همانطور که قهرمانان محبوب ما در کمیک های مارول به خوبی می دانند، جهان مکان بزرگی است. طبیعتاً در زمین و فراتر از آن چیزی بیش از انسان وجود دارد. جهان مارول مملو از نژادهای فرازمینی و امپراتوری های کهکشانی است – که بسیاری از آنها علاقه زیادی برای حمله به زمین دارند!

تقریباً تمام تیم‌های قهرمان ابرقهرمان مارول با دشمنان فضایی درگیر شده‌اند. انتقام‌جویان، مردان ایکس، چهار شگفت‌انگیز – همه هیتترها دشمنان فرازمینی بزرگی دارند. در اینجا نگاهی به 10 نژاد برتر بیگانه مارول کامیکس می اندازیم!

 

کِری (Kree)

 

بیگانه کامیک مارول

هر کهکشانی به یک نژاد جنگجوی سرسخت نیاز دارد تا آن را روی پای خود نگه دارد… که ما را به کری می رساند. کری با پوست آبی و دستور کار داغ علیه بسیاری از همسایگان خود، دشمنان سرسختی هستند. دنیای خانه آنها هالا نام دارد و دو نوع اصلی کری وجود دارد: کری آبی که پوست آبی دارد و کری صورتی که رنگ پریدگی آن شبیه به انسان سفیدپوست است.

اگرچه کری در ابتدا پوست آبی داشت، اما کری با پوست صورتی اکنون از بلو کری بیشتر است. بیشتر بر این باورند که کری با پوست صورتی نتیجه جفت گیری با نژادهای بیگانه تسخیر شده است.

جامعه کری بسیار سختگیر است. نیروی پلیس سیاره ای به نام متهمان، در سراسر کهکشان ها به عنوان مجریان بی رحم امپراتوری کری شناخته می شوند. در یک نقطه، کری توسط اطلاعات عالی اداره می شد، ابررایانه ای که تاریخ و دانش انباشته کری را ذخیره می کند.

یکی از مشهورترین چهره های کری، مار-ول، پدر هالکینگ و قهرمانی که تا حدی مسئول تبدیل شدن کارول دانورز به کاپیتان مارول است.

 

اسکرول (Skrull)

 

بیگانه کامیک مارول

 

هنگامی که اسکرول ها در طول تهاجم مخفی به زمین حمله می کنند، اعتماد به افراد در مورد هویت واقعی آنها دشوار می شود

ظاهر همه چیز است، به خصوص برای اسکرول های در حال تغییر شکل. در حالی که شکل اصلی آنها کمی خزنده است، اسکرول ها توانایی تغییر ظاهر خود را دارند – تا ساختار ژنتیکی واقعی خود. به همین دلیل آنها جاسوسان عالی هستند و عملیات زمینی مانند S.H.I.E.L.D را انجام می دهند. و S.W.O.R.D. یک منبع واقعی برای درآمدشان است.

شاید برجسته ترین سهم آنها در تاریخ کمیک مارول، حمله مخفی به زمین باشد. در طول این تلاش مخفیانه برای سبقت گرفتن از زمین، Skrulls نقش ابرقهرمانان، انسان‌های تاثیرگذار و حتی ابرشرورها را نشان داد. در حالی که این تهاجم در نهایت خنثی شد، یک اثر موجی فریبنده بی اعتمادی ایجاد کرد.

بسیاری از اسکرول ها نقش های محوری در تاریخ بین کهکشانی ایفا کرده اند، اما حتی فراتر از تهاجم مخفی، نقش آنها در آغاز جنگ کر-اسکرول، تصویر عمومی آنها را در هر منظومه ستاره ای مخدوش کرده است.

 

کوتاتی (Cotati)

 

بیگانه کامیک مارول

 

همانطور که مشخص است، جنگ کری-اسکرول یک درگیری تلخ بین دو تا از بزرگترین امپراتوری های کهکشان است. اما نژاد بیگانه سومی نیز در این درگیری حضور دارد: کوتاتی گیاه مانند.

هنگامی که اسکرول ها برای اولین بار استعمار دیگر کهکشان ها را آغاز کردند، در هالا اتفاق افتاد. در هالا، کری و کوتاتی دو گونه بالاترین هوش یکسان بودند. بنابراین، به عنوان یک آزمایش، Skrulls رقابتی را در منطقه آبی قمر زمین ایجاد کرد.

به کری و کوتاتی یک سال فرصت داده شد تا پیشرفته‌ترین شهری را که می‌توانستند بسازند و برنده فناوری پیشرفته اسکرول را به دست آورد. پس از یک سال، کری یک کلانشهر قدرتمند ساخته بود در حالی که کوتاتی ها یک بهشت گل را ایجاد کردند.

