از زمانی که بیگانه 45 سال پیش شروع به کار کرد، طرفداران این مجموعه علمی-تخیلی ترسناک از به‌روزرسانی‌های جدید دنیای داستان از طریق فیلم‌ها، کمیک‌ها، اسباب‌بازی‌ها و موارد دیگر هیجان‌زده شده‌اند.

ترکیبی از علمی تخیلی و ترسناک که توسط شکل وحشتناک زنوموزف ( Xenomorph )، یک هیولای بیومکانیکی که از ذهن H. R. Giger تجسم یافته است.

از زمان عاقبت پر اکشن، بیگانگان، Xenomorphs در طول سال ها جهش یافته و به نسخه های جدید وحشتناک این موجود کلاسیک تبدیل شده اند. تنها چند ماه دیگر، Alien: Romulus ما را با یک داستان کاملاً جدید و مستقل برای فرنچایز Alien به لبه‌های صندلی‌هایمان باز می‌گرداند. ب

رای آماده شدن برای کشتاری که به ناچار در راه است، اجازه دهید نگاهی به برخی از عجیب‌ترین گونه‌ها و بدترین جهش‌های زنومورف‌ها بیندازیم که در طول سال‌ها دیده شده‌اند!

 

بیگانه گاوی (Bull Alien)

 

زنومورف ها و تکامل بیگانه

 

این سویه متنوع زنومورف از میزبانانی مانند گاو نر یا گاو متولد می شود. آنها برای اولین بار در کمیک Aliens: Space Marines Stampede ظاهر شدند که با انتشار  Bull Alien کنر تویز همراه بود. این زنومورف ها دارای شاخ های سیاه و بزرگ با بدن قرمز و سیاه هستند.

همانطور که از نام کمیک پیداست، آنها اغلب ازدحام می کنند و برای کلنی انسانی TerraForm 3 بسیار خطرناک هستند. بیگانگان گاو نر شبیه به بیگانگان سگ، به عنوان دونده ها در نظر گرفته می شوند.

 

پریدالین (Predalien)

 

زنومورف ها و تکامل بیگانه

 

پردالین نتیجه زاد و ولد بین یک زنومورف فیس هاگر و یک Yautja یا بیگانه درنده است. در حالی که آنها از نظر فیزیکی بیشتر شبیه یک زنومورف هستند، پردالین ها دارای تاج سر و زائده های شاخک قابل تشخیص گونه Predator هستند.

این گونه برای اولین بار در فیلم Aliens vs Predator 2: Requiem ظاهر شد و از Predalien اصلی در فیلمنامه به عنوان “Chet” یاد می شد تا در صورت لو رفتن فیلمنامه، مخفی بودن شخصیت حفظ شود.

 

اکشن فیگور بیگانه | Alien | سری چهل سالگی بیگانه برند نکا

 

بادی برستر (Bodyburster)

 

زنومورف ها و تکامل بیگانه

 

بادی برسترها گونه ای جهش یافته از زنومورف ها هستند که قادر به بلوغ از مرحله لاروی چرخه زندگی خود نیستند. در عوض، رنگ آنها عمیق تر می شود و به نظر می رسد کمی بزرگتر و سیاه و سفید هستند که قادر به حرکت با سرعت های باورنکردنی هستند.

این جهش در ابتدا در کمیک Aliens: Kidnapped ظاهر شد. بادی برسترها علیرغم اینکه به شکل کامل خود بالغ نمی شوند، صفرای خطرناکی در بدن خود دارند که باعث انفجار قربانیان گاز گرفتگی آنها می شود.

 

زنوبورگ (Xenoborg)

 

زنومورف ها و تکامل بیگانه

 

زنوبورگ ها یک گونه مهندسی ژنتیکی از موجودات سایبورگ بیگانه هستند که در بازی های Aliens vs Predator نمایش داده می شوند. این گونه‌های Xenomorph که در یک کارخانه سایبرنتیک در سیاره Blior ساخته شده‌اند، زره‌های پیشرفته‌ای روی بدن خود دارند و می‌توانند سلاح‌ها را نگه دارند.

زنوبورگ ها از طریق رادیو کنترل می‌شدند، اما سرانجام خالق آنها کنترل را از دست داد زیرا غرایز Xenomorph بر برنامه‌های او چیره شد – به موجودات اجازه داد تا وحشی شوند.

