ما عاشق فیلم های بازگشت به آینده هستیم. ای بابا! چه کسی نیست؟ تمام جنبه های سرگرم کننده آنها در تاریخ و علم منبع آرامش و شادی زیاد برای بسیاری از افراد است. چه آن‌ها را در سینما تماشا کرده باشید و چه بعداً با فیلم‌ها آشنا شدید، صرفاً ذکر BTTF می‌تواند باعث لبخند، خنده و کر «اسکات‌های بزرگ» شود.

با این حال، اگر این سه گانه دوست داشتنی را در سینما تماشا کردید، باید چیز خاصی را تجربه کنید. باید ببینید آیا پیش‌بینی‌های Back to the Future 2 (1989) درست از آب درآمد. یعنی شما باید سال 2015 را با امید به ماشین های پرنده تجربه کنید. و شاید کمی ناامید شده باشید، اما آنقدر هم تعجب نکردید، وقتی که اینها به یک چیز تبدیل نشدند.

با این حال، Back to the Future 2 در واقع برخی از چیزها را درست کرد. در زیر، بیایید آن پیش‌بینی‌های صحیح را بشکنیم. به‌علاوه، ما در مورد برخی از فناوری‌های آینده‌نگر که (متاسفانه) وجود ندارند، بحث خواهیم کرد.

 

غلط: ماشین های پرنده

بازگشت به آینده

این یکی هنوز یه جورایی نیش میزند. ماشین های پرنده یک عنصر اصلی علمی تخیلی هستند. در زمان نمایش بازگشت به آینده 2، چنین وسایل نقلیه چشمگیری در سالی بسیار دور مانند سال 2015 امکان پذیر بود. چگونه ممکن است فناوری در آن جهت تکامل پیدا نکند؟ اما قطعا تا آن زمان اتفاق نیفتاده اند.

خوب، پس پلاک بارکد چطور؟ آیا حداقل به آنجا رسیدیم؟ باز هم نه به آن صورت. البته، BTTF 2 به دقت برخی از تحولات زیبایی شناختی را ایجاد کرد. طرح های ماشین های منحنی در واقع مد روز شدند. ماشین‌های باریک و هوشمند وارد شده‌اند و بیوک‌های بزرگ در اکثر موارد از رده خارج شده اند.

 

درست: بازی های ویدیویی هندزفری

اینها همان چیزی است که به نظر می رسد. به عبارت ساده، آنها بازی های ویدیویی هستند که نیازی به کار با دستان خود ندارید. هم در دسترس و هم خارق‌العاده، چنین ایده‌ای دور از ذهن بود تا سال 2015 به واقعیت تبدیل شد. چند نمونه شامل دوربین پلی استیشن، کینکت و کنترلر Leap Motion هستند. در حالی که مطمئناً دقیقاً شبیه آنچه در صفحه نقره‌ای سال 1989 بود نیستند، با این وجود در دسترس هستند.

 

غلط: هاوربرد

بازگشت به آینده

چرا نمی‌توانیم کاری کنم اسکیت‌بردها از روی زمین باند شوند؟ چه خبر است؟ هاوربرد با ترکیب سرگرمی و عملکرد، رویاهای همه است. متأسفانه، تا سال 2015 ما نمی‌توانستیم آن رویاها را به واقعیت تبدیل کنیم.

اکشن فیگور مارتی مکفلای از فیلم بازگشت به آینده برند نکا کد 2

 

درست: دوربین های پرنده (پهپادها)

هاورکم‌ها یکی دیگر از نوآوری‌های BTTF 2 هستند که ظاهر و صدا کمی متفاوت دارند، با این حال فناوری تقریباً به‌روز بود. در این فیلم، هاورکم‌ها دوربین‌های روباتیکی هستند که می‌توانند اخبار و گزارش‌ها را در زمان واقعی پخش کنند. و در دهه 2000، پهپادها دوربین های پروازی هستند که می توانند تصاویر و صدا را ضبط کنند. آنها همچنین می توانند سلاح شوند یا برای ماموریت های جستجو و نجات مورد استفاده قرار گیرند. بنابراین ایده اصلی آنها را به یک وظیفه خاص سوق داد در حالی که در سال 2015، ما مفهوم روبات های پرنده را به طور کامل گسترش دادیم.

 

غلط: ژاکت با سایز و خشک کن خودکار

بازگشت به آینده

کمد لباس مارتی مک فلای در سال 2015 بسیار مفید بود. او یک ژاکت خود خشک‌شونده داشت که می‌توانست خودش را با اندازه‌های خاص او تنظیم کند. علاوه بر این، او کفش‌های کتانی داشت که به صورت خودکار بسته می‌شد تا از آن بند کفش‌های مزاحم جلوگیری کند – برای افرادی که عملکرد حرکتی ندارند یا زیاد مسافرت می روند، شگفت‌انگیز است. متأسفانه، ما متوجه نشده ایم که چگونه لباس هایمان را برنامه ریزی کنیم تا در این راه ها به ما کمک کند. اما ما باید کاملاً به تلاش خود ادامه دهیم.

 

درست: نوستالژی دهه 80

شاید خنده دارترین چیزی که بازگشت به آینده 2 پیش بینی کرد، تمام این نوستالژی هایدهه هشتادی در دهه 2000 بود. نئون، شلوار لی و لباس های سایز بزرگ این روزها چنین هستند. در سال 2015، بسیاری از مدها و طرفداران جدید – مانند Stranger Things که یک سال بعد در سال 2016 به نمایش درآمد – مضمون دهه 80 بود. چنین محبتی برای دوران گذشته فراوان بود. و صادقانه؟ حتی در سال 2023، آن مرحله #بازگشت هنوز به پایان نرسیده است.

 

بازگشت به آینده چند چیز دیگر را درست کرد. کارت های دوچشمی در دوربین های دیجیتال و تلفن های همراه استفاده می شود. پدهای شست مورد استفاده در تلفن‌های هوشمند و کمک صوتی و همچنین تلفن‌های ویدیویی همگی بخشی از فناوری قرن بیست و یکمی ما هستند. بنابراین، در حالی که این پیش‌بینی‌ها از نظر علمی جدی نبودند، دیدن این که گروهی از فیلم‌سازان خلاق برای سال‌های آینده ما چه چیزی را در ذهن داشتند، جالب است.

 

ترچمه ای از هادی شنوایی – برگرفته از سایت ساید شو

https://www.sideshow.com/blog/2015-in-back-to-the-future-2