8 شخصیت برتر کامیک ها با انرژی گیاهی را در این مقاله معرفی خواهیم کرد. بسیاری از این قهرمانان و تبهکاران ریشه در قصه های ترسناک و علم عجیب دارند اما یک چیز مسلم است، قدرت های فوق العاده آن ها ارگانیک است.

در “مارول” و “دی سی کامیکس” تعداد زیادی شخصیت با انرژی گیاهی وجود دارد که در طول سال‌ ها به این مجموعه ها افزوده شده‌ اند. برخی تلاش میکنند گیاهانی طراحی کنند که بتوانند با استفاده از آن ها مبارزه کنند مانند گروه سالمندان معروف به “Hordeculture”. اما دیگر شخصیت های این فهرست به طور تصادفی با انرژی سبز کاشته شده اند مانند “Plantman” و یا از طریق جهش مانند “Klara Prast”.

8 . WHITE MERCY

او یک شکل زندگی مبتنی بر گیاه است. در واقع او در ذهن جمعی گیاهی به اسم “رحمت سیاه” زندگی میکند. رحمت سیاه گیاهیست که رویای زندگی کامل آدم ها را ایجاد میکند. او در سری انیمیشن های “لیگ عدالت” به “سوپرمن” متصل شد و زندگی کامل او را در “کریپتون” به همراه همسر و دو فرزندش به او نشان داد. در این رویا والدین سوپرمن هنوز زنده بودند و کریپتون در امان بود. وقتی “Mercy” به “Green Lantern” متصل شد، او توانست تمام شهر ساحلی را از نابودی نجات دهد.

با این حال وقتی او به “Mongul” متصل شد این شرور دنیایی را ایجاد کرد که در آن تمام قهرمانان جهان را شکست داد تا کل جهان را تسخیر کند و حتی صاحب فرزندی شد. Mongul از White Mercy در تلاش برای شکست “بتمن”، سوپرمن و “Wonder Woman” در دنیای واقعی استفاده کرد اما White Mercy درد قهرمانان را دید و تصمیم گرفت به آن ها کمک کند.

7 . FLORONIC MAN

“مرد فلورونیک” با نام‌ های “استاد گیاه” ، “بذرپاش” و “فلورو” نیز شناخته میشود. در واقع او “دکتر جیسون وودرو” است که در اصل یک تبعیدی از سیاره ای از “دریاد ها” بود که بعد ها دوباره به عنوان یک گیاه شناس در سطح جهانی تصور شد. او با دیگر گیاه شناسان برجسته دی سی کامیکس مانند “الک هالند” و “پاملا ایزلی” ارتباط داشته است. بدن انسان نمای او عمدتاً گیاهیست و قادر به کنترل و دستکاری زندگی گیاهان و همچنین ادغام فیزیکی با گیاهان است.

او در برابر امثال “The Atom” ، “The Flash” و Green Lantern شرور بوده است و بعداً برای مبارزه با Justice League به انجمن مخفی “Super-Villains” پیوست. مرد فلورونیک حتی موفق به برقراری ارتباط با “گرین” میشود نیرویی عرفانی که تمام حیات گیاهی در جهان دی سی را به هم متصل میکند. او یک بار سعی کرد با غرق کردن تمام زندگی با اکسیژن بیش از حد، بشریت را به سمت انقراض سوق دهد. با این حال “Swamp Thing” او را مجبور کرد تا متوجه شود گیاهان برای زنده ماندن به حیوانات نیاز دارند. با گذشت زمان وودرو بین دشمن و متحد تغییر وضعیت داد.

6 . MAN-THING

“دکتر تد سالیس” زمانی فقط یک استاد بیوشیمی بود تا این که توسط دولت ایالات متحده برای ساختن دومین سرم “Super Soldier” استخدام شد. سرم قبلاً بارها شکست خورده بود و او نیز باید شکست میخورد اما او با ماشین در باتلاقی جادویی تصادف کرد. باتلاق او را نجات داد و به “MAN-THING” تبدیل کرد موجودی پُر از قدرت های طبیعت.

او از باتلاق ساخته شده است و میتواند از هر باتلاقی دوباره احیا شود. او عملاً جاودانه ست و میتواند تقریباً در مقابل انواع آسیب های فیزیکی مقاومت کند. از زمانی که تد سالیس تبدیل به MAN-THING  شد مسیر های عصبی اش در سراسر بدنش پخش شد و هوش او را به کلی عوض کرد. او دیگر نه به عنوان یک انسان، بلکه به عنوان طبیعت فکر میکند. چیزی در مورد این تغییر همچنین به او توانایی باورنکردنی همدلی داد. او قادر به درک اطراف خود است. اگر کسی با عصبانیت رفتار کند او به طور طبیعی اسید خورنده ای ترشح میکند تا از خود محافظت کند. درضمن Man-Thing  نگهبان “Nexus of All Realities” است.

5 . GROOT

“گروت” از سیاره “ایکس”، پایتخت “دنیای شاخه ای” می آید. او یک موجود بیگانه است که به “فلورا کلوسوس” معروف است. زبان آن ها خشک است و با توجه به اندام های داخلی سفت و سخت، به نظر میرسد آن ها فقط میتوانند عبارت “من گروت هستم” را تکرار کنند.

