تعداد کمی از شخصیت های “مردان ایکس” نمادین و قدرتمندتر از “استورم” هستند. او که نزد هم تیمی هایش به “اورو مانرو” معروف است بدون شک یکی از مهم ترین چهره های فهرست مردان ایکس و کامیک های “مارول” است.

او یک عوض مؤثر و قهرمان بوده و  تنها با حضور خود یک تیم را فرماندهی کرده و قدرت او به عنوان یک جهش یافته در سطح امگا بی حد و حصر است و البته لباس های او نمادین اند. تقریباً هر لباسی که توسط استورم پوشیده شده را میتوان اوج مد در کامیک ها در نظر گرفت. موارد مطرح شده در این مقاله برخی از به یاد ماندنی ترین لباس های استورم تا به امروز هستند.

Uncanny X-Men

ظاهری که آغاز نقش او در کامیک های مارول بود لباس با ابهتی که با مو های سفید ترکیب شده بود. وقتی که استورم به تیم “Uncanny X-Men” در کامیک “Giant-Size X-Men” در سال 1975 ملحق شد تنها زن حاضر در این تیم بود، اما هیچ چیز مانع استورم نمیشود. کاریزمای او به سرعت او را به رئیس تیم تبدیل کرد و با این لباس در مبارزه های زیادی حضور داشت.

اما در عین حال او چندان به کار تیمی عادت نداشت  زیرا تا قبل از آن در سرزمینش “Kenya” مورد احترام تمام مردم بود. بنابراین کار تیمی برایش جالب نبود، به علاوه در این مقطع تیم های این مجموعه لباس های هماهنگ نداشتند.

رنگ تیره لباسش که در تضاد با لباس های رنگ و وارنگ دیگر اعضای تیم بود به او اقتدار افزود. مثلا بر خلاف “Marvel Girl” و دامنش، استورم چکمه های بلندی داشت و با شنلش میتوانست پرواز کند.

90s X-Men Animated Series

هیچ ظاهری از استورم به اندازه ظاهرش در سریال دهه 1990 معروف نیست. لباسی نقره ای طلایی با نشان های X ، این لباس نمادین ترین لباس این شخصیت است و حتی در طراحی لباس های او در کامیک ها نیز مؤثر بود. این لباس نقره ای با مو های سفیدش مطابقت داشت و طراحی خاص شنل این امکان را ایجاد میکرد که بتواند از باد ها استفاده کند.

او در این لباس نمادی از طوفان بود و قدرت بسیارش را آزاد میکرد. استورم در این لباس قهرمانی بسیار خطرناک است.

Mohawk Storm

استورم پس از سال ها خدمت به تیم سرانجام خواست که مستقل باشد. او مو هایش را کوتاه و لباسش را به یک ژاکت و شلوار تبدیل کرد. این ظاهر تحت تأثیر رابطه اش با “Yukio”، قاتلی ژاپنی که در عروسی “ولورین” با او آشنا شد بود.

استورم ریاست تیم “Morlocks” را بر عهده گرفت و اینبار دیگر مجبور نبود نقش یک مادر را برای اعضای این تیم داشته باشد. به علاوه استورم به طور موقت قدرت های خود را از دست داد و به قهرمانی فراتر از کنترل کننده آب و هوا تبدیل شد. او با این لباس به استقلالی تزلزل ناپذیر رسید.

Age of Apocalypse

با این که مشهور ترین ظاهر استورم با موی کوتاه در mohawk بود اما این ظاهر در سری “Age of Apocalypse” نیز از موارد مشهور است. عصر آپوکالیپس دورانی بود که توسط “لژیون”، فرزند “چارلز خاویر” ایجاد شد کسی که قصد داشت “مگنیتو” را نابود کند اما پدرش را کشت. مرگ خاویر باعث حمله “آپوکالیپس” به سیاره زمین شد البته بعدا تمام این ها در یک بعد دیگر اتفاق افتاد.

استورم بدون توجه به وضعیت کره زمین، به اوج رسید. او که هیچوقت توسط خاویر به تیم مردان ایکس دعوت نشد به “Windrider”، مدافع ملت آفریقایی در مقابل نیرو های آپوکالیپس تبدیل شد. آپوکالیپس استورم را بازداشت و تلاش کرد او را به یکی از سوارکارانش تبدیل کند ولی او فرار کرد و به تیم X-Men ملحق شد. مو های او دقیقا مانند سری mohawk  نشانه شجاعت او بود و سرشانه هایش او را شبیه روحی خطرناک کرده بودند.

Storm’s Wedding to Black Panther

لباس عروس استورم نیز مانند لباس های مبارزه ای اش نمادین است. این لباس رنگ های خشن ندارد و رنگ کرمش که با جواهرات و فیروزه تزئین شده، ظاهری بسیار سلطنتی از او ساخته است. ازدواج او با “بلک پنتر”، “تی چالا” یک اتفاق معروف در کامیک های مارول بود.

او با این ازدواج استقلالش را قربانی سیاست بین المللی کرد و به عنوان ملکه “واکاندا” بیش از تمام کامیک های قبلی عضوی مؤثر بود. با این که ازدواج او با تی چالا دوام نیاورد اما شراکت او با واکاندایی ها باقی ماند.

ترجمه ای از سیاوش نثری