یک نژاد بیگانه از سراسر کیهان می بارد و به اولین زندگی که می توانند به آن بچسبند می چسبند و امیدها و ترس های خود را زالو می زنند. آنها Klyntar هستند، یک نژاد بیگانه که توسط خدای اولیه Knull ایجاد شده است. اما آنها معمولاً به عنوان سمبیوت شناخته می شوند.

شاید شناخته شده ترین سیمبیوت ها ونوم باشد. نشان داده شده است که او احساسات و قدرت هر موجود زنده ای را که با او پیوند دارد تقویت می کند. با اکران Venom: Let There Be Carnage، وحشت ونوم و تاثیر او بار دیگر روی پرده نمایش داده می شود.

علاوه بر ادی براک، افراد زیادی در Spider-Verse و فراتر از آن هستند که با همزیستی پیوند خورده اند، پس بیایید آنها را ملاقات کنیم!

 

پیتر پارکر (لباس سیمبیوت)

سیمبیوت ونوم

بیشتر مردم با این واقعیت آشنا هستند که سمبیوتی که به عنوان ونوم شناخته می شود، ابتدا با پیتر پارکر پیوند خورد. طعم قدرت مرد عنکبوتی را چشید و عاشق آن قدرت شد. احساس باد روی صورتش که در شهر می چرخد را دوست داشت. نیروی پشت هر مشت را دوست داشت.

بنابراین برای مدتی، سیمبیوت و مرد عنکبوتی با هم کنار آمدند، و لباس سیمبیوت مرد عنکبوتی کلاسیک یک لباس بسیار قوی بود. اما کمی بعدتر، پیتر نمی‌خواست قدرت خود را با سمبیوت به اشتراک بگذارد، زیرا او را تاریک‌تر می‌کرد.

پیتر همیشه از هر مبارزه‌ای که پشت سر می‌گذاشت، پس می‌رفت، و مرد عنکبوتی در قلب یک هوشیار تاریک نبود. او یک قهرمان باهوش بود، و به همین دلیل هنگامی که از او جدا شد، همزیست به دنبال میزبان دیگری گشت.

 

ادی براک (ونوم)

سیمبیوت ونوم

سیمبیوت از مرد عنکبوتی دور شد و هوس کرد که همان قدرت قبلی را داشته باشد. او از مرد عنکبوتی به خاطر جدایی از پیوند آنها عصبانی بود. او عاشق مرد عنکبوتی بود. و وقتی اتفاقاً خودش را در مجاورت ادی براک دید، تقریباً می‌توانست احساس کند که هر دو از مرد عنکبوتی متنفرند. ادی به لطف مرد عنکبوتی شغل خود را به عنوان روزنامه نگار از دست داد و منجر به انتقام گیری شخصی شد که ولع ونوم برای خشونت را تقویت کرد.

ونوم حس نجابت پیچیده ای دارد. در حالی که او با اشتیاق در حال مرگ از مرد عنکبوتی متنفر است و می خواهد زندگی او را خراب کند، نه ادی براک و نه ونوم نمی خواهند مرد عنکبوتی را بکشند. او کاملاً شرور نیست و در بسیاری از مواقع، ونوم واقعاً کارآمد بوده و حتی با مرد عنکبوتی کار کرده است!

اکشن فیگور ونوم | Venom | سری مارول لجند

گوئن استیسی (گوئنوم)

سیمبیوت ونوم

در زمین 65، مت مورداک (دردویل) رهبر Hand است، یک سازمان نینجا شیطانی که قرار است نظمی پیچیده را به جهان بیاورد. زن عنکبوتی جهان (گوئن استیسی) قدرت خود را از دست داد، بنابراین مرداک، تا زمانی که برای او کار می کرد منبع دیگری از قدرت را به او پیشنهاد کرد. او سیمبیوتی را که توسط دکتر السا براک ساخته شده بود، پیشنهاد کرد تا بتواند بار دیگر زن عنکبوتی شود.

اما خشم درون او با سمبیوت تقویت شد. او که با ونوم پیوند خورد، فریب خورد – ظالم بود و از قدرت بزرگ خود سوء استفاده کرد. کمک بسیاری از قهرمانان دیگر لازم بود تا گوئن را به خودش بازگرداند.

