ماندالوریان ها یکی از مشهورترین فرهنگ ها در تمام جنگ ستارگان™ است. آنها مردمی خشن و بسیار مستقل بودند که در سرنوشت کهکشان نقش داشتند. در زمان‌های قدیم، آن‌ها دشمن Jedi™ نیز بودند، اما بعداً قبل از اینکه در نهایت به دست امپراتوری بیفتند، به دنیایی صلح‌آمیز تبدیل شدند.

حتی در زمان صلح، بسیاری از ساکنان Mandalore™ راه جنگجو را انتخاب کردند. با سابقه ای طولانی از قیام و جنگ، سیاره آنها آنها را به ترسناک ترین مبارزان کهکشان تبدیل کرد.

از سه‌گانه‌های فیلم و مجموعه‌های انیمیشن گرفته تا فیلم محبوب The Mandalorian™، اجازه دهید در مورد برخی از بهترین جنگجویان این فرهنگ صحبت کنیم.

 

5. پری ویزلا (Pre Vizsla)

ماندالوریان جنگ ستارگان

Pre Vizsla به دنبال بازگرداندن ماندالور به شکوه سابق خود بود، اما نقشه های او توسط Maul تحت تأثیر قرار گرفت.

یکی از برجسته ترین دوره های تاریخ ماندالور درست قبل از سقوط جمهوری بود. دورانی که سربازان ماندالوریایی وحشیانه با دشمنان قسم خورده خود از جمله جدی می جنگیدند، گذشته است. این سیاره حداقل در مقایسه با گذشته خود در صلح بود. دولت به رهبری دوشس ساتین تصمیم گرفت جهان خود را در جنگ بزرگ کلون بین جمهوری و جدایی طلبان بی طرف نگه دارد.

اما گروهی از ماندالوریایی ها همچنان آرزوی جنگ را داشتند. آنها روزهای شکوه قبلی خود را از دست دادند و معتقد بودند که سیاره ضعیف و آسیب پذیر شده است. بدین ترتیب فرقه معروف به نگهبان مرگ متولد شد. این جنگجویان سرکش که متقاعد شده بودند که دولت متشکل از صلح‌طلبان ضعیف است، اقدامات وحشتناکی را علیه دنیای خود انجام دادند و حتی در درگیری‌های کهکشانی شرکت کردند.

PRE VIZSLA، رهبر نگهبان مرگ
رهبر آن‌ها Pre Vizsla™ بود که به‌عنوان مهیب‌ترین گروه شناخته می‌شد. مهارت‌های مبارزه بی‌نظیر او با استفاده از یک سلاح قدیمی و مورد احترام به نام Darksaber™، معادل ماندالوریایی سلاح منتخب Jedi، افزایش یافت.

ویزلا خشمگین، بی رحم و شرورتر از هر کس دیگری در گروهش بود. او تصمیم گرفت با Darth Maul™، یک Sith Lord™، و برادر Maul Savage Oppress™ همکاری کند تا ماندالور را تصرف کند و دوباره آن را به سیاره ای از جنگجویان تبدیل کند.

انتخاب ویزلا برای توطئه با شیطان پرهزینه بود. ماول نقشه کشی کرد و راه خود را برای رسیدن به قدرت ترساند و در نهایت ویسلا را از طریق نبردهای مرگبار غصب کرد. با کشته شدن رهبرشان، دیده بان مرگ و ماندالور تحت قدرت وحشی طرف تاریک قرار گرفتند.

 

4. جانگو فت (Jango Fett)

ماندالوریان جنگ ستارگان

جانگو فت پدر بوبا فت و نمونه اولیه کل ارتش سربازان کلون بود.

نام Fett همیشه با ترس و حتی احترام صحبت می شود. این میراث با Jango Fett™، خطرناک ترین شکارچی فضل در زمان خود آغاز شد.

فت در کودکی نجات یافت و در فرهنگ ماندالوریایی پذیرفته شد و در جنگ های داخلی سیاره زمین شرکت کرد. او سرانجام ماندالور را ترک کرد و زندگی شکار را انتخاب کرد.

