بر کسی پوشیده نیست که داشتن یک اژدها به عنوان حیوان خانگی بسیار جالب است، اما سختی های زیادی برای اطمینان از این که اژدها میتواند در خانه تربیت شود لازم است , باید مطمئن شوید که اژدها خانه شما را با نفس آتشین خود نمیسوزاند ، یا همه چیز را با بال های خود نابود نمیکند.

فیلم‌ های چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم انواع مختلفی از گونه‌ های اژدها را معرفی کرده‌ اند که هر کدام نقاط قوت و چالش‌ های خاص خود را دارند. پس اگر قصد دارید چند اژدها را به عنوان حیوان خانگی تربیت کنید، در این مقاله راهنمای ما از 10 نژاد برتر اژدها از سری How to Train Your Dragon را مطالعه کنید.

Gronckle

اژدهای غول پیکر، “Gronckles”، سخت و کند هستند که بافتی خشن و سنگی دارند. بال های آن ها به طرز طنزآمیزی ریز اند و در هنگام پرواز به اندازه برخی از اژدهایان دیگر چابک نیستند. به طور کلی آن ها موجودات تنبلی هستند که میتوانند به سرعت از دهان خود گلوله های آتشین شلیک کنند. “Fishlegs” از یک Gronckle به نام “Meatlug” استفاده میکند که در مبارزه وایکینگ ها با اژدهای “مرگ سرخ” همکاری کرد.

Terrible Terror

اژدهای “Terrible Terror” از کوچکترین اژدهایان هستند. آنها تقریباً به اندازه یک گربه خانگی اند و از آفات رایج خانگی که میتوانند آتش تنفس کنند. آن ها دوست دارند به خانه وایکینگ ها خزیده و با سرعت و پنهان کاری آن جا را به هم بریزند. رفتار Terible Terrors با رفتار مرغ‌ های دریایی مقایسه شده است که اغلب برای غذا میجنگند.

Hideous Zippleback

دو سر همیشه بهتر از یک سر است ، مخصوصاً وقتی صحبت از “Hideous Zippleback” باشد. این اژدها میتواند آتش تنفس کند اما تنها زمانی که سرها با هم کار کنند , یک طرف گاز قابل اشتعال میریزد. در حالی که طرف دیگر میتواند جرقه ایجاد کند و آن گاز را به آتش بکشد هر دو سر شخصیت متمایز خود را دارند. دو قلو ها، “رافنات” و “تافنات” از زیپل بکی به نام “بارف” و “بلچ” استفاده میکنند.

Deadly Nadder

اژدهای “Deadly Nadder” به همان اندازه که زیبا هستند خطرناک اند. آن ها با صد ها خار تیز پوشیده شده اند که میتوانند به سمت دشمنان شلیک شوند تا خسارات زیادی ایجاد کنند. آتش آن ها نیز چنان داغ است که میتواند سنگ جامد را ذوب کند. “آسترید” از یک Deadly Nadder به نام “استورمفلای” استفاده میکند.

Monstrous Nightmare

اژدهای غول پیکر , “Monstrous Nightmare” به خودسوزی شناخته شده است , این گونه تهاجمی و قدرتمند بوده و با انواع شاخ ها و خار ها پوشیده شده است , الگو های رنگی آن ها حتی شعله مانند به نظر میرسند و کابوس حتی میتواند روی بال های خود راه برود تا به دشمنان خود حمله کند , “Snotlout” از کابوسی به نام “Hookfang” استفاده میکند

Night Fury

گفته میشود که “Night Fury” ها فرزندان شوم رعد و برق و خود مرگ هستند. این اژدهایان مرگبار با رنگ تیره شان با آسمان شب ترکیب میشوند و میتوانند حملات ویرانگری را به روستا های وایکینگ ها انجام دهند. آن ها به جای آتش و برخلاف بسیاری از اژدهایان دیگر، اشعه پلاسما شلیک میکنند.

در ابتدا به نظر میرسید که “Toothless”، اژدهای “Hiccup” تنها Night Fury است که در مجموعه How to Train Your Dragon نشان داده شده بعداً اما یک “Light Fury” به Toothless ملحق شد که به طور مشابه سریع و دارای انرژی پلاسما و همچنین متخصص در استتار بود. این دو اژدها در نهایت با فرزندانشان یعنی “دارت” ، “پونسر” و “رافرانر” تشکیل خانواده داده و به آن ها “نور های شب” میگویند.

Bewilderbeast

اژدهای غول پیکر، “Bewilderbeast”، بزرگترین نژاد اژدها و همچنین یکی از نادرترین هاست. آن ها توانایی برقراری ارتباط با اژدهایان دیگر و کنترل آن ها را دارند. این جانوران سرگشته آتش تنفس نمیکنند ، اما میتوانند آب را منجمد کنند زیرا از دهان آن ها برای حملات قدرتمند یخ خارج میشود. آن ها همچنین از این یخ برای ایجاد لانه های غول پیکر نیز استفاده میکنند.

Rumblehorn

“رامبلهورن” دارای یک سنبله است که از صورتش بیرون زده و تا حدودی شبیه شاخ کرگدن است. آن ها دارای حس بویایی قوی هستند و میتوانند طعمه را در فواصل طولانی و تنها از طریق بو ردیابی کنند. رامبلهورن ها تنومند اما چابک هستند و اغلب با کوبیدن خود به چیزها حمله میکنند. “Stoick the Vast” از یک رامبلهورن به نام “Skullcrusher” استفاده میکند.

Stormcutter

اژدهای “Stormcutter” یک پرنده خبره است که به کمک چهار بالش که در حال حرکت به شکل X میشوند میتواند مانور های عجیب و نمایش های محشر آکروباتیک را در حالی که در هواست به انجام رساند. آن ها همچنین میتوانند گردباد های آتشین را با استفاده از بال های خود در حین تنفس شعله های آتش بچرخانند. “والکا” از یک “Stormcutter “به نام “Cloudjumper” استفاده میکند.

Red Death

Red Death یک اژدهای غول پیکر با سه جفت چشم است. از اکثر اژدهایان بسیار بزرگتر است و برای خودش شکار نمیکند. در عوض، مرگ سرخ ملکه لانه اژدهایان است و همه اژدهایان کوچکتر برای ادای احترام به او غذا می آورند , درضمن او میتواند اژدهایان دیگر را ریاست کند.

ترجمه ای از طناز رجبعلی

مقاله ای ترجمه شده از سایت شو