بری آلن سریع ترین مرد زنده است. او باید در اثر برخورد صاعقه و آغشته شدن به مواد شیمیایی می مرد، اما در عوض، به نیروی سرعت – نیروی کیهانی زمان و مکان – دسترسی پیدا کرد.

او تبدیل به فلش شد و همانطور که در طول سال ها یاد گرفت با Speed Force تعامل داشته باشد، قدرت های بیشتری به دست آورد.

درست مانند بسیاری از شخصیت‌هایی که نزدیک به یک قرن حضور در کتاب‌های مصور داشتند، قدرت‌های او در طول سال‌ها تغییر کرده، گسترش یافته و گاهی اوقات کاهش یافته است. با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید برخی از نمادین ترین قدرت های او و حتی برخی از توانایی های ناشناخته تر را بررسی کنیم.

 

سرعت فوق العاده

قدرت توانایی فلش

شاید قابل توجه ترین قدرتی که بری آلن دارد سرعت فوق العاده است. او می تواند آنقدر سریع حرکت کند که بتواند در کسری از ثانیه دور دنیا بدود. البته او باید یاد می گرفت که چگونه از تمام سرعت خود استفاده کند. با گذشت سالها او سریعتر و سریعتر شده است.

استفاده او از سرعت فوق العاده به او قدرت های مختلفی می دهد. به لطف Speed Force، هنگام حرکت خیلی سریع نمی سوزد. او علم Speed Force را آنقدر دوست دارد که به نظر می رسد همیشه به جای لذت بردن از لحظه، روی مکانیک تمرکز می کند. به دلیل این مشغله، حتی اگر بری بیشترین ارتباط را با Speed Force داشته باشد، شخصی مانند Wally West اغلب حتی سریعتر از The Flash است.

 

قدرت فوق العاده

با استفاده از سرعت افزایش یافته خود، او قادر است حرکت را به قدرت منتقل کند. بنابراین هنگامی که فلش در سراسر جهان می دود، تنها کاری که او باید انجام دهد تمرکز است و به آن سرعت و قدرت گرفته شده از سراسر جهان اجازه می دهد تا غیرممکن را انجام دهد: مبارزه با سوپرمن.

البته، بری آلن معمولاً با مرد فولادی مبارزه نمی کند، اما اگر نیاز داشته باشد، می تواند. طبیعی است که سوپرمن در کل بسیار قوی تر است. اما بری با بالاترین سرعت خود حرکت می کند و می تواند سوپرمن را با نیروی کافی مشت کند تا او را از دیوارها به عقب براند. او فقط به دلیل توانایی اش در انتقال سرعت به انرژی، قدرت بیشتری نسبت به بسیاری از قهرمانان دارد.

 

سفر در زمان

قدرت توانایی فلش

یکی از باورنکردنی ترین کارهایی که فلش می تواند انجام دهد این است که آنقدر سریع بدود که وارد Speed Force شود. از آنجایی که Speed Force خود حرکت را در بر می گیرد، با حرکت زمان نیز سروکار دارد. با وارد شدن به Speed Force، فلش می تواند در طول زمان در هر جهت اجرا شود.

البته این همیشه عواقبی دارد. مهمتر از همه، زمانی که فلش برای نجات مادرش از فلش معکوس در زمان به عقب برود، او یک جدول زمانی کاملاً جدید ایجاد کرد. این فلش پوینت جهان همه چیز را تغییر داد. در آن دنیا، به جای اینکه والدین بروس وین کشته شوند، این خود بروس بود. توماس و مارتا وین هر دو به روش های مختلف با این درد برخورد کردند: توماس تبدیل به بتمن شد و مارتا به جوکر. فلش آنقدر قدرتمند است که می تواند جدول زمانی را به روشی که حتی قصدش را هم نداشت تغییر دهد.

 

سفر در بعد

اگر سفر در زمان کافی نباشد، بری آلن می تواند در ابعاد مختلف نیز بدود. او می تواند مولکول های خود را به قدری سریع ارتعاش دهد که بتواند تقریبا با فرکانس ارتعاشی هر بعدی مطابقت پیدا کند. Speed Force به او اجازه می دهد تا شاید به کل Multiverse دسترسی داشته باشد.

درست مانند سفر در زمان، پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی برای سفرهای بعدی نیز وجود دارد. بری نه تنها جهان فلش پوینت را ایجاد کرد، بلکه با ایجاد سهوی نیو 52، خود مولتی‌ورس را نیز تغییر داد. بری تنها با یک بار دویدن از طریق Speed Force، می‌تواند خطوط زمانی و جهان‌های کاملاً جدیدی ایجاد کند.

