در دنیای Demon Slayer، که انیمه فانتزی و اکشن ماجراجویی جهان را مانند طوفان در برمیگیرد، هاشیرا قدرتمندترین اعضای Demon Slayer Corps هستند. این شمشیرزنان ماهر ستون های سازمان آنها هستند. آنها از سایر اعضای لشکر محافظت می کنند و در بین همتایان خود قوی ترین افراد محسوب می شوند. در نهایت، این جنگجویان نخبه در بالاترین رتبه در کنار رهبر لشکر قرار دارند.

در مجموع نه هاشیاری فعال در انیمه وجود دارد. هر هاشیرا منطقه مخصوص به خود را برای گشت زنی دارد و همچنین سبک، تکنیک تنفس و توانایی های منحصر به فرد خود را دارد. در زیر، شخصیت‌های اصلی و مجموعه‌های قدرتی را که این افراد عالی در اختیار دارند، تجزیه می‌کنیم.

 

گیو تومیوکا (GIYŪ TOMIOKA)

هاشیرای آب

 

هاشیرا انیمه شیطان کش

 

در هر نسل از شیطان کشان یک هاشیرای آب وجود دارد. استاد فعلی نفس کشیدن در آب، گیو تومیوکا، مردی خشن است که همدلی کمی با نوع شیطان دارد. با این حال، رویکرد او برای مبارزه با آنها عمل گرایانه است، و او احساسات قوی مانند نفرت را در نبردهای خود به ارمغان نمی آورد و این ویژگی به خوبی زمانی که با نزوکو کامادو همدردی می کند تا وقتی که او می تواند تمایلات شیطانی خود را کنترل کند، نشان داده می شود.

او فوق العاده قوی است و بر سبک تنفس و شمشیرزنی خود با چنان دقتی تسلط داشت که توانست تکنیک جدیدی را در این سبک ایجاد کند. اما او به شدت از محدودیت‌های خود آگاه است و کسانی را که بی‌دقت زندگی‌شان را به خاطر خودخواهی یا انگیزه هدر می دهند قضاوت می‌کند.

اگرچه گیو تومیوکا گوشه گیر عمل می کند، اما عمیقاً به دوستانش و شهروندانی که مسئولیتشان را بر عهده دارد اهمیت می دهد. با این حال، متأسفانه شخصیت ضداجتماعی و احساس عدالت‌ناپذیر و عملی او باعث می‌شود مردم از او بیزار باشند. با وجود این، Giyū Tomioka یک متحد ارزشمند و یک مبارز ماهر در ارتباط و درک نبرد است.

 

کیوجورو رنگوکو (KYŌJURŌ RENGOKU)

هاشیرای شعله

 

هاشیرا انیمه شیطان کش

 

اگرچه اکنون درگذشته است، کیوجورو رنگوکو در گذشته شعله هاشیرا بود. پس از پدرش این وظیفه را به عهده گرفت. Kyōjurō Rengoku شاد، خوش بین، مشتاق و پر سر و صدا بود. او معتقد بود قوی ها وظیفه دارند به هر قیمتی از ضعیف محافظت کنند. علاوه بر این، او شریف و پرشور بود، با عشق خالص و قدرتمند به اطرافیانش. فداکاری او به زندگی آنها باعث شد که ایمنی آنها را بالاتر از او قرار دهد.

مهارت‌های او از تمرین و انضباط سخت‌گیرانه به‌جای هر استعداد طبیعی شکل گرفت. بر خلاف پدرش، کیوجورو رنگوکو معتقد بود هر کسی می‌تواند به آرزوهایش برسد به شرطی که به اندازه کافی سخت کار کند و کیوجورو گواه زنده بودن این امر بود.

او در رده بالا سه شیطان آکازا قرار گرفت و تقریباً او را با ادراک فراحسی و تنفس شعله خود شکست داد. متأسفانه حتی با تنفس با تمرکز کامل – تکنیکی که به شیطان کش‌ها اجازه می‌دهد زخم‌های خود را التیام بخشند و انرژی جمع‌آوری کنند، کیوجورو رنگوکو تسلیم هنر شیطان خونی آکازا شد و در محافظت از تانجیرو کامادو، زنیتسو آگاتسوما و اینوسوکه هاشیبیرا جان باخت.

 

فیگور 26 سانتی شخصیت آکازا | Akaza | از انیمه شیطان کش

 

تنگن اوزوی (TENGEN UZUI)

هاشیرای صدا

 

هاشیرا انیمه شیطان کش

 

تنگن اوزوی عجیب و غریب و پر زرق و برق، هاشیرای صدای فعلی است. این تکنیک تنفس به او پژواک و سایر توانایی های شنوایی پیشرفته می دهد. اگرچه او بزرگ و عضلانی است و از آن به نفع خود استفاده می کند، سبک مبارزه او بیشتر بر زیبایی شناسی و زرق و برق بودن متکی است.