با این حال برخی از شخصیت ها مانند “Rocket Raccoon” و “Thor” قادر به درک او هستند. در واقع گروت با وجود مانع زبانی، باهوش و خلاق است. او میتواند تمام درختان و گیاهان را کنترل کند و پوست گیاهی خود را با هر شکل و تراکمی بازسازی کند. او میتواند سپر ها و گلوله ها را برای دفاع از خود یا دیگران ایجاد کند. با این که او به طور کلی بسیار قوی و بادوام است، با این توانایی باز زایی میتواند دشمنان را در چنگال خود نابود کند، آن ها را مسموم کند یا حتی زندگی گیاهی بیولومنسانس را روی بدن خود ایجاد کند. گروت نوری در کهکشان تاریک است و میتواند زندگی را در جایی که چیزی وجود نداشته به وجود بیاورد.

اکشن فیگور بچه گروت | Baby Groot | سری نگهبانان کهکشان 2

4 . NATURE GIRL

فهرستی از شخصیت‌ های کامیک با نیروی گیاهی طبیعتاً  به برخی از شخصیت ها با ایدئولوژی‌ های رادیکال نیز میپردازد. “لین لی” یا “دختر طبیعت” قطعاً یکی از آن هاست. به عنوان یک دانش آموز جهش یافته در مدرسه “ژان گری”، دختر طبیعت کمی مرموز بود. او خودش را منزوی نگه داشت، به ندرت در جنگ شرکت میکرد و برای مدتی اصلاً با کسی صحبت نمیکرد و اولین تعامل دوستانه اش با جزیره زنده “کراکوا” بود. از سوی دیگر نیرو های او به معنای واقعی کلمه نیرو های طبیعت هستند. او میتواند بر همه گیاهان، جانوران و حتی آب و هوا، ماده و انرژی مرتبط با جهان طبیعی تأثیر بگذارد.

اخیراً همه چیز برای Nature Girl عوض شده است زیرا او با لاک پشتی که توسط زباله کشته شده روبرو شده است. او که عصبانی شده بود کیسه پلاستیکی را به فروشگاهی که از آن آمده بود برد، با صاحب آن روبرو شد و پس از این که صاحب فروشگاه نسبت به مرگ لاک پشت بی تفاوت بود او را کشت. ناگهان دختر طبیعت از قانون کراکوا فرار کرد. “شورای ساکت” میخواست او را با “گودال تبعید” مجازات کند با این حال او یک خدمه متشکل از جهش‌ یافته‌ ها و حیوانات جمع‌ آوری کرد که “X-Men Green” لقب گرفتند.

3 . MANTIS

جنبه‌ ای از شخصیت “MANTIS” وجود دارد که کاملاً نمیتوانیم آن را در “MCU” ببینیم اما زمانی که او به کنترل “Ego”، سیاره زنده کمک میکند به این جنبه اشاره میشود. مانتیس یک همدل قدرتمند است که میتواند اطرافیانش را درک کرده و حتی آن ها را کنترل کند. چه در حال مبارزه با “Thanos” باشد چه وقتی از تله پاتی استفاده کند. او همچنین به شدت با زندگی گیاهی مرتبط است.

وقتی صحبت از گیاهان میشود قدرت او دو برابر میشود. مانتیس با انتقال ذهن خود به گیاهان در هر نقطه از کیهان قادر است در فضا سفر کند. میتواند رشد گیاه را عوض کند تا یک بدن کاملاً جدید و عملکردی متناسب با نیاز های خود ایجاد کند. نه تنها این، بلکه حتی اگر او کشته شود میتواند دوباره در بدن گیاهی جدید متولد شود. در برخی از نسخه های قصه خود، مانتیس میتواند گیاهان مجاور را از طریق تله پاتی منحصر به فرد خود کنترل کند.

2 . RICTOR

در ابتدا، “خولیو ریشتر” یا همان “Rictor” صرفاً یک جهش یافته مشکل دار بود که میتوانست اختلالات زمین شناسی را ایجاد کند. دوران جوانی او پر از آشفتگی و سرکوب بود و تنها بعد ها در زندگی خود هویت و همچنین قدرت واقعی اش را شناخت اما وقتی که در کراکوا زندگی میکرد و در کنار تیم جدید “Excalibur” کار میکرد، پتانسیل شگفت‌انگیزش سرانجام از بین رفت.

او تحت سرپرستی جادویی آخرالزمانی، به قدرت درویدی خود دست یافت و در حالی که بدون شک یک قهرمان لاتین تبار است همچنین در حال بررسی راه هاییست که قدرت ژئوکینتیکی اش به او دانش باستانی از زمین ببخشد. به عنوان یک کراکوایی، قدرت او فراتر از حرکت دادن زمین و “ماگما” به یک ارتباط عمیق عرفانی با خود سیاره گسترش یافته است. اکنون که “Apocalypse” از بین رفته، ریکتور وارث آشکار جادوی جهش یافته هاست.

1 . SWAMP THING

او یک موجود عنصری درهم ریخته است که به نیروی گرین در جهان DC متصل است. او که توسط “لن وین” و “برنی رایتسون” طراحی شد برای اولین بار در ژوئیه 1971، دو ماه پس از نمایش MAN-THING مارول در “خانه اسرار” ظاهر شد. تصور میشد که شکل جهش یافته دانشمند الک هالند باشد. بعداً (توسط دکتر وودرو از قبل) فاش شد که Swamp Thing در واقع توده ای حساس از ماده گیاهی است که خاطرات و شخصیت هالند را جذب کرده است.

Swamp Thing کلروکینتیک است و به راحتی میتواند هر زمان که آسیب ببیند دوباره احیا شود. او همچنین میتواند هوشیاری خود را به گیاهان در سراسر جهان منتقل کند و حتی خودش را از تنباکویی که “جان کنستانتین” حمل میکرد بازسازی کرد. او فوق‌العاده قدرتمند است و مرز های بالای قدرت او هنوز مشخص نشده اند.

ترجمه ای از طناز رجبعلی

مقاله ای ترجمه شده از سایت سایدشو