خانواده “بتمن” در کامیک های “دی سی” همیشه در حال گسترش است. “بروس وین” به عنوان کسی که والدینش را از دست داده، به خوبی حال یتیمان را میفهمد و بنابراین بسیاری از آن ها را عضو خانواده خود کرده است.

هر کدام ار این اعضا منشأ و هویت قهرمانانه منحصر به فرد خود را دارند.  بسیاری از آن ها سال ها به نقش مهم خود در کامیک های دی سی ادامه داده اند. هرچند مبارزه آن ها برای عدالت همیشه تحت نظارت بتمن بوده است. در این مقاله قرار است به این افراد و آنچه که از آن ها شخصیتی مهم میسازد بپردازیم. این شما و این زنان خانواده بتمن

Barbara Gordon / Batgirl / Oracle

دختر کمیسر “جیمز گوردون”، “باربارا گوردون” یا “بابز” همان “بت گرل” است. او یکی از محبوب ترین اعضای خانواده خفاش تا به امروز بوده و تعهدی تزلزل ناپذیر به عدالت و قواعد اخلاقی قوی دارد.

او معشوقه اصلی “نایت وینگ” و جانشین بتمن است و حتی با این که پدرش زنده است از مبارزه با جنایت دست بر نمیدارد. باربارا در اواخر عمرش توسط “جوکر” فلج و به “اوراکل” تبدیل شد و هنوز از داخل “Batcave” برای تیم کار میکند و یک قهرمان حیاتی و محبوب باقی مانده است.

Carrie Kelley / Robin

“کری کلی” یک دختر مدرسه ای و یتیم از زمینی جایگزین در دنیای دی سی بود. یک شب او توسط دزد ها مورد حمله قرار گرفت اما توسط ورژنی مسن تر از شوالیه تاریکی که تازه بازنشسته شده بود نجات یافت. پس از آن کری پول ناهار خود را جمع کرد تا یک لباس “رابین” بخرد و به یک مبارز تبدیل شود تا توجه بتمن را به خود جلب کند. این نتیجه بخش بود زیرا در زمین 31 به دستیار بتمن تبدیل شد.

Cassandra Cain / Black Bat / Orphan

“کاساندرا کاین” در ابتدا به عنوان یک مزدور در “لیگ قاتلان” و به عنوان اسلحه ای زنده و محافظ بی ارزش برای رئیسشانT “رأس الغول” بزرگ شده بود. او دختر “دیوید کاین و لیدی شیوا” بود. دختری جوان که پس از اولین قتل خود از لیگ فرار کرد. خانواده خفاش او را گرفتند و ازش محافظت کردند و بنابراین او به تیم “دریک” و بتمن کمک میکند تا از شهر جدید خود محافظت کنند و همیشه به گاتهام وفادار میماند. حتی وقتی که در سطح بین المللی فعالیت کرد.

Stephanie Brown / Spoiler

اگرچه “استفانی براون” دختر “کلومستر” است , اما از جنایت بیزار بوده و اغلب با پلیس گاتهام در دستگیری شرور های درجه سه ای که برای پدرش کار میکردند همکاری میکرد , او ابتدا خارج از خانواده بتمن فعالیت و فقط در صورت نیاز به بتمن و رابین کمک میکرد , البته او و تیم دریک مدتی با هم قرار میگذاشتند و وقتی تیم به مدرسه شبانه روزی رفت , بتمن و همچنین پرندگان شکاری Batgirl به استفانی آموزش دادند تا یک ابرقهرمان واقعی باشد

Claire Clover / Gotham Girl

“کلر کلاور” و برادرش “هنک” تحت درمان آزمایشی قرار گرفتند که آن ها را به متا انسان تبدیل کرد. آن ها پس از نجات توسط بتمن برای این برنامه داوطلب شدند، با این باور که با داشتن ابرقدرت ها میتوانند به شوالیه تاریکی بپیوندند. با این حال قدرت‌ های متای آن‌ ها تلفات قابل‌ توجهی دارد و هر چه بیشتر از آن‌ ها استفاده شود طول عمر آن‌ ها کاهش مییابد.

با این حال آن ها از این توانایی ها برای نجات بتمن از یک سانحه هوایی استفاده و گروه خفاش از آن ها استقبال کردند. هنک در نهایت به دلیل استفاده بیش از حد از قدرت خود درگذشت و بنابراین بتمن هویت واقعی خود به عنوان بروس وین را برای کلر فاش کرد. او عمارت خود را به عنوان فضایی امن برای او باز کرد تا بتواند با آسیب های روحی اش مقابله کند.

Bette Kane / Hawkfire / Flamebird

“بتی کین” در لس آنجلس زندگی میکرد و یک ستاره تنیس بود که به قهرمانی نقابدار تبدیل شد تا رئیس تیم “تایتان های نوجوان” یعنی رابین را تحت تاثیر قرار دهد. بعد ها او به عنوان “Flamebird” و در کنار نایت وینگ، “Beast”، “سایبورگ” و “داو دوم” به تیم خفاش پیوست.

با این حال بتی در اعماق وجودش هنوز فردی تنها و بسته است که اغلب احساس میکند باید همکاری خود را با گروه قطع کند تا بعداً اعتبار و ارزش خود را بیشتر کند.

ترجمه ای از سیاوش نثری

مقاله ای ترجمه شده از سایت سایدشو