او سریعترین هاشیرا و دومین نفر از نظر قوای بدنی است. پس بدیهی است که تنگن اوزوی نسبتاً مغرور است. او مطالبه گر، دمدمی مزاج، لاف زن و مستعد خودخواهی است. اما او همچنین در نهایت مهربان و دلسوز است و به سه همسرش و همچنین هاشیراهای دیگر عشق می ورزد.

تنگن اوزوی به‌عنوان یک شینوبی بزرگ شد، بنابراین تکنیک او نشان‌دهنده چندین دهه تمرین برای مخفی کاری و مقاومت در برابر درد غیرقابل تحمل است. با این حال، تنگن اوزوی در سال‌های آخر عمرش، تمام جنبه‌های دیگر سبک زندگی شینوبی را رد کرده است، زیرا این سبک زندگی زیردستان یک جنگجو را تا حد خطرناکی بی ارزش می‌کند. تنگن اوزوی زندگی هیچ انسانی را بی مصرف نمی بیند. بقای آنها همیشه به انجام ماموریت اولویت دارد.

 

شینوبو کوچو (SHINOBU KOCHŌ)

هاشیرای حشره

 

هاشیرا انیمه شیطان کش

 

رفتار بیرونی هاشیرای حشره، شینوبو کوچو کاملا ظاهری است. او راحت و آرام و با حالتی دوستانه رفتار می کند. اما در پشت لبخند او روحی تاریک و پست است که وقتی هاشیرای همراهش را تحریک به مبارزه می کند و همچنین زمانی که شیاطین را می‌کشد، نشان داده می‌شود.

علیرغم اینکه می‌گوید می‌خواهد با شیاطین کنار بیاید، با آن‌ها بیش از حد ظالمانه رفتار می‌کند و از بازی‌های ذهنی و همچنین شکنجه‌های فیزیکی در هنگام مواجهه با شیاطین استفاده می‌کند. انگیزه این کار تمایل به انتقام گرفتن از خواهرش است که توسط شیاطین کشته شده است.

توانایی های فیزیکی شینوبو کوچو در مقایسه با هاشیراهای هم کارش کم است. او این را با خلاقیت، حیله گری و چابکی جبران می کند. او از یک شمشیر معمولی نیچیرین استفاده نمی کند، بلکه از یک کاتانای اصلاح شده استفاده می کند که به عنوان نیش برای تزریق سم کشنده ویستریا به شیاطین عمل می کند.

از آنجایی که نمی توان از این سلاح برای دفاع استفاده کرد، شینوبو کوچو از تنفس حشرات برای افزایش سرعت و چابکی ضربات خود استفاده می کند. اگرچه او یک مبارز تأثیرگذار است، اما هنوز نسبت به همسالان خود احساس حقارت می کند.

 

فیگور 28 سانتی کوچو شینوبو | Shinobu Kocho | از انیمه شیطان کش

 

مویچیرو توکیتو (MUICHIRŌ TOKITŌ)

هاشیرای مه

 

هاشیرا انیمه شیطان کش

 

مویچیرو توکیتو نسبتاً فراموشکار و سبک سر است. اگرچه برخی از اینها به دلیل از دست دادن حافظه او است، شخصیت او برازنده یک هاشیرای مه است – به طور طبیعی کمی مه آلود و اغلب مستعد سرگردانی است. منطق، نه احساسات، او را هدایت می کند.

او تا حدی بی‌تفاوت است که به اطرافیانش بی‌تفاوت به نظر می‌رسد، مگر زمانی که به شدت عصبانی می‌شود – یک اتفاق نادر و در عین حال آزاردهنده. توجه به این نکته مهم است که مویچیرو توکیتو بی تفاوت نیست و به اندازه بقیه هاشیرا به وظیفه شیطان کشی خود متعهد است.

مویچیرو توکیتو که یک کودک نابغه است، تنها در عرض دو ماه به رتبه هاشیرا صعود کرد و ماهرترین کاربر تنفس مه در نسل خود است. قدرت اراده تسلیم ناپذیر او، عصبانیت دائمی در حال جوشیدن، و قدرت و استقامت بسیار زیاد او عوامل بسیار مهمی در بسیاری از پیروزی های Demon Slayer هستند.

 

اوبانای ایگورو (OBANAI IGURO)

هاشیرای مار

 

هاشیرا انیمه شیطان کش

 

مار نیمه نابینا، هاشیرا اوبانای ایگورو، بی رحم، خرده پا و پر از نفرت از خود، فردی به شدت آشفته است. زمانی که او 12 ساله بود، قبیله‌اش دهان او را بریدند تا بهتر شبیه دهان مار شود، و او زخم‌ها را زیر باندهای روی صورتش پنهان نگه می‌دارد. این ممکن است به نفرت او کمک کند.

