با فکر کردن به قدرتمندترین ابرقهرمانان فضایی دی سی، احتمالاً سوپر خانواده و فانوس ها (از همه رنگ ها!) به ذهنتان خطور می کند. البته این منطقی است. سوپرمن، سوپرگرل و گرین لنترن احتمالاً آشنا ترین و کارآمدترین در میان مجموعه لیگ عدالت بین کهکشانی هستند. اما تعداد زیادی از قهرمانان فرازمینی قابل توجه دیگر نیز وجود دارد.

در زیر، بیایید نگاهی به ابرقهرمان‌های کمیک دی‌سی بیندازیم که قدرت‌ها، زندگی‌ها و صلاحیت‌شان همگی خارج از جو زمین است.

 

سوسک آبی (Blue Beetle)

 

قدرتمندترین ابرقهرمانان فضایی دی سی

 

به افتخار فیلم تازه سوسک آبی، ما روی سوسک آبی خیمه ریس تمرکز خواهیم کرد! اما شایان ذکر است که خیمه یا جیمی سومین شخصیتی است که ردای این قهرمان را به خود می گیرد. مانند دن گرت، اولین سوسک آبی، جیمی قدرت خود را از طریق یک اسکراب آبی عرفانی به دست آورد.

این مصنوع متعلق به The Reach، یک نژاد کیهانی باستانی است که قصد دارد سیارات دیگر را تصاحب کند. آنها اسکاراب را برای کنترل ذهن کاربرش ایجاد کردند. با این حال، از آنجایی که اسکاراب بسیار قدیمی و از بین رفته است، در عوض یک رابطه همزیستی با میزبان خود ایجاد می کند.

هنگامی که سوسک آبی با اسکاراب ترکیب می شود، زره پوستی آبی و سیاه به خود می گیرد. در داخل آن زره، او می تواند به رابط هوش مصنوعی آن دسترسی داشته باشد و با آن ارتباط برقرار کند که خود را خاجی دا می نامد.

جیمی از تخیل و شخصیت منحصر به فرد خود استفاده می کند تا خود را به یک ابرقهرمان حماسی تبدیل کند. در حالی که جیمی در ابتدا نمی‌تواند قدرت‌های خود را کنترل کند، به آرامی کنترلی بر لباس فرازمینی به دست می‌آورد – که او را به یک دشمن بسیار قوی‌تر تبدیل می‌کند.

 

استارفایر (Starfire)

 

قدرتمندترین ابرقهرمانان فضایی دی سی

 

Starfire یا Koriand’r یکی از اعضای تایتان ها (که قبلاً به عنوان تایتان های نوجوان شناخته می شد) است. او همچنین شاهزاده خانم سیاره تاماران است. با این حال، او پس از شکست در نبرد با خواهرش تبعید شد و به زمین آمد تا انتقام خود را طراحی کند و به تاج و تخت بازگردد.

در حالی که این داستان تاریک به نظر می رسد، خود استارفایر در واقع بسیار شیرین و دوست داشتنی است. او عمیقا به هم تیمی هایش اهمیت می دهد و قلبی نرم دارد، ویژگی که ما آن را یک نقطه قوت می دانیم نه ضعف.

اما منحرف می شویم. از آنجایی که او از تبار تاماران است، استارفایر می تواند به طور مداوم پرتوهای فرابنفش را جذب کند. سپس به انرژی خالص تبدیل می شود و به استارفایر نیز اجازه پرواز می دهد.

علاوه بر این، استارفایر دارای استقامت و سرعت فوق بشری است. او در نبردهای تن به تن پیشرفته نیز آموزش دیده است. پس اجازه نده آن لبخند درخشان شما را گول بزند! استارفایر می تواند تقریباً هر کسی را در یک نبرد شکست دهد.