در کمال تعجب، اسکرول ها کوتاتی را به عنوان برنده انتخاب کردند. در خشم خود، کری بازنده با اسکرول ها جنگید – و کوتاتی ها کنار گذاشته شدند. سال‌ها بعد، کوتاتی‌ها با استفاده از مسیحایی دیوانه به نام سکویا، جنگ خود را به تلافی فراموشی آغاز کردند.

 

شی آر (Shi’ar)

 

بیگانه کامیک مارول

 

همانطور که گویی فاتحان کافی وجود نداشتند، شی آر همچنین برای قدرتمندترین امپراتوری بین کهکشانی رقابت می کنند. از سیاره Chandilar، این نژاد بیگانه دارای ویژگی های پرندگان زیادی است، از جمله ساختار پرهای باقی مانده و موهای پردار. با این حال، آنها به شدت در تعقیب امپریالیسم مستقر هستند. آنها هر تصوری از هنر یا خلاقیت را رد می کنند و اکثر شی آر ها حتی خواب هم نمی بینند.

در عوض، شی آر ها هزاران جهان و سیستم تسخیر شده خود را با مشت آهنین هدایت می‌کنند که همگی تحت کنترل Majestrix (یا Majestor) هستند. در تاریخ معاصر، خاندان نریمانی به طور مداوم فرمانروایی سلطنتی را در دست داشته اند.

مشهورترین رهبر شی آر، Majestrix Lilandra Neremani، پس از آن که خواهر بزرگترش، Deathbird، پدرشان را به قتل رساند و سپس برادرش، که ابتدا Majestor شد، به قدرت رسید.

لیلاندرا مردان ایکس را به خدمت گرفت تا به سرنگونی برادر دیوانه‌اش، D’Ken، کمک کند و از دستیابی او به کریستال M’kraan پایان جهان جلوگیری کند. در این مدت، لیلاندرا عاشق چارلز خاویر شد و ژان گری با استفاده از نیروی فونیکس خود را قربانی کرد. فضا برای پرندگان است!

 

برود (Brood)

 

بیگانه کامیک مارول

Brood با طراحی وحشتناکی که به وضوح به مجموعه Alien ادای احترام می کند، تهدیدی دائمی برای هر تمدنی است که با آن روبرو می شود. آنها به گونه ای ساخته شده اند که شکارچیان متخصص باشند و ذهنیت آنها باعث می شود که حریف سختی سرنگون شود.

در ابتدا، کری معتقد بود که می تواند از Brood به عنوان مجری امپراتوری خود استفاده کند، اما به زودی ثابت شد که کنترل این حشره ها بسیار دشوار است. بسیاری بر این باورند که آنها در واقع خارج از این جهان هستند و برای ادامه شکار بی وقفه خود به اینجا سفر کردند. اغلب، Brood را می توان در حال ترس از مردان ایکس یافت.

در تلاش خود برای غلبه بر هر کهکشانی، Brood تخم ها را در میزبان ها کاشت. بنابراین، ارتش آنها بی پایان دوباره پر می شود و ملکه های آنها می توانند به گسترش دامنه خود ادامه دهند. ناخالص، بله، اما بسیار موثر است.

 

سیمبیوت ها (Sumbiotes)

 

بیگانه کامیک مارول

آیا می‌دانستید ونوم تنها سیمبیوتی نیست که به دور کهکشان می‌چرخد؟ در واقع، ونوم یک خانواده کامل سیمبیوت پر از افراد آشفته و ضدقهرمانان متضاد دارد. با این حال، مدت‌ها قبل از اینکه ادی براک وارد زندگی مرد عنکبوتی شود، سیمبیوت‌ها وجود داشتند.

مدتها پیش، Knull خدای پرتگاه بود. او بر فراموشی نامتناهی فضای اولیه حکومت کرد – تا زمانی که آسمانیان به صحنه رسیدند. این موجودات قدرتمند (در ادامه در مورد آنها بیشتر) نول را تبعید کردند.

نول در خشم خود به پرتگاه رسید و اولین همزیست را بیرون کشید، موجودی جوهری که قادر به پیوند با میزبان بود. از آن زمان، سیمبیوت‌ها (همچنین Klyntar نامیده می‌شوند) راه خود را به زندگی افراد مختلف پیدا کرده‌اند و شخصیت‌های جدیدی خلق کرده و هرج و مرج را به راه انداخته‌اند.

 

اکشن فیگور ونوم | Venom | برند ZD Toys

 

فالانکس (Phalanx)

 

بیگانه کامیک مارول

مطمئنا، Brood هیولا هستند و سیمبیوت ها دیوانه کننده هستند. کری ها جنگجویان مهیبی هستند و اسکرول ها استعداد خیانت را دارند. اما تعداد کمی از نژادهای بیگانه در مارول کامیکس به ارتفاعات وحشتناک فالانکس رسیده اند.