اکشن فیگور اسپایدرگوئن | Spider-Gwen | سری انیمیشن برند ZD Toys

 

X-23

سیمبیوت ونوم

X-23 از زمین 24398 بسیار شبیه همتای اصلی خود در دنیای مارول است. او تلاشی برای شبیه سازی ولورین بود که در فیلم The Facility ساخته شد اما این بار با یک تفاوت عمده. در پنجمین تلاش برای فرار از آزمایشگاهی که در آن زندانی بود، با چاقو به مخزنی که حاوی سمبیوت ونوم بود ضربه زد و بلافاصله با آن ادغام شد.

لورا کینی از این قدرت برای فرار و تلاش برای کمک به قهرمانان زمینش استفاده کرد. او حتی بخش‌های کوچکی از سمبیوت Venom را با فراری ها به اشتراک گذاشت تا آن‌ها نیز قدرت خود را تقویت کنند! او یکی از ماهرترین مجریان Venom است که در سراسر جهان چندگانه نشان داده شده است.

 

ددپول (ونومپول)

سیمبیوت ونوم

اکشن فیگور ونومپول | Venompool | سری مارول لجند برند هاسبرو

در برخی از خطوط داستانی، ددپول دومین فردی بود که سیمبیوت Venom را داشت، حتی قبل از ادی براک. در واقع، گفته می‌شود که ونوم در تمام فرم‌هایش ترسناک و بی‌ثبات است، زیرا او با روان پیچیده ددپول پیوند خورده است. با هم می آیند و تبدیل به ونومپول می شوند!

اگرچه داستان های دیگری نیز وجود دارد، همانطور که در بازی ویدیویی Marvel Contest of Champions دیده می شود، جایی که ددپول تمام تلاش خود را می کند تا با Venom ترکیب شود تا هرج و مرج بیشتری ایجاد کند. وقتی دیوانگی را در نظر بگیرید و آن را تقویت کنید، دیوانه تر می شود!

اکشن فیگور ددپول | deadpool | برند Sideshow

 

کارول دنورز

سیمبیوت ونوم

در یک خط داستانی، کاپیتان مارول (که در آن زمان به عنوان خانم مارول شناخته می شد) در یکی از نبردهای مرد عنکبوتی علیه نورمن آزبورن قرار می گیرد. کارول دانورز تا حد زیادی بر میزبان فعلی ونوم (مک گارگان) غلبه می‌کند و او را به معنای واقعی کلمه از سیمبیوت جدا می‌کند. وقتی ونوم می بیند چقدر قدرتمند است، بلافاصله دنده را عوض می کند و بدن او را تحت کنترل می گیرد.

ونوم از قدرت کاملاً دیوانه می شود و از اینکه تهدیدی در سطح کیهانی به عنوان میزبان دارد هیجان زده می شود. ونوم از تمام قدرت کارول برای مقاصد شوم استفاده می‌کند و شهر زیر آن‌ها را خراب می‌کند. برای فرار از سیمبیوت، کارول نیاز به یک حیله هوشمندانه دارد.

 

گروت

سیمبیوت ونوم

گروت زمین 101 داستانی بسیار شبیه به زمین 616 دارد. او با راکت راکون دوست شد، به نگهبانان کهکشان پیوست و از سیاره ای به سیاره دیگر رفت و همه کار کرد. در یک عمل شجاعانه واقعی، گروت تصمیم دوگانه گرفت تا میزبان سمبیوت ونوم شود.

معمولا ونوم میزبان ها را به نسخه تاریک تری از خود تبدیل می کند. آنها از قدرت دیوانه خواهند شد. اما گروت از قبل قدرتمند بود و در قلبش آنقدر خوب بود که اجازه نمی داد ونوم او را فاسد کند. در واقع او به ونوم یاد داد که چگونه خوب باشد و با مهربانی رفتار کند. آنها در نهایت در پیوند خود به یکدیگر علاقه زیادی پیدا کردند.

 

ترجمه از هادی شنوایی – برگرفته از سایت Sideshow.com