در این مقاله قرار است شخصیت های برتر کامیک های “دی سی” که قدرت های طبیعی و محیطی دارند را معرفی کنیم. از دریا گرفته تا آسمان و زمین زیرین. از دی سی کامیکس بیشتر در مورد این نیرو های طبیعت بیاموزید.

Mr. Freeze

در حالی که “ویکتور فرایز” از یخ در فعالیت های جنایی خود با نام مستعار “مستر فریز” استفاده میکند اما قدرت او از استفاده از فناوری برودتی که دما را دستکاری میکند نشأت میگیرد. او جایگاه افتخاری را در این فهرست به خود اختصاص داده است زیرا قدرت های او به اندازه شخصیت های دیگر این فهرست طبیعی نیستند.

Black Orchid

در واقع “Orchid” شنلیست که توسط چهار ابرقهرمان مختلف در کامیک های دی سی استفاده میشود. این شخصیت در طول تاریخ خود چندین بار تغییر کرده است و در سریال “Black Orchid” حتی یک شرور بود.

ارکیده سیاه یک هیبرید انسان و گیاه با قدرت پرواز و توانایی جذب مواد مغذی از هوا و تولید مثل است. از “New 52” به بعد، این شخصیت با هر دو دنیای عرفانی قرمز و سبز پیوند خورد. قرمز نیروی جهانیست که تمام جانوران را به هم متصل میکند و توسط قهرمانانی مانند “Vixen” و “Animal Man” استفاده میشود در حالی که سبز تمام زندگی گیاهی را به هم متصل میکند.

Fluoronic Man

دکتر “جیسون وودرو” که به‌ عنوان استاد گیاه شناسی، بذرپاش یا فلورو نیز شناخته میشود، دانش پیشرفته‌ ای از گیاه شناسی دارد که به منظور کنترل رشد گیاهان آن ها را دستکاری میکند. پس از این که یک فرمول آزمایشی او را به یک هیبرید انسان و گیاه تبدیل کرد، او به انجمن مخفی ابر شروران پیوست.

در مینی سریال “Neil Gaiman/Dave McKean Black Orchid”، وودرو به عنوان استاد گیاه شناسی که با “الک هالند” و “پاملا ایزلی” کار میکرد تاریخچه جدیدی به دست آورد. در حالی که او توسط دنیای سبز انتخاب نشده است اما اقداماتش باعث ایجاد یک ارتباط خاص (هر چند اجباری) با نیروی جهانی فلور میشود.

Red Tornado

در واقع “Tornado” یک اندروید است که توسط پروفسور “T. O. Morrow” به عنوان یکی از چندین آزمایش برای مهار قدرت های عنصری ایجاد شده است. او دارای آئروکینزیس است زیرا شکل واقعی او موجودی قدرتمند بوده که تماماً از نیروی باد تشکیل شده است.

او میتواند از دست‌ ها و پاهایش انفجار هایی شبیه طوفان ایجاد کند، پرواز کند و حتی نامرئی شود. “خواهران و برادران” اندرویدی او شامل “اژدر قرمز هیدروکینتیک”، “دوزخ سرخ پیروکینتیک” و “آتشفشان قرمز ژئوکینتیک” هستند.

CLAYFACE

عنوان “Clayface” نام مستعار چندین ابر شرور در جهان “بتمن” است که مهم ترین آن ها “باسیل کارلو” و “مت هاگن” هستند. هم مردان و هم زنان از نام Clayface استفاده کرده‌ اند. با قدرت تغییر شکل، استحکام بیشتر و دوباره بوجود آمدن از طریق گل مانند پروتوپلاسمی , Clayface موجود بسیار خطرناکیست.

در دنیای جایگزین “DC Bombshells”، او حتی توانست عناصر موجود در زمین را دستکاری کند تا خود را از رسوبات نقره در خاک بازسازی کند.

TERRA

همچنین “Terra” نیز نامیست که توسط چندین قهرمان در سرتاسر دی سی کامیکس استفاده شده است. به ویژه توسط “تارا مارکوف” و بعداً “Atlee”، هر Terra یک ژئوکینتیک قدرتمند بوده است که میتواند زمین را دستکاری کند.

