“سوپرمن” در 18 آوریل 1938 در کامیک های “اکشن” حضور پیدا کرد. در دهه های بعد، “مرد فولادی” واقعیت ها، سیارات و دوستان بی شماری را نجات داده است.  در سال 2013 ، “زک اسنایدر” و “بروس تیم” برای هفتاد و پنجمین سالگرد اولین حضور این ابرقهرمان در کتاب های کامیک یک فیلم کوتاه دو دقیقه ای تهیه کردند. این ویدئو یک ادای احترام بصری به اولین حضور سوپرمن در تجسم مدرنش بود.

با این حال تولد واقعی “کال ال” در 35 EORX 9998 جشن گرفته میشود. برای کسانی که تقویم “کریپتون” را ندارند باید گفت که تولد او 29 فوریه است، روز کبیسه و این بدان معناست که امسال روز تولد سوپرمن روز دوشنبه 28 فوریه بود.

منابع متعددی از جمله تقویمی از “دی سی کامیکس” وجود دارد که تأیید میکند کال ال در 18 ژوئن روی زمین فرود آمد. “جان” و “مارتا کنت” تصمیم گرفتند روز تولد “کلارک” جوان را در روز ورود او جشن بگیرند اگرچه این روزی نبود که او به دنیا آمد.

تقویم دی سی کامیکس تأیید میکند که تولد او در واقع 29 فوریه است روزی که هر چهار سال یک بار اتفاق می افتد. حتی مجله “تایم” از این تاریخ به عنوان مرجع استفاده کرد و شخصیت دیگر این کامیک ها یعنی “شزم” نیز این تاریخ را به عنوان تولد خود انتخاب کرد.

تولد او در کتاب کامیک “آلن مور” و “دیو گیبونز”، “مردی که همه چیز دارد” به رسمیت شناخته شد. این قصه “واندروومن”، “بتمن” و “رابین” را دنبال میکند که در تاریخ 29 فوریه به قلعه تنهایی سوپرمن سفر میکنند و هدایایی را برای سوپرمن میبرند اما هنگامی که آن ها میرسند سوپرمن تحت طلسم گیاه قدرتمندی به نام “طلسم سیاه” قرار دارد که او را فریب میدهد تا یک زندگی کامل را در ذهن خود ایجاد کند.

در این قصه ست که ما متوجه میشویم سوپرمن رویای خانواده‌ ای را در سر دارد در حالی که که هنوز در کریپتون زندگی میکند آن هم با همسر و فرزندانش. حتی با این که زندگی رویایی اش کامل نیست، او خوشحال است.

اما زمانی که سوپرمن متوجه میشود تحت تأثیر طلسم سیاه قرار دارد، مسئولیت خود در قبال مردم زمین را به جای ماندن در دنیای رویایی خود انتخاب میکند. او از صمیم قلب با فرزندانش خداحافظی میکند و به خاطر عشق خود به زمین و به دوستانش از هر چیزی که میخواست دست میکشد. وقتی سوپرمن از خواب بیدار میشود،  پس از مبارزه کوتاهی با “مونگول” شرور، هدایای متفکرانه ای که دوستانش برای او آورده اند را باز میکند.

تولد سوپرمن را باید جشن گرفت به خصوص اگر طرفدار دی سی باشید و چه راهی برای جشن گرفتن بهتر از جمع آوری کلکسیون های اکشن فیگور سوپرمن. هر ساله تعداد زیادی اکشن فیگور و مجسمه بر اساس این شخصیت تولید میشود و کالکتور ها از این تولیدات استقبال میکنند.

ترجمه ای از طناز رجبعلی

مقاله ای ترجمه شده از سایت سایدشو