مهارت‌های او بسیار شناخته شده بود، و سیث ™ او را انتخاب کرد که تحت پوشش جمهوری کار می‌کرد تا الگوی یک ارتش کلون باشد. شباهت او در میلیون‌ها سرباز کلون کپی شد و زره آنها حتی از کلاه ایمنی ماندالوریایی او الگوبرداری شد.

Kaminoans یک کلون بدون تغییر ایجاد کردند که جانگو می توانست آن را به عنوان یک پسر بزرگ کند، به نام Boba Fett™. پس از کشته شدن جانگو توسط استاد جدی میس ویندو، بوبا زندگی خود را صرف برنامه ریزی برای انتقام کرد. او راه پدرش را دنبال کرد و مسلماً مشهورترین شکارچی فضل در حافظه کهکشان شد. او هیچ یک از راه های ماندالور را دنبال نکرد و پدرش نیز احتمالاً بسیاری از آنها را رها کرده است.

اکشن فیگور جانگو فت از فیلم جنگ ستارگان

 

3. سابین رن  (Sabine Wren)

ماندالوریان جنگ ستارگان

سابین رن که در اصل یک سرباز امپراتوری بود، طرف را عوض کرد و عدالت را برای کهکشان به ارمغان آورد

چند دهه پس از سقوط جمهوری، ماندالوریایی ها کم در انظار ظاهر می شدند اگر یکی از آنها در عموم اقدامی می کرد، مردم بلافاصله متوجه می شدند و اعمال آنها بیش از یک بار بر جنگ داخلی کهکشانی تأثیر می گذاشت.

یکی از اهالی ماندالوریایی که برجسته بود سابین رن™ بود. از سنین بسیار جوانی، او یک هنرمند ماهر بود و اغلب گرافیتی های خود را بر روی کشتی های امپراتوری به عنوان یک اقدام شورشی نقاشی می کرد. سابین همچنین یک طراح جنگ افزار درخشان بود. او انرژی خود را به آثار رنگی و بیانی چشمگیر هدایت کرد و حتی یونیفرم او یک اثر هنری بود.

او که در کودکی برای جنگیدن و ساختن سلاح برای امپراتوری آموزش دیده بود، پس از اطلاع از رنجی که کارش ایجاد کرد، طرف را عوض کرد. زمانی که در آکادمی امپراتوری دانشجو بود، یک Arc Pulse Generator را ساخت که می‌توانست زره مقدس ماندالوریای بسکار را نابود کند. سابین که از گناه غرق شده بود، علیه امپراتوری صحبت کرد، اما خانواده‌اش او را خائن نامیدند و تبعید کردند.

پیوستن به خدمه GHOST
سابین مانند بسیاری دیگر از دنیای خود، یک شکارچی فضل شد. در نهایت، او با خدمه Ghost، گروهی از افراد نامناسب که برای Rebel Alliance™ می جنگند، ملاقات کرد. او در مبارزه علیه امپراتوری به آنها پیوست و شجاعانه در کنار ازرا بریجر، کاپیتان هرا سیندولا و کانان جاروس جنگید.

سابین برای مدتی دارای Darksaber بود و تحت آموزش شمشیر نوری با Kanan و Ezra بود. در ابتدا از او خواسته شد که از آن برای متحد کردن افراد شکسته خود استفاده کند. در نهایت، او آن را به کسی داد که فکر می کرد رهبر شایسته تری است: بو-کاتان کرایز™. با این حال، Darksaber در نهایت در امپراتوری گم شد…

 

2. بو-کاتان کرایز  (Bo-Katan Kryze)

ماندالوریان جنگ ستارگان

بو-کاتان کرایز خواهر دوشس ساتین ماندالور و رهبر Death Watch و Nite Owls بود.

بو کاتان یکی از خطرناک ترین اعضای Death Watch بود. او همچنین کاملاً محترم بود و گاهی به قهرمانان سنتی بیشتری در میان جدی و سایر گروه ها کمک می کرد.

کرایزه خواهر دوشس ساتین بود. با این حال، آنها نمی توانند کمتر شبیه هم باشند. به عنوان حاکم، ساتین به ماندالور صلح آمیز و بدون خشونت اعتقاد داشت. اگرچه او می توانست به درستی خشن باشد، اما به اندازه خواهرش تسلیم خشم نشد.

