از واقعیت ها گرفته تا رازهای پنهان، با انتشار چهارمین بازی از سری “کرش بندیکوت”، دیگر وقت آن است فکت هایی از این بازی مشهور پلی استیشن را مرور کنیم

5 – اوکا اوکا اسم رستوران بوده است

اکشن فیگور کرش
اکشن فیگور کرش

“اوکا اوکا” ماسک جادویی شناوری که به دنبال کرش است. اسمش را از غذاخوریی “پلینزی” گرفته که سازندگان بازی در بوستون از آن دیدن کرده بودند. این رستوران دیزاینی عجیب و غذای بدی داشت و بعد از مدتی غذا های دریایی جایگزین آن شده و دیزاینش نیز عوض شد.

4 – تاینی تایگر در واقع ببر نیست

اکشن فیگور کرش
اکشن فیگور کرش

در کنار باس فایت های دیگر مانند “دینگودیل” و  ریپر رو، “تاینی تایگر” نیز از حیات وحش استرالیا الهام گرفته شده و اصلا ببر نیست. این کاراکتر از روی “تایلاسین” طراحی شد که حیوانی منقرض شده است و به خاطر طرح های پشتش معمولا به عنوان “ببر تاسمانی” شناخته میشود.

3 – موسیقی متن باور نکردنی کرش بندیکوت  از قبل برنامه ریزی شده نبوده است

اکشن فیگور کرش
اکشن فیگور کرش

ریتم های تند و تنظیم های شاد و متنوع برای موسیقی متن در سه گانه کرش بندیکوت از شاهکار های ناتی داگ بود.

اما این موسیقی مسحور کننده از قبل برنامه ریزی نشده بود. اندی گاوین اذعان میکند که در آخرین لحظه ساخته شده و طرح قبلی، سمفونی بی نظم شهری متشکل از جلوه های صوتی تصادفی مانند صدای جیر جیر پرنده و صدای بوق ماشین بوده که این موسیقی جایگزینش میشود.

2 – نارنجی بودن و گردن نداشتن کرش بندیکوت بی دلیل نیست

اکشن فیگور کرش بندیکوت
اکشن فیگور کرش بندیکوت

اکشن فیگور کرش | Crash | سری بندیکوت برند نکا کد 3

گرافیک بازی ها در سال 1996 چندان درخشان نبوده. هنگام ایده پردازی کاراکتر کرش، عملی بودن طراحی آن  مهم ترین نگرانی ناتی داگ بود. برای طراحی درست و کم شدن باگ، آن ها مجبور شدند گردن کرش را حذف کنند.

همینطور قرار شد کرش نارنجی باشد. طراحان باید رنگی را انتخاب میکردند که با هیچ کدام از محیط های رنگارنگ بازی فید نشود و به همین دلیل است که در آن بازی ها هیچ سطحی از گدازه وجود ندارد.

1 – سطحی از بازی کرش به دلیل دشواری زیاد حذف شد

اکشن فیگور کرش بندیکوت
اکشن فیگور کرش بندیکوت

حتی بازیکنان کهنه کار کرش نیز اعتراف میکنند که برای رسیدن به پایان بازی تلاش بسیار زیادی کرده اند. به دلیل سیو های نامنظم، گیم اور میتوانست ساعت ها تلاش را به باد دهد.

سطح “اسلیپری کلایب”، تجربه ای طاقت فرسا برای بازیکنانی بود که دنبال چالش بودند. ناتی داگ در نسخه ابتدایی، سطح دشوار تری نیز به اسم “استورمی اسنت” طراحی کرده بود ولی به دلیل دشوار بودن بیش از حد، آن را نادیده گرفت. البته هنوز هم از طریق “گیم شارک” میتوان به این سطح از بازی دسترسی پیدا کرد.

تهیه شده توسط طناز رجبعلی

مقاله ای از سایت فروشگاه thecollector.ir