حتی نسبت به هاشیراهای همکار خود، سختگیر و بی امان است و آنها را به خاطر اشتباهاتشان مورد آزار و اذیت قرار می دهد و همچنین آنها را به خاطر صدمات وارده به شیاطین “ضعیف” مورد تمسخر قرار می دهد. این معیارها نیز استانداردهایی هستند که او به آن پایبند است.

اوبانای ایگورو یک شمشیرباز ماهر است. از او خواسته شده است که تکنیک های شمشیر زدن را برای رده های پایین تر در سازمان آموزش دهد. تنفس مار نیز سبکی است که او به تنهایی ابداع کرده است. از پیچ و خم ها مشابه نحوه لغزش مار برای حمله استفاده می کند و می تواند برای اثربخشی بیشتر در کنار مار حیوان خانگی خود استفاده شود.

 

میتسوری کانروجی (Mitsuri Kanroji)

هاشیرای عشق

 

هاشیرا انیمه شیطان کش

 

میتسوری کانروجی هاشیرای عشق است. او احساساتی، حامی و خب، دوست داشتنی است. از آنجایی که او خجالتی است و به راحتی دستپاچه می شود، تمایل دارد به جای بلند بلند، مرتباً در سر خود از مردم تعریف و تمجید کند. این ملایمت به شیاطین نمی رسد. میتسوری کانروجی به همان اندازه که به دنبال یافتن یک شوهر است، به کشتن همه شیاطین نیز متعهد است – اینها دو هدف اصلی او در زندگی هستند.

میتسوری کانروجی علیرغم ظاهر کوچکش ترکیب عضلانی خاصی دارد که باعث می شود ماهیچه های او هشت برابر یک انسان معمولی متراکم تر باشد. او همچنین نسبت به هاشیراهای دیگر انعطاف پذیرتر است. این دو نقطه قوت باعث می شود که او کندترین دونده در بین هاشیرا باشد. در نهایت، تنفس عشق تکنیک جدید خودش است. تنفس عشق که برگرفته از تنفس شعله است، طیف وسیعی دارد و با شمشیر نیچیرن شلاق مانند او تقویت شده است.

 

سانمی شینازوگاوا (SANEMI SHINAZUGAWA)

هاشیرای باد

 

هاشیرا انیمه شیطان کش

 

سانمی شینازوگاوا خونگرم، پرانگیزه و سرسخت است. هاشیرای باد می تواند هر دلیلی برای عصبانی شدن از شخص دیگری پیدا کند. بدن او با زخم های نبرد پوشیده شده است و به نظر می رسد که او بیشترین خونخواهی را در بین تمام هاشیراها دارد. او نسبت به شیاطین کاملاً بی تحمل است. به نظر می رسد همه این پرخاشگری جایی برای احساسات دیگر باقی نمی گذارد یا نتیجه سرکوب است، زمانی که او به سرعت از مرگ یکی از عزیزان خود کنار می رود.

هاشیرای باد مانند بقیه هاشیراها در جنگ مهارت بالایی دارد. او با توجه به میزان صدماتی که در طول سال‌ها متحمل شده است، نسبت به سایر افراد نسبت به درد فیزیکی مصون است. تنفس بادی او یک تکنیک آموخته شده و یکی از ثابت ترین سبک ها در Demon Slayer Corps است. تسلط سانیمی شینازوگاوا بر آن با سایرین به جز صاحب‌کار اصلی رقابت می‌کند.

 

گیومی هیمجیما (GYŌMEI HIMEJIMA)

هاشیرای سنگ

 

هاشیرا انیمه شیطان کش

 

غول مهربان گروه، هاشیرای سنگ، گیومی هیمجیما، بدنی بزرگ و قلبی بزرگتر دارد. او بسیار حساس است، تقریباً دائماً گریه می کند و آرام صحبت می کند. مرد پرهیزکار همیشه تسبیح خود را با خود حمل می کند.

تربیت دینی او احترامی را نسبت به همه موجودات زنده حتی شیاطین در درون او ایجاد کرد و هر زمان که مجبور باشد به یکی از آنها صدمه بزند احساس انزجار می کند. از آنجا که او از رنج بسیار متنفر است، اما برای نجات بشریت بر بیزاری خود از ایجاد درد غلبه خواهد کرد.

گیومی هیمجیما از نظر فیزیکی قوی ترین هاشیرا است. او سلاح های آهنی بزرگ و سنگین را در اختیار دارد. و مانند هاشیرای مار، گیومی رتبه خود را در دو ماه به دست آورد. شنوایی او به دلیل نداشتن بینایی تقویت شده است. تکنیک Repetitive Action به او اجازه می دهد تا تمرکز خود را به حداکثر برساند. در نهایت، پشتکار او قابل توجه است، زیرا او می تواند نزدیک به مرگ باشد، اما تمرکز کند و استقامت کافی برای اطمینان از پیروزی را دوباره به دست آورد.

 

برگرفته از سایت سایدشو – ترجمه از هادی شنوایی

https://www.sideshow.com/blog/demon-slayer-hashira-powers