لوکی مارول در آستانه ورود به دیزنی پلاس با فصل دوم مورد انتظارش است، بیش از دو سال پس از پایان فصل اول. مسلماً، لوکی دومین سریال لایو اکشن مورد علاقه من از مارول دیزنی پلاس است (بعد از WandaVision)، و بدون شک خلاق ترین بازی سرگرمی است. مارول چیزی متفاوت را با لوکی امتحان کرد و آن را به بهترین شکل ارائه کرد.

در حالی که تنها چند روز دیگر به فصل 2 باقی مانده است، ممکن است در تلاش باشید تا آنچه را که در فصل اول سریال رخ داد را به یاد بیاورید. خوشبختانه، این تنها شش قسمت است، اما من همچنین شما را با یک خلاصه جامع از آنچه لوکی و دوستانش در فصل 1 انجام می‌دادند، پوشش داده‌ام.

 

یک سفر غیرمنتظره به مرجع واریانس زمان

 

سریال لوکی مارول

 

فصل اول، لوکی ما را با Time Variance Authority (TVA) آشنا می کند، یک سازمان بوروکراتیک در حومه زمان و مکان. وظیفه TVA حفظ جدول زمانی مقدس و جلوگیری از تشکیل چندین جدول زمانی است.

این رویدادهای Nexus می توانند منجر به هرج و مرج در چند جهان شوند (اگر بخواهید “چند جهانی دیوانگی”). عوامل TVA می‌توانند آن‌ها را از جدول‌های زمانی که نباید وجود داشته باشند، جدا کنند.

خدای شرارت ما در جریان نبرد نیویورک، درست زمانی که او تسراکت را می گیرد، از سال 2012 بریده می شود. او باید به خاطر جنایاتش متهم شود. رازی با او در مرکز آشکار می شود – گونه ای (نسخه ای از او از یک جدول زمانی متفاوت) از لوکی در طول زمان ویرانی ایجاد می کند.

لوکی از کارهایی که هنوز انجام نداده یاد می گیرد که برای خط زمانی مقدس مضر است. او همچنین با وقایعی که قبلاً دیدیم آشنا می شود، مانند نابودی ازگارد، مرگ والدینش، و مرگ خودش به دست تانوس.

خدمه اصلی TVA شامل موبیوس، یک مامور سطح بالاست. شکارچی B-15، یک مامور میدانی که لوکی را دستگیر کرد. و راوونا رنسلیر، قاضی ای که تلاش می کند لوکی را محکوم کند. همچنین محافظان زمان، سه چهره افسانه ای برای TVA.

 

حل رمز و راز با موبیوس

 

لوکی با موبیوس شریک می شود تا معمای واریانت لوکی را برای مجازات سختی برای جنایاتی که نمی دانست مرتکب شده است، حل کند. آنها با جت اسکی به هم پیوند می خورند، همانطور که دو برادر عادت دارند انجام دهند.

آنها متوجه می شوند که واریانت لوکی زمانی می رسد که یک رویداد آخرالزمانی در شرف وقوع است، بنابراین لوکی و موبیوس ما تلاش می کنند تا با سفر به این لحظات خاص، نوع گفته شده را متوقف کنند.

آنها در حالی که این نوع لوکی را ردیابی می کنند، به تعقیب غازهای وحشی می پردازند، و آنها را به Roxxcart، یک فروشگاه بزرگ متعلق به شرکت Roxxon (که برای اولین بار در Iron Man ظاهر شد، اما چندین بار در جهان مارول به آن اشاره شده است) در سال 2050 هدایت می کنند.

اینجاست که لوکی با نوع خود روبرو می شود: سیلوی لاوفیدوتیر، یک شاهزاده خانم آسگاردی که به خاطر پاک کردن واقعیتش از TVA انتقام می گیرد. او همچنین در حال فرار از TVA بوده و خود را در رویدادهای فاجعه بار مختلف در چندین جدول زمانی پنهان کرده است.

 

LAMENTIS-1

 

سریال لوکی مارول

 

لوکی و سیلوی در سال 2077 در Lamentis-1 به هم می رسند، پس از اینکه دومی یک TVA TempPad را می‌دزدد، که به نمایندگان TVA اجازه می‌دهد بین خطوط زمانی سفر کنند. در Lamentis-1، این دو با تشریح تربیت مشابه خود و تعریف معنای عشق برای آنها پیوند می خورند.

