گوست رایدر مارول یک شخصیت عرفانی در سراسر جهان چندگانه است که قدرت Penance Stare را در اختیار دارد. هر کس به چشمان روح سوار نگاه کند، تمام دردی را که تا به حال به دیگران تحمیل کرده است، احساس خواهد کرد. روح سوار روح انتقام است. مهم نیست که چه کسی قدرت را در دست دارد، آنها برای خیر می جنگند. گوست رایدر، نور جهنم را به دنیایی از تاریکی ویرانگر می آورد.

هر روح سوار توانایی استفاده از Penance Stare را دارد. علاوه بر این، هر روح سوار می تواند با روش حمل و نقل خود به روشی ماوراء طبیعی ارتباط برقرار کند. خواه اسب باشد، موتور سیکلت یا ماشین، می توانند با آن ادغام شوند و آتش جهنم را از آن پرتاب کنند. در نهایت، هر روح سوار می تواند به میل خود سلاح را احضار کند. آنها واقعاً از نظر کیهانی قدرتمند هستند.

در طول این سال ها گوست رایدرهای زیادی وجود داشته است. وقت آن رسیده است که با کسانی که بیشترین تأثیر را بر جهان داشته اند ملاقات کنید.

 

جانی بلیز (Johnny Blaze)

گوست رایدر مارول

منشأ: جانی بلیز در حالی بزرگ شد که موتور سواری را به همان اندازه خطرناک و سرکشی پدرش یاد گرفت. پدر بیولوژیکی او در سن جوانی درگذشت، و زمانی که پدرخوانده‌اش به بیماری مزمن مبتلا شد، جانی بلیز آماده نبود والدین دیگری را از دست بدهد. او به دنبال هر نوع راه حلی بود و در نهایت با شیطان معامله کرد. او با مفیستو کار کرد که به او پیشنهاد نجات پدر جانی را داد. و دقیقاً مانند آن، جانی بلیز به زراتوس، روح انتقام، مقید بود.

سواری منتخب: موتور سیکلت

سلاح منتخب: زنجیر عرفانی

 

دنی کچ (Danny Ketch)

گوست رایدر مارول

منشأ: دنی کچ در واقع برادر گمشده جانی بلیز است. دنی در یک انبار زباله از دید مهاجمان پنهان شده بود. او با دست زدن به یک موتور سیکلت دست نخورده در خون خواهرش غرق شد. فقط یک لمس، و ترکیبی از جادو و سرنوشت همه چیز را تغییر داد. دنی با روح انتقام آغشته شده بود. با گذشت زمان، او تبدیل به روح فساد می‌شد، جنگجوی آنقدر قدرتمند که می‌توانست در برابر روح انتقام‌جویی بایستد.

سواری منتخب: موتور سیکلت

سلاح منتخب: The Blight Blade سلاحی با تاثیر مشابه با The Penance stare

 

آلخاندرا جونز (Alejandra Jones)

گوست رایدر مارول

منشأ: آلخاندرا در مقبره ای در نیکاراگوئه بزرگ شد. او در معبدی آموزش دید تا با زراتوس پیوند بخورد، همان روحی که با جانی بلیز پیوند خورد. هدف اسیرکننده او، آدام، پاک کردن همه گناهان از بشریت با استفاده از توانایی Ghost Rider بود. با این حال، این امر باعث شد که جهان بی فکر باشد و قادر به عمل به میل خود نباشد. و بنابراین جانی بلیز با الخاندرا برای شکست دادن آدام شوم کار کرد. آنها قدرت زراتوس را با هم تقسیم کردند و جانی به آموزش آلخاندرا در تمام قدرت های جدیدش ادامه داد.

سواری منتخب: موتور سیکلت

سلاح منتخب: داس

 

رابی ریس (Robbie Reyes)

گوست رایدر مارول

منشا: رابی ریس هر کاری که می توانست برای مراقبت از برادرش گیب انجام داد. او سخت به عنوان مکانیک کار می کرد و برای پول درآوردن مسابقه می داد. وقتی در یک مسابقه خیابانی همه چیز خراب شد، رابی کشته شد. با این حال، زندگی او توسط یک روح انتقام نجات یافت. مشخص شد که این روح عمویش الی، یک قاتل زنجیره ای است. اگرچه او تمام قدرت های Ghost Rider را دارد، اما شیاطین او (به معنای واقعی کلمه) بسیار متفاوت هستند. او باید در برابر اصرارهای شوم عمویش مقاومت کند، در حالی که می‌جنگد تا از قدرت‌هایش برای خوب استفاده کند.

سواری منتخب: دوج چارجر 1969

سلاح منتخب: زنجیر جهنمی، با چاقو در لبه‌ها

 

کوشالا (Kushala)

گوست رایدر مارول

خاستگاه: کوشالا یک زن آپاچی در اواسط دهه 1800 بود. پس از حمله ارتش ایالات متحده به قبیله او و کشتن پدر و مادرش، او خشمگین شد. در خشم عادلانه اش دعا کرد. و در پاسخ، او توسط روح انتقام تسخیر شد. او برای مردمش جنگید و به دیو سوار تبدیل شد. با گذشت زمان، او یاد گرفت که چگونه از قدرت خود بهتر از هر روح انتقام دیگری استفاده کند. کوشالا برای مهار قدرت واقعی خود، جادوی بیشتری آموخت و در نهایت جادوگر عالی شد. کوشالا می‌تواند از روح انتقام و طلسم‌های بی‌شماری برای مبارزه برای خیر در زمان و مکان استفاده کند.

سواری منتخب: اسب فانتوم

سلاح منتخب: تبر چوبی

 

در طول این سال‌ها، گوست رایدرهای های بیشتری نیز وجود داشته‌اند. پانیشر به رایدر تبدیل شد. دکتر استرنج تبدیل به گوست رایدر شد. و حتی مرد عنکبوتی و هالک قرمز برای مدت کوتاهی تبدیل به گوست رایدر شدند! گوست رایدر مورد علاقه شما کدام است؟

 

ترجمه از هادی شنوایی – برگرفته از سایت سایدشو

https://www.sideshow.com/blog/marvel-ghost-rider-guide