تا آنجا که منشأ پیدا می کند، فالانکس در ابتدا توسط کری دستگیر شد. مانند استفاده از برود، کری فکر می کرد که می تواند فالانکس را به عنوان مجریان امپراتوری خود به کار گیرد. با این حال، فالانکس به این راحتی قابل کنترل نبود.

این نژاد از موجودات تکنو-ارگانیک بی رحمانه تمام منابع انرژی – به ویژه زندگی ارگانیک را مصرف می کند. سلاح اصلی آنها، ویروس تکنو آلی، مواد آلی را به مدارهای زنده تبدیل می کند. در نهایت، هر موجود مبتلا تمام فردیت خود را از دست می دهد و در جمع فالانکس جذب می شود.

The Phalanx مسئول حجم حیرت انگیزی از وحشت بدن در مارول کامیکس است. تعداد کمی قادر به مقاومت در برابر تصاحب ویروسی خود هستند، به جز تله‌کینتیک قدرتمند مانند کابل.

 

آسمانی ها (Celestials)

 

بیگانه کامیک مارول

در آغاز خود جهان، آسمانی ها ظهور کردند. این موجودات تایتانیک در کهکشان پرسه می زدند و زندگی را در همه جا مشاهده می کردند که شروع به شکل گیری آن می کرد. با گذشت زمان، آسمان ها شروع به انجام کارهای بیشتر از مشاهده کردند – آنها کل سیارات را قضاوت کردند و با تکامل گونه های غالب بومی تعامل داشتند. از مداخله ژنتیکی آنها، Eternals و Deviants ساخته شدند.

بر اساس بسیاری از روایت ها، آسمانی ها نیز مسئول تکامل جهش یافته ها هستند. آنها در طول سلسله آزمایشات خود بر روی زمین، ژن نهفته ای را کاشتند که می تواند پتانسیل بشریت را گسترش دهد: ژن X. در طول زمان، آنها سیارات و گونه های بی شماری را دستکاری کرده اند. گاهی اوقات منجر به قهرمانانی مانند Thena یا Sersi می شد و گاهی اوقات چهره های پیچیده ای مانند Apocalypse را خلق می کرد.

 

ناظران (Watchers)

 

بیگانه کامیک مارول

 

در حالی که آسمانی‌ها با موجودات «کوچک تر» تداخل دارند، ناظران دقیقاً برعکس عمل می‌کنند. همانطور که از نام آنها پیداست، Watchers به سادگی تماشا می کنند. به این معنا، آنها به عنوان تاریخ نگاران کل کیهان عمل می کنند.

همه هستی زیر نظر آنها فروکش کرده و جاری شده است. تمدن ها برخاسته اند و سقوط کرده اند. قهرمانان و تبهکاران با هم درگیر شده اند. اما از طریق همه اینها، اعتقاد ناظران این است که هرگز مداخله نکنند.

با این وجود، همیشه شورشی وجود دارد که برای به چالش کشیدن وضعیت موجود ظاهر می شود. آتو ناظر به دلیل شکستن عهد مقدس مردمش مشهور است، که با چهار شگفت‌انگیز شروع می‌شود و تنها از آنجا می رود. اوه!

 

اکشن فیگور ناظر | Watcher | از انیمیشن What IF سری Marvel select

 

فرارو ها (Beyonders)

 

بیگانه کامیک مارول

در طول جنگ‌های مخفی، افراد فوق‌العاده‌ای از زمین با Beyonder ملاقات کردند. این موجود مرموز از خارج از دنیای چندگانه مارول است، واقعیتی که قدرت غیر قابل تصوری را به شما می دهد. حتی بیشتر از لوکی، خدای شرارت، فراتر از آن منبعی از آشفتگی مطلق است. کنجکاوی آنها در مورد بسیاری از جهان های چندگانه اغلب منجر به فاجعه می شود.

در واقع، Beyonder عضو یک نژاد بیگانه به نام Beyonders است. از آنجایی که آنها از خارج از جهان چندگانه عمل می کنند، آنها این ابعاد را با دوگانگی شدید می بینند. به عبارت دیگر، تخریب آنها به راحتی قابل برنامه ریزی و حتی مشاهده آسان تر است.

به لطف Beyonders، ما شاهد بودیم که فوق شرورانی مانند دکتر دوم قدرتی خداگونه به دست می آورند و کل جهان ها از طریق Incursions نابود می شوند. یکی از معدود جنبه های مثبت هر حمله زمانی بود که مایلز مورالس در واقعیت Earth-616 جذب شد.

 

البته، بیگانگان مارول بسیار بیشتری وجود دارند که این تعداد از بین آنها انتخاب شده اند. چه کسی می تواند بی نهایت فضا را در فهرست 10 تای برتر قرار دهد؟ خب، شاید تانوس بتواند. اگرچه او احتمالاً آن را به 5 کاهش می دهد.

 

ترجمه ای از هادی شنوایی – برگرفته از سایت ساید شو

https://www.sideshow.com/blog/top-10-marvel-comics-alien-races