طرفداران “مارول” چشم انتظار سریال “هاکای” بودند , این سریال مورد انتظار بعد از سرمایه‌گذاری‌ های موفق دیگر مارول و “دیزنی”، یعنی “وانداویژن”، “فالکون و سرباز زمستان” و “لوکی” منتشر شده است.

آشکار است که “کیت بیشاپ” جوان عنوان هاکای را مال خود میکند و این سریال از سری کتاب های مصور “Hawkeye” از “Matt Fraction” و “David Aja” الهام گرفته است. مارول جزئیات زیادی از طرح را مشخص نکرده بنابراین به افتخار این انتقام‌ جوی جنایتکار و اغلب نادیده گرفته شده، بیایید به برخی پیش‌ بینی‌ ها در مورد این سریال بپردازیم.

کیت و کلینت مثل کامیک ها شوخی کنند

کامیک های فرکشن و آجا به شوخی های عالی بین “کلینت” و کیت معروفند دیالوگ هایی که سرگرم کننده و تند هستند. در تریلر ها به طور مختصر قسمتی از دیالوگ های شخصیت  ها را میبینیم به عنوان مثال این دیالوگ را در نظر بگیرید :

کلینت با ناراحتی به کیت توصیه میکند که هنگام با سر شیرجه زدن به طرف زندگی قهرمانانه احتیاط کند.

اما “MCU” قبلا در نسخه سینمایی کلینت آزادی عمل داشته است. در کامیک ها او چندان شخصیت مورد احترامی نیست , اما امیدواریم آن جنبه شوخ طبع کلینت را در تعامل با کیت ببینیم.

بینشی از گذشته کلینت

در MCU کلینت بارتون احتمالا مرموزترین پیشینه “Avengers” را دارد به خصوص اکنون که فیلم “Black Widow” منتشر شده است. تنها چیزی که از او میدانیم این است که یک خانواده دارد و زمانی که آن خانواده با اسنپ ناپدید شدند هویت “رونین” را برای تخلیه غم و اندوه خود در نظر گرفت.

ما دوست داریم که این سریال به گذشته “شیلد” و کلینت بپردازد حتی اگر “ناتاشا رومانوف” ظاهر نشود. این سریال در مورد سابقه او در سیرکT بزرگ شدن در آن فضا و توسط جنایتکاران نیز میتواند سکانس هایی داشته باشد. در منبع اصلی قصه های جذاب زیادی وجود دارد پس چرا آن ها در این سریال بیان نشوند ؟

حتی هاکای میتواند پیش از آن که ناتاشا او را در “Avengers: Endgame” پیدا کند در دوران رونین بودن نیز دیده شود. به نظر میرسد این سریال به کتاب های کامیک کلینت نزدیک تر است و کاوش آن سرگرم کننده خواهد بود.

عزاداری یلنا و کلینت برای مرگ ناتاشا

ما هنوز از مرگ ناتاشا در End Game عصبانی هستیم و تماشای Black Widow نیز به طرز غیرقابل توضیحی عصبانی ترمان کرد. ما میدانیم که ناتاشا به عنوان یک قهرمان مُرد اما میخواستیم برای یک بار هم که شده او را خوشحال ببینیم.

به هر حال میدانیم که “یلنا بلووا” در سکانس پایانی فیلم Black Widow در مورد محل زندگی کلینت و نقش او در مرگ ناتاشا با “والنتینا آلگرا دی فونتین” صحبت میکند. یلنا به دنبال انتقام و به طور دقیق کشتن کلینت است البته از آن جایی که یلنا در محیطی مهربان بزرگ نشده ممکن است وقتی ببیند کلینت یک خانواده دارد نقشه خود را عوض کند. این بدان معنا نیست که سعی نخواهد کرد کلینت را بکشد اما احتمالا در نهایت وقتی از واقعیت مرگ ناتاشا مطلع شود انتقام خود را رها خواهد کرد.

ما دوست داریم سوگواری کلینت و یلنا را برای ناتاشا ببینیم تا خداحافظی از ناتاشا نیز به اندازه خداحافظی از “تونی استارک” باشکوه باشد.

سکانسی پایانی که با مایا لوپز یا اِکو و برنامه آینده اش مرتبط باشد

“اکو” در افق است و اولین حضور “Alaqua Cox” در نقش “مایا لوپز” یا اکو در سریال Hawkeye آشکار میشود. مایا در کامیک ها یک زن بومی از ملت شاین است که ناشنوا به دنیا آمده. “ویلسون فیسک” با اسم مستعار “کینگ پین” پس از این که دستور قتل پدر مایا را صادر کرد او را به دختر خواندگی پذیرفت. گنجاندن او در سریال Hawkeye بسیار جذاب خواهد بود عمدتا به این دلیل که مایا در کامیک ها برای مدتی هویت رونین را به دوش میکشد.

خواه این یک سکانس پس از تیتراژ  پایانی باشد یا یک سکانس در قسمتی از سریال، دیدن اکو لذت بخش خواهد بود. شاید “Vincent D’Onofrio” دوباره ظاهر شود و ارتباط قانونی اکو با “Daredevil” را مستحکم کند و ورود آن ها به MCU را کلید بزند.

بذر های ریخته شده برای انتقام جویان جوان

آیا ممکن است سریال “Young Avengers” در افق مارول وجود داشته باشد ؟ سال گذشته چند حضور از انتقام‌ جویان جوان را دیدیم.

از وانداویژن گرفته تا “کیدلوکی” در سریال لوکی، اکنون کیت بیشاپ نیز به این گروه میپیوندد. انتقام جویان جوان علاوه بر موارد ذکر شده از “پسر آهنی”، “هالکینگ” و … که حتی حضور یکی از آن ها در فیلم سوم “AntMan”  نیز تأیید شده تشکیل میشود.

این آرزو دست نیافتنی به نظر میرسد اما اگر برخی از آن ها به نحوی در این سریال ظاهر شوند چه؟ حتی اگر برای یک لحظه کوتاه باشد؟ اگر سریال هاکای بذر فیلم سینمایی یا سریال انتقام جویان جوان را بکارد چه؟

ترجمه ای از طناز رجبعلی

مقاله ای ترجمه شده از سایت سایدشو