 

ایجاد بقایای زمانی

قدرت توانایی فلش

دویدن به عقب در زمان واقعاً یک توانایی خارق‌العاده است. وقتی بری این کار را انجام می دهد، می تواند با خود گذشته خود ارتباط برقرار کرده و همکاری کند. این یک جدول زمانی موازی ایجاد می کند که در آن یک نسخه گذشته از خودش به آینده می رود. به طور خلاصه، فلش می تواند به طور موثر کلون هایی از خود ایجاد کند.

هر کلون زمانی واقعا فلش است. گفته می‌شود، این کلون‌ها معمولاً برای مدت طولانی نمی‌مانند. این به دلیل علم اسرارآمیز Speed Force و تداوم خط زمانی است. با این حال، وقتی فلش واقعاً در تنگنا است، می‌تواند به نسخه‌های بی‌شماری از خودش برای کمک به او تکیه کند.

اکشن فیگور فلش | Flash | سری لیگ عدالت

الکتروکینسیس (Electokinesis)

 

فلاش انرژی زیادی را از Speed Force مهار می کند که در واقع می تواند با استفاده از گرما و نور انرژی تولید کند. در نتیجه، او حتی می تواند رعد و برق تولید کند. اگر به اندازه کافی سریع حرکت کند، می تواند صاعقه ای را که از او خارج می شود گرفته و پرتاب کند.

در هنگام مبارزه، فلش قادر است تقریباً در تمام حملات خود از رعد و برق استفاده کند. اگر خلاقانه از او استفاده شود، حتی می تواند سازه هایی از رعد و برق و انرژی خود Speed Force ایجاد کند. او از این توانایی برای ایجاد مشت های صاعقه ای و حتی سکوهای رعد و برق برای دویدن استفاده کرده است. شاید والی وست در خلق سازه هایی از Speed Force با استعدادترین باشد، اما بری آلن نیز این توانایی را دارد.

 

تفکر سریع

قدرت توانایی فلش

در یک نقطه از کمیک، ما متوجه شدیم که بری آلن چقدر می تواند سریع فکر کند. گویی زمان به توقف کامل می‌رسد و او می‌تواند تا زمانی که نیاز دارد برای ارزیابی هر موقعیتی صرف کند. در کمتر از یک ثانیه، بری آلن می‌تواند کتاب‌ها و مقاله‌های بی‌شماری را بخواند تا بتواند دانش مناسب برای اتمام کار را داشته باشد.

تفکر سریع او همچنین به او اجازه می دهد تا در مورد هر نتیجه ممکن یک موقعیت، فکر کند. او می تواند هر عامل و متغیری را در نظر بگیرد و بهترین مسیر را برای هر لحظه تعیین کند. باری آلن یک بار گفت که یک ثانیه تنهایی می تواند مانند روزها، هفته ها یا حتی سال ها باشد.

 

سرقت سرعت

ممکن است این یکی از کم استفاده ترین قدرت های او باشد، اما نباید نادیده گرفته شود. بری آلن می تواند سرعت را بدزدد. در واقع، تمام اعضای خانواده فلش که به Speed Force دسترسی دارند، می توانند استفاده از این توانایی را بیاموزند. همانطور که می توانند یاد بگیرند که به طور موقت توانایی های Speed Force خود را به اشتراک بگذارند!

در یکی از کمیک‌ها، والی وست در حال مسابقه دادن با یک تله‌پورتر برای سرنوشت جهان بود. به نظر می رسید که همه امیدها از بین رفته بود. با این حال، والی برنامه ای داشت. تمام دنیا، متا انسان ها و انسان ها، شروع به دویدن با حداکثر سرعتی که می توانستند کردند تا والی بتواند سرعت آنها را بدزدد. والی وست نیروی سرعت را هدایت کرد و تکانه تک تک حرکات را کشید. در اصل، او سرعت همه و همه چیز را ربود. و در آن لحظه، او سریعتر از یک تله‌پورتر در سراسر جهان دوید.

 

تبدیل شدن به نیروی سرعت

قدرت توانایی فلش

البته یکی از تاثیرگذارترین چیزها در مورد فلش، توانایی او در کانال سازی Speed Force است. بری آلن شاید یکی از بزرگترین مجراهای Speed Force در تاریخ کمیک باشد. او نه تنها می‌تواند Speed Force را کانالیزه کند، وارد Speed Force شود، Speed Force را بدزدد و Speed Force را اعطا کند، بلکه در واقع می‌تواند به خود Speed Force تبدیل شود.

در کمیک ها مشخص شد که بری آلن در واقع به قدری سریع دوید که تبدیل به رعد و برقی شد که برای اولین بار به او اجازه دسترسی به Speed Force را داد. همانطور که گرین لنترن هال جردن می تواند به نیروی اراده خالص تبدیل شود، بری آلن نیز می تواند به نیروی سرعت خالص تبدیل شود.

 

ترجمه از هادی شنوایی – برگرفته از سایت سایدشو

https://www.sideshow.com/blog/the-flash-powers