برای ھر هیولای وحشتناک “Xenomorph” یا همان جنگجوی “بیگانه”، یک ملکه وجود دارد که این کلونی را ھدایت میکند. اما چه چیزی ملکه بیگانه را متمایز میکند و دقیقاً چگونه یکی از این ھیولا ھای قدرتمند بوجود می آید ؟

ھمانطور که ھمه میدانیم، Xenomorph ھا گونه ای ھستند که به طور خاص برای “ترکیب اورگان ھای کامل” ایجاد شده اند. ماشین ھای کشتاری باورنکردنی، حتی خطرناک تر از “غارتگر ها”. اما ملکه به گونه ای ساخته شده که بیشتر تھاجمی باشد. او آنقدر با ھوش است که بتواند این نژاد را زنده نگه دارد. در واقع روش ھا و ابزار ھای متعددی وجود دارد که از طریق آن ھا یک ملکه میتواند متولد شود.

تفاوت ملکه با دیگر Xenomorph  ها چیست ؟

ملکه Xenomorph یک هیولای معمولی نیست. آن ھا معمولاً دو برابر یک Xenomorph معمولی و حدود 20 فوت قد دارند. ملکه ها مجموعه ای از بازو ھای اضافی را دارند که مانند دایناسور ھا کوتاه ھستند. آن ھا دم قوی تر و زره ضخیم تری نیز دارند و بنابراین نسبت به سایر Xenomorph ها در برابر آسیب مقاوم تر اند.

این ملکه ھای عظیم الجثه اغلب به یک تخمگذار وصل میشوند که تخم ھای بیگانه را ایجاد میکند. اگرچه این موقعیت آن ھا را آسیب پذیر میکند اما آن ھا میتوانند خود را از تخمگذار در موقعیت ھای سخت جدا کنند. ملکه ها ھمچنین یک محفظه مغزی بسیار بزرگ تر برای محافظت از مغز خود دارند.

ملکه Xenomorph ھا از ھر جنگجو یا حتی پیشرو ھای تحت الحمایت آن ھا باھوش تر ھستند. در برخی موارد گفته میشود که ملکه ها ضریب ھوشی 175 دارند. آن ھا به اندازه کافی باھوش ھستند که از فناوری های انسانی سر در بیاورند یا حداقل بفھمند که چگونه در ھنگام شکار از آسانسور استفاده کنند. اما آنچه که واقعاً نشان دهنده ھوش آن ھاست توانایی استدلال ملکه ها در موقعیت ھای دشوار است.

وقتی “Ellen Ripley” به ملکه بیگانه قدرت “M240Incinerator” و “PulseRifle” خود را نشان میدھد، ملکه لحظه ای را برای ارزیابی وضعیت صرف میکند و تصمیم میگیرد که ایمنی تخم ھایش به طور قابل توجھی مھم تر از ھر چیز دیگریست و به Ripley اجازه میدھد بدون مزاحمت آنجا را ترک کند. ملکه حتی به طور آگاھانه یکی از فرزندانش را فرا میخواند تا مطمئن شود به Ripley آسیب نمیرسد. این توانایی در استدلال، ھوش ملکه را ثابت میکند اما ممکن است دلسوزی او را نیز نشان دھد. ملکه ارزش زندگی را میداند به ویژه زندگی یک کودک را و رھا کردن Ripley نیز تصمیمی برای رھا کردن “Newt” با خیال راحت است.

The Royal Facehugger

Xenomorph ھا ھمگی یک چرخه ثابت در زندگی دارند. زندگی ھمه آن ھا به عنوان یک تخم شروع میشود. از تخم موجودی منحصر به فرد و وحشتناک به نام “Facehugger” بیرون می آید. آن ها ھشت پا هایی استخوانی و لزج ھستند و با استفاده از پا ھای پنجه مانند خود به صورت آدم ها چسبیده و دم خود را دور گردن میزبان میپیچند.

مانند ملکه قربانی ها نیز یک تخمگذار ھستند که کاشت تخمک در سینه شان انجام میشود و تقریباً بلافاصله پس از کاشت جنین Xenomorph در معده، Facehugger های خبیث از قربانی جدا شده و میمیرند. آن ھا به اندازه کافی وحشتناک ھستند و ھر چند وقت یکبار و اغلب قبل از مرگ ملکه، او یک “Royal Facehugger” میسازد تا از بقای کلونی اطمینان حاصل کند.

Royal ھا مشابه بقیه عمل میکنند اما کمی متفاوت اند. در واقع بدون Royal Facehugger کلونی از بین میرفت. بنابراین یک Royal Facehugger بزرگ تر از ھمتای معمولی خود است، پاھایش دارای تار و پود بوده و بدن زرھی و حتی دمی تیغه ای شبیه به Xenomorph ها دارد تا در صورت لزوم بتواند مھاجمان را دفع کند.

با این حال بزرگ ترین تفاوت بین یک Facehugger معمولی و یک Royal Facehugger این است که Royal Facehugger ھای سلطنتی قبل از مرگ دو تخم میگذارند : یکی تخم ملکه و دیگری تخم یک Xenomorph عادی برای محافظت از او. ملکه ھا معمولاً زمان بیشتری را صرف میکنند تا به شکل کامل خود در آیند بنابراین محافظین آن ها مطمئن میشوند تا زمانی که ملک ها به عنوان تولید کننده کلونی آماده شوند در امان باشند.

سیر تکاملی

برخی نظریه ھا هستند که بر تکامل این جانداران تمرکز دارند به نظر میرسد گونه آن ھا برای ھمه چیز یک برنامه اضطراری دارد و بنابراین برخی معتقدند که یک Xenomorph میتواند از طریق سیستم “کاست” تکامل یافته و به ملکه جدید تبدیل شود. این نظریه ھا با ایده تکامل آن ها به طبقه باھوش تر و مرگبار تر “Praetorian” اشاره دارند سپس Praetorian میتواند به ملکه تبدیل شود و این آخرین و بدترین سناریوی ممکن است.

با این حال Xenomorph ھا به پوست اندازی نیز شهرت دارند. البته این فقط در موقعیت ھای بسیار وخیم اتفاق می افتد که در آن ملکه قبلاً مُرده باشد و ھیچ یک از Royal Facehugger موفق نبوده باشند و اگر ھیچ Xenomorph وجود نداشته باشد که به ملکه تبدیل شود. آنگاه گمان بر این است که یک Facehugger معمولی نیز میتواند به یک Royal Facehugger تبدیل شود و در واقع ھیچ مانعی وجود ندارد تا ملکه بیگانه را از بازگشت باز دارد.

ترجمه ای از طناز رجبعلی

مقاله ای ترجمه شده از سایت سایدشو