولز خواهد پیوست. در سال 2024 ، سم ویلسون به عنوان کاپیتان آمریکا و خانواده بردلی به کاپیتان آمریکا: نظم جدید جهان باز می گردند. قهرمانان سیاه و شرور همچنان داستانهای شگفت انگیز مورد علاقه ما را بهتر می کنند.

خوشبختانه ، کمیک هایی که الهام بخش MCU هستند، پر از شخصیت های سیاه دیگر برای اضافه کردن جادو و ضرب و شتم هستند. بیایید نگاهی به برخی از گزینه های برتر برای اینکه چه کسی باید برای پرده بعدی اقتباس شود، نگاهی بیندازیم.

 

ادن فسی – مانیفولد (Manifold)

سیاه پوست مارول

واکاندا یکی از محبوب ترین و موفق ترین نقاط MCU در حال حاضر است. این ملت قدرتمند به ناچار دسترسی خود به دنیای بیرون را گسترش خواهد داد ، احتمالاً حتی به فضای خارج از جو مانند نمایش موفق پلنگ سیاه جان ریدلی. به خصوص با افزایش تهدید تالوکان، واکاندا باید به نوعی در این بازی قدم بردارد.

در تلاش خود برای دفاع از قدرت های در حال رشد، واکاندا ممکن است با استخدام مدافعان از سایر نقاط جهان شروع کند. شاید به عنوان راهی برای شوری برای احترام به آرزوی کیلمونگر برای کمک به مردم واکاندا در سراسر جهان. این می تواند آنها را به سمت ادن فسی (Eden Fesi) با نام مستعار مانیفولد، یک جهش یافته بومی استرالیا که در کمیک ها رابطه نزدیکی با نیک فیوری دارد و اخیراً با واکاندا گره خورده است، سوق دهد. او همچنین با S.W.O.R.D. با قدرت خود در زمینه تله پورت از طریق دستکاری جهانی نیز رابطه دارد. مانیفولد یک افزودنی جالب برای جنگهای مخفی پیش رو در حماسه Multiverse خواهد بود.

 

رامون واتس – آلیاژ (Alloy)

سیاه پوست مارول

در حالی که ما در مورد واکاندا بحث می کنیم ، آلیاژ نیز وجود دارد. که به عنوان رامون واتس نیز شناخته می شود ، آلیاژ به خودی خود یک شهروند واکاندا نیست ، اما او ارتباطات محکمی دارد. مادر آلیاژ زابا عضو دورا میلاژه بود. اکنون که ما دیده ایم که دورا میلاژ در حال انشعاب خواهد بود، با اوکویه و آنکا زره پوش های نیمه شب خود را به دست می آورند. این امر برای ادامه گسترش دورا میلاژ منطقی خواهد بود.

آلیاژ و برادرش ، جان ، هر دو از حلقه های ویبرانیوم مادرشان قدرت های بدنی خود را به دست آوردند. جانی، با نام مستعار فیوز، قادر است چگالی کالایی را که لمس می کند کپی کند در حالی که پوست آلیاژ اساساً با خود ویبرانیوم پیوند دارد. او همچنین عاشقانه ای با آمریکا چاوز دارد و برادرش با کیت بیشاپ رابطه دارد؛ در حالی که همه آنها به عنوان انتقامجویان ساحل غربی فعالیت می کنند.

 

جریکو دارم – دکتر وودو (Doctor Voodoo)

سیاه پوست مارول

همانطور که منتظر انتشار Coven of Chaos هستیم و به بازگشت نهایی اسکارلت ویچ امید داریم، جادو در MCU در حال افزایش است. به علاوه ، دکتر استرنج با کلیا به سرزمین های دور رفته است است و وانگ با کارهای مربوط به جادوگر اعظم بودن، سروکار دارد. با این فقدان بزرگ جادو در MCU ، قهرمان هائیتی جریکو درام انتخابی مناسب برای افزایش سهم جادو (و مردگان) است.

جریکو درام ، که با نام دکتر وودو شناخته می شود، اهل نیواورلئان است. او چندین بار به نجات جهان با انتقام جویان کمک کرده است و حتی به عنوان جادوگر اعظم خدمت کرده است. در حال حاضر، وی مسئول آکادمی استرنج است. در یک لحظه، او و واندا نیز یک مورد بودند. دکتر وودو یک هونگان است ، به این معنی که او وودو را تمرین می کند و عصای لگبا را در اختیار دارد. یکی از استعدادهای خاص وی، نکروسیسی است ، به همین دلیل او همچنین از روح برادر دوقلوی مرده خود به عنوان راهنما و دستیار استفاده می کند. این برادر ، دانیل درام، در حال حاضر در دکتر استرنج ظاهر شده است (و درگذشت) ، بنابراین ممکن است خیلی طول نکشد که جریکو تصمیم بگیرد از وی در MCU انتقام بگیرد.

