جنگ ستارگان با شخصیت های تاریک و متفکر غریبه نیست. سیت و سایر شرورهای این مجموعه از محبوب‌ترین بدها در فرهنگ پاپ هستند. یکی از این موارد مورد علاقه طرفداران، کایلو رن (آدام درایور) است. او همچنین با نام بن سولو، پسر جدا شده هان سولو (هریسون فورد) و پرنسس لیا ارگانا (کری فیشر) شناخته می شود که توسط قسمت تاریک نیرو به بیراهه کشیده شد.

کایلو رن یکی از آنتاگونیست های اصلی سه گانه دنباله جنگ ستارگان دیزنی است که شامل اپیزود هفتم: نیرو برمی خیزد، اپیزود هشتم: آخرین جدای و اپیزود نهم: ظهور اسکای واکر است. با این حال، همانطور که روایت فیلم پیشرفت می کند، کایلو رن نیز به یکی از قهرمانان اصلی تبدیل می شود. او یک شخصیت بسیار پیچیده است و نقش مهمی در بسیاری از به یاد ماندنی ترین صحنه های سه گانه دنباله دارد.

پس بیایید کمی به سمت تاریکی حرکت کنیم و بهترین، جالب‌ترین، تکان‌دهنده‌ترین و کاملاً هیجان‌انگیزترین لحظات کایلو رن را در زیر مرور کنیم.

 

5. توقف آتش بلستر پو دامرون

بهترین کایلو رن

کل معرفی شخصیت کایلو رن واقعاً چشمگیر است. سکانس آغازین سریع و پرتنش The Force Awakens قبل از پرتاب آتش انفجاری، حمله وحشیانه به غیرنظامیان بی گناه و فرار ناامیدانه پو دامرون (اسکار آیزاک) به مخاطب چند لحظه نمایش می دهد. سپس در همان 10 دقیقه دو قهرمان اصلی و دو شخصیت شرور را می بینیم. پو دامرون با کایلو رن مبارزه می کند در حالی که فین (جان بویگا) دستورات کاپیتان فاسما (گوندولین کریستی) را زیر سوال می برد. با قدرتی بی رحم، کایلو رن با خوشحالی یکی از قدیمی ترین آشنایان مادرش را می کشد.

کایلو رن بدون تردید این قتل را انجام می دهد – به این معنی که این فقط یکی از قتل های قبلی است – و پو، خشمگین، از سایه ها شلیک می کند. انرژی آبی وزوزکنان با نمایش خیره کننده کنترل نیرو توسط کایلو رن در هوا منجمد می شود. این سیث نقابدار و دارای شمشیر نور قرمز بیش از حد احساساتی است و به شدت توسط شنل و کلاه خود پنهان شده است. در نتیجه، حضور غیرانسانی (و غیر انسانی) او تنهایی تقویت می شود. طرفداران جنگ ستارگان هرگز چنین قدرتی را ندیده بودند که یک انفجار قابل اعتماد را متوقف کند؛ که به طور منظم و سریع سطح تهدید بالای کیلو رن را در فیلم تعیین کرد.

 

4. کشتن هان سولو

بهترین کایلو رن

خوب، پس پدرکشی بهترین لحظه اخلاقی کایلو رن نیست، اما این یک سکانس شگفت‌انگیز و دراماتیک است که بعد از اکران The Force Awakens مورد بحث طرفداران جنگ ستارگان بود. این صحنه بیش از یک ساعت و نیم پس از اپیزود هفتم و در یک چرخش تکان دهنده اتفاق می افتد. قهرمانان در حین نابودی قریب‌الوقوع آن پایگاه استارکیلر را ترک می‌کنند و هان سولو با پسرش روبرو می‌شود و فاش می‌کند که نام تولد او بن است.

کایلو رن و هان سولو در مورد ناپدید شدن کیلو، استفاده او از قسمت تاریک و تاریخچه خانواده اش صحبت می کنند. سخنان هان نرم و دلسوزانه است و نشان می دهد که او هر کاری می کند تا پسرش را به خانه بیاورد. سخنان کایلو همگی فریب است، هرچند فریبکاری بسیار خوبی است.

«دارم تکه پاره می شوم» با چشمان اشک آلود او یکی از پر نقل قول های فیلم و همچنین الهام بخش عنوان یکی از بهترین موسیقی های اپیزود هفتم جان ویلیامز است. در واقع، کایلو رن با حقیقت کافی مونولوگ می‌کند تا هان را متقاعد کند که به او نزدیک‌تر شود و به کیلو اجازه می‌دهد به قلب او ضربه بزند. پس از انجام عمل، به ما نشان می دهد که هیچ رستگاری برای کایلو رن وجود ندارد. او کاملاً به هیولایی تبدیل شده است که ری (دیزی ریدلی) او را به بودنش متهم می کند.

