فیلم سینمایی “بلک پانتر : واکاندا برای همیشه” در تاریخ 11 نوامبر 2022 اکران خواهد شد و به عنوان پروژه جدید “استودیو مارول” به سرزمین پُرطرفدار “واکاندا” خواهد رفت. قرار است شخصیت های قدیمی و جدید را ببینیم و با این که کنجکاویم چه اتفاقاتی در این فیلم خواهد افتاد و چه تأثیری در MCU خواهد گذاشت. سؤالی مهم در ذهن طرفدار ها وجود دارد و آن این که آیا “بلک پانتری” جدید در این فیلم سینمایی حضور خواهد داشت ؟

ماسک پلنگ سیاه | Black Panther | از فیلم جنگ بی نهایت

احتمالا تا پاییز امسال و انتشار آن این موضوع را نخواهیم فهمید ولی میتوانیم بر اساس کامیک های “مارول” حدس هایی داشته باشیم و البته بر اساس تریلر فیلم، در این مقاله به این حدس ها خواهیم پرداخت

SHURI

محتمل ترین گرینه “شوری” است. او خون پادشاهی دارد و نسبتی مستقیم با “تی چالا” و بسیاری از بلک پانتر های معروف دیگر دارد. به علاوه شوری به همان اندازه که نابغه است در مبارزه نیز مهارت دارد. در ضمن در کامیک ها او موقتا جای تی چالا را میگیرد، زیرا “دکتر دووم” در برهه ای تی چالا را به کما میفرستد و تا او بهبود پیدا کند شوری نقش بلک پانتر را ایفا میکند. این اولین بار در تاریخ واکاندا بود که دو نفر همزمان این نقش را داشتند.

سنت واکاندایی نیز چنین ایجاب میکند که شوری بلک پانتر باشد ولی از همان فیلم اول این را فهمیدیم که شوری چندان با سنت های واکاندایی موافق نیست. به علاوه نمیدانیم که آیا غم و اندوه او روی نظرش نسبت به ابرقهرمان بودن تأثیر گذاشته است یا خیر. درنهایت میدانیم که حتی اگر شوری بخواهد بلک پانتر باشد، این باید انتخاب او باشد نه تعهدش.

KEVIN “KASPER” COLE

“کوین کاسپر کُل” هنوز در MCU معرفی نشده است و از آنجایی که فیلم واکاندا برای همیشه قرار است فقط در واکاندا و “آتلانتیس” جریان داشته باشد. نمیدانیم که اصلا ممکن است این شخصیت متولد “هارلم” در این فیلم حضور پیدا کند یا خیر. اما “ریری ویلیامز” نیز قرار است در این فیلم باشد و او اهل شیکاگوست، پس هنوز امکان روایت قصه در آمریکا وجود دارد.

“باست” هیچوقت کوین را به عنوان بلک پانتر در کامیک های مارول به رسمیت نمیشناسد به جای آن حضور کوین در نقش بلک پانتر نوعی سرقت هویتیست. زمانی که کوین در بخش مواد مخدر پلیس کار میکرد، زره ضد گلوله بلک پانتر را قرض گرفت و با تظاهر به بلک پانتر بودن به مبارزه با جرم و جنایت پرداخت. هرچند “سم ویلسون” به او توصیه کرد که هویت خودش را بسازد.

کوین در واقع به دنبال گرفتن اجازه از تی چالا برای استفاده از “گیاه” بود. “کیلمانگر” اما پیشنهادی سریع تر داشت : “گیاه ساینتیکی” که میتوانست همان قدرت های پلنگ سیاه را به کوین ببخشد. او بعدا به “وایت تایگر” تبدیل شد. به کیلمانگر بدهکار بود و با “پرنسس ساتا‌ونا آسیرا داوین” از قبیله “جاباری” و “اورت راس” متحد شد.

این ربط ها با شخصیت های حال حاضر MCU از کوین گزینه ای محتمل برای بلک پانتر بعدی میسازند. او ممکن است در حال گرفتن انتقام مرگ کیلمانگر معرفی شود. هرچند هنوز در مورد این تئوری مطمئن نیستیم، احتمال قوی تر این است که او در کنار اورت راس معرفی شود. هرچند این که آیا واکاندا یک غریبه را به عنوان بلک پانتر میپذیرد یا خیر موضوع دیگریست.