 

اکشن فیگور بیگانه زنومورف | Xenomorph Alien | از فیلم بیگانه

 

ملکه بیگانه (Alien Queen)

 

زنومورف ها و تکامل بیگانه

 

ملکه بیگانه شاید یکی از مشهورترین تحولات میراث بیگانه زنومورف باشد که در فیلم بیگانگان به نمایش درآمد. این آفرینش نمادین و فراموش نشدنی تبدیل به مادری هیولا و منشأ منحصر به فرد بیگانگانی شد که مستعمره زمین‌ساز هادلی هوپ را تهدید می‌کرد.

او یک جانور ترسناک است، با یک تخم‌گذار برای ایجاد اوومورف ها یا تخم‌های بیگانه، که باعث ایجاد چهره‌ هاگرهای مخوفی می‌شود که بسیاری از تفنگداران دریایی استعماری را به سمت مرگ فرستاده‌اند. ملکه با قامت عظیم و تاج سر سلطنتی، بازوهای متعدد و آرواره داخلی نمادین زنومورف شناخته می شود.

 

شناگر (Swimmer)

 

زنومورف ها و تکامل بیگانه

 

زنومورف‌های شناگر نتیجه تولید مثل فیس هاگر با یک نهنگ یا دیگر پستانداران آبزی بزرگ هستند. این موجودات بیگانه که در یک سیاره مستعمره آبزی در سریال کمیک Aliens: Colonial Marine یافت می شوند، در اقیانوس های غلیظ از کلپ زندگی می کنند.

نیمه بالایی آنها شبیه ملکه سنتی زنومورف است، اما در زیر کمر آنها دم، باله ها و حتی شاخک های بزرگی دارند. در حالی که این زنومورف ها در آب بسیار سریع و کشنده هستند، هنوز در خشکی دیده نشده اند.

 

اکشن فیگور بیگانه نئومورف | Neomorph Alien | از فیلم بیگانه برند نکا

 

خردکن (Crusher)

 

زنومورف ها و تکامل بیگانه

 

کراشر پس از یک انفجار هسته ای در سیاره LV-426 در کمیک Aliens: Colonial Marins جهش یافت. به رنگ قهوه ای، سنگ شکن روی چهار دست و پا راه می رود و دارای یک سپر عظیم ضد گلوله است که مانند قوچ از آن استفاده می کند. بزرگ و سریع است، اما با وجود قدرت محافظ سر، بقیه بدن آن مانند هر زنومورف دیگری مستعد آسیب است.

 

پادشاه بیگانه (Alien King)

 

زنومورف ها و تکامل بیگانه

 

فیلم‌های بیگانه ابتدا زنومورف‌های ترسناک را به‌عنوان فرزند ملکه‌شان معرفی کردند، که تخم‌هایی می‌گذارد که به صورت هوگر بیرون می‌آیند. از آن زمان برای اولین بار، ملکه پادشاه خود را ملاقات کرده است.

پادشاه بیگانه که بخشی از میراث H. R. Giger است، پهپاد کوچکتر Xenomorphs را با اندازه ترسناک و تاج سر چندلایه خود رهبری می کند، که باعث می شود او بسیار شاهانه و بسیار قدرتمندتر از پهپاد استاندارد ظاهر شود.

 

این جهش‌ها و زنومورف‌های منحرف تنها تعدادی از گونه‌هایی هستند که در نواحی تاریک فضا در انتظار استعمارگران ناآگاه هستند. در طول چند دهه گذشته، فرنچایز Alien قدرت گرفت و اشکال مختلفی از دنیای کمیک Dark Horse که در سال 1988 شروع شد تا یک سری مدرن از پیش درآمدهای فیلم به خود گرفت.

پرومتئوس مهندسان مرموز را معرفی کرد، نژادی از ژنتیک‌دانان انسان‌نما، و Alien: Covenant نئومورف ترسناک را به نمایش گذاشت. Alien: Romulus در تاریخ 16 آگوست 2024 روی پرده سینماها خواهد رفت.

 

برگرفته از سایت سایدشو – ترجمه از هادی شنوایی

https://www.sideshow.com/blog/xenomorphs-and-the-evolution-of-evil/