در طول هر دوره از کهکشان جنگ ستارگان، نیرو همیشه به دنبال تعادل است. با هر نور درخشان، سایه ای طرف مقابل خود را پنهان می کند. هیچ نوری بدون تاریکی وجود ندارد. خواه High Republic™ یا Clone Wars™‎، کهکشان بی‌پایان به دو جهت کشیده می‌شود.

به افتخار رویداد Sideshow’s Monsters and Villains، ما در حال بررسی قسمت تاریک هستیم. وقتی صحبت از نقشه های شیطانی به میان می آید، تبهکاران جنگ ستارگان مطمئناً می دانند دارند چه می کنند.

برای همه آن آشغال های شورشی هرگز لحظه ای کسل کننده نیست. به‌علاوه، مارول به‌زودی مجموعه‌های کمیک دارث ماول را راه‌اندازی می‌کند و Star Wars: Tales of the Empire™ در دوردست‌ها با تاریخ اولین نمایش آن در 4 می ظاهر می‌شود. بنابراین زمانی بهتر از زمان حال برای رتبه بندی 5 krai شیطانی برتر از شروران جنگ ستارگان وجود ندارد.

 

باریس آفی (Barriss Offee)

شرورترین تبهکار جنگ ستارگان

زندگی به عنوان پاداوان جدای بسیار چالش برانگیز است. بدون سوال از استاد خود اطاعت کنید. به یک کد سختگیرانه پایبند باشید که گاهی ارزش ها و فرهنگ شما را تضعیف می کند.

با اطلاعات کمی وارد ماموریت های خطرناک شوید. این شیوه زندگی برای بسیاری از جدای هاست – بسیاری، اما نه همه. برخی از جنگجویان جدای علیه آموزه های خود شورش می کنند و نتایج متفاوت است. بیشتر آنها به داستان های هشداردهنده ای مانند Barriss Offee™ ختم می شوند.

در طول جنگ های کلون، باریس پاداوان همکار Mirialan™ Luminara Unduli™ بود. او با راهنمایی استاد محترمش به درجه جنرال جدی نائل آمد. با این حال، در طول راه، باریس از دستور ناامید شد. جدی در نگاه او راه خود را گم کرد. جنگ باعث شده بود که به نور پشت کنند.

 

باریس به آسوکا تانو خیانت می کند

با تشدید جنگ کهکشانی، باریس خود را از خط مقدم خارج کرد. او برای سربازان مجروح که به معبد جدی بازگشته بودند، مراقبت های پزشکی متخصص ارائه کرد. در طول سالها، او همچنین با Ahsoka Tano™، یکی از هموطنان پاداوان که در کنار او در رتبه های بالاتری قرار گرفت، دوست شد.

در نهایت، باریس به حد خود رسید. بعضی چیزها باید انجام شوند. او یک بمباران نانودروئیدی در معبد جدای را ترتیب داد، و در این فرآیند خود را به عنوان Asajj Ventress™ مبدل کرد تا آسوکا برای حمله آماده شود.

این خیانت منجر شد آسوکا، محفل جدای را برای همیشه ترک کند. بقیه داستان باریس با مورگان الزبث در Tales of the Empire روایت می‌شود – که نور بیشتری بر فرود آنها به تاریکی می‌افکند.

 

دارث ماول (Darth Maul)

شرورترین تبهکار جنگ ستارگان

زمانی که Star Wars Episode 1: The Phantom Menace شروع به کار کرد، دارث ماول در هاله ای از رمز و راز بود. این شاگرد تهدیدآمیز سیت کی بود؟ حتی تا به امروز، ماول یک چهره مرموز در افسانه های جنگ ستارگان باقی مانده است.

سرزمین مادری او، داتومیر™، از دستان بی رحمانه استاد خود، دارث سیدیوس™ بسیار رنج برد. با این حال، او در نقشه های تاریک سیدیوس به عنوان یک مهره مشتاق باقی ماند. پشت خالکوبی های قرمز و سیاه نمادین، چه چیزی ماول را هدایت کرد؟ انتقام.

در نهایت، دارث ماول (و بعدها فقط زمانی که ماول توسط استادش رها شد) به نفع شخصی خود خدمت کرد. انگیزه شیطانی کلاسیک، اما دو قلب داثوموریان ™ او با شعله‌ای چنان شدید سوختند که رقبای او را به آسانی به دست آورد.