 

شکارچی مریخی (Martian Manhunter)

 

قدرتمندترین ابرقهرمانان فضایی دی سی

 

جان جونز (J’onn J’onzz) یا شکارچی مریخی یکی از اعضای اصلی لیگ عدالت است – در کنار بتمن، سوپرمن، زن شگفت انگیز، گرین لنترن، فلش و آکوامن. بنابراین می دانید که J’onn نیرویی است که باید با آن حساب کرد.

مریخی انسان شکارچی که بومی سیاره مریخ است به طور تصادفی به زمین منتقل شد. پس از گیر افتادن، او ظاهر انسانی “جان جونز” را به خود می گیرد و تصمیم می گیرد با قدرت های مریخی خود با جنایت مبارزه کند.

پس بدیهی است که نقطه قوت اصلی شکارچی تغییر شکل اوست. او می تواند کل بدن خود را تغییر دهد یا قسمت های خاصی مانند بازوهای خود را جدا کند تا آنها را به سلاح تبدیل کند.

او می تواند نامرئی شود، از دید مریخی استفاده کند و پرواز کند. به گفته قهرمانان دیگر، شکارچی مریخی قدرتمندترین تله پات روی زمین است. با چنین طیف فوق العاده ای از توانایی ها، جای تعجب نیست که او بهترین انتخاب برای بزرگترین قهرمانان جهان بود.

 

داون استار (Dawnstar)

 

قدرتمندترین ابرقهرمانان فضایی دی سی

 

داون استار از Starhaven می آید، سیاره ای که به طور کامل نوادگان بومیان آمریکایی ربوده شده از زمین در قرن سیزدهم در آن زندگی می کنند. پس از جابجایی، متاژن های آنها تحریک شد و فیزیولوژی آنها به طور قابل توجهی تغییر کرد.

اگرچه داون استار و برادرانش بیشتر شبیه انسان‌های اجدادی پوبلو هستند، اما بال‌های بزرگ و پر سفیدی نیز دارند. در نتیجه داون استار و افرادش می توانند پرواز کنند.

با این حال، پرواز کمترین جذابیتی است که او می تواند انجام دهد. ما بیشتر به توانایی داون استار برای ردیابی اشکال زندگی و اشیاء در زمان و مکان علاقه مندیم. از آنجا که او نیاز به زنده ماندن در فضای عمیق دارد، می تواند یک میدان نیروی محیطی خودپایدار ایجاد کند.

او هنگامی که او از شرایط گرانشی معمولی فرار می کند، می تواند سریعتر از نور حرکت کند. ما تحت تاثیر قرار گرفتیم.

 

هاک گرل (Hawkgirl)

 

قدرتمندترین ابرقهرمانان فضایی دی سی

 

قهرمانان زیادی در طول سال ها از عنوان Hawkgirl استفاده کرده اند. برجسته ترین آنها شایرا هول، شیرا ساندرز هال و کندرا ساندرز هستند. هر سه زن تناسخ تناسخ از شاهزاده خانم مصری چای آرا هستند.

علاوه بر این، تمام تجسم های دختر شاهین توسط یک کمربند ساخته شده در فلز N ام تغذیه می شوند. این ماده کمیاب فقط در سیاره تاناگار، جایی که قهرمانان اصلی هاوک زندگی می کردند، یافت می شود. این به قهرمانان هاوک اجازه پرواز و بازسازی را می دهد.

هر چند Hawkgirl بیشتر از کمربندش است. هر نسخه قهرمان مهارت های رزمی خارق العاده، استقامت روانی، هوش عاطفی و نظامی و دست زدن به سلاح را نشان می دهد. به علاوه، فیزیولوژی تاناگاری او به او اجازه می دهد با پرندگان ارتباط برقرار کند.

دخترشاهین که تا نوک منقار زره پوش است و از صدمات و توانایی‌های متعددی در طول عمر برخوردار است، قطعا کسی است که در تیم فوق‌العاده خود می‌خواهید.

 

برگرفته از سایت سایدشو – ترجمه از هادی شنوایی

https://www.sideshow.com/blog/most-powerful-space-based-dc-comics-super-heroes