امروز به برخی از زنان داستانی پُرطرفدار میپردازیم و به افتخار روز ولنتاین برخی از بهترین دوستی های زنانه در کامیک های مارول، دی سی، ایمیج، آرچی کامیک و موارد دیگر را معرفی خواهیم کرد

این گروه‌ های دخترانه چه در حال انجام کار های روزانه باشند چه در حال غوطه‌ ور شدن در جهان یا نجات دادن آن، تعریف درستی از کار تیمی هستند.

The Female Furies

گروه “The Female Furies” اولین بار در سال 1972 توسط “جک کربی” ساخته شد. این اسطوره های جدید “آپوکولیپس” که توسط “گرنی گودنس” ریاست میشدند  یک نیروی ضربتی وفادار به “دارکسید” هستند. زنانی قوی و نترس که اغلب برای تثبیت تسلط با یکدیگر نزاع میکنند.

زمانی “Big Barda” رئیس این تیم بود اما او فرار کرد تا با “مستر میراکل” تیم تشکیل دهد؛ بنابراین بقیه اعضای تیم برای کشتن او فرستاده شدند. این مبارزان خشن اسم های بی‌ رحمانه‌ ای از جمله “برنادث”، “استومپا”، “گیلوتینا”، “لاشینا” و “هریت” دارند.

A-Force

این گروه که ابتدا به عنوان یک تیم محدود در “جنگ های مخفی مارول” تشکیل شد. یک تیم در تداوم اصلی باقی ماند و طیف گسترده ای از قوی ترین قهرمانان زن مارول را متحد کرد. “A-Force” اولین تیم تمام زن “انتقام جویان” است اما شامل اعضای محدودی از مردان “Runaways” ،”Guardians of the Galaxy” و “Inhumans” نیز میشود.

در جنگ‌ های مخفی مارول، این مجموعه اساسا شامل هر قهرمان زن میشد؛ اما وقتی این تیم در “جهان 616” دوباره متحد شد بسیار کوچک‌ تر بود. از “She-Hulk” گرفته تا قهرمان های کیهانی مانند “Singularity” و “Dazzler Thor” که به طور کوتاه مدت معرفی شد و از حوادث Secret Wars جان سالم به در برد تا تسلیم ویروس “M-Pox” شود.

Paper Girls

گروه “دختران کاغذی” در مجموعه کامیک های تصویری خود با همین اسم، نوشته “برایان کی وان” , طراحی “کلیف چیانگ” و رنگ شناسی “مت ویلسون” و “جرد کی فلچر” که جهان را با این گروه از دختران کاغذی در دهه 1980 آشنا کرد وارد صحنه شد. “استونی استریم” و “اوهایو” از اعضای این گروه بودند که در نبرد عصر ها گرفتار میشوند.

این مجموعه کامیک ها این سوال را مطرح میکنند که “آیا مسافران زمان باید بتوانند گذشته را از آینده تمیز دهند ؟”. دختران کاغذی دائما در جریان زمان آواره هستند و با ورژن های قدیمی‌ که علیه اجداد و فرزندان آینده‌ شان میجنگند مبارزه میکنند. به‌علاوه این دختران با نسخه‌ های آینده زیادی از خود ملاقات میکنند درست است. این قصه به همین اندازه که به نظر میرسد دیوانه‌ کننده ست.

Dora Milaje

گروه “Dora Milaje” اولین بار در سال 1998 به عنوان یک نیروی جنگی نخبه برای حفظ صلح در “واکاندا” معرفی شد. این گروه که اسمش به معنی “تحسین برانگیز” است همچنین بادیگارد “پلنگ سیاه” بوده و اعضایش از قبایل مختلف واکاندا انتخاب شده است.

از زمان حضور باورنکردنی آن ها در فیلم سینمایی “Black Panther” در “MCU”، کامیک ها شروع به تمرکز بیشتر روی آن ها به عنوان نیروی نظامی تماما زن واکاندا کرده اند و قدرت و تنوع این زنان جنگجو را نشان میدهند. برخی از برجسته‌ترین اعضای این تیم “Aneka” و “Ayo” هستند که از این نیرو کناره‌گیری کردند تا به یک گروه دوتایی به اسم “Midnight Angels” تبدیل شوند.

Lumberjanes

گروه “Lumberjanes” در اصل دوستانی در کمپ تابستانی هستند که آرزو میکنیم بتوانیم مخاطبشان باشیم , “مال” , “ریپلی” , “مالی” , “آوریل” و “جو” گروهی از دوستان در اردوگاه پیشاهنگی هستند که موجودات عجیب و غریب و پدیده‌ های ماوراء طبیعی را در جنگل کشف میکنند و گروهی را تشکیل میدهند تا اسرار را حل کنند و نشان پیش آهنگی خود را به دست آورند.

هر کدام از این دختر ها استعدادهای خاص خود را دارند. جو پازل های ریاضی را حل میکند، آوریل یادداشت های گروه را نگه میدارد، مولی تیرانداز ماهریست، مال استراتژیست است و ریپلی معمولا ماجراجویی ها را آغاز میکند. این مجموعه که توسط “استودیو بوم” منتشر شد , قرار بود تنها هشت شماره باشد اما از آن زمان تاکنون بیش از 50 شماره از آن منتشر شده است.

Danger Girl

“ابی چیس”، “سیدنی ساویج” و “ناتالیا کسل” اعضای اصلی این گروه جسور زن و شکارچی گنج هستند. زنان “Danger Girl” توسط “J. Scott Campbell” و “Andy Hartnell” ساخته و توسط انتشاراتی “IDW” منتشر شدند. آنقدر به محبوبیت رسیدند که آنچه قرار بود یک سری کوتاه هفت شماره ای باشد به سرعت به مجموعه ای از کامیک ها و سایر شماره های ویژه تبدیل شد.

ابی , سیدنی و ناتالیا به دلیل ماجراجویی‌ های پر مخاطب و هیجان‌ انگیزشان در جهانگردی با افرادی مانند “جیمز باند” و “ایندیانا جونز” مقایسه شده‌ اند. Danger Girl حتی در سری کامیک های دیگری مانند “جی آی جو” و “بتمن و ارتش تاریکی” نیز حضور داشته اند.

Birds of Prey

تیم “Birds of Prey” که در ابتدا فقط با اعضایی مانند “Batgirl” , “Black Canary” و “Huntress” در نظر گرفته میشد , در واقع تقریبا 20 عضو مختلف را از زمان اولین حضور خود در سال 1996 در چرخش داشته است. این زنان از همه چیز هایی که در شهر “گاتهام” میگذرد باخبر هستند. آن ها با تخصص خود در هنر های رزمی و کار های قهرمانی , مبارزه با دیگر شرور ها و “بتمن” و همچنین همکاری با “جوخه انتحار” را به جان خریده‌ اند.

“گیل سیمون” نویسنده قدیمی این سری , اعضای اصلی این تیم را به عنوان مکمل هایی برای یکدیگر توصیف میکند که هر کدام کیفیت یا نیازی را برای دیگران فراهم میکنند که فاقد آن هستند. این تیم همیشه در مشکلات از یکدیگر حمایت میکنند و بهترین گروه دخترانه کامیک های دی سی هستند. حتی اگر برای مدت کوتاهی با اعضای مذکر و متحدانی مانند “هنک هال” , “وایلدکت” و “نایت وینگ” همکاری کرده باشند.

فانکو پاپ هارلی کوئین | Harley Quinn | از فیلم پرندگان شکاری شماره 303

ترجمه ای از طناز رجبعلی

مقاله ای ترجمه شده از سایت سایدشو