“مردان ایکس” همیشه ائتلافی از قهرمانانی بوده است که مبارزه های زیادی دارند. ریاست این تیم وقتی در محاصره تله پات ها، تغییر شکل دهنده ها و نوجوانان در حال انفجار باشید کار آسانی نیست. بالا تر از همه، مأموریت اصلی رئیس این تیم ایجاد مکانی امن برای جهش‌ یافته‌ هاست که اغلب به معنای نجات نوع بشر نیز هست. حالا و با اعلام اخیر “مارول” مبنی بر این که سریال “XMAN-97” از جایی که سریال انیمیشنی نمادین دهه 90 متوقف شد شروع میشود، وقت آن رسیده که با این گروه عجیب آشنا شوید.

این تیم بدون الهام گرفتن از رئسا و معلمان استثنایی، میتوانست به جای صلح به نیرویی خطرناک تبدیل شود. پس این شما و این موثرترین رئسای مردان ایکس

پروفسور X

بیایید ابتدا این مورد را از سر راه برداریم “چارلزخاویر” به نوعی عضو واجب تیم محسوب میشود. زیرا بدون او ممکن بود هرگز تیمی از جهش یافته ها در راه مبارزه برای صلح بین جهش یافته ها و نوع بشر وجود نداشته باشد. با این حال توجه به این نکته مهم است که چارلز در تعقیب بی‌ وقفه اهداف خود، در بسیاری از مواقع افرادش را چه به‌ عنوان یک عضو چه به‌ عنوان رئیس تیم با شکست مواجه کرده است. مانند مبارزه با خواهر دو قلویش

Cyclops

تا زمانی که در مورد موارد واضح بحث میکنیم “Cyclops” انتخاب منطقی بعدی در مورد رئسای مردان ایکس است. او اولین رئیس تیم با ترکیب اصلی بود و از آن زمان تا کنون اهمیت زیادی در بیشتر ماجراجویی های آن ها داشته است. “اسکات سامرز” به محافظت از همه جهش یافته های تیمش اعتقاد دارد و هر کاری که لازم باشد برای تحقق آن به انجام میرساند.

اسکات در زمان ریاست خود با قربانی کردن و از دست دادن “ویرانگر” به دست “Dark Phoenix” مواجه شد. تیم او بیش از هر کسی آشفته بوده و با این حال اسکات به نوعی هر دفعه به تیمش باز میگردد، فرزند او “کیبل” که در زمان سفر میکند نیز به یک رئیس تبدیل میشود. اخیرا اسکات از گروه “انتقام جویان” سرپیچی کرد، نیروی ققنوس را تجسم بخشید و بیش از هر چیز فداکاری خود به تیمش را ثابت کرد. اگرچه اسکات میتواند مغرور و سرسخت باشد اما او مقدمات ریاست تیم مردان ایکس را فراهم کرد.

Storm

به رئیسی میرسیم که واقعا الهام بخش هم تیمی هایش است. ““Ororo Munroeیا “ “Stormعناوین بسیاری را به خود اختصاص داده است : جهش یافته , ملکه و رئیس. استورم در طول سال ها روابط دوستانه ای با بسیاری از هم تیمی های خود برقرار کرده است. در یک مقطع او و اسکات برای ریاست جنگیدند و او پیروز شد. بدون قدرت ماورایی، استورم یک جهش یافته در سطح “امگا”ست و اگرچه از سقوط گاه به گاه فراتر نمیرود اما یکی از قابل اعتماد ترین و توانا ترین رئسای تیم است.

توانایی او در ریاست حتی فراتر از مردان ایکس است. او زمانی رهبری “Morlocks” را پس از نبرد با “Callisto” به عهده گرفت و دشمنان سابق را به متحد تبدیل کرد. مدت ها قبل از شورای “ساکت” در “کراکوا”، استورم به دلیل ازدواجش با پادشاه “واکاندا”، “تی چالا”، ملکه کل یک سرزمین بود. او و “بلک پانتر” بر واکاندا نظارت داشتند و استورم یک مدافع بین المللی برای جهش یافته ها شد.