 

زوئی لاوو (Zoe Laveau)

سیاه پوست مارول

همانطور که قبلاً ذکر شد ، آکادمی استرنج مدرسه ای است که جریکو درام در آن کار می کند. بنا شده توسط استفن استرنج، این مکان در نیواورلئان برای کودکان است که بتوانند هنر و صنعت خود را بیاموزند، خواه آنها غول های یخی جوان باشند خواه یک پسر دورمامو که قرار است به دنیا پایان دهد. زوئی لاوو یکی از این دانشجویان است ، از فرزندان ملکه وودو مشهور نولا یعنی ماری لاوو.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که همه شخصیت های سیاه نیازی به درگیر شدن با وودو و زامبی ها ندارند اما تا آنجا که قهرمانان جادویی می روند ، زوئی بی پایان جذاب است. او پس از مداخله با جادویی که فهمی از آن نداشت، با یک فرم زامبی نفرین شد. اکنون ، او به خودی خود به عنوان یک رهبر ماوراء طبیعی توانا ظاهر می شود. در حالی که آکادمی استرنج هنوز در MCU وجود ندارد، وی می تواند به عنوان دانشجو در کامار تاج حضور داشته باشد. جدا از همه اینها مارول عاشق زامبی های خود است.

 

ریس (Reese)

سیاه پوست مارول

به تازگی ، MCU شروع به افشای صفحات تاریک تر هیولا ها و بدنه وحشت کرده است. دکتر استرنج در Multiverse of Madness جانوران ابعاد تاریک و قتل های گروتسک را به همراه آورد در حالی که گرگینه در شب، شکارچیان هیولا تحت اللفظی را معرفی کردند. ریس ، به عنوان یک خون آشام، درست در دنیای جک راسل – یا حتی فیلم بلید به خوبی قرار می گیرد.

با این حال، به عنوان یک موجود ابدی شب، ریس نیز با مون نایت در تماس است. اگر ماه شوالیه به MCU برگردد، ریس علاوه بر این به مشت تیم Khonshu خواهد بود. بعد از اینکه مون نایت دفتر مرکزی مأموریت نیمه شب را در شهر نیویورک مستقر کرد، او به عنوان دستیار خود ریس را استخدام می کند. موانع آنها سرگرم کننده است اما در نهایت این دو روح گمشده واقعاً به یکدیگر کمک می کنند تا در یک ماه ناخوشایند ، هدف خود را پیدا کنند.

 

نکرا (Nekta Sinclair)

سیاه پوست مارول

نکرا سنکلر یکی از منحصر به فرد ترین مجموعه های قدرت در کمیک های مارول را دارد. وقتی مادرش باردار بود ، در معرض تابش قرار گرفت. در نتیجه ، نکرا با ویژگی های تقریباً خون آشام متولد شد – منظره ای شگفت آور برای خانواده اش، که به زودی او را رد کرد. در کنار ویژگی های رنگ پریده خود ، نکرا همچنین این توانایی را دارد که احساسات خود را ، به ویژه نفرت، جلب کند و به توانایی های فوق بشری مانند قدرت، استقامت و سرعت برسد.

در طول سفر ، نکرا با Grim Reaper درگیر شد. اریک ویلیامز ، با نام مستعار Grim Reaper ، برادر سیمون ویلیامز، یک انتقام برجسته معروف به Wonder Man – و در کمیک ها، پایه ای جزئی برای ویژن است. وقتی سیمون کشته شد ، اریک درگیر انتقام از برادرش می شود. فداکاری نکرا به اریک به تزریق قدرت عظیم به Grim Reaper کمک می کند و این دو قطعاً یک افزودنی قانع کننده برای سری Wonder Man در حال توسعه ایجاد می کنند.

آخر الزمان (Apocalypse)

سیاه پوست مارول

گوش کنید، ما در اینجا از کلمه “جهش یافته” به سادگی استفاده نمی کنیم، و مارول هم همینطور. بنابراین معرفی رسمی جهش ها به MCU باید بزرگ و عظیم باشد. چه کسی بهتر است از فرزندان اتم و یکی از اولین جهش یافته های آن یعنی آپوکالیپس؟

سریال خانم مارول پوشیده گفت که که کامالا خان می تواند یک جهش یافته باشد (همانطور که هدف اصلی شخصیت کمیک بوک او بود) و نامور در پلنگ سیاه واکاندا برای همیشه اظهار داشت که او یک جهش یافته است. با این حال ، خود جهش یافته از نزدیک با مردان X ارتباط نزدیکی دارند. آخرالزمان ، یکی از دشمنان ابدی X-Men ، بیش از توانایی تسهیل جهش ها به MCU خواهد بود. قدرت او در تقویت جهش یافته بی نظیر است. به علاوه ، او به لطف Eternals و Guardians of the Galaxy ، در فناوری آسمانی، حضور در حال ظهور در MCU است.

 

ترجمه ای از هادی شنوایی – برگرفته از ساید ساید شو

https://www.sideshow.com/blog/black-marvel-characters-mcu