روز جهانی زن سال ۲۰۲۳ مبارک! برای جشن گرفتن، بیایید با برخی از قدرتمندترین زنان مارول و دی سی کامیکس آشنا شویم.

در حالی که این لیست به هیچ وجه گسترده نیست، امیدواریم که به شما معرفی و تاریخچه ای کوتاه از این شخصیت های زن فوق العاده تاثیرگذار ارائه دهیم. فرقی نمی‌کند این زنان را از اولین حضورشان دنبال کرده باشید یا اخیراً از طرفداران آن‌ها باشید، حمایت شما مهم است.

به خصوص با اضافه شدن‌ سریال های اخیر مانند سریال She-Hulk از MCU و سریال آینده آماندا والر از DCU، زنان همچنان در کانون رسانه‌های ابرقهرمانی قرار دارند. بنابراین به یاد داشته باشید که از آنها – و همچنین قهرمانان زن زندگی واقعی خود – امروز و هر روز حمایت کنید!

 

واندر وومن (دیانا و نوبیا)

زنان مارول دی سی

اولین حضور: All-Star Comics #8 (1941) و Wonder Woman #204 (1973)

قدرت ها و توانایی ها: قدرت، سرعت، استقامت و چابکی مافوق بشری و … نوبیا همچنین این توانایی را دارد که با نگاه خود مردم را به سنگ تبدیل کند و همچنین درگاه های بین بعدی را باز کند.

خط داستانی اصلی: پرنسس دایانا از Themyscira در جزیره بهشت متولد شد. در آنجا او با نژاد جاودانه ای از زنان به نام آمازون ها زندگی می کرد، که دایانا را به عنوان یک جنگجو بزرگ کرد تا به او کمک کند تا هدایایی را که خدایان به او داده بودند، اصلاح کند. دایانا به عنوان Wonder Woman، بهشت را ترک کرد تا به نجات انسان ها از نابودی توسط دشمنانی مانند آرس کمک کند. با کسب تحسین و تشویق، او به لیگ عدالت پیوست. تا به امروز، او به عنوان یکی از حیاتی ترین اعضای آنها فعالیت می کند.

نوبیا اولین بار زاهاوا، شاهزاده خانم پادشاهی باستانی در ماداگاسکار بود. پس از مرگ، او دوباره در چاه سولز متولد شد و از این رو خواهر دیانا در نظر گرفته می شود – او اغلب در استفاده از عنوان Wonder Woman به همراه یارا فلور با دایانا جایگزین شده است. نوبیا در بیشتر عمر خود در حالی که از Doom’s Doorway محافظت می کرد تنها بود. او تنها برای تعقیب هیولایی که به دنیای مرد فرار کرده بود، رفت. آنجا عشق را پیدا کرد و از دست داد. اخیراً، نوبیا ملکه همه آمازون ها شده است – نه فقط آمازون های Themyscira.

فیگور واندر وومن | wonder woman | به همراه جاکلیدی

اسکارلت ویچ (Scarlet Witch)

زنان مارول دی سی

اولین حضور: مردان ایکس شماره 4 (1964)

قدرت ها و توانایی ها: جادوگری، دستکاری جادوی آشوب، فرافکنی اختری، دستکاری بیولوژیکی، نکرومانسی و موارد دیگر.

خط داستانی اصلی: واندا ماکسیموف و برادر دوقلویش پیترو در دوران جوانی ربوده شدند و روی آنها آزمایش کردند. اگرچه واندا به عنوان یک جهش یافته معمولی مبدل شده بود، اما در واقع با انرژی عرفانی ذاتی کوه وونداگور آغشته بود. او توانایی های جادویی قوی را در دوران کودکی نشان داد. بعداً برادران جهش یافته شیطانی او را به خدمت گرفتند.

واندا در نهایت به انتقام جویان پیوست. او عاشق ویژن شد و از جادوی آشوب برای خلق پسران دوقلویش بیلی و تامی استفاده کرد. شاید در مشهورترین آرک خود، با عنوان House of M، واندا خانواده خود را از دست داد و طلسم کرد تا همه جهش یافته ها را از وجود پاک کند. پس از M-Day، او در میان جهش یافته ها به عنوان تظاهر کننده بزرگ شناخته شد. به تازگی، او شروع به توبه کردن برای اعمال خود کرده است و اکنون به لطف ایجاد یک زندگی پس از مرگ جهش یافته به عنوان The Redeemer شناخته می شود.

اکشن فیگور اسکارلت ویچ | Scarlet Witch | سری جنگ داخلی برند ZD Toys

 

کلاغ سیاه (Raven)

زنان مارول دی سی

اولین حضور: DC Comics Presents #26 (1980)

قدرت ها و توانایی ها: همدلی، جادو، کنترل بر “روح-خود” او و غیره.

خط داستانی اصلی: ریون دختر یک انسان و یک فرمانروای شیطان به دنیا آمد. او در یک واقعیت/جامعه صلح‌طلبانه به نام آزارات بزرگ شد، که در آن به او آموزش داده شد که قدرت‌های شیطانی خود را کنترل و سرکوب کند. پس از ترک آن جامعه، ریون دوستی و حمایتی را در تیتان های نوجوان پیدا کرد. آنها به او کمک کردند تا با پدرش تریگون بجنگد و از کنترل ریون و زمین جلوگیری کند. در حالی که او در ابتدا این نبرد را شکست داد، او و تیمش در نهایت تریگون را شکست دادند.

ریون در طول زندگی خود به مبارزه با نفوذ تریگون ادامه داد. این امر زمانی تشدید شد که ارباب شیطان زنده شد. با این حال، Beast Boy، Donna Troy، Red Arrow، Starfire، Flash و Nightwing همیشه برای کمک به او در یافتن نور حضور داشته اند. تا به امروز، او در تمام زندگی خود به آنها اعتماد دارد.

 

کاپیتان مارول (کارول دانورز و مونیکا رامبو)

زنان مارول دی سی

اولین حضور: Marvel Super-Heroes #13 (1968) و The Amazing Spider-Mannual Annual #16 (1982)

قدرت‌ها و توانایی‌ها: کارول استقامت، دوام، قابلیت‌های رزمی، مصونیت در برابر بیشتر سموم و پرواز را افزایش داده است – در زمان‌های مختلف او همچنین قادر به انتقال انرژی بوده است. مونیکا قادر به تبدیل و دستکاری هر شکلی از انرژی در طیف الکترومغناطیسی است، که او را قادر می سازد اندازه و شکل را تغییر دهد و همچنین پرواز کند.

خطوط داستانی اصلی: یک جنگجوی هیبریدی انسان/کری، کارول دانورز خلبان نیروی هوایی بود. او در انفجاری گرفتار شد که توانایی‌هایش را برانگیخت و پس از اینکه آنها را به عنوان خانم مارول هوشیار معرفی کرد، به عنوان کاپیتان مارول به انتقام‌جویان پیوست. بعدها قدرت، هویت و خاطرات او توسط یک فوق شرور قدرتمند از او ربوده شد: X-Men’s Rogue! او از آن زمان همه آنها را دوباره به دست آورده است. اکنون او با کشف اخیر خود دست و پنجه نرم می کند – اینکه میراث کری او در واقع بیولوژیکی است، نه صرفاً به دلیل یک تصادف.

مونیکا رامبو که با نام‌های طیف و فوتون نیز شناخته می‌شود، در حین خدمت به عنوان افسر گشت بندر با انرژی فوق‌بعدی بمباران شد. زمانی که ارتش فقط مشکلاتی را ارائه کرد، مونیکا به انتقام جویان روی آورد و با نام مستعار کاپیتان مارول به آن پیوست. او علاوه بر خدمت به عنوان یک قهرمان، رئیس آنها شد. در برنامه های کمیک اخیر، مونیکا جای خود را با Thunderbolts پیدا کرده است.

اکشن فیگور کاپیتان مارول | Captain Marvel |

سوپر گرل (Supergirl)

زنان مارول دی سی

اولین حضور: Action Comics #252 (1959)

قدرت ها و توانایی ها: سرعت فوق العاده، پرواز، نفس انجماد، دید فوق العاده و غیره.

خط داستانی اصلی: زمانی که کریپتون محکوم به نابودی بود، کارا به زمین فرستاده شد تا پسر عموی خود کال – سوپرمن – را بزرگ کند و از آن محافظت کند. اما کشتی کارا در یک شهاب سنگ گرفتار شد و او را برای سالها در انیمیشن معلق نگه داشت در حالی که کال بدون او پیر شد و بزرگ شد. وقتی کارا در نهایت به زمین رسید، سعی کرد توانایی های مافوق بشری خود را مخفی نگه دارد. با این حال، او بعداً سبک زندگی قهرمان خود را پذیرفت و ناجی برای انسان هایی شد که بسیار عزیز بود.

وقتی کارا، کاراهای ابرقهرمانی نمی کند، در ایستگاه های تلویزیونی و دفاتر خبری کار می کند. اما سوپرگرل هنگام پوشیدن آن شنل قرمز رنگ مشخص، زمان و مکان را طی می کند و با متحدان و دشمنانی مانند پاور گرل و لکس لوتور روبرو می شود. آخرین ماجراهای کارا در Woman of Tomorrow روایت می‌شود که حس خود، قوانین اخلاقی و مکان او در جهان را بررسی می‌کند. این داستان Supergirl در فصل 1 راه اندازی مجدد DCU اقتباس خواهد شد.

 

طوفان (Storm)

زنان مارول دی سی

اولین حضور: X-Men Giant Size (1975)

قدرت ها و توانایی ها: اتموکینیز، واریانس حرارتی، دید انرژی، مقاومت در برابر تله پاتی، اصل و نسب جادویی و غیره.

خط داستانی اصلی: اورورو مونرو دختر یک شاهزاده خانم کنیایی به دنیا آمد که از نسل طویل کشیش های آفریقایی ماهر در جادوگری بود. پدر و مادرش زمانی که او خیلی جوان بود مردند و اورورو در خیابان‌های قاهره، مصر بزرگ شد و برای زنده ماندن – گهگاه در کنار گامبیت – دزدی می‌کرد. در نهایت قدرت جهش یافته او آشکار شد. اورورو فهمید که می تواند آب و هوا را کنترل کند و توسط پروفسور چارلز خاویر در مردان ایکس استخدام شد.

هنگامی که او به جهش یافته های همکار خود پیوست، زندگی Storm واقعاً فرار کرد. او مردان ایکس را رهبری کرد، برای مدت کوتاهی با پلنگ سیاه ازدواج کرد و ملکه واکاندا شد. بعداً، او به یافتن پناهگاه امن جهش یافته در کراکوا کمک کرد و دامنه جهش‌یافته را به مریخ، یا Arrako گسترش داد. اخیراً استورم به نیروهای Magneto و Sunspot ملحق شده است تا از نوع جهش یافته در برابر مداخله S.W.O.R.D محافظت کند.

 

ترجمه از هادی شنوایی – برگرفته از سایت ساید شو

https://www.sideshow.com/blog/most-powerful-women-in-marvel-dc-comics