لا امروز، ما لیست خود را از 10 اژدهای برتر در دنیای بازی ارائه می دهیم. این جنگنده‌های آتش‌نفس چالش را در برخی از عناوین بازی‌های مورد علاقه ما، از نقش‌آفرینی روی میز گرفته تا آرکیدهای کلاسیک، بزرگتر کرده اند.

فرقی نمی‌کند با کارت بازی کنید یا با کارتریج، این اژدها نشان‌دهنده بالای قله گنج هستند – آنها بزرگترین رئیس‌ها یا شگفت‌انگیزترین متحدانی هستند که بازی ارائه می‌دهد.

همراه ما باشید تا دریابید که کدام یک از این دشمنان و قهرمانان حماسی اژدها، فضای بازی را آنطور که ما می شناسیم ارتقا داده اند. بیایید شروع کنیم!

 

10. اندر دراگون – ماینکرفت (Ender Dragon – Minecraft)

 

اژدهای برتر دنیای بازی

اژدهای Ender یک اوباش رئیس پرنده است که در دنیای بلوکی Minecraft نمایش داده می شود. این موجود عظیم با رنگ ابسیدین، اولین رئیسی بود که به بازی شبیه‌ساز اضافه شد، که در دنیای پایین پایان قرار داشت. می توان به سختی با آن مبارزه کرد و شکست داد و تجربه کافی برای تساوی دادن بازیکن از سطح 0 به سطح 78 را از دست داد.

منابع مورد نیاز برای موفقیت در رسیدن به پایان و سپس زنده ماندن در این بعد عجیب، Ender Dragon را به یک تهدید بزرگ برای بازیکنان در دنیایی اکثراً صلح آمیز ماینکرفت (Creepers، ما به شما نگاه می کنیم) تبدیل می کند.

 

9. اژدهای نور – اشک های پادشاهی (Light Dragon – Tears of the Kingdom)

اژدهای برتر دنیای بازی

 

طرفداران افسانه زلدا همیشه با جانوران سیاه چال عظیم و لویاتان های آسمان روبرو بوده اند. با حضور گانون در صحنه، می‌توانید مطمئن باشید که خطرناک‌ترین موجودات هیرول ( Hyrule ) حتی قدرتمندتر خواهند بود. و این شامل اژدها می شود.

در سراسر Hyrule، اژدهای عنصری مختلفی در Tears of the Kingdom وجود دارد. دینرال مظهر شعله است، نایدرا یخ را احضار می کند، و فراش برق را کانالیزه می کند. همچنین مینی باس هایی به نام Gleeoks وجود دارند که شبیه اژدهایان وحشی هستند. اما اژدهای نور بدون شک ستاره داستان های اشک های پادشاهی است. این خدای فناناپذیر آسمان، بدون اینکه چیز زیادی از دست بدهد، برای سفر لینک بسیار مهم است.

 

فیگور 20 سانتی لینک | Link | از بازی افسانه زلدا

 

8. کروما کانکلیو – نقش حیاتی (Chroma Conclave – Critical Role)

 

اژدهای برتر دنیای بازی

چه چیزی وحشتناک تر از یک اژدها؟ انبوهی از اژدها، البته. نقش حیاتی یک سریال ماجراجویی فانتزی بلند پرواز است. در میان کمپین‌های چندگانه این سری، Vox Machina با Chroma Conclave روبرو می‌شود – پنج اژدهای رنگی که در هر کجا که فرود می‌آیند، نابود می‌شوند.

خوشبختانه Vox Machina بیش از این توانایی دارد که بر این دشمنان کوچک پیروز شود. با این حال، این کار آسانی نیست. اژدهای کروماتیک از عناصر مرگبار مختلف و نه فقط آتش برای ایجاد وحشت استفاده می کنند. تنها یک جبهه متحد می تواند امید داشته باشد که تالدوری را از سلطنت Conclave آزاد کند.

 

7. آلدوین – اسکایریم (Alduin – Skyrim)

 

اژدهای برتر دنیای بازی

 

آلدوین جهان خوار (Alduin the World Eater) آنتاگونیست اصلی در The Elder Scrolls V: Skyrim و منادی آخرالزمان است. به عنوان آخرین Dragonborn یا Dovakhiin، بازیکنان وظیفه دارند یاد بگیرند که چگونه از Dragon Shouts با قدرت بزرگ برای محافظت از جهان در برابر بازگشت آلدوین استفاده کنند.

از همان لحظات اولیه بازی، این اژدهای ویرانگر حضور خود را نشان می‌دهد و شما تلاش اصلی را صرف جذب روح‌های اژدها می‌کنید تا در نهایت آلدوین را بکشید که پس از مرگ منفجر می‌شود و اعلام می‌کند که واقعاً نمی‌توان او را کشت.

 

6. ریدلی – متروید (Ridley – Metroid)

 

اژدهای برتر دنیای بازی

این اژدهای فرازمینی با نام‌های زیادی در مجموعه متروید شناخته می‌شود: ریدلی، و همچنین Geoform 187، و خدای حیله‌گر مرگ. این هیولا که با فناوری دزدان دریایی فضایی آغشته شده است، مسئول مرگ والدین ساموس آران است.

ریدلی قادر است با مصرف مواد زیستی برای تقویت قدرت خود، حتی مخرب ترین زخم ها را به سرعت بازسازی کند. او در این سری به عنوان زیردست مادر مغز شروع به کار کرد، اما در نهایت این جانور اژدها، کاملاً هوشیار به یک جنگجوی سایبرنتیک و رهبر دزدان دریایی فضایی تبدیل شد.

