با تمام شدن فصل اول پروژه های بعدی استودیو دی سی، شروعی تازه با اقتباس های دی سی کامیکس خواهیم داشت. DCU یا دنیای سینمایی دی سی جیمز گان و پیتر سافران قهرمانان میراث دی سی را دوباره معرفی خواهند کرد و در عین حال چند تیم کمتر شناخته شده را نیز وارد ترکیب خواهند کرد.

راه‌اندازی مجدد DCU همچنین راه را برای طیف گسترده‌تری از قهرمانان سیاه‌پوست، شرورها و هر فرد هوشیار در این بین باز می‌کند. از بین کمیک ها، تعداد زیادی شخصیت سیاه و سفید عالی برای انتخاب وجود دارد. پس چه کسی حاضر است جهش بزرگی را از صفحه کتاب به پرده سینما انجام دهد؟ در اینجا نگاهی داریم به چند شخصیت سیاه دی سی که می توانند به راحتی در DCU جدید جای بگیرند.

 

سریال آماندا والر

سیاه پوست دی سی

با انتشار اخباری مبنی بر بازگشت ویولا دیویس به عنوان آماندا والر، سریال انفرادی رئیس A.R.G.U.S. فرصت های زیادی را برای شخصیت های سیاه دی سی بیشتر فراهم می کند. علاوه بر بازگشت احتمالی دخترش لئوتا آدبایو، سریال والر همچنین می‌تواند شخصیت‌های پشت صحنه بیشتری مانند فلو کرولی (که در فیلم جوخه انتحار و صحنه حذف شده صلح‌جو ظاهر شد) و جوزف دِوول، مردی با قدرت کی میتواند جانیشن والر در A.R.G.U.S. باشد را نیز به همراه داشته باشد.

با این حال، این یک داستان آماندا والر بدون مزاحمت های شدید نخواهد بود. اگر سریال Checkmate یا همان عملیات مخفی دولتی برای نظارت بر فعالیت‌های فراانسانی را معرفی کند، پس آقای عالی می‌تواند نقش جالبی در سریال والر بازی کند. آقای عالی همچنین در علاقه گان به قهرمانان کم استفاده نقش دارد. مایکل هولت، با نام مستعار عالی، برداشت تازه‌ای از یک قهرمان سیاه‌پوست است، زیرا او به مبارزات خیابانی تکیه نمی‌کند، بلکه به عقل نابغه‌اش برای مبارزه با جرم و جنایت متکی است. در پایان، او تیم خود به نام Therifics را تشکیل می دهد و حتی با Power Girl رابطه دارد.

اعضای جدید جوخه انتحاری
اگرچه لئوتا مشارکت والر در پروژه جوخه انتحار را افشا کرد، اما والر بدون شک راهی برای ادامه کار گروه وظیفه ایکس به خصوص با اعضای کلیدی مانند Bloodsport، که به نوعی تیم نامتناسب را به موفقیت رساند، پیدا خواهد کرد.  بعلاوه، البته جا برای اعضای بیشتری از جوخه انتحار سیاه مانند ببر برنز، آیسیکل یا جاگ وجود دارد.

یکی دیگر از اعضای جوخه انتحار که دیدنش روی پرده لذت بخش خواهد بود و می تواند به عنوان رابط بین سریال والر و هارلی کوئین عمل کند، هک است. این دختر جوان یک فراانسان است که می‌تواند خودش را در اینترنت دانلود کند که برای برند والر که دارای فریب مبتنی بر اطلاعات است فوق العاده است. زالیکا، که با نام هک شناخته می شود، هارلی کوین را بسیار تحسین می کند، تأثیری که می تواند رشد شخصیت او را بسیار مختل کند (به بهترین نحو).

 

جو مولین – فانوس سبز نهایی (Jo Mullein)

سیاه پوست دی سی

اگر قرار است محافظ‌های فضایی بسازیم، بیایید واقعاً محافظ‌های فضایی بسازیم. گان مشخص کرده است که سریال Lanterns مبتنی بر زمین خواهد بود، اما این بدان معنا نیست که ما نمی‌توانیم شاهد اکشن‌های فرازمینی باشیم. حتی اگر ستارگان بین کهکشانی مانند جو مولین را نتوان به طور گسترده معرفی کرد، حداقل مجموعه Green Lantern می تواند پتانسیل پروژه خود را در فصل های آینده DCU ایجاد کند.

