در دو فصل اول ماندالوریان جنگ ستارگان، طرفداران با یک شخصیت جدید غیرمنتظره آشنا شدند: کودک؛ که به عنوان گروگو شناخته می شود.

این موجود که اتفاقاً از همان گونه استاد جدای، یودا است، ثابت کرده است که یک حریف و متحد قدرتمند است، بسته به اینکه در کدام طرف هستید. در بیشتر موارد، گروگو به سادگی در کالسکه معلق خود در کنار دین جارین™ غذا می خورد و چرت می زند، اما اکنون و دوباره، زمانی که وضعیت وخیم است، او می تواند با توانایی های قدرتمند از خود محافظت کند.

آن توانایی ها دقیقا چیست؟ و گروگو چه کارهای بیشتری می تواند انجام دهد؟ بیایید دریابیم.

 

تله کینسیس (Telekinesis)

کودک گروگو توانایی

یکی از اولین توانایی هایی که می بینیم کودک از آن استفاده می کند تله کینسیس است، توانایی بلند کردن اجسام با ذهن. هنگامی که ماندالوریان پا به پا با مادهورن (mudhorn™) می رفت، کودک متوجه خطر بزرگی شد که در آن قرار داشتند. شاید او از روی غریزه عمل کرد و از فردی که سعی داشت از او محافظت کند محافظت کرد – یا شاید او بدون تمرین عمل کرد.

هر چه که ممکن است باشد، وقتی مادهورن با سرعت تمام به سمت ماندالوریان و بچه می رفت، توانست یک دست کوچک را دراز کند و جانور قدرتمند را درست از روی زمین بلند کند. نه تنها این، بلکه حرکت آن را کاملاً متوقف کرد و آن را مانند یک اسباب بازی به هوا برد. در حالی که این شاهکار برای او طاقت فرسا بود، شواهد حاکی از این است که این اولین بار بود که او از این قدرت در دهه‌ها استفاده می‌کرد.

کودک گروگو توانایی

گروگو در حین تمرین با لوک اسکای واکر در روش‌های فورس تمرکز خود را از دست می‌دهد و قورباغه‌ای را برای خوردن یک میان‌وعده سبک از برکه بلند می‌کند.

بعداً، گروگو در حین تمرین با لوک اسکای واکر، دوباره مهارت خود را در تله‌کینزی از طریق نیرو نشان داد. گروگو قرار بود در کنار استادش مدیتیشن کند، اما یک چیز در ذهنش بود: تنقلات. او از تله‌کینزی برای بلند کردن موجودی شبیه قورباغه از حوضچه نزدیک استفاده کرد تا اینکه لوک به آرامی عدم تمرکز او را گوشزد کرد. گروگو کلاسیک.

 

خفه کردن با نیرو (Force Choke)

هنگامی که ماندالوریان برای اولین بار با کارا دون ( Cara Dune™ ) ملاقات می کند، تقریباً بلافاصله وارد دعوا می شوند. بعد از اینکه آنها این مسائل را حل کردند و یاد گرفتند که کمی بهتر با هم کنار بیایند، وارد یک مسابقه کشتی می شوند. گروگو موقعیت را اشتباه درک می کند و با محافظت از دین جارین در حد توانش پاسخ می دهد. او از فورس چوک استفاده می‌کند، درست مانند دارث ویدر.

و هنگامی که امپراتوری گروگو را در فصل 2 می‌دزدد، گروگو تا آنجا که می‌تواند از توانایی‌های Jedi™ خود برای فرار از شر ماف گیدئون ( Moff Gideon™ ) استفاده می‌کند. او توانست از نیرو برای خفه کردن یک جفت استورم تروپر استفاده کند و به راحتی آنها را به اطراف پرتاب کند.

 

مانع نیرو (Force Barrier)

کودک گروگو توانایی

هنگامی که سربازان شعله افکن سعی می کنند ماندالوریان و تیمش را بسوزانند، گروگو می تواند شعله های آتش را مسدود کرده و مسیر آنها ا تغییر دهد. او به اندازه کافی قدرتمند است که تیمش را ایمن و در نهایت بدون آسیب نگهدارد. اما موانع نیروی او حتی فراتر از آن است.

