کامیک های “لیگ عدالت” از “دی سی” ، تشکیل شده اند از ابرقهرمان های معروفی مانند “واندروومن”، “سوپرمن” و “بتمن”. اما در عین حال بیگانه ها و شرور های ترسناک زیادی نیز در این مجموعه حضور داشته اند. هر کدام از این ابرقهرمان ها به صورت مجزا با دشمن های زیادی مبارزه کرده اند اما لیگ عدالت به عنوان یک تیم ابرقهرمانی با ترسناک ترین شرور های دنیا مواجه شده است. افرادی که مثل “لکس لوتر” یا “هاروی دنت” شیک پوشان در پی قدرت یا انتقام نبودند بلکه هدفشان نابودی کل کهکشان بوده است.

در این مقاله قصد داریم به معرفی بعضی از مخوف ترین دشمن های لیگ عدالت بپردازیم

8 – Starro

ضرب المثلی هست که میگوید بدترین را بگذار اول. “Starro” قطعا از مضحک ترین شرور های کامیک های دی سی است اما در عین حال اولین شروریست که باعث جمع شدن تیم لیک عدالت شد , پس اشاره به آن در این فهرست ضروری بود. به عنوان یک فاتح کهکشانی، عملکرد استارو واقعا تأثیر گذار است. او قادر به کنترل ذهن اعضای لیگ عدالت و تولید مثل بی نهایت است.

با این حال استارو بار ها و بار ها با ابزار هایی بسیار دم دستی مانند آهک زنده یا سرمای شدید با شکست مواجه شده است و در فیلم “جوخه انتحار 2” ارتشی از موش ها تواستند او را نابود کنند.

7 – Queen Bee

با این که ورژن های متعددی از “Queen Bee” وجود دارد از جمله خواهران بدجنس از “Bialya”، اما ورژن اصلی هنوز خطرناک ترین است. او نیز مانند استارو رقبایش را با کنترل ذهن نابود میکند بنابراین Queen Bee را که با اسم “Zazzala” از سیاره “Korll” نیز شناخته میشود نباید دست کم گرفت.

Queen Bee علاوه بر کنترل ذهن قدرت فیزیکی شگفت انگیزی نیز دارد. او در نبرد هایش حتی بر جنگجوی “آپوکولیپتیایی“، “Big Barda” نیز غلبه کرد. بعدها او حتی یک تیم جنایی میان سیاره ای تأسیس کرد و استعداد هایش معمولا در تیم های بسیار شرور استفاده میشود.

6 – Doctor Destiny

بسیاری از شرور ها از شرارت های کوچکتر شروع کردند و “Doctor Destiny” نیز اینگونه بود. شاید بسیاری به همین دلیل او را یک شرور درجه دو در نظر بگیرند  اما دستگاه هایی که او درست کرد بسیار شیطانی بودند. اختراعات او از ضعف های لیگ عدالت استفاده میکنند مثل پرتویی که قدرت اراده را از بین میبرد و توسط “کریپتونایت” و “Materioptikon” شارژ میشد. این دستگاه قدرت تغییر واقعیت را برای او ایجاد کرد دستگاهی که قدرتش را از “سنگ رویای” “مورفیوس” میگرفت.

از جهاتی حتی میتوان گفت که لیگ عدالت خودش ورژن فوق شرور دکتر دستنی را ساخته است. آن ها روح دکتر دستنی را نابود کردند و این منجر به تغییر مکرر واقعیت توسط او شد .

5 – Sinestro

تنها چیزی که بدتر از یک شرور است، شروریست که میتوانست یک قهرمان باشد. او توسط “فانوس سبز” از یک حمله نجات یافت و بعد تصمیم گرفت تا این قدرت عجیب را نگه دارد و برای نگه داشتن حلقه، فانوس سبز را به کام مرگ فرستاد. او به جای فانوس سبز کشته شده تبدیل به نگهبان سیاره اش شد اما با گذشت زمان نگهبانی او تبدیل به خشونت شد. او توسط نگهبانان “Oa” محاکمه و مشکل اصلی تازه از اینجا شروع شد.

نگهبانان او را به دنیای ضد ماده “Qward” تبعید کردند. در آنجا “سینسترو” با “Weaponers of Qward” متحد شد تا یک حقله زرد بسازد. او با قدرت ترس که مخالف قدرت فانوس سبز بود به یک ابر شرور تبدیل شد. سیسترو از این قدرت برای نابودی کهکشان ها و نابودی صلح فانوس های سبز استفاده کرد. او به علاوه ارتشی به اسم سیسترو را تأسیس کرد که تشکیل شده بود از افرادی ترسناک و زرد.

ترجمه شده توسط سیاوش نثری

مقاله ای ترجمه شده از سایت سایدشو