لوکی از سیلوی می‌آموزد که کارگران TVA انواعی مانند آنها هستند، انسان‌هایی که از زندگی‌شان بیرون کشیده شده‌اند و مجبور به کار در آژانس می‌شوند.

ناگهان قطاری که قصد داشت ساکنان Lamentis-1 را در طول یک جنگ همه‌جانبه دور کند، در برابر چشمان لوکی و سیلوی منفجر شد. TempPad نیز نابود شده است. در این مقطع، آنها راهی برای دور شدن از سیاره ندارند. این ممکن است پایان باشد.

 

کشف دروغ ها و لیدی سیف

 

خوشبختانه موبیوس و TVA، لوکی و سیلوی را ردیابی می کنند. سیلوی دستگیر شده و به TVA بازگردانده می شود. موبیوس که از “دروغ های” لوکی خسته شده است، او را از طریق یک پورتال هل می دهد.

او در یک حلقه با لیدی سیف گیر می کند، که بی وقفه او را به خاطر کوتاه کردن یک دسته از موهایش مورد ضرب و شتم قرار می دهد. این کمی سرگرم کننده است. در همین حال، سیلوی حقیقت زندگی سابق خود را به هانتر B-15 نشان می دهد.

در نهایت، موبیوس پس از یافتن شواهد تأییدکننده در مورد آنچه که لوکی به او گفته است، لوکی را از زندان ذهنی بیرون می‌کشد – TVA به او دروغ گفته است. رن اسلیر، موبیوس و لوکی را می‌گیرد که پشت سر او می‌روند، بنابراین او به گنده‌هایش دستور می‌دهد او را هرس کنند.

سپس رن اسلیر، لوکی و سیلوی را به محافظان زمان می برد. آنها به رن اسلیر دستور می دهد تا واریانت ها را “حذف” کند. با این حال، B-15 برای نجات روز وارد عمل می شود. متأسفانه رن اسلیر، لوکی را هرس می کند و سیلوی را تنها می گذارد. او از رن اسلیر می خواهد که همه چیز را به او بگوید.

 

فضای خالی – ووید (The Void)

 

سریال لوکی مارول

 

لوکی در ووید فرود می آید که در آنجا، او را با Hel اشتباه می گیرد. او با لوکی تمساح، لوکی مغرور، لوکی بچه و لوکی کلاسیک روبرو می شود. او همچنین متوجه یک هیولای دود عظیم به نام Alioth می شود که او و انواعش باید از آن دوری کنند. Alioth هر چیزی را که لمس می کند نابود می کند و توسط TVA برای نگهبانی از The Void نصب شده است.

The Void یک smörgåsbord از ایستر اگ های MCU است. اینجا جایی است که انواع هرس شده و جدول زمانی به پایان می رسد. باطل در پایان زمان واقع شده است. جدول زمانی هرس شده نمی تواند در آنجا تکامل یابد.

هر لوکی یک رویداد Nexus خاص دارد که با دستگیری و زندانی شدن آنها در The Void به اوج خود می رسد. بعد از برخورد سیلوی و رن اسلیر در TVA، سیلوی خودش را هرس می کند تا بتواند لوکی را پیدا کند.

لوکی به نسخه دیگری از خود برخورد می کند: رئیس جمهور لوکی، که دوست لوکی نیست. سیلوی در The Void فرود می آید و موبیوس را در حال رانندگی ماشین می بیند که سعی می کند از Alioth فرار کند.

پس از اینکه لوکی و دوستان دیگرش از پرزیدنت لوکی فرار می کنند، با سیلوی و موبیوس ملاقات می کنند. آنها طرحی را برای دور زدن Alioth و یافتن چیزی که از آن محافظت می کند، تدوین می کنند. سیلوی موجود دود را مسحور خواهد کرد، در حالی که موبیوس با تمپد سیلوی دزدی به TVA بازخواهد گشت.

