در یک کهکشان بسیار دور، شمشیرهای نوری یا لایت سیبرها سلاحی برای عصر متمدن تر بودند. مالکیت یک لایت سیبر برای برخی موجودات کاملاً مقدس بود، به ویژه آنهایی که کریستال‌های کیبر را جمع‌آوری کردند و خودشان شمشیر را ساختند. برای دیگران، ممکن است صرفاً ابزاری برای نابودی نهایی بوده باشد – با این حال هنوز هم ظرافت در این خشونت وجود داشت.

در تمام فیلم‌ها، نمایش‌های تلویزیونی، کمیک‌ها، کتاب‌ها و حتی بازی‌های ویدیویی، بسیاری از موجودات کهکشان از لایت سیبر استفاده می‌کردند. اما در واقع چه کسی از آنها به خوبی استفاده کرد؟ در زیر، بیایید به بهترین شمشیرزنان در جنگ ستارگان نگاه کنیم!

 

ژنرال گریووس – General Grievous

 

ماهرترین شمشیر زنان جنگ ستارگان

 

همه ما می دانیم که استفاده از یک شمشیر نوری چقدر چشمگیر است. دو تا داستان دیگری است. با این حال چهار تا؟ حالا این باور نکردنی است. متأسفانه، ژنرال گریووس با کشتن جدای ها و برداشتن شمشیرها از روی اجساد، تمام آن شمشیرهای نوری را به دست آورد.

بله اما ما نمی‌توانیم انکار کنیم که این تبه‌کار مهارت فوق‌العاده‌ای داشت – مشخصاً چهار بازوی سایبرنتیک هنگام استفاده از آن سلاح‌های افسانه‌ای به آن کمک کردند.

 

آسوکا تانو – AHSOKA TANO

 

ماهرترین شمشیر زنان جنگ ستارگان

این پاداوان ™ پر جنب و جوش از کوچکی شروع کرد و به یک جنگجوی ترسناک تبدیل شد. سبک Ahsoka Tano بسیار زیبا و در عین حال قدرتمند بود و مهارت‌های آکروباتیک او را با استفاده ماهرانه از تیغه‌های دوگانه ترکیب می‌کرد.

جالبتر از همه، آسوکا از دو شمشیر نوری با اندازه های متفاوت استفاده کرد که یکی کوتاهتر از دیگری بود. این ریتم و سازگاری را به مبارزات او اضافه کرد که قبلاً در جنگ ستارگان دیده نشده بود.

 

ماول – Maul

 

ماهرترین شمشیر زنان جنگ ستارگان

Darth Maul™، که بعدها به سادگی به عنوان Maul شناخته شد، به دلیل قوت و قدرت محض خود در این لیست قرار گرفت. Sith سابق ترجیح می داد در هر مبارزه تمام تلاش خود را تا حد خود ویرانگری بدهد.

او خشمگین می‌شد و بی‌رحمانه حمله می‌کرد و همه دشمنان را در حالت دفاع قرار می‌داد، حتی زمانی که از نظر فنی دست بالا را داشتند. البته، چنین شور آتشینی در نهایت سقوط او در دوئل مقابل اوبی وان کنوبی بود. اما تماشای آن همیشه نفس گیر بود.

 

اوبی ون کنوبی – Obi-Wan Kenobi

 

ماهرترین شمشیر زنان جنگ ستارگان

 

شوالیه جدی اوبی ون کنوبی به قدری ماهر بود که بتواند وارد شورای جدای شود. اوبی وان هوشمندانه جنگید. او از ترفندها یا تاکتیک هایی مانند پاداوان خود استفاده نمی کرد، بلکه دشمنان خود را برای یافتن نقاط ضعف خود استراتژی و ارزیابی می کرد.

سبک اوبی وان نیز با افزایش سن تغییر کرد. وقتی جوانتر بود، تماماً در مورد حرکات بصری چشمگیر بود. در سال‌های پایانی زندگی، او رویکردی آرام‌تر، اما نه کمتر مؤثر، اتخاذ کرد که پیروزی‌های بسیاری برای او به ارمغان آورد.

 

آناکین اسکای واکر / دارث ویدر – Anakin Skywalker- Darth Vader

 

ماهرترین شمشیر زنان جنگ ستارگان

آناکین اسکای واکر / دارث ویدر ، چه از سمت روشنایی یا تاریکی استفاده می کرد تقریباً بی نظیر بود. فقط استاد سابق او می‌توانست در برابر شاگرد توانا مقاومت کند. دارث ویدر در یک مبارزه حیله گر و بی رحم بود. او همچنین آن حرکت تلنگر کوچک واقعاً جالب را داشت که به نوعی هم فانتزی و هم کاربردی است. بهترین شرط اکثر مردم هنگام رویارویی با ویدر به عنوان حریف؟ در جهت مخالف بدوید.

 

لوک اسکای واکر – Luke Skywalker

 

ماهرترین شمشیر زنان جنگ ستارگان

لوک اسکای واکر یک جنگجوی ماهر درست مانند پدرش قبل از او بود. طرفداران به اندازه کافی خوش شانس بودند که شاهد رشد لوک به عنوان یک تازه کار در “یک امید تازه” به یک استاد تمام عیار جدی در ماندالوریان بودند.

نبردهای شمشیر نوری او در سه گانه اصلی و همچنین مجموعه فوق الذکر Disney+ به طور گسترده برخی از بهترین های تاریخ جنگ ستارگان در نظر گرفته می شوند. به علاوه، او به اندازه کافی خوب بود که نسل های بعدی کاربران نیرو از جمله گروگو و کایلو رن را آموزش دهد.

 

رونین – The Ronin

 

ماهرترین شمشیر زنان جنگ ستارگان

The Ronin از Star Wars: Visions™ با الهام از سامورایی های تاریخی ژاپنی، جنگجوی درجه یک بود، زیرا می دانست چه زمانی نباید اسلحه خود را بکشد. درگیری یک شر ضروری برای این جنگنده بود. اما همچنین تنها به عنوان آخرین راه حل مورد استفاده قرار گرفت.

وقتی او شمشیر را کشید، این کار را با فرمان باورنکردنی تیغه انجام داد، سبک او یادآور هنرهای رزمی واقعی بود. تماشای آن در قالب هنر متحرک تماشایی بود.

 

ری اسکای واکر – Rey Skywalker

 

ماهرترین شمشیر زنان جنگ ستارگان

البته Rey Skywalker™ لیست ما را ساخته است. قهرمانی که امپراطور پالپاتین را بعد از اینکه بیشتر خود را شناخت بود، شکست داد، به خاطر تلاش سختش شایسته احترام و تقدیر است. ری از کهکشان در برابر محفل نخستین دفاع کرد. او همچنین استفاده از شمشیر نور زرد را آغاز کرد. همراه با فرماندهی او بر نیرو و درک میراث او، او یک نیروی کاملاً قابل حساب بود.

 

برگرفته از سایت سایدشو – ترجمه از هادی شنوایی

https://www.sideshow.com/blog/most-skilled-lightsaber-wielders-star-wars