علاوه بر این، اگر سال های اخیر چیزی به ما آموخته است، چرا منتظر معرفی قهرمان باشیم؟ وقتی مقدمه‌ها طولانی می‌شوند، فقط زمان صفحه نمایش را می‌خورند. دلیلی وجود ندارد که یک اسکادران کامل از گرین لنترن ها نتوانند با هم بدرخشند – جو مولین، سایمون باز و جسیکا کروز همگی در کنار جان استوارت و هال جردن رقبای بزرگی برای حضور در صفحه نمایش هستند. مهمتر از همه، Jo Mullein دروازه ای است بین فانوس های زمین و فانوس هایی که به جاهای دیگر اختصاص داده شده اند. داستان او ممکن است دور از زمین اتفاق بیفتد، اما مضامین آن، چیزی از زمین کمتر ندارد.

 

تایتان های نوجوان در DCU

سیاه پوست دی سی

به دنبال خط داستانی الهام گرفته شده از Flashpoint در The Flash تابستانی، احتمالاً تعداد زیادی جای خالی قهرمانان قدیمی برای پر کردن وجود خواهد داشت. علاوه بر این، استراحت یک جهان به معنای یک تخته تمیز خوب است. خوشبختانه، دی سی کامیکس کار کاملی را برای ایجاد گروه های فشرده با نام های ابرقهرمانان خود انجام می دهد. دستیاران در DC هرگز برای مدت طولانی دستیار  نیستند!

به عنوان مثال، آکوامن اغلب یک دستیار داشته است، و در سال اخیر جکسون هاید این نقش را از دستیار به جانشین ارتقا داده است. بعلاوه، ارتباط جکسون با بلک مانتا یک مورد قانع کننده را ایجاد می کند که “آیا شیطان ارثی است یا می توانم خود آن باشم؟”

جکسون همچنین پتانسیل این را دارد که یک تیم کامل از “دستیاران” را که گاهی به نام عدالت جوان و گاهی اوقات به عنوان تایتان‌های نوجوان شناخته می‌شوند دور هم جمع کند. در این تیم‌های تاثیرگذار، Bumblebee، Vox (که قبلا به عنوان Guardian شناخته می‌شد) و اعضای خانواده Flash مانند Wallace West و Jess Chambers نیز حضور داشتند. سایبورگ حتی می تواند از Doom Patrol (اگر کراس اوورها روی میز باشد) راه خود را طی کند. همه این قهرمانان جوان، DCU را برای چندین سال داستان سرایی تامین خواهند کرد.

 

خانواده فاکس – یک سلسله گاتهام

سیاه پوست دی سی

لوسیوس فاکس، نابغه پشت فناوری متوقف کردن جنایت بتمن و مردی که مسئول وین اینترپرایز است، خانواده ای دارد که به همان اندازه خود چشمگیر است: دو دختر، تیفانی و تامارا، و دو پسر، لوک و جیس. سه تن از فرزندان او جنایتکاران فعال در شهر گاتهام هستند.

علی‌رغم میل پدرش، لوک شنل بت‌وینگ را بر دوش گرفت، دومین فردی که پس از دیوید زاویمبه این کار را انجام داد. لوک با بت گرل نیز رابطه داشته است. پسر دیگر فاکس، تیموتی “جیس” فاکس، در بیشتر عمر خود از خانواده خود بیگانه بود. او اغلب با پدرش اختلاف داشت و حتی زیر نظر کاتانا تمرین می کرد. سرانجام، جیس متوجه شد که مادرش تانیا فاکس نیست، بلکه النا آئوکی، کارمند سابق Wayne Enterprises است. هنگامی که جیس به گاتهام بازگشت، پس از مرگ بروس در Future State، نقش بتمن را بازی کرد. در حال حاضر، جیس به عنوان بتمن عمل می کند، اغلب توسط خواهر کوچکش، تیف، که در مسیر تبدیل شدن به بت گرل جدید است، همراهی می کند.