زمانی که او توسط تیغه اوبی وان کنوبی شکست خورد و سیدیوس شاگرد جدیدی را پذیرفت، ماول به دو نیم شد. به معنای واقعی کلمه – کنوبی او را از وسط دو نیم کرد. فقط خشم همه جانبه او را قادر ساخت تا به آخرین رشته های زندگی بچسبد. اما سلامت عقل مطرح نبود.

 

ماول ماندالور را تصاحب می کند

ماول با استخدام برادرش Savage Opress™، تصمیم گرفت تا امپراتوری خود را بسازد. اگر سیدیوس دیگر به او نیاز نداشت، قدرت را راه دیگری می یافت. دو برادر شب با هم سیاره جنگجوی ماندالور را فتح کردند.

آنها دوشس ساتین را با نصب Death Watch™، فرقه ای از Mandalorians که در راه های جنگی ریشه دوانده بود، سرنگون کردند. ماول Shadow Collective™ را ایجاد کرد، شبکه ای گسترده در سرتاسر جهان اموات جنایتکار، و Super Commandos™ ماندالوریان را راه اندازی کرد.

در نهایت، غرور او ثابت کرد که سقوط او در یک دوئل نهایی روح‌شکن با اوبی وان است. افسانه می گوید که فریاد ماول هنوز در سراسر تپه های شنی طنین انداز می شود.

 

ماف گیدئون (Moff Gideon)

شرورترین تبهکار جنگ ستارگان

اگرچه نیرو یک سیستم عرفانی در کهکشان است، مطمئناً علمی پشت “جادو” وجود دارد. در طول سال‌ها، بسیاری به دنبال درک این موضوع بوده‌اند که چگونه و چرا افراد خاص ارتباط عمیق‌تری با همه موجودات زنده دارند.

شناخته شده ترین تحقیقات به تعداد midi-chlorian™ اشاره می کند، یک جزء بیولوژیکی که می تواند با استفاده از نیرو محاسبه و مرتبط شود. هرچه این تعداد بیشتر باشد، کاربر Force قدرتمندتر است.

به طور طبیعی، کسانی که به دنبال قدرت هستند، سعی در دستکاری میدی کلریان داشته اند. Moff Gideon™ را وارد کنید. این افسر امپراتوری از سقوط امپراتوری جان سالم به در برد اما به Palpatine™ وفادار ماند.

این باید همه آنچه را که باید درباره این دشمن دائمی The Mandalorian بدانید به شما بگوید. با این حال، هنگامی که هدف واقعی گیدئون فاش شد، او حتی با پالپاتین با مهارت در نقشه های شیطانی موذیانه رقابت کرد.

 

ماف گیدئون سعی می کند همه چیز را داشته باشد

اعتبار فراهم کنید در جائیکه اعتبار جزء وظیفه است. تا آنجایی که نقشه های شیطانی پیش می رود، ماموریت ماف گیدئون در نبوغش چشمگیر است. در اصل، او می خواست یک صفحه از کتاب همه را بردارید. گیدئون مانند امپراتور محترم خود از شبیه سازی به عنوان وسیله ای برای جمع آوری ارتش خود استفاده کرد.

در حالی که Gideon’s Dark Troopers ماشین‌های قتل درجه یک بودند، او می‌دانست که در نهایت فقط می‌تواند به خودش اعتماد کند، بنابراین شبیه‌سازی شد. اما او به همین جا بسنده نکرد. او زره Beskar™ و Darksaber™، یک یادگار مقدس ماندالوریایی را به سرقت برد تا لباس جنگی کابوس‌آمیز بسازد.

با این حال، فجیع ترین جنایت او تلاش برای سوء استفاده از تعداد بالای کلریان متوسط The Child و القای این حساسیت نیرو به کلون های خودش بود. و اگر دین جارین، گروگو، بو-کاتان کرایزه و متحدانشان نبودند، او نیز از آن کنار می‌آمد.

 

فانکو پاپ اسپشیال ماندالوریان | Mandalorian | از سریال Mandalorian شماره 354

 

دریاسالار بزرگ تران (Grand Admiral Thrawn)

شرورترین تبهکار جنگ ستارگان

پس از سقوط (اولین) پالپاتین، پیروان بی‌شماری تلاش کردند تا جای امپراتور را بگیرند. اما یکی از بازماندگان امپراتوری به عنوان وارث امپراتوری بالاتر از بقیه قرار گرفت: دریاسالار بزرگ تران™.