NAKIA

اولین انتخاب ما به عنوان بلک پانتر بعدی، بعد از شوری “ناکیا” است. جدیدا در کامیک های مارول رواج پیدا کرده که معشوقه ابر قهرمان ها خود به ایر قهرمان تبدیل شوند. “الکترا” نقش “دردویل” را گرفته و “پگی کارتر” به “کاپیتان آمریکا” تبدیل شده است. به علاوه ناکیا صرفا معشوقه تی چالا نبوده و در مبارزه ها همکار او بوده است و این موضوع او را به گزینه ای محتمل تر تبدیل میکند.

ناکیا مورد اعتماد مردم واکانداست و در مبارزه بسیار مهارت دارد ، اما مسئله اصلی همین است. ممکن است مهارت او در جاسوسی او را از داشتن شهرتی جهانی منصرف و این مسئولیت را به شخص دیگری واگذار کند یا شاید قبول کند با پذیرفتن نقش بلک پانتر از سایه ها بیرون بیاید؟

RIRI WILLIAMS

ریری ویلیامز قرار است با فیلم واکاندا برای همیشه اولین حضورش در MCU را داشته باشد. یک کودک نابغه که در نوجوانی توانسته پذیرش “MIT” بگیرد و زره قدیمی “آیرون من” را مهندسی معکوس کند تا در نهایت نظر خود “تونی استارک” را جلب کند. با مرگ استارک در MCU به نظر میرسد شوری مشوق ریری باشد. به علاوه در تریلر این فیلم دیدیم که ریری یک قلب آهنی را از فلز جدا میکند که اشاره ایست به اسم قهرمانی آینده او یعنی “آیرون هارت”.

تمام این ها یعنی ریری یک ابر قهرمان است. ممکن است قبل از آن که جایگزین آیرون من شود مدتی بلک پانتر باشد، ولی در عین حال او اهل واکاندا نیست و تریلر نیز بسیار تأکید داشت که او قرار است آیرون هارت باشد. هرچند شاید این تریلر تنها اشاره ای به اتفاقات فاز پنجم داشته باشد.

ERIK KILLMONGER / N’JADAKA

کیلمانگر آخرین گزینه برای نقش بلک پانتر است زیرا او مُرده ، اما به این توجه کنید که در فیلم سینمایی “بلک پانتر” او یک شرور است به اسم “ان جاداکا” که ادعای تاج و تخت دارد و در مبارزه ای عادلانه تی چالا را با شکست مواجه میکند. او از گیاه استفاده میکند و حتی زره بلک پانتر خودش را دارد که او را تبدیل میکند به “جگوار طلایی” در کامیک های مارول.

در پایان فیلم بلک پانتر ، او در مبارزه نهایی با تی چالا تسلیم زخم هایش میشود و ما دیدیم که زمین افتاد و کاملا منطقیست که مُرده باشد ، زیرا ترجیح داد به عنوان فردی آزاد بمیرد تا این که در واکاندا اسیر باشد. اما ممکن است تی چالا او را برای درمان به آزمایشگاه برده باشد ، هرچند بعید است بر خلاف خواسته کیلمانگر کاری کرده باشد.

OKOYE

بگذارید روراست باشیم ، ما فکر نمیکنیم که “OKOYE” نقش “Dora Milaje” را رها کرده و تبدیل به بلک پانتر شود Dora Milaje ها از پانتر ها و افراد سلطنتی محافظت میکنند و OKOYE بهترین است ، او با روحیه اش میجنگد نه با زره “ویبرانیومی”.

با این حال OKOYE به واکاندا نیز بسیار وفادار است و اگر از او خواسته شود تا برای محافظت از واکاندا بلک پانتر باشد او خواهد پذیرفت ، مانند وقتی که در فیلم اول درخواست شورش را نپذیرفت زیرا میهن پرستی او بسیار قوی است. به هر حال با این که کاندید های محتمل تری برای نقش بلک پانتر وجود دارند ، اما نباید هیچ گزینه ای را از قلم انداخت.

ترجمه ای از سیاوش نثری

مقاله ای ترجمه شده از سایت سایدشو