 

5. باهاموت – فاینال فانتزی ( Bahamut – Final Fantasy)

 

اژدهای برتر دنیای بازی

شاه اژدها باهاموت یکی از مهم ترین احضارهای سری فاینال فانتزی است که بازیکنان می‌توانند پس از شکست دادن او و کسب وفاداری او، آن را به نبرد دعوت کنند.

چندین رویارویی در بازی های اولیه فاینال فانتزی این طور است که بازیکنان نتوانند او را احضار کنند یا در اولین دیدار شکست دهند. او یکی از قدرتمندترین احضارها در خط داستانی اصلی است و به طور مداوم در طول سری در بیش از 10 عنوان به عنوان موجودی با قدرت بسیار زیاد ظاهر می شود که به دلیل توانایی مگافلر خود معروف است.

 

فیگور 30 سانتی تیفا لاکهارت | Tifa Lockhart | از بازی فاینال فانتزی 7

 

4. اسپایرو (Spyro – Spyro the Dragon)

 

اژدهای برتر دنیای بازی

اژدهای بنفش سونی، اسپایرو، قهرمان حیله گر سری بازی های پلی استیشن خودش است که با دوست سنجاقک جادویی اش اسپارکس همراه می شود. او در سراسر پادشاهی اژدها سفر می کند تا تعدادی اژدها را نجات دهد تا از گنجینه آنها در برابر Gnasty Gnorc و دیگر دشمنان دفاع کند.

این نماد بازی ویدیویی دوست‌داشتنی شجاع و کمی بداخلاق است که منجر به موقعیت‌های شیطانی زیادی می‌شود که در نهایت منجر به نجات او از هر دشمن بدی می‌شود که سعی در حمله به پادشاهی اژدها دارند. توانایی های اصلی او شامل تنفس آتش و سر خوردن با بال های کوچکش است.

 

3. دث وینگ – دنیای وارکرفت  (Deathwing – World of Warcraft)

 

اژدهای برتر دنیای بازی

دث وینگ تخریب گر (Deathwing the Destroyer) یک اژدهای سیاه مذاب عظیم است و به عنوان یکی از پنج جنبه Dragon در مجموعه عظیم World of Warcraft عمل می کند. Deathwing که زمانی به عنوان Neltharion شناخته می شد، برای مراقبت از Azeroth رهسپار شد تا اینکه خدایان قدیمی قلب او را تحت تاثیر قرار دادند و باعث شدند که او از جنبه زمین به جنبه مرگ تبدیل شود.

او تبدیل به بلای آزروث و قدرتمندترین خدمتکار خدایان قدیمی شد که در زره آدامانتین به تن داشت. او برای مبارزه با آلیانس شکل انسانی به خود گرفت و بعداً با هورد متحد شد. این هیو ماجراجویان آزروث را در بسیاری از جدول های زمانی World of Warcraft آزار می‌دهد. اگرچه او توسط مصنوع روح اژدها نابود شد ولی قطعات خون او هنوز در این زمین زنده است.

 

اکشن فیگور ایلیدان | Illidan | از بازی قهرمانان طوفان برند نکا

 

2. تیامات – سیاه چال ها و اژدها (Tiamat – Dungeons and Dragons)

 

اژدهای برتر دنیای بازی

تیامات با نام خود از یک الهه اساطیری بین النهرین، یک الهه اژدها بسیار قوی در بازی نقش آفرینی افسانه ای Dungeons & Dragons است. می توان گفت که او یکی از بزرگترین دشمنان تاریخ D&D است و یکی از معروف ترین ترین اژدهایان بازی است.

تیامات پنج سر دارد و ملکه اژدهای کروماتیک، خالق همه اژدهای شیطانی است. او برای اولین بار در کتاب قوانین تکمیلی Greyhawk گری گیگاکس و رابرت جی کونتز  ظاهر شد. مسلماً این مهم ترین مکمل برای قوانین اولیه D&D بود.

تیامات هم به عنوان شر قانونی و هم به عنوان شر هرج و مرج همسو است و گاهی اوقات خود را به عنوان یک جادوگر انسانی نشان می دهد تا شکل اژدهای خود را پنهان کند.

 

1. چاریزارد – پوکمون (Carizrd – Pokemon)

 

اژدهای برتر دنیای بازی

برای انتخاب شماره یک ما در این لیست، ما باید با اژدهای پرطرفداری همراه می‌شدیم. در حالی که بسیاری از افراد دیگر در این لیست به عنوان رئیس‌های شیطانی در بازی‌های مختلف خود عمل می‌کنند، هیچ اژدهایی به اندازه چاریزارد از سری Pokémon نماد جذابیت نیست.

در حالی که پیکاچو به عنوان طلسم برای این بازی‌های هیولاهای جیبی محبوب عمل می‌کند، بازیکنان و  حرفه ای های Pokémon به طور یکسان Charizard را مطلوب‌ترین و محبوب‌ترین شکل تکامل‌یافته از استارترهای اصلی می‌دانند.

با وجود اژدها مانند بودن، تایپ آن در بازی در واقع Fire and Flying است، که اخیراً با معرفی Mega Evolutions، تایپ موقت Dragon را دریافت کرده است. صرف‌نظر از طبقه‌بندی او، همانطور که بسیاری از طرفداران می‌توانند تأیید کنند، هیچ کارت پوکمونی بیشتر از کارت هولوگرافیک Charizard از مجموعه کارت‌های Pokemon نسخه اول، مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

 

اکشن فیگور اش کچام | Ash Ketchum | از بازی پوکمون

 

برگرفته از سایت ساید شو – ترجمه از هادی شنوایی

https://www.sideshow.com/blog/top-10-dragons-gaming