اخیرا او حتی به عنوان نایب السلطنه مریخ و “صدای سول” منصوب شد سمتی که او را نماینده منظومه شمسی در روابط بین کهکشانی میکند.  پس قطعا میتوان گفت که استورم توانا ترین و موفق ترین رهبر مردان ایکس است.

Emma Frost

او یکی از اعضای باشگاه “Hellfire” بود و مشکلاتی را برای یکی از ماندگارترین زوج های مردان ایکس ایجاد کرد، “اما فراست” در بهترین حالت یک عضو مؤثر و یک تاجر درخشان است. او با پس‌ زمینه‌ شرورانه‌ اش، هرگز از نشان دادن واقعیت بی رحمانه دنیا به جهش یافته ها و چگونه زنده ماندن در آن دریغ نکرده. او مدیر مدرسه خاویر بوده و به ریاست بسیاری از جهش یافته‌های جوان و قدرتمند مسئول بوده است. قبل از ریاست مردان ایکس، او حتی تیم خود از جهش‌ یافته‌ های جوان به نام “Hellions” را داشت.

Magneto

“مگنیتو” بیش از یک بار مسئولیت مردان ایکس را برعهده داشته و به عنوان یک رئیس مطمئنا چشم‌ انداز و کاریزمای این کار را دارد. در خط داستانی “عصر آخرالزمان”، مگنیتو باید مردان ایکس را زمانی که چارلز خاویر در کودکی کشته شده است بسازد. به علاوه مگنیتو در این خط داستانی عاشق دختری به اسم “Rogue” که از اعضای مردان ایکس است میشود. دختری که خودش نیز مسئولیت ریاست این تیم را بر عهده داشته  .

مگنیتو زمانی که چارلز مجروح شد و نیاز به بهبودی با فناوری “Shi’ar” داشت به مردان ایکس پیوست. او به ریاست تیم قهرمانان تثبیت شده و همچنین ریاست“New Mutants” اقدام کرد. در حالی که روش های او کاملا افراطی و قضاوتش تسلیم ناپذیر است. مگنیتو را باید یک رئیس دانست.

Danielle Moonstar

اگرچه او بیشترین ارتباط را با مسئولیت جهش‌ یافته‌ های جدید دارد، “دانیل مونستار” یا “میراژ” رئیسیست که بسیاری از بهترین ویژگی‌ های این کار را دارد. مانند   Cyclopsدانیل نیز در ابتدا کنترل بسیار کمی بر قدرت های خود داشت و این باعث عقب نشینی او از تیم ابرقهرمانی شد. با این حال با گذشت زمان او توانست از قدرت های خود به درستی استفاده کند و این یک خصوصیت اساسی برای رئیس یک تیم است.

دانیل همچنین مانند استورم با دنیایی فراتر از X-Men ارتباط دارد. زمانی که او در “آزگارد” بود با اسبی بالدار که “برایتویند” نام داشت پیوند خورد و به عنوان “والکری” انتخاب شد، او به علاوه در مدرسه خاویر نیز خدمت کرد.

Wolverine

گفتگو در مورد مردان ایکس بدون مطرح کردن “ولورین” دشوار است و وقتی نوبت به ریاست تیم میرسد او یکی از اعضای اصلی تیم بوده. ولورین در زیر رفتار خشن خود، برای محافظت از افراد تیم دست از کار نمیکشد.

در میدان نبرد ولورین مبارزی مهم است که هیچ مانعی برای خشمش وجود ندارد. با این حال او جنبه انسانی تری نیز دارد که در رابطه او با “نایت کرولر” و نحوه تبدیل شدن به پدر این شخصیت و بسیاری از هم تیمی های جوان ترش دیده شده. ولورین همچنین به طور طبیعی نقش رئیس بسیاری از اعضای تیم مانند “جوبیلی” و همچنین دختر شبیه‌ سازی شده‌اش “لورا کینی” یا  “ایکس 23” را بر عهده گرفته است.

ترجمه ای از طناز رجبعلی

مقاله ای ترجمه شده از سایت سایدشو