تارا مارکوف خواهر ناتنی قهرمان “Geo-Force” بوده و قدرت های خود را از آزمایش های علمی به دست آورده است ، در حالی که آتلی از نژادی بیگانه به نام “Stratans” می آید و دارای یک جهش نادر است که توسط سنگ معدنی به نام “quixium” ایجاد شده است. اولین ترا یکی از اعضای ارزشمند “Teen Titans” بود و تأثیر او بر این تیم هرگز فراموش نخواهد شد.

VIXEN

آیا تا به حال صدای غرش شیر، تکان بال های عقاب و صدای خش خش مار را به یکباره شنیده اید ؟ پس شاید شما در حضور ویکسن بوده اید. “ماری مک کیب” ، تاجر و مدل اهل زامبیسی است. قدرت او این است که ویژگی های هر یک از اعضای قلمرو حیوانات را با استفاده از تانتو توتم خود، هدیه ای از “آنانسی” هدایت کند.

مانند Animal Man ، ویکسن نیز به میدان مورفوژنتیک، منبعی از قدرت قرمز متصل است. او همچنین بخشی از “Justice League” و “Suicide Squad” و “Birds of Prey” بوده است.

BEAST BOY

“گارفیلد لوگان” پس از ابتلا به بیماری نادر و کشنده ای که فقط میمون های سبز آفریقای غربی از آن مصون هستند، تبدیل به “Beast Boy” شد. والدین دانشمندش به او سرم تزریق کردند تا بیماری را از بین ببرند اما این کار عوارض جانبی ناخواسته ای داشت که باعث شد این پسر بچه سبز شود و توانایی دگرگونی برای تبدیل شدن به حیوانات مختلف را به دست آورد.

او در New 52 به دلیل ارتباطش با دنیای قرمز، منبع توانایی های Vixen و Animal Man، به طور خلاصه به جای رنگ سبز معمولش با رنگ قرمز ظاهر شد.

SWAMP THING

او فردیست به نام الک هالند یا “Swamp Thing”، موجودی عنصری درهم و برهم که به دنیای سبز به عنوان محافظ حیات طبیعی جهان دی سی متصل است. سال ها قبل Swamp Thing توسط “Len Wein” و “Bernie Wrightson” ساخته شد و اولین بار در “House of Secrets” در سال 1971 معرفی شد.

او به عنوان آواتار سبز، قدرت و دوام مافوق بشری، دستکاری گیاهان و توانایی بازسازی بدن خود از هر گونه پوشش گیاهی از جمله مواد بیگانه را دارد.

AQUAMAN

فرمانروای هفت دریا، شاه سوار جزر و مد، ساکن در اعماق، “آکوامن” رتبه اول را در این فهرست دارد. او به خاطر فیزیولوژی آبزیان، کنترل تله پاتیک آن ها و هیدروکینزیس شهرت دارد. اخیراً “کالدوراهم” در تلویزیون و “جکسون هاید” در کمیک ها عنوان آکوامن را بر عهده گرفته اند. جکسون حتی الکتروکینزیس را با هیدروکینزیس خود ترکیب میکند در حالی که کالدور از جادوی “آتلانتیس” برای تقویت قدرت خود استفاده میکند.

شاید بسیاری از مردم آکوامن را از نقش او در “Super Friends” به یاد بیاورند. اما در حقیقت توانایی های مرتبط با این قهرمان فوق العاده قدرتمند و ترسناک هستند. در موردش فکر کنید، زمین عمدتاً پوشیده از آب است و بیشتر اقیانوس به دلیل شرایط بسیار خطرناک دریا ها ناشناخته مانده. ناگفته نماند همه موجودات وحشتناکی که در تاریک ترین اعماق زندگی میکنند نیز جزوی از این دریا ها هستند. درست است آکوامن میتواند تمام این ها را نیز کنترل کند.

ترجمه ای از طناز رجبعلی

مقاله ای ترجمه شده از سایت سایدشو