 

هدف با شکوه

 

سریال لوکی مارول

 

سپس، لوکی کلاسیک منظره شهری عظیمی را برای آلیاث ایجاد می‌کند تا لوکی و سیلوی آن را مسحور کنند. متأسفانه، لوکی کلاسیک ناتوان می شود و آلیاث بر او غلبه می کند. خوشبختانه فداکاری او بیهوده نیست. سحر سیلوی و لوکی، آلیوث را از هم متلاشی می کند و عمارتی را در طرف دیگر نمایان می‌کند: ارگ در پایان زمان.

در داخل ارگ گسترده، آنها با “آن که می ماند”، یک واریانت کانگ فاتح ملاقات می کنند. او لوکی و سیلوی را وارد دفترش می کند. البته، دختر ما سیلوی، همان سیلوی خواهد بود. او چندین بار سعی می کند “آن که می ماند” را بکشد.

در همین حین، موبیوس به TVA برمی گردد و با رن اسلیر روبرو می شود. او به او اطلاع می دهد که محافظان زمان جعلی و همه آنها واریانت هستند. هیچ کدام از اینها واقعی نیست. با این حال، او اصرار دارد که کار آنها معنایی دارد.

او یک شکارچی را احضار می کند تا موبیوس را از بین ببرد. وقتی این کار جواب نمی دهد، آنها وارد بحث عمیق تری درباره اراده آزاد می شوند. رن اسلیر پورتالی را برای خود باز می کند و وارد آن می شود و ادعا می کند که می خواهد اراده آزاد را جستجو کند.

 

هرج و مرج حاکم می شود

 

سریال لوکی مارول

 

در ارگ، او که می ماند توضیح می‌دهد که او دانای کل و همه جا حاضر است. او همه چیزهایی را که برای لوکی و سیلوی اتفاق افتاد را تنظیم کرده است، بنابراین آنها به اینجا می رسند.

ما می آموزیم که او یک دانشمند زمینی قرن 31 بود که وجود چندجهانی را کشف کرد. انواع او به ناچار به هم نزدیک شدند و در نتیجه یک جنگ چندجانبه درست شد. او که باقی می ماند، آلیاث را که از اشک در واقعیت خلق شده بود، کشف کرد و او را در حین انجام آزمایشات به عنوان سگ نگهبان نصب کرد.

او خط زمانی مقدس را جدا کرد و TVA را ایجاد کرد تا به جای او بر همه چیز نظارت کند. این همچنین به این معنی است که او محافظان زمان را ساخت تا اطمینان حاصل کند که TVA همچنان در حال کار است. او که می ماند دو انتخاب را به لوکی و سیلوی ارائه می دهد: آنها می توانند او را بکشند و با خشم انواع او روبرو شوند یا او را جایگزین کنند.

سیلوی او که می ماند را به دروغگویی متهم می کند. او شروع به مبارزه با لوکی می کند. او در تلاش برای محافظت از او که می ماند نیست و فقط از سیلوی می خواهد که به کاری که انجام می دهد فکر کند.

اینجاست که لوکی به عشق خود به سیلوی اعتراف می کند و بالاخره یکدیگر را می بوسند. با این حال، سیلوی از سعادت پس از بوسه برای لوکی استفاده می کند تا او را از طریق یک پورتال به TVA بازگرداند. سپس، او بی‌درنگ او که می ماند را می‌کشد. می بینیم که خط زمانی مقدس شروع به شاخه شدن و منشعب شدن می کند. (این یک جهان چندگانه دیوانه، دیوانه، دیوانه، دیوانه است.)

 

او باز خواهد گشت

قبل از اینکه سیلوی او را بکشد، او که می ماند قول می دهد که او را دوباره ببیند. در TVA، موبیوس و شکارچی B-15 مشاهده می کنند که خط زمانی مقدس به 63 شاخه تقسیم می شود. لوکی به TVA می رسد و شروع به جستجوی موبیوس می کند.

او، موبیوس و شکارچی B-15 را دنبال می کند و توضیح می دهد که سیلوی چه کرده است ولی آنها او را نمی شناسند. لوکی متوجه می شود که به جای مجسمه های عظیم نگهبانان زمان در آرشیو TVA ، یک مجسمه غول پیکر از او که می ماند قرار دارد. لوکی در جدول زمانی مناسبی قرار ندارد.

اوه اوه!

 

برگرفته از سایت سایدشو – ترجمه از هادی شنوایی

https://www.sideshow.com/blog/marvel-loki-season-1-recap