یا او هیولاست؟

اکشن فیگور کایلو رن | Kylo Ren | برند Hasbro

3. خیانت به رهبر عالی اسنوک

بهترین کایلو رن

کیلو رن در کشتی پایتخت اسنوک (اندی سرکیس) رهبر معظم، دستور کشتن ری اسیر شده را دریافت می کند. در عوض، کایلو رن خیانت می کند و اسنوک را به دو نیم می کند و ری را آزاد می کند. آنها با هم نبردی حماسی را علیه گارد پراتورین به راه انداختند. این دوئل شمشیر نوری هم از نظر بصری خیره کننده است و هم از نظر موضوعی مهم است. در میان پالت زیبای قرمز، سیاه و سفید با رقص لایه‌ای، ساختمان پیوند بین کیلو رن و ری را می‌بینیم. آنها باید به یکدیگر اعتماد کنند تا از پس آن برآیند.

اگرچه کایلو رن شانس خود را برای پیوستن به مقاومت نادیده می‌گیرد و در عوض خود را رهبر جدید معرفی می‌کند، اما همچنان صحنه‌ای مهم است و قوس احساسی فیلم بعدی را پیش‌بینی می‌کند.

 

2. فدا کردن خود برای ری

بهترین کایلو رن

ظهور اسکای واکر پایان داستان اسکای واکر و حل و فصل سه گانه دنباله است. داستان جنگ ستارگان را گسترش می دهد و در عین حال سفرهای جدیدترین قهرمانان و شروران ما را نیز به پایان می رساند – اما هیچ داستانی به اندازه داستان کایلو رن محدود نیست.

کایلو رن از آنتاگونیست به متحد تبدیل شد. در حالی که سفر او به سمت نور در فیلم The Last Jedi شروع شد، او تا اولین مرگش در The Rise of Skywalker نقش سیث خود را به طور کامل تغییر نداد و از آن طفره رفت. ری او را در یک دوئل نفس گیر می کشد، اما او را با قدرت شفابخش تازه کشف شده اش برمی گرداند. کایلو رن که برای فکر کردن به انتخاب ها و سرنوشت خود تنها مانده است تصور می کند که رویارویی او با هان سولو چگونه باید در The Force Awakens اتفاق می افتاد. پس از آن، او شمشیر نور قرمز خود را به دریا می اندازد و تبدیل به بن سولو می شود.

بن در کنار ری در نبرد با امپراتور پالپاتین (ایان مک دیارمید) می‌جنگد. وقتی او با شکست دادن این شرور شبیه سازی شده می میرد، بن نیروی زندگی خود را به او منتقل می کند و آینده خود را برای زنده نگه داشتن او معامله می کند. و در حالی که فکر می‌کنید این اقدام قهرمانانه، در عین از خودگذشتگی و رضایت‌بخش بودن، ممکن است رتبه اول این فهرست را به خود اختصاص دهد، هنوز هم تحت الشعاع صحنه‌ای دیگر قرار دارد…

 

1. شکست دادن شوالیه های رن

بهترین کایلو رن

در معبد سیت در اکزگول، بن سولو توسط شوالیه‌های رن محاصره می شود؛ گروهی متشکل از هفت شاگرد سیاه‌پوست که به کایلو رن در برچیدن آکادمی جدای لوک اسکای واکر (مارک همیل) کمک کردند. با یک شمشیر نوری، بن می تواند آنها را شکست دهد، اما بدون سلاح، او شانسی ندارد.

در یک صحنه بسیار جذاب، ری را می‌بینیم که به پشت سر خود می‌رسد، انگار شمشیر نوری خود را برای حمله آماده می‌کند. بن حرکت را تقلید می کند. لحظه بعد، او در حال بازیابی شمشیر نوری ری در دستان خود است. او شانه هایش را بالا می اندازد، مثل پدرش که قبل از او مغرور است، و لحظه «من به یک قهرمان نیاز دارم» خودش را به دست می آورد، در حالی که این جنگجویان نخبه را تلنگر می زند، دعوا می کند و طوری که انگار طوفان کاران آموزش ندیده ای هستند، به پایان می رساند. این جالب ترین نبرد دوران حرفه ای او در جنگ ستارگان و همچنین واقعاً سرگرم کننده است، به همین دلیل است که در این لیست رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

 

ترجمه ای از هادی شنوایی – برگرفته از سایت سایدشو

https://www.sideshow.com/geek/best-kylo-ren-moments