قاتلان، دختران تانوس و انتقام جویان افتخاری. گامورا و نبیولا در سراسر جهان سینمایی مارول حرکت کرده اند. در ابتدا از یکدیگر متنفر بودند. سپس دریافتند که عشق خواهرانه در اعماق سال ها رقابت مدفون شده است. پس از مرگ گامورا، و جایگزینی در جدول زمانی فعلی با همتای قبلی‌اش، اوضاع بسیار پیچیده‌تر شد.

با این حال، رابطه آنها پایه و اساس فیلم های نگهبانان کهکشان است، و بنابراین در کل MCU یکپارچه است. قبل از اکران نگهبانان کهکشان 3، بیایید دوباره آن رابطه سخت تاریخی بین گامورای و نبیولا در مارول را مرور کنیم.

 

کمیک مارول

گامورا نبیولا مارول

تاریخچه کمیک گامورا و نبیولا تقریباً مشابه تصویر روی صفحه نمایش آن است. هر دو شخصیت پس از اینکه ثانوس دنیای خانه‌شان را ویران کرد، «پذیرفته‌شده» و مورد سوء استفاده قرار گرفتند. او به هر دوی آنها یاد داد که چگونه با مقابله با یکدیگر – چه از نظر روحی و چه از نظر جسمی، بجنگند. هر زمان که نبیولا در مسابقه ای شکست می خورد، بخشی از بدن ارگانیک خود را با یک عضو پیشرفته سایبرنتیک جایگزین می کرد. همانطور که در ظاهر نبیولا و سحابی مشهود است، سحابی به مراتب بیشتر از دست داده است.

در حالی که گامورا خواهر کوچکش را بیشتر به عنوان یک مزاحم بی کفایت می دید، نبیولا خواهر بزرگش را یک تهدید واقعی می دید. به همین دلیل، گامورا و نبیولا هرگز در پانل های مارول کامیکس علیه تانوس متحد نشدند. با این حال، این دو در نهایت صلح کردند و دوستانه از هم جدا شدند.

 

نگهبانان کهکشان 1

گامورا نبیولا مارول

اولین نگاه اجمالی ما به این خواهران، آنها را رقابتی، تهاجمی و بی اعتماد نشان می دهد. گامورا به پیتر کویل، با نام مستعار استار لرد، در نجات جهان کمک می کند. از سوی دیگر، نبیولا به عنوان متحد تانوس به طور فعال علیه قهرمانان ما کار می کند. او همچنین یک امتیاز شخصی برای حل و فصل دارد. حسادت و خشم نبیولا او را در برابر دشمن مشترک خود و خواهرش کور می کند. اگرچه گامورا به او التماس می کند که حقیقت را ببیند، نبیولا نمی تواند. آنها این فیلم را به عنوان دشمن تمام می کنند.

 

نگهبانان کهکشان 2

گامورا نبیولا مارول

اگرچه نبیولا تا این لحظه روابط خود را با تانوس قطع کرده است، او و نگهبانان در بهترین شرایط نیستند. با این حال، اعضای خدمه زمان و انرژی خود را برای نجات نبیولا از دست The Sovereign معامله می کنند. در طول فیلم، نبیولا در زنجیر و در نزدیکی یکی از نگهبانان نگه داشته می شود. در اولین فرصتی که به دست می آورد، به گامورا حمله می کند و آن دو تقریباً یکدیگر را می کشند. با این حال، آنها یک اتحاد ناخوشایند علیه Ego شرور تشکیل می دهند. در نهایت خواهران کاملا آشتی می کنند. با این حال، نبیولا همچنان به دنبال تلاش خود برای کشتن تانوس به تنهایی است.

 

انتقام جویان جنگ ابدیت

گامورا نبیولا مارول

البته، تنهایی کار کردن به هیچ قهرمانی خدمت نکرده است. تانوس در طول سفر خود برای به دست آوردن سنگ های ابدیت، نبیولا را زندانی می کند. او همچنین گامورا را اسیر می کند، هرچند او دختر مورد علاقه اش را شکنجه نمی کند. در عوض، او نبیولا را شکنجه می کند تا اینکه گامورا مکان سنگ روح را برای نجات خواهرش فاش می کند. این آخرین باری است که نبیولا این نسخه از گامورا را می بیند زیرا در Vormir، تانوس گامورا را می کشد تا بتواند سنگ را به دست آورد.

 

انتقام جویان: پایان بازی

همه انتقام جویان غمگین از دست دادن بسیاری هستند. نبیولا با مرگ خواهرش اساساً تغییر می کند. با این حال، از طریق یک طرح کلاسیک سفر در زمان، خواهران یک فرصت دوباره به دست می آورند. با این حال، گامورایی که آنها را در آینده دنبال می کند، با دختر سبز مورد علاقه نگهبانان بسیار متفاوت است. علیرغم اینکه از خشونت و تمایلات نسل کشی تایتان دیوانه ناامید شده است، او هنوز از نظر احساسی بسته است. از این گذشته، او هرگز با نگهبانان ملاقات نکرده است. پایان بازی با فرار او به تنهایی به پایان می رسد.

 

نگهبانان کهکشان 3

گامورا نبیولا مارول

بر اساس تریلر جدید، رابطه گامورا و نبیولا به نظر می رسد که معکوس شده است. گامورا حتی به پیتر اشاره می کند که “هر کسی که عاشقش بودی، بیشتر شبیه او بود!” در حالی که به نبیولا اشاره می کند. به دلیل همه جنجال‌های سفر در زمان، گامورا اکنون بی‌رحم و تشنه به خون است، در حالی که نبیولا به خوبی تنظیم شده و دوستانه است. اما حداقل آنها دوباره با هم هستند!

در واقع، این یک راه سرگرم کننده برای ادامه سفر و داستان آنها بدون تکرار همان استدلال است. اکنون همه افراد در این خانواده کوچک فرصتی برای رشد، تغییر و یافتن مهمترین چیز در زندگی دارند. ما فقط می توانیم امیدوار باشیم که پیتر، دراکس، مانتیس، گروت، راکت و خواهران به محض پایان یافتن حماسه آنها، سالم و شاد با هم پرواز کنند.

 

ترجمه از هادی شنوایی – برگرفته از سایت سایدشو

https://www.sideshow.com/blog/gamora-and-nebula-mcu-history