وقتی گروگو به Tython™ می رود، روی یک نقطه کانونی مدیتیشن می کند. این مراقبه به او اجازه می دهد تا چند کار جدید انجام دهد: اول، ارتباط او با نیرو را تقویت می کند. دوم، به او اجازه می دهد تا با یک مانع نیرو از خود محافظت کند. این سد نیرو کاملا غیر قابل نفوذ بود. حتی ماندالوریان تمام توان خود را برای فشار دادن به جلو به کار برد، اما او را رد کرد و او را عقب انداخت.

 

فیگور بیبی یودا | Baby Yoda | از جنگ ستارگان

تله پاتی نیرو

ملاقات با آسوکا تانو ( Ahsoka Tano™ ) یک آرامش بزرگ بود. برای یک بار هم که شده، کسی می تواند گروگو را با تنها راهی که گروگو می تواند با آن ارتباط برقرار کند درک کند: احساسات. او توانست بخشی از تاریخ خود را از طریق ارتباط تله پاتی و همدلی به اشتراک بگذارد. و حتی بیشتر از آن، او توانست نام خود را به اشتراک بگذارد: این زمانی بود که طرفداران نام واقعی کودک یعنی گروگو را کشف کردند.

متأسفانه، به نظر می رسد که گروگو هنوز برای شروع تله پاتی نیرو با دیگران آموزش ندیده است تا بتواند با آنها ارتباط برقرار کند. او تنها زمانی قادر به برقراری ارتباط است که دیگران شروع به استفاده از تله پاتی با او کنند.

 

درمان با نیرو (Force Healing)

گروگو مهربان و دلسوز است. او به اطرافیان خود اهمیت می دهد و به سلامت آنها اهمیت می دهد. هنگامی که آنها در خطر هستند، او سعی می کند از آنها محافظت کند. وقتی آنها آسیب می بینند، او سعی می کند کنار آنها باشد. و چون مجروح شوند شفایشان می دهد.

درمان با نیرو یک قدرت فوق العاده نادر است، چیزی که قبلاً در بسیاری از کاربران فورس ندیده بودیم. و با این حال، او می تواند مردم را از جراحات وحشتناک شفا دهد. نه فقط در اثر صدمات جدی مانند خراش و سوختگی، بلکه حتی درمان مسمومیت با دست زدن به جراحت، مانند کاری که با گریف کارگا ( Greef Karga™ ) انجام داد.

 

اختفا با نیرو (Force Concealment)

کودک گروگو توانایی

گروگو فوق العاده به نیرو حساس است. به حدی که برای ایمن ماندن در هنگام فرار، از توانایی های نیروی خود برای پنهان کردن قدرت واقعی خود استفاده کرده است. به همین دلیل است که با تضعیف پتانسیل او، دیگر نیروهای حساس نتوانستند او را برای مدتی پیدا کنند.

ما دیده‌ایم که دارث ویدر هنگام حس کردن لوک به نیرو حساس است و بارها دیده‌ایم که پالپاتین ( Palpatine™ ) توانایی‌های نیروی خود را در اطراف یودا پنهان کرده است. یودا به نوبه خود از پنهان سازی نیرو برای مخفی شدن در Dagobah™ برای سال ها استفاده می کند. با استفاده موفق گروگو از این توانایی، مشخص نیست که اگر پتانسیل خود را کاهش نمی داد، چقدر می توانست واقعاً قدرتمند شود.

 

آرام کردن با نیرو (Force Calming)

کودک گروگو توانایی

حتی تواناترین جنگجویان نیز از خشم یک کینه توز بیم دارند. با این حال در طول نبرد برای Mos Eisley™ در کتاب Boba Fett™، گروگو از نزدیک شدن به غول ترسی نشان نمی دهد. گروگو به آرامی به سمت کینه توز حرکت می کند، دستش را دراز کرده تا از نیرو استفاده کند و جانور را به خوابی آرام بکشاند. این شاهکار نه تنها یک استفاده قدرتمند از نیرو است، بلکه یک عمل شجاعانه است. آفرین گروگو!

گروگو توانایی‌های زیادی دارد و با ادامه داستانش، به‌طور بالقوه توانایی های بیشتری هم بدست می آورد.. نیروی Force مورد علاقه شما کدام است؟ آیا فکر می‌کنید گروگو به تمرین جدای‌های خود برمی‌گردد یا با ماندالوریان در سراسر کهکشان آتش می‌سوزاند؟

 

ترجمه ای از هادی شنوایی – برگرفته از سایت سایدشو

https://www.sideshow.com/blog/grogu-force-abilities