کرایز بی شرمانه جنگجو بود و معتقد بود که علت Death Watch عامل خوبی است. اخلاق او معمولاً غالب بود، مانند زمانی که ساتین را پس از سرنگونی دولت مول از زندان نجات داد. او حتی از جدی درخواست کمک کرد تا ماول را از بین ببرد و سیاره اش را پس بگیرد.

KRYZE شمشیر تاریک را شکار می کند
خواهران علیرغم اختلافاتشان دو چیز مشترک داشتند: روحیه شکست ناپذیر و عشق به ماندالور. کرایز بیش از هر چیز به سیاره خود اهمیت می داد. او پس از سقوط ماندالور به دست امپراتوری، سال‌ها را برای ردیابی Darksaber گذراند و معتقد بود که می‌تواند مردمش را متحد کند و آنها را به سوی شکوه هدایت کند. گروه Nite Owls™ او با کوسکا ریوز™ و Axe Woves™، حتی به دین جارین™ در تلاش خود برای محافظت از Grogu™ کمک می کند.

در طول سال‌ها، کرایز چندین اتحاد شگفت‌انگیز با افرادی مانند Obi-Wan Kenobi™ (که بسیار نزدیک به خواهرش بود)، Ahsoka Tano™ و Mandalorians از سایر قبیله‌ها تشکیل داد.

 

1. دین جارین (Din Djarin)

ماندالوریان جنگ ستارگان

دین جارین در تلاش برای نجات گروگو از بقایای امپراتوری به یکی از مشهورترین شکارچیان جایزه ماندالوریایی تبدیل شده است.

دین جارین که در نزد همکارانش به نام ماندو شناخته می شد، یک ماندالوریایی بود که ارزش واقعی افتخار و وفاداری را به نمایش گذاشت. او عضو قبیله‌ای بود که «راه» را دنبال می‌کردند، مجموعه‌ای از ارزش‌های باستانی که از فرهنگ مدرن ماندالوریایی منحرف می‌شد. یکی از این ارزش ها این بود که هرگز چهره خود را نشان ندهند.

در کودکی، Djarin از محاصره درویدهای جنگی توسط بچه های دیده بان که احتمالاً از روزهای نگهبان مرگ بودند نجات یافت. با گذشت زمان، او به یک جنگجوی کشنده تبدیل شد و در نهایت به یک گروه دیده بان به نام قبیله پیوست. او به‌عنوان یک شکارچی جایزه Outer Rim™ سخت کار کرد تا زره و سلاح‌های خود را ارتقا دهد و کاملاً ترسیده بود. انجمن Bounty Hunters’ Guild™ نیز به او احترام می گذاشت، اگرچه بسیاری به او اعتماد نداشتند.

مهم ترین دارایی ماندو
در مهم‌ترین مأموریت او، او برای جمع‌آوری جایزه برای گروهی از امپریال‌ها فرستاده شد. امپراتوری در جنگ شکست خورده بود، اما گروه هایی مانند این باقی ماندند تا به آرامی قدرت خود را از طریق نقشه های صبورانه و شیطانی بازسازی کنند.

جارین هدف دستگیر شده را به آنها داد، یک کودک حساس به نیرو که بعداً آموخت که آن را گروگو صدا کند. اما جارین با یادآوری نجات دوران کودکی خود، تصمیم گرفت از انجمن جدا شود، کودک را نجات دهد و به عنوان یک فراری با او سفر کند. گروگو کلید برنامه های امپریال ها برای تسلط بود و نمی توان اجازه داد که به دست آنها بیفتد.

ماندو به متحدان خود صادق بود، به خصوص در مورد جنگ. او سخت ترین مبارزه را در مورد گروگو، فرزند خوانده اش انجام داد. آنها پیوندی تزلزل ناپذیر ایجاد کردند، به طوری که او حتی به کودک اجازه داد که صورتش را ببیند، زمانی که مجبور به جدایی شدند.

 

ترجمه ای از هادی شنوایی – برگرفته از سات سایدشو

https://www.sideshow.com/blog/top-5-mandalorian-warriors