پویایی خانواده وین در این مرحله به خوبی شناخته شده است، بنابراین گسترش فرهنگ خانواده خفاش به گونه ای که خانواده فاکس را به طور کامل شامل شود، یک افزودنی جذاب برای صفحه نمایش خواهد بود.

 

نوبیا – ملکه آمازون ها

سیاه پوست دی سی

بهشت گمشده، برای یک عنوان، نشان می دهد که خانه Wonder Woman در جزیره بهشت قبل از اینکه دوباره به بهشت تبدیل شود، درد زیادی را تحمل خواهد کرد. گان این نمایش را شبیه بازی تاج و تخت توصیف کرد، کنایه ای که می تواند به جنگ داخلی آمازون اشاره کند که در فیلم Wonder Woman جورج پرز در دهه 1980 یافت شد. امیدواریم این سریال همچنین از فیلم شگفت‌انگیز Woman Woman Historia: The Amazons الهام بگیرد.

در بسیاری از تکرارهای تاریخ خود، دایانا و مادرش ملکه هیپولیتا چشم در چشم نمی بینند. هنگامی که دایانا مرد یا نتوانست به عنوان زن شگفت انگیز خدمت کند، هیپولیتا جای او را گرفته است – و نوبیا به عنوان ملکه آمازون ها حکومت می کند. نوبیا در کنار دایانا بزرگ شد و هر دو از نظر الهی ماهر هستند. ساختار سیاسی منحصر به فرد Themyscira مطمئناً فرصت های زیادی را برای آمازون های رنگین پوست، مانند نوبیا، ایجاد می کند تا نقش های برجسته ای در مبارزات جزیره داشته باشند.

 

VIXEN – بسته توتم

سیاه پوست دی سی

در حالی که ما به دنبال شخصیت هایی هستیم که بیش از حد توانایی رهبری داستان خود را دارند، بیایید به سراغ Vixen برویم. اگر تا به حال یک انتخاب جذاب برای یک داستان پرهزینه و پر هزینه با جلوه های ویژه شگفت انگیز وجود داشته باشد، آن Vixen است. او می تواند توانایی های هر حیوانی را در خود به وجود آورد – امکانات بصری نامحدود است!

ماری مک کیب، طراح مد، با تانتو توتم، طلسم قدرتمند زامبیسی، تبدیل به ویکسن می شود. این قهرمان فوق‌العاده می‌تواند مانند یک عنکبوت از دیوارها بالا برود، مشت یک فیل را بکوبد، با نیروی کانگورو لگد بزند – قدرت او فقط در حد تصورش محدود می‌شود. اگرچه توتم او به او اجازه می دهد تا قدرت بیشتری در توانایی های تقلید حیواناتش داشته باشد، ماری می تواند به قرمز، یک نیروی جهانی مرتبط با همه اشکال زندگی، ضربه بزند. او با جوخه انتحار و همچنین چندین تجسم در لیگ عدالت کار کرده است، و او را تبدیل به یک منبع قدرت آشکار می کند برای زمانی که این سوپرتیم در نهایت تشکیل می شود.

 

دوک توماس – سیگنال

سیاه پوست دی سی

دوک گزینه دیگری است که فقط ممکن است جایی دور تر از خط زمانی DCU داشته باشد، زمانی که جنگ‌های متعدد بتمن و جوکر آغاز شد – اما مطمئنا ارزش انتظار را دارد. به عنوان پسر یک ابرشرور جاودانه، سفر دوک از رهبر جنبش اجتماعی به عضو ارزشمند تیم Black Lightning’s Outsiders ، پر از پتانسیل برای صفحه نمایش است.

از آنجایی که دوک توماس برای اولین بار با بتمن در طول بحران سال صفر ملاقات کرد، دوک همچنین می تواند در فیلم های DC Elseworlds برای The Batman گنجانده شود. بدون شک با نفوذ شورش‌آمیز ریدلر که هنوز در اطراف گاتهام وجود دارد، دوک می‌تواند مجموعه‌ای دیگر از بال‌ها برای خانواده خفاش باشد – همه ما می‌دانیم که شوالیه تاریکی هم به کمک نیاز دارد.

 

ترجمه ای از هادی شنوایی – برگرفته از سایت سایدشو

https://www.sideshow.com/blog/black-dc-comics-heroes-dcu