از دارث ماول به خاطر قدرتش و از ماف گیدئون به خاطر علمش می ترسیدند، اما ترون سلاح شوم تری داشت. این چیزی بود که خود پالپاتین می توانست آن را تحسین کند و این حیله گری محض بود. هیچ کس مانند Thrawn یک تصرف نظامی را جمع آوری نکرد.

تراون علاوه بر هوش ذهنی، مزایای استراتژیکی برای پالپاتین داشت. Thrawn به عنوان بومی مناطق ناشناخته، دورترین نقطه کهکشان، می‌تواند نیروها را به داخل یا خارج از ابهام وارد کند. ایده آل برای پنهان کردن وفاداران و آوردن دانش مخفیانه به ترکیب. به هر حال، تران در نهایت Nightsisters™ را برای انجام مناقصه خود به کار گرفت.

چرا در یک کهکشان توقف کنید؟

هنگامی که ترون کنترل دنیای خانه هرا سندولا را به دست آورد، به لوتال رفت. اما Ghost Crew™ بارها و بارها سر راه او ایستاد. به لطف شجاعت ازرا بریجر ™ و مهاجرت بین کهکشانی purrgils، Thrawn به یک کهکشان جداگانه منتقل شد.

دیگران شکست را می پذیرفتند اما تران را نه. او توطئه کرد تا یک حلقه فرافضایی بسازد که قادر به سفر بین کهکشانی باشد. دستگاهی مانند آن، در دستان اشتباه، می تواند منجر به استعمار و استثمار بین کهکشانی شود. و بله، درست حدس زدید، در واقع دست های Thrawn دست های اشتباهی هستند.

 

دارت سیدیوس (Darth Sidious)

شرورترین تبهکار جنگ ستارگان

شرط ببندید که انتظار دارید Darth Vader™ را در اینجا در بالاترین نقطه ببینید. خوب، او هست – اما فقط با استادش. به هر حال، دارث سیدیوس این بازی طولانی را بهتر از هرکس دیگری در کهکشان انجام داد.

او یک شوالیه جدای آینده را به مخوف ترین شخصیت هر سیستم ستاره ای تبدیل کرد. ساختن چنین اسلحه مهیب و وحشتناکی به یک شرور واقعی نیاز دارد. هیچ شکی وجود ندارد که دارث ویدر به راحتی قابل تشخیص است و ذاتاً قدرتمندترین شخصیت شرور در جنگ ستارگان است.

اما او مردی نبود که برنامه داشت. بدون دستکاری امپراطور، ویدر هرگز از چاله های موستافار برنمی خاست تا ارباب تاریکی سیث شود. تنها به همین دلیل، دارث سیدیوس در صدر جدول قرار دارد. هنوز نیاز به قانع کردن دارید؟ پس بیایید دامنه کامل میراث Sidious را در نظر بگیریم.

 

دارث سیدیوس دموکراسی کهکشانی را سرنگون کرد

سیارات در برجستگی طلوع و سقوط می کنند. اتحادها در طول زمان شکوفا و پژمرده می شوند. حتی دنیای زیرزمینی جنایتکار نیز در جنبه های پست تر زندگی رشد می کند. با این حال، در تمام این مدت، دموکراسی ثابت باقی می ماند. جایی که دیگران قدرت را دیدند، Shiev Palpatine™ فرصت را دید.

به روش معمولی سیث ها، او استاد خود را به خاطر دانش کشت. سپس، او به طور مخفیانه یک ارتش کلون سرباز را که با کلید کشتن ژنتیکی علیه جدی طراحی شده بود، پرورش داد. او کل مجلس سنا را فریب داد تا فکر کنند رای به امپریالیسم رای برای امنیت است.

دروغ های پالپاتین بذر نابودی بود. در حکومت او، فساد به یک امر عادی تبدیل شد. تا به امروز، حافظه او قهرمانان جدیدی مانند ری را آزار می دهد و شروران احتمالی را برای حمایت از ایده آل های پیچیده او الهام می بخشد.

 

ست فانکو پاپ اسپشیال 5 عددی جنگ ستارگان | Star Wars |

 

برگرفته از سایت سایدشو – ترجمه از هادی شنوایی

https://www.sideshow.com/blog/who-is-the-most-evil-star-wars-villain