گروگو چه توانایی هایی دارد؟

در دو فصل اول سریال “Star Wars : The Mandalorian”، طرفداران با یک شخصیت جدید غیر منتظره آشنا شدند و او “چایلد” یا همان “گروگو” بود.

این موجود که اتفاقاً از همان گونه “Yoda” است، ثابت کرد که یک حریف و متحد قدرتمند است بسته به این که در کدام طرف هستید. در بیشتر موارد، گروگو به سادگی در کالسکه معلق خود در کنار “دین جارین” غذا میخورد و کودکی میکند. اما بار ها زمانی که وضعیت وخیم است میتواند با توانایی های قدرتمندش از خود محافظت کند.

در این مقاله به این توانایی ها خواهیم پرداخت.

Telekinesis

یکی از اولین توانایی هایی که دیدیم چایلد از آن استفاده کرد توانایی “تله کینزی” است توانایی بلند کردن اجسام با ذهن. هنگامی که “ماندالوریان” با “گل‌هورن” مبارزه میکرد کودک متوجه خطر بزرگی شد که در آن قرار داشت. شاید او از روی غریزه عمل کرد و از فردی که سعی داشت از او محافظت کند محافظت کرد یا شاید او از توانایی “جدای ها” استفاده کرد.

هر چیزی ممکن است باشد، وقتی گل‌هورن با سرعت تمام به طرف ماندو و چایلد حمله کرد، چایلد توانست دست کوچک خود را بالا برده و جانور قدرتمند را از روی زمین بلند کند. نه فقط این، بلکه حرکت موجود را کاملاً متوقف کرد در حالی که این شاهکار برای او طاقت فرسا بود. شواهد حاکی از این است که این اولین بار بعد از دهه ها بود که او از این قدرت استفاده میکرد.

بعداً گروگو در حین کار با “لوک اسکای واکر”، دوباره مهارت خود را در تله‌ کینزی از طریق “نیرو” به کار برد. او قرار بود در کنار اسکای واکر مدیتیشن کند، اما یک چیز در ذهنش بود؛ تنقلات. او از تله‌ کینزی برای بلند کردن موجودی شبیه قورباغه از حوضچه ای استفاده کرد تا این که لوک عدم تمرکز او را گوشزد کرد.

فیگور Baby Yoda

Force Choke

هنگامی که ماندالوریان برای اولین بار با “Cara Dune” ملاقات میکند، آن ها تقریباً بلافاصله وارد مبارزه میشوند. بعد از این که آن ها مسائل را حل کردند تا کمی بهتر با هم کنار بیایند وارد یک مسابقه کشتی شدند، اما گروگو موقعیت را اشتباه درک کرده و به محافظت از دین جارین در حد توانش میپردازد. او از “فورس چوک” استفاده میکند درست مانند استفاده از آن توسط “دارث ویدر”.

و هنگامی که امپراطوری گروگو را در فصل 2 میرباید، گروگو تا آنجا که میتوانست از توانایی های Jedi خود برای فرار از “Moff Gideon” شیطانی استفاده کرد. او توانست از نیرو برای خفه کردن دو  “استورم تروپر” استفاده کند و به راحتی از پس آن ها برآید.

Force Barrier

هنگامی که سربازان “Incinerator” سعی میکنند Mandalorian و تیمش را بسوزانند، Grogu میتواند شعله های آتش را مسدود کند. او به اندازه کافی قدرتمند است که تیمش را ایمن نگه دارد اما سپر نیروی او حتی فراتر از آن است.

وقتی گروگو به “Tython” میرود روی یک نقطه کانونی مدیتیشن میکند. این مراقبه به او اجازه میدهد تا چند کار جدید انجام دهد. اول این که ارتباط او با نیرو تقویت میشود دوم این که به او اجازه میدهد تا با یک مانع نیرو از خود محافظت کند، زیرا این سد کاملا غیر قابل نفوذ بود و حتی وقتی ماندالوریان تمام توان خود را برای گذر از آن به کار برد، او را عقب انداخت.

Force Telepathy

ملاقات با “Ahsoka Tano” یک اتفاق مهم بود. بلاخره کسی میتوانست زبان گروگو را بفهمد و او توانست بخشی از تاریخ خود را از طریق ارتباط “تله پاتی” به اشتراک بگذارد و حتی بیشتر از آن، او توانست نام خود را بگوید و این زمانی بود که طرفداران نام واقعی او را کشف کردند.

متأسفانه اما به نظر میرسد که گروگو برای شروع تله پاتی نیرو با دیگران آماده نیست تا بتواند با دیگر جدای ها همکاری کند زیرا او تنها زمانی قادر به صحبت است که دیگران شروع به استفاده از تله پاتی کنند.

Force Healing

گروگو مهربان و دلسوز است. او به اطرافیان خود و سلامت آن ها اهمیت میدهد و هنگامی که آن ها در خطر هستند سعی میکند ازشان محافظت کند. وقتی آسیب میبینند، سعی میکند کنار آن ها باشد و اگر مجروح شوند درمانشان میکند.

درمان با نیرو یک قدرت فوق العاده نادر است، چیزی که قبلاً در بسیاری از کاربران فورس ندیده بودیم و با این حال او میتواند مردم را از جراحات وحشتناک نجات دهد. نه فقط در اثر صدمات جدی مانند خراش و سوختگی، بلکه حتی درمان مسمومیت با دست زدن به جراحت، مانند کاری که با “Greef Karga” کرد.

Force Concealment

گروگو فوق العاده به نیرو حساس است به حدی که برای ایمن ماندن در هنگام فرار، از توانایی های نیروی خود برای پنهان کردن قدرت واقعی اش استفاده کرده است. به همین دلیل است که با تضعیف پتانسیل او، دیگر افراد حساس به نیرو نتوانستند او را پیدا کنند.

ما دیده‌ ایم که دارث ویدر فهمید لوک به نیرو حساس است و بار ها دیده‌ایم که “Palpatine” توانایی‌ های نیروی خود را از یودا پنهان کرده است. یودا به نوبه خود از پنهان سازی نیرو برای مخفی شدن در “Dagobah” برای سال ها استفاده کرد. با استفاده گروگو از این توانایی ، مشخص نیست که اگر پتانسیل خود را کم نمیکرد چقدر میتوانست قدرتمند شود.

ترجمه ای از طناز رجبعلی

مقاله ای ترجمه شده از سایت سایدشو