کامیک های “لیگ عدالت” از “دی سی” ، تشکیل شده اند از ابرقهرمان های معروفی مانند “واندروومن”، “سوپرمن” و “بتمن”. اما در عین حال بیگانه ها و شرور های ترسناک زیادی نیز در این مجموعه حضور داشته اند. هر کدام از این ابرقهرمان ها به صورت مجزا با دشمن های زیادی مبارزه کرده اند اما لیگ عدالت به عنوان یک تیم ابرقهرمانی با ترسناک ترین شرور های دنیا مواجه شده است. افرادی که مثل “لکس لوتر” یا “هاروی دنت” شیک پوشان در پی قدرت یا انتقام نبودند بلکه هدفشان نابودی کل کهکشان بوده است.

در این مقاله قصد داریم به معرفی بعضی از مخوف ترین دشمن های لیگ عدالت بپردازیم

 

4 – Darkseid

هر اشاره ای به شرارت در “DC Omniverse” به “Darkseid” ختم میشود. او به عنوان فرمانروای “Apokolips” صبورانه منتظر میماند تا کره زمین و ابرقهرمان هایش نابود شوند. او به دنبال “معادله ضد زندگی” است، فرمولی که تمام اراده آزاد را از بین میبرد. او در سیاره اش انبوهی از “Parademon” ها و دستیارش “Female Furies” را توسط “Granny Goodness” ریاست میکند. اساسا اسم دارکسید در فرهنگ لغت معادل کلمه “نابودی” است.

پس شاید بپرسید چرا چنین شروری که میتواند با سوپرمن مقابله کند، پرتو های امگا سیاره ها را نابود و با سرعت مبارزه کند در رده چهارم قرار دارد ؟ خب … حتی دارکسید نیز بار ها با شکست مواجه شده است.

3 – Grail

دختر به پدرش میرود. “Grail” دختر دارکسید است. مادرش “Myrina” یک قاتل “آمازونی” بود و نتیجه چنین ازدواجی، یک آمازونی/ابرشرور است که یعنی نابودی کهکشان. او در نهایت با “Anti-Monitor” متحد شد تا بتواند با پدرش مبارزه کند. او لیگ عدالت را بیش از همیشه به مرگ نزدیک کرد و در واقع با وجود مبارزه با ارتش فانوس سبز و واندروومن باز پیروز شد.

او موفق به کشتن پدرش شد و حتی سر متحدش را کلاه گذاشته و معادله ضد زندگی را دزدید. او با قدرت این فرمول پدرش را دوباره از کودکی زنده کرد و این به معنای حضور دوباره دارکسید بود. برای او نابودی یک استاندارد است.

2 – Perpetua / The Anti-Monitor

فقط تعداد معدودی از ابرشرور ها میتوانند تمام واقعیت ها را نابود کنند و جایی برای امیدواری باقی نگذارند. “The Crisis on Infinite Earths” چشم انداز کامیک های دی سی را بازتعریف کرد. ذهن مخاطبان را منفجر کرد و ابرقهرمان ها را در هرج و مرج گذاشت.

در نقطه عطف اولیه این سری، Anti-Monitor به عنوان شرور اصلی معرفی شد. کسی که کاملا ضد “مانیتور” بود و سعی کرد از “Crisis” جلوگیری کند. ضد مانیتور جهان ضد ماده را کنترل میکند که در آن شر خیر و خیر شر است و این یعنی فاجعه. این موجود کیهانی حوادثی را به وجود آورد که منجر به مرگ “سوپرگرل” و نابودی بسیاری از سیاره ها شد.

بعدا مادر او، “Perpetua” به عنوان “The Hand behind Crisis” معرفی شد. موجودی که مخوف ترین شرور در Omniverse است. کسی که انرژی Crisis را که ضد هفت نیروی کهکشان است کنترل میکرد. Perpetua برای مدتی به راحتی لیگ عدالت را نابود کرد و با لکس لوتر و “بتمنی که میخندد” متحد شد. او هرج و مرج محض است.

1 – Superman

گاهی هیولا شدن یک قهرمان وحشتناک تر است و در لیگ عدالت این اتفاق برای هیچ کس جز سوپرمن نیوفتاد. وقتی که “Doomsday”، یک هیولای ماقبل تاریخ کریپتونی سوپرمن را به قتل رساند دنیا برای یک سال عذادار قهرمانش شد. اما با فناوری های کریپتونی، سوپرمن با لباسی مشکی رنگ زنده شد.

این لباس در مقایسه با لباس قبلی اش انرژی خورشیدی بیشتری میگرفت و بسیاری ممکن است این لباس را نمادی از تولد تاریک او ببینند. اما هیولا شدن او در جای دیگری اتفاق می افتد. “جوکر” باعث کشته شدن “لوئیس لین” که باردار است به وسیله خود سوپرمن میشود و به علاوه “متروپلیس” را نابود میکند. سوپرمن تصمیم به قتل جوکر و تمام شرور ها میگیرد و تیم لیگ عدالت دو دسته میشوند.

ترجمه ای از سیاوش نثری

مقاله ای ترجمه شده از سایت سایدشو