دنیای “دی سی” او را با اسم های زیادی میشناسد؛ “اوکساس”، “ارباب آپوکولیپس” و … .  “Darkseid” از مخوف ترین موجودات در تمام زمان و مکان است که سیاره خود را به عنوان یک ظالم هدایت میکند و هدفش تسخیر تمام زندگی در جهان است.

دارکسید به عنوان یکی از اسطوره های جدید میتواند از قدرت “امگا” استفاده کند تا به قدرت خود بیفزاید و دشمنی دشوار برای “لیگ عدالت” بوده است اگرچه او ترجیح میدهد دیگران را به جای مبارزه با آن ها دستکاری کند. در این مقاله نگاهی به قدرت واقعی Darkseid و توانایی های امگای او انداخته ایم.

پرتوهای امگا

پرتو های امگای Darkseid انفجار های قدرتمندی از انرژی کیهانی هستند که او میتواند از چشمانش شلیک کند. تأثیر این پرتو ها متفاوت است اما با این قدرت Darkseid میتواند اهداف خود را از راه دور نابود یا آن ها را به طور کامل از کیهان پاک کند. خوشبختانه این انفجار ها در برابر دستبند های “Wonder Woman” بی تأثیر هستند.

Telepathy

او میداند که بقیه چه فکر میکنند. به موضوع توجه کنید؛ دارکسید دارای قدرت های ذهنی باورنکردنی از جمله تله پاتی است. با این قدرت او میتواند ذهن هر کسی را در هر نقطه از جهان بخواند و همچنین به افکار آن ها حمله کند تا حواس آن ها پرت شود.

Chronokinesis

ساعت چند است؟ وقتی دارکسید هستید مهم نیست. دارکسید به عنوان یک استاد زمان، میتواند با قدرت‌ های امگای خود در زمان سفر کرده و آن را عوض کند. او حتی میتواند مردم را با پرتو های امگای خود به گذشته بفرستد و یک بار “بتمن” را به دوران ماقبل تاریخ فرستاد.

توزیع قدرت

دارکسید به خاطر قدرت های بی‌ شمارش شناخته میشود اما او همچنین میتواند به دیگران و به‌ ویژه پیروانش قدرت اعطا کند. او میتواند قدرت موجود دیگری را افزایش دهد، به افراد ناتوان توانایی های جدیدی ببخشد و حتی قدرت های از دست رفته را بازیابی کند. نمونه‌ ای از آن زمانیست که او قدرت “مری مارول” را تغییر داد تا مبتنی بر “ضد زندگی” باشد تا جادویی و همچنین تقویت اخیر او برای “هارلی کوئین”.

دستکاری مواد

علاوه بر همه این توانایی‌ های مهیب، دارکسید میتواند بر اصل موجودات نیز کنترل داشته باشد. آن ها را از وجود پاک کند یا برای هدف شیطانی خود عوض کند. او میتواند موجودات را وادار به پسرفت و انحطاط کرده و اشیاء را در سطح مولکولی دستکاری کند.

ترجمه ای از طناز رجبعلی

مقاله ای